Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדחס מזגן תפוס - רנו סניק 2


kamradkin
שימו לב! השרשור הזה בן 1907 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום, חברים!

שאלה למומחי מיזוג אוויר:

 

ביום חמים הראשון של האביב, מדחס המזגן אמר להתראות ונתפס כך שהוא כבר לא מתאים לשיפוץ.

 

הגעתי לחשמלאי שאני מכיר, והוא החליף את המדחס לחדש (חליפי, לא משופץ, בעלות של 1650 שח). אבל מכאן המצב הידרדר. הוא גם טען שכל המערכת מלוכלכת בגלל שהמדחס נסתם בבוצה ונשרף. הוא גם החליף לי מייבש מזגן וגם לטענתו שטף את כל צינורות הגז והמעבה בחומר ניקוי מיוחד, כי לטענתו כל הצנרת והמעבה היו מלוכלכים גם.

גובה הנזק - 3500 שח. הוא גם המליץ לי להחליף את המעבה כי הוא חושש שלא נשטף מספיק טוב ויכול לא לתפקד מספיק טוב. לטענתו, המאוורר נכנס למהירות שנייה וזה יכול לסמל בעיה במעבה. לא החלפתי מעבה בסוף.

האם באמת יכול להיות שצנרת גז התלכלכה כל כך בפנים שדרשה ניקוי? האם באמת צריך להחליף מעבה במקרה כזה?

תודה על תגובתכם מראש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדחס שנתפס לרוב מזהם את כל המערכת בשבבי מתכת. השבבים הללו יכולים לעשות נזקים רבים גם למדחס החדש וגם לרכיבים אחרים במערכת.

אם המאוורר מיד נכנס למהירות שניה, זה אומר שיש לחץ גז מאוד גבוה במערכת, מה שבסיכוