Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אני חושש לקנות אוטו משומש?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1261 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 9 דקות, sperial כתב:

ממש לא מתנגד לרכב נוח ובטיחותי. אתה נוסע כל יום כ-50 ק"מ לבד, סופרמיני ראויה שנוחה לישבן שלך היא בהחלט בחירה נכונה. דרך אגב, אשתי עשתה את הדרך הזו 6 שנים, 3 מהן עם סויפט, אז אני האחרון ששחשוב שהרכב אינו בחירה נכונה (אם כי השיקולים שלך כרווק בן 25 שונים משלנו כמשפחה בגיל העמידה).

ההבדל בין לתחזק מאזדה 2 או מאזדה 3 הוא לא גדול.

הטיפולים אותם טיפולים ולמעט שינויים בצריכת הדלק שלא מגיעים ליותר מ15-20% המחירים דומים.

גם מחיר הרכישה באופן מפתיע זהה פחות או יותר.

לפני 9 דקות, sperial כתב:

 

לגבי התחשיב של הבנק - השיקולים שלו שונים לחלוטין מאלה שלך כלווה. השיקול של הבנק פשוט מאד: "כמה אני יכול להרוויח מהלווה הזה בלי להסתכן באבדן כל הסכום"? השיקול שלך הוא "איך אני מאזן בין כלל הצרכים שלי, בהווה ובעתיד, לבין כלל ההכנסות שלי"? אלה שיקולים שונים לחלוטין, ואתה צריך לחשוב על עצמך, לא על שרי אריסון.

הדוגמה שלי היא תמיד לקחת 30 אלף ל3 שנים ולהחזיר 1000 שקל בחודש בערך.

הסכום שנלקח הוא לא אסון,והיכולת להחזיר אותו היא גבוהה ולרוב גם קיימת אפשרות למחוק את החוב במיידי,רק שאין סיבה לעשות זאת אם עלות ההלוואה זולה.

 

אם תשאל אותי האם כדאי לקחת 120 אלף הלוואה כי בא לך ספורטאג׳ חדשה ולהחזיר 3-4 אלף בחודש חד משמעית הייתי אומר שזה רעיון גרוע.

(במידה ואתה מרוויח 15 ולא 45).

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 308
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 32 דקות, Potato כתב:

לא.לא מורכב.

יש עבודה שאני רוצה להגיע אליה כל יום ואני צריך רכב כדי להגיע לשם.

נניח אני רוצה לסוע מחיפה ליקנעם כי שם מקום העבודה שלי,באוטובוס זה ייקח שעה ורבע וברכב זה ייקח 15-20 דקות.

אני אמור לתת שעתיים ביום מהחיים שלי למען הצניעות והחסכון?

 

 

לא, אבל רכב ב-40 אלף יעמוד באותו הפקק בדיוק כמו רכב ב-150 אלף. 

עריכה אחרונה על ידי SchnitzelLova
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, SchnitzelLova כתב:

 

לא, אבל רכב ב-40 אלף יעמוד באותו הפקק בדיוק כמו רכב ב-150 אלף. 

אתה לא קורא מה שאני רושם.

רק מנסה לדחוף את המנטרה שלך.

או שתגיב לנושא ולא תתלוש משפט אחד ממה שרשמתי,או שאל תגיב לי.

אין לי איך לענות לדמגוגיה בצורה רצינית.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום דמגוגיה כל מכונית סבירה תביא אותך ליעד ובחזרה. אם אתה מוכן לשלם יותר למען הנוחות/פוזה/שקט נפשי זו זוכתך המלאה, אבל בסופו של דבר בהינתן תקציב מוגבל זה מגיע על חשבון משהו אחר.  

עריכה אחרונה על ידי SchnitzelLova
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוחות זה קריטי.

גם שקט נפשי.

 

פוזה לא נכנס לשם בשום צורה,אתה סתם מנסה להצדיק אורח חיים סגפני בטענות לא טענות.

 

לא רשמתי "לא נוח לך באלטו שעולה 30 תקנה לקסוס שעולה 300",דיברתי על לעלות קטגוריה שתשפר מספיק את האיכות,נוחות ובטיחות בתשלום יחסית נמוך ובסיכון לא גבוה.

