Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אני חושש לקנות אוטו משומש?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1269 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, Potato כתב:

אין קשר.

אתה רושם דברים שהם לא נכונים ומטעה אחרים.

 

כן,רכבים מתיישבים ונהיים פחות בטיחותיים והולכים לפח זה המהות של מוצר צריכה.

הרכבים נהיים בטיחותיים יותר,אקטיבית ופסיבית-אתה מוזמן להתכחש לזה ולהסיע אותך ואת היקרים לך בגרוטאה בת 20 בטענה שיש לך צמיגים טובים ואתה נהג על ולבנות על לא ליפול לסטטיסטיקה.

אני אעדיף לתת לעצמי את מיטב המעטפת הטכנולוגית שאפשר לקבל ולא לסמוך על המזל או על היכולות שלי או של אחרים סביבי.

 

אפילו המובילאיי שנוהגים להשמיץ פה עושה עבודה טובה,מסיבה כלשהי סטית מהנתיב(עייפות/חוסר ריכוז וכו') היא תתריע ותחזור לנתיב.

מה יעזרו לך צמיגים כשאתה נמצא בנתיב ממול?

מה יעזרו לך כל מערכות הבטיחות אם נכנסת לצומת כמו שצריך ואז אדיוט אחד מגיע מכיוון אחר ועובר באדום, הצפצוף היחיד שתשמע זה הצפצוף באוזניים מהמכה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 308
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מערכת בטיחות אולי לא תעזור, אבל רכב בטיחותי שסופג היטב את המכה ויש בו מספר רב של כריות אוויר - יעזור כנראה בהגנה עליך.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, טרול כתב:

מה יעזרו לך כל מערכות הבטיחות אם נכנסת לצומת כמו שצריך ואז אדיוט אחד מגיע מכיוון אחר ועובר באדום, הצפצוף היחיד שתשמע זה הצפצוף באוזניים מהמכה

עוד לא התעוררת כנראה כי אין איך להגיב לשטות הזו.

לפני 6 שעות, amosbmw כתב:

יש קשר ועוד איך. ישנם 2 סיבות שתמצא את עצמך בנתיב ממול.

1. הסתכלת בטלפון או בכל מסיח דעת אחר.

2. הופתעת בכביש על ידי סיבוב/ מכשול / גורם פתאומי בכביש וביצעת תמרון התחמקות לא מוצלח.

 

למקרה הראשון מערכות עזר יוכלו לעזור לך. אבל גם משמעת עצמית להיות מרוכז בנהיגה יכולה לעזור לך.

למקרה השני ההבדל בין צמיגים סוג ז לצמיגים משובחים הוא קריטי.

אין מה לעשות, אנשים לא תמיד מרוכזים ב100%, אפילו לא ב80%.

המערכות האלה נועדו למנוע חלק מטעויות האנוש ולמזער את הנזקים מהן.

 

רוב התאונות הן המקרה הראשון.

כמעט תמיד זה הגורם האנושי ולא עץ שנפל עלי באמצע כביש 6.

לפני 6 שעות, amosbmw כתב:

הפוסט שלי לא ממליץ לאנשים להחליף למכוניות בנות 20 אלא אומר להם לטפל יותר טוב במכוניות שיש להם, ולהפסיק להסתכל על ערכו הכספי ומועד ההחלפה הצפוי של הרכב כשיקול. וזה נכון לרכבים בני 4 כמו לכל גיל אחר. בעל הרכב בן ה4 שלא יחסוך על צמיגים תורם לבטיחותו יותר מאחד שבוחר להצטייד במערכות עזר לנהיגה.

אתה טועה.

אין פה או זה או זה,צמיגים תורמים למשהו אחד ומערכת בטיחות למשהו אחר.

לפני 6 שעות, amosbmw כתב:

מעטפת טכנולוגית זה נחמד, אבל באיזה רכב היית מעדיף להיות בתאונה? ברכב מיני חדיש או במרצדס S בת 10?

ההשוואה מטופשת,כי עלויות האחזקה שונות מאוד.

לפני 6 שעות, amosbmw כתב:

המובילאיי שמותקן כאפטרמרקט הוא מוצר לא מבושל לחלוטין. יוצא לי לנהוג לא מעט במכוניות שמצוידות בו, ועוד לא קרה לי שהוא השמיע קול לפני שאני זיהיתי והגבתי לסכנה (פקק, מתפרץ לכביש וכדומה). ללא הלובינג שהופעל על משרד התחבורה וחברות הביטוח לא היה למוצר הזה זכות קיום עד שיעבור עוד כמה דורות של פיתוח.

המובילאיי מהנסיון הדל שלי איתו עושה עבודה סבירה,מצפצף בסטיה מהנתיב.

לגבי כל השאר,פחות התחברתי אבל הבנתי שאחרי זמן מסוים מתרגלים לשמור מרחק ככה שהוא לא יצפצף-מחנך לסוע נכון.

 

טוב אתה צודק.

כולם מטומטמים,אאודי,מרצדס, טויוטה,יונדאי.

נשלח להם מייל שיסגרו דחוף את כל מרכזי הפיתוח כי אין בהם צורך.

 

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, WE988244 כתב:

בנאדם שקונה אוטו חדש וסופג ואחד ירידת ערך ב3 שנים הראשונות אין לי ממנו שום ציפיות שהוא ישמור עליו כי במילא הוא מוכר אותו תוך 3 שנים ויורד לו הערך בהמון ואנשים יקנו את זה במחיר שפוי כי הנזקים עדין לא נראים על האוטו אז הוא חורך את הכביש עם האוטו ונותן גזזזזזז גם כשהשמן קר כי בא לו להתפרע ולבזבז א הכסף שיורד לו כל יום שהאוטו אצלו

 

כבישי ארצנו התמלאו במכוניות חדשות בשנים האחרונות ועדיין בנסיעת בוקר לעבודה אני לא רואה את כל בעלי המכוניות החדשות מרביצים לבזבז את הכסף של היומית בירידת ערך.

 

לגבי השאר, 

השירשור הזה מההודעה הראשונה שלו מתודלק בפראנויות שבאות להצדיק את ההחלטה לרכוש רכב חדש למרות המחיר הגבוה ולמרות שלרוב הרוכשים אין את הכסף.

 

היום, לא פעם ולא פעמיים בעלי רכבים חדשים מוצאים את עצמם בהוצאה גבוהה יותר מאנשים המחזיקים רכבים קצת יותר ישנים.

החלפות גירים (לא רק DSG, הגיר הרציף בסוזוקי וניסאן הוחלף בהרבה רכבים רק שמכשירי תנועה וקרסו בחרו בגישה בריאה יותר מצ'מפיון) טורבו, שמן גיר רציף כחלק משגרת הטיפולים (לא זול בכלל) וכו'

 

צריך לבחון כל מקרה לגופו.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Potato כתב:

עוד לא התעוררת כנראה כי אין איך להגיב לשטות הזו.

אז לא הבהרתי את עצמי, התכוונתי למובילאיי  ודומיו וכל שאר האלקטרוניקה , מה הן עוזרות כאשר רכב  אחר עובר באדום? לגבי כריות אויר , ספיגת אנרגיה וכו,  על זה אין לי מה להתווכח

לפני 2 דקות, Dimo כתב:

כבישי ארצנו התמלאו במכוניות חדשות בשנים האחרונות ועדיין בנסיעת בוקר לעבודה אני לא רואה את כל בעלי המכוניות החדשות מרביצים לבזבז את הכסף של היומית בירידת ערך.

 

לגבי השאר, 

השירשור הזה מההודעה הראשונה שלו מתודלק בפראנויות שבאות להצדיק את ההחלטה לרכוש רכב חדש למרות המחיר הגבוה ולמרות שלרוב הרוכשים אין את הכסף.

 

היום, לא פעם ולא פעמיים בעלי רכבים חדשים מוצאים את עצמם בהוצאה גבוהה יותר מאנשים המחזיקים רכבים קצת יותר ישנים.

החלפות גירים (לא רק DSG, הגיר הרציף בסוזוקי וניסאן הוחלף בהרבה רכבים רק שמכשירי תנועה וקרסו בחרו בגישה בריאה יותר מצ'מפיון) טורבו, שמן גיר רציף כחלק משגרת הטיפולים (לא זול בכלל) וכו'

 

צריך לבחון כל מקרה לגופו.

 

 

 

אתה צודק, אמרת את המילה הנכונה, פראנויה

גיסי מתנהל ככה, רכב חדש חייבים כל 3 שנים , הוא בחיים לא יקנה משהו שהוא לא "פירמה" וגם אם יקנה "פירמה" אז הוא דוגל באמרה "הכי יקר זה הכי טוב" לא פעם ולא פעמיים ראיתי איך הוא נדפק עם הגישה הזאת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, Dimo כתב:

השירשור הזה מההודעה הראשונה שלו מתודלק בפראנויות שבאות להצדיק את ההחלטה לרכוש רכב חדש למרות המחיר הגבוה ולמרות שלרוב הרוכשים אין את הכסף.

 

 

כמו שכתבתי באחת ההודעות כבר, השירשור הוא פרוייקט רעיוני שבא להציג דעה ומספר תופעות חברתיות, תוך הגזמנה מכוונת. 

 

אם הבנת מהשירשור שאני קורא לרכוש מכוניות חדשות ולהחליף כל תקופה קצרה, פיספסת. 

 

אני קורא לפתח מודעות למוצר שאתה קונה (בין אם חדש או משומש), לתחזק אותו נכון, להנות ממנו הרבה שנים ולמכור במצב תקין עד כמה שנית לבעלים הבאים.

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי היה מוזר לראות את השם שלך כפותח השרשור, אתה שהשרשור שלא נגמר אף פעם על תחזוקת הברלינגואים שלך מככב כל הזמן כאן, פתאום לא נראה קשור , כנראה אני ועוד כמה לא הבנו מה רצית 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, Buki כתב:

 

 

כמו שכתבתי באחת ההודעות כבר, השירשור הוא פרוייקט רעיוני שבא להציג דעה ומספר תופעות חברתיות, תוך הגזמנה מכוונת. 

 

אם הבנת מהשירשור שאני קורא לרכוש מכוניות חדשות ולהחליף כל תקופה קצרה, פיספסת. 

 

אני קורא לפתח מודעות למוצר שאתה קונה (ביו אם חדש או משומש), לתחזק אותו נכון, להנות ממנו הרבה שנים ולמכור במצב תקין עד כמה שנית לבעלים הבאים.

Buki זה שההודעה שלך נכתבה ב"ציניות"  את זה הבנתי - חסרה איזה כוכבית קטנה שתציין את זה לקוראים שאולי לא הבינו וקפצו על ההזדמנות עם תובנות משלהם כמו הבחור שציטטי בהודעה הקודמת.

אתה איש טכני שמבין שבתכנון כל מכונה הנדסית נלקח בחשבון גם סעיף ההזנחה ובא לידי ביטוי כsafety factor שלמפעמים מגיע גם ל3 ו 4 בגלל כפילויות.

זאת הסיבה שגם רכבים מוזנחים שלא מטופלים על ידי חלקים מקוריים ובמרווחים הנכונים ממשיכים לנסוע.

 

חשוב לעורר את המודעות הזאת אבל לצערי מי שלא מקבל את זה מהבית לא ירכוש זאת פה בוודאות.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Dimo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, Buki כתב:

אני קורא לפתח מודעות למוצר שאתה קונה (בין אם חדש או משומש), לתחזק אותו נכון, להנות ממנו הרבה שנים ולמכור במצב תקין עד כמה שנית לבעלים הבאים.

הקריאה שלך מאוד יפה אבל תאמת לא מענינת את האנשים שקנו אוטו חדש ולא פותחים מכסה מנוע 

אתה לא תצליח לשכנע אותם לפתוח מכסה מנוע

כי מצידם שילמתי על אוטו חדש בשביל לא חלפתוח מכסה מנוע (ובשביל מה יש אחריות)

אם תצליח לעורר אחד או שנים בעלי רכבים חדשים אתה מלך

אבל מה לעשות שזה לא המצב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר העלו את שירשור הברלינגו של בוקי. זאת אחלה דוגמה לרכב עבודה שטופל כמו שצריך, ובניגוד לתדמית העדינה שיצאה ל1.6hdi לעומת ה2hdi הישן יותר, הראה אמינות מצויינת.

בוקי תקן אותי אם אני טועה, ה1.6hdi היה רגיש לבוצה וסתימת מעברי שמן מה שהיה גורם לטורבואים למות מוקדם ובמקרים מסויימים גם מנועים?

החלפות שמן בתדירות גבוה ביחס להנחיית היבואן ושימוש בפילטרים ונוזלים מאיכות טובה, בשילוב עם נהיגה נכונה, הביאו את הברלינגו שלך לק"מ מאוד מאוד מכובד ללא בעיות משמעותיות כמדומני?

 

אולי באחזקה עלה טיפה יותר (חלפים באיכות טובה מול הכי זול שיש ותחזוקת שבר), אבל הרכב כנראה לא נתקע, לא הפסיד ימי עבודה וכמובן לא נכנס להחלפת רכיבים יקרים כגון טורבו או מנוע.

 

ד"א, קשה שלא להבין שכל הסיטואציה הציורית והמוגזמת באה בסך הכל לפרוק קצת תיסכול מעיניו של חובב רכב לגבי יחסם של רוב האנשים לרכבם. זה הכל.

אין מה להתפס למשפט ספציפי, אף אחד לא אמר שאסור ללחוץ על הגז או משהו כזה. סה"כ כמו שאפשר להיות מתוסכל מטיפול הממשלה בקורונה, אפשר להיות מתוסכל מרמת התחזוקה של רוב הרכבים בארץ 😉.