הלוואות זה לא בינארי...יש הלוואות טובות יותר ויש טובות פחות ואין איך להציג אותן ככה,כי זה פשוט לא נכון.

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פה שום דמגוגיה. על מכונית ישנה תשלם פחות ירידת ערך (בטוח) ואולי יותר על תיקונים (לא בטוח).

מכונית ישנה גם תהייה כנראה פחות מפנקת/מאובזרת/מרשימה בחורות/בטוחה/ווטאבר.

משווי מסויים גם אפשר לחסוך ביטוח מקיף (הסיכון נהייה מספיק קטן).


נקודת האופטימום היא סובייקטיבית.

 

אני קניתי לפני 8+ שנים כריזמה 99. במהלך כל השנים לא היו לי שום תקלות מעבר לטיפולים שוטפים, מצברים וצמיגים. ירידת הערך - 9000 ש"ח (נקנתה ב-9000, שווה אפס היום).
בעייני, עסקה מצויינת.

לא אשקר שאני נהנה לנהוג בה, אבל היא באמת עומדת בפקק כמו מכונית ששווה פי 10 או 100. מזגן טוב, סטריאו. ביצועים סבירים (ידני). מספיק לי.

עריכה אחרונה על ידי yuvk
  • אהבתי 1
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, SchnitzelLova כתב:

 

לא, אבל רכב ב-40 אלף יעמוד באותו הפקק בדיוק כמו רכב ב-150 אלף. 

נכון. אבל כרנאה שברכב היקר הישיבה תהיה יותר נוחה, ואם תהיה תאונה הסיכוי שלך לצאת בשלום יותר גבוה.

 

בסופו של דבר הכל עניין של פרופורציות, יכולות וסדרי עדיפות.

 

 

@yuvk בהנחה שהיתה לך אפשרות  לרכוש רכב יותר מתקדם ההכריזמה אין לי מה לומר אלא ששיחק לך מזלך. אילו היית מעורב בתאונה יתכן שהיית מקלל את הרכב במשך כמה חודשי אשפוז, ותוהה למה לא השעת הברכב יותר מודרני ובטיחותי. אילו היית נזקק לתיקונים או השבתת הרכב 3 חודשים אחרי רכישתו היית מדבר אחרת. 

 

 הרטרוספקטוסקופ  נראה ככלי מצויין, אבל הוא לא. אתה צריך להעריך יכולת, סיכון וסיכוי לפני הרכישה.   

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 17 דקות, Potato כתב:

נוחות זה קריטי.

גם שקט נפשי.

 

פוזה לא נכנס לשם בשום צורה,אתה סתם מנסה להצדיק אורח חיים סגפני בטענות לא טענות.

 

לא רשמתי "לא נוח לך באלטו שעולה 30 תקנה לקסוס שעולה 300",דיברתי על לעלות קטגוריה שתשפר מספיק את האיכות,נוחות ובטיחות בתשלום יחסית נמוך ובסיכון לא גבוה.

הלוואות זה לא בינארי...יש הלוואות טובות יותר ויש טובות פחות ואין איך להציג אותן ככה,כי זה פשוט לא נכון.

 

מה שאני מנסה לקדוח הוא שיש צד של הכנסות וצד של הוצאות. בסופו של דבר היתרה היא או הגדלת ההון העצמי או הגדלת החובות. לא משנה איך תסובב את זה זו השורה התחתונה של כל אדם/עסק/חברה על פני כדור הארץ. 

 

תשמע אני נהגתי שנים ברכב ישן בלי מזגן (לא היה פיזית) ובחודשי הקיץ זה באמת היה סיוט, אבל ברכב סביר שיש בו את כל ה-basics (מזגן, הגה כוח, חלונות חשמל) אין באמת סבל קצת פחות נוח קצת יותר נוח לא מהותי. שוב, זה אני. לכל אחד יש סף רגישות שונה. לכל אחד יש סדר עדיפויות שונה בחיים.

עריכה אחרונה על ידי SchnitzelLova
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מה לעשות, המנוע, הגיר, המולטימדיה והנוחות ברכב חדש יותר טובים אבל כנראה שזה לא כל כך חשוב.