ה306 gti שלי כל נסיעה כמעט היתה מגיעה ל6-7 אלף סל"ד. אבל עד לטמפרטורת עבודה הייתי נוהג בצורה מתונה, הרכב טופל בשמנים וסננים איכותיים והתחיל לנשנש טיפה שמן רק כשהתקרב ל250k קמ. רכב ספורטיבי צרפתי וישן שהיה נוסע לימי מסלול, טיולים וסתם מתגרזן בכל נסיעה. כשהתחיל לנשנש, עשיתי "חצי אוברול". כהמנוע נפתח הוא היה מבריק עם 0 בוצה.

עריכה אחרונה על ידי deltaHF
  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ככה עם איוניק 

לפני 27 דקות, WE988244 כתב:

הקריאה שלך מאוד יפה אבל תאמת לא מענינת את האנשים שקנו אוטו חדש ולא פותחים מכסה מנוע

 

אני ככה עם איוניק ליסינג. בשנתיים וחצי שהאוטו אצלי, אתה יודע כמה פעמים בדקתי שמן ונוזל קירור?

 

בדיוק אפס.

פתחתי מכסה מנוע רק כדי למלא נוזל שמשות כשנדלקה נורה, וזהו.

 

נותן את הרכב פעם ב15 אלף לנציג של אוויס לטיפול, ושם עושים מה שצריך לעשות, לא מעניין אותי מה זה.

 

תקלות שהיו - מולטימדיה בהתקנה מקומית מתה, כפתור פתיחת חלון נשבר וזהו.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, deltaHF כתב:

ה1.6hdi היה רגיש לבוצה וסתימת מעברי שמן מה שהיה גורם לטורבואים למות מוקדם ובמקרים מסויימים גם מנועים?

 

 

כן. 

 

אבל הקפדה על כמה דברים בסיסיים שהם שמן איכותי לפי תקן היצרן, טיפול בזמן (לא לפני הזמן אלא בזמן), פילטרים מקוריים, הקפדה על מפלס שמן תמיד במקסימום, ביצוע הרצה למנוע ונהיגה רגועה ומתחשבת והמנוע היה נקי לחלוטין מבוצה ועבד כמו חדש גם אחרי 350 אלף ק"מ. 

 

 

לפני 21 דקות, deltaHF כתב:

ד"א, קשה שלא להבין שכל הסיטואציה הציורית והמוגזמת באה בסך הכל לפרוק קצת תיסכול מעיניו של חובב רכב לגבי יחסם של רוב האנשים לרכבם. זה הכל.

 

 

הייתי בטוח שכולם יבינו את זה אבל מתבבר שחלק מהקוראים הבינו את זה שונה. כנראה היה צריך להגזים יותר :-)

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיפור פה עסק ברכב שבו כל הידיים היו פרטיות ולהם בקושי הזיז מהאחזקה של הרכב.

מה עם רכב יוצא ליסיניג שלנהג לחלוטין לא אכפת מהרכב (קופסה שחורה בריבוע מה שנקרא) וחברת הליסיניג עושה מאמצים להשתמש בחלפים, נוזלים הכי זולים שאפשר בכל תקופת השימוש.  פתאום האחזקה של הרכב שעבר ידיים פרטיות נראת אש לא ? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכללי בציבור הישראלי יש  דיסוננס קוגניטיבי לגבי מכוניות. מצד אחד המכוניות הכי יקרות במערב, מצד שני מתייחסים למכונית המאוד יקרה שלהם כאילו מדובר בפח זבל על גלגלים. מצד אחד מחירי הדלק והחלפים גבוהים, מצד שני מדביקים את הדוושה עד הרצפה רק כדי לשרוף את הברקסים עוד 50 מטר ברמזור. ביטוח יקר, אבל נוהגים כמו מטומטמים נדבקים לתחת אחד של השני רק כדי לפרק את הרכב בתאונה. 

עריכה אחרונה על ידי SchnitzelLova
  • אהבתי 5
  • מצחיק 1
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוגמה חמה מהתנור ללמה מבאס להחזיק רכב משומש בארץ:

 

אז אחרי ששטפתי את האוטו מתוך רגשות אשם מהשרשור הזה, באתי למלא מיים לווישרים, מיהרתי קצת, לא שמתי לב איפה אני שם את הפקק... והוא נפל. ניסיתי להרים אותו אבל תא המנוע בפוקוס ממש צפוף, והעדפתי לא להזיז יותר מדי דברים כדי לא לגרום נזק.

 

התקשרתי היום בבוקר לאחד המוסכים של דלק בת"א, שאלתי אם יש במלאי. לקח להם כמה דקות לברר עם יש, ומסתבר שעל חתיכת פלסטיק כחולה בקוטר של כמה ס"מ דלק מבקשים... 95 ש"ח. לא פחות, ובלי למצמץ.

 

כמה התקשקשויות אח"כ, 2$ באלי אקספרס סגרו את הפינה הזו (בשאיפה שזה יגיע מתישהו).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1269 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...