לעומת זו הבטיחות הפסיבית והאקטיבית זינקה ויש פערים ענקים ברכבים בני 10 לבין רכבים חדשים (ובהרבה מקרים גם בין רכבים בני 3) וזה כבר פקטור שמשנה את המשוואה.

אתה יכול לחסוך כסך ולנהוג בגרוטאה שאני מסכים שבצע את העבודה במינימום כסף אבל ברגע של תאונה הכסף שחסכתה לא יעזור לך.

  • אהבתי 1

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@SchnitzelLova אפשר להתווכח, וזה מאוד אישי. אולם אותן 1000 ש"ח בחודש מאפשרים לתפוד לעבוד עוד שעתיים ביום כי הוא לא תלוי בתחב"צ, להכניס עוד כמה אלפי ש"ח בחודש ובסופו של דבר לשפר את מצב חשבון הבנק שלו? אולי בסולם הערכים שלו יש חשיבות לרכישת רכב בעל ציון NCAP יותר גבוה? 

 

אפשר להיות מחושב גם בלי להתכלב. בחור צעיר כמו התפוד צריך לחשוב על העתיד, אבל אם הוא מתפרנס הוא יכול לדאוג גם לאיכות חיים סבירה כעת, כמובן תוך שמירה על האיזון עם החסכון.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, yuvk כתב:

אין פה שום דמגוגיה. על מכונית ישנה תשלם פחות ירידת ערך (בטוח) ואולי יותר על תיקונים (לא בטוח).

מכונית ישנה גם תהייה כנראה פחות מפנקת/מאובזרת/מרשימה בחורות/בטוחה/ווטאבר.

משווי מסויים גם אפשר לחסוך ביטוח מקיף (הסיכון נהייה מספיק קטן).

אני באמת לא מבין למה תמיד צריך לדחוף את ההערות בכאילו עוקצניות האלה.

אבא שלי מחליף את הרכב המשפחתי כל 3-4 שנים לאחד חדש(ואמא שלי נוסעת עליו 95% מהזמן) בשביל להביא בחורות זו בוודאות הסיבה.

ולא חס וחלילה כי המשפחה שלו נוסעת בו והוא רוצה שהרכב יהיה בטיחותי.

ציטוט


נקודת האופטימום היא סובייקטיבית.

 

אני קניתי לפני 8+ שנים כריזמה 99. במהלך כל השנים לא היו לי שום תקלות מעבר לטיפולים שוטפים, מצברים וצמיגים. ירידת הערך - 9000 ש"ח (נקנתה ב-9000, שווה אפס היום).
בעייני, עסקה מצויינת.

היה לך מזל שלא עשית איתה תאונה.

לפני כמה שנים עשיתי תאונה,לא באמת עשיתי תאונה,נכנס בי נהג בדימקס שנרדם בטלפון ועמדתי ברמזור-לא היה לי איך להתחמק ממנה או למזער נזקים.

הייתי עם סובארו B4 חדשה,מאמין שעם אלטו או מיקרה הייתי מסיים עם שיקום ארוך בהרבה במקרה הטוב.

שווה לי את התשלום בביטוח,צריכת הדלק ועלות הרכב ולדעת שאני נוהג בקופסה שמסוגלת לתת לי הגנה סבירה.

אין לי כסף לתחזק s class,אבל את הפער שבין מיקרה למאזדה 3 אני מוכן לספוג בשמחה.

 

ציטוט

לא אשקר שאני נהנה לנהוג בה, אבל היא באמת עומדת בפקק כמו מכונית ששווה פי 10 או 100. מזגן טוב, סטריאו. ביצועים סבירים (ידני). מספיק לי.

כולן עומדות מצוין בחניה.

לא על זה מדובר.

לפני 12 דקות, SchnitzelLova כתב:

 

 

מה שאני מנסה לקדוח הוא שיש צד של הכנסות וצד של הוצאות. בסופו של דבר היתרה היא או הגדלת ההון העצמי או הגדלת החובות. לא משנה איך תסובב את זה זו השורה התחתונה של כל אדם/עסק/חברה על פני כדור הארץ. 

זה נכון מאוד.

או שאתה מוציא כסף או שאתה לא מוציא את הכסף.

במקרה הזה המצב הוא אכן בינארי.

לפני 12 דקות, SchnitzelLova כתב:

תשמע אני נהגתי שנים ברכב ישן בלי מזגן (לא היה פיזית) ובחודשי הקיץ זה באמת היה סיוט, אבל ברכב סביר שיש בו את כל ה-basics (מזגן, הגה כוח, חלונות חשמל) אין באמת סבל קצת פחות נוח קצת יותר נוח לא מהותי. שוב, זה אני. לכל אחד יש סף רגישות שונה. לכל אחד יש סדר עדיפויות שונה בחיים.

בשבילך זה לא מהותי.

בשביל אחר מושב לא נוח זה לחזור הביתה מותש עם כאבי גב.

לי זה היה מהותי,ואני כמו זקן בן 70 קונה רכב לפי הנוחות של המושבים :)

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Potato כתב:

אני באמת לא מבין למה תמיד צריך לדחוף את ההערות בכאילו עוקצניות האלה.

אבא שלי מחליף את הרכב המשפחתי כל 3-4 שנים לאחד חדש(ואמא שלי נוסעת עליו 95% מהזמן) בשביל להביא בחורות זו בוודאות הסיבה.

ולא חס וחלילה כי המשפחה שלו נוסעת בו והוא רוצה שהרכב יהיה בטיחותי.

 

מבין את השיקול, אבל תכל'ס 90 אחוז מזה זה חומר של מחלקת שיווק שמנגן על הפחדים שלנו. הפער בבטיחות בין רכב שנת 99 לשנת 2020 הוא אדיר, אבל הפער בבטיחות בין רכב שנת 2016 לשנת 2020 הוא מזערי אם בכלל. (כל עוד מדובר על אותה קטגוריה, כמובן) 

עריכה אחרונה על ידי SchnitzelLova
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, sperial כתב:

 

@yuvk בהנחה שהיתה לך אפשרות  לרכוש רכב יותר מתקדם ההכריזמה אין לי מה לומר אלא ששיחק לך מזלך. אילו היית מעורב בתאונה יתכן שהיית מקלל את הרכב במשך כמה חודשי אשפוז, ותוהה למה לא השעת הברכב יותר מודרני ובטיחותי. אילו היית נזקק לתיקונים או השבתת הרכב 3 חודשים אחרי רכישתו היית מדבר אחרת. 

 

 הרטרוספקטוסקופ  נראה ככלי מצויין, אבל הוא לא. אתה צריך להעריך יכולת, סיכון וסיכוי לפני הרכישה.   

 

בהחלט.
בשיקלול כמות ואופי הנסיעה שלי, הכריזמה (מרכב אירופאי משותף לוולוו, כרית אויר) נראתה לי בטוחה מספיק. הייתי מעורב בשתי תאונות מאחור (נכנסו בי מאחור פעמיים כשעמדתי בפקק) ובשתיהן הכריזמה לא איכזבה. 


לגבי השבתת הרכב עקב תקלה משמעותית - זו היתה אפשרות שחסומה בשווי הרכב, שהוא פחות מתיקון גיר ברכב מודרני.

כשאחליף אותה (יקרה כנראה כשהיא תחליט שהגיע הזמן להפרד) אחליף אותה ברכב הכי ישן / חדש שעומד ברמת האמינות/בטיחות/נוחות שאגדיר. בטח לא יהיה חדש דנדש.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, Potato כתב:

 

זה נכון מאוד.

או שאתה מוציא כסף או שאתה לא מוציא את הכסף.

במקרה הזה המצב הוא אכן בינארי.

 

לא נכון. מדובר במשתנה רציף. אתה מתחיל מעלות שימוש בתחב"צ (או הזמן המתבזבז בהליכת מרחקים גדולים ברגל), ויכול להגיע לעלות תחזוקה של פרארי כדיילי. אתה קובע היכן על הרצף הזה אתה רוצה להיות, לפי היכולת, הצרכים העכשויים (אין דין נסיעה יומית חיפה - יקנעם כדין נסיעה יומית חיפה - קרית שמונה) והצרכים העתידיים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1261 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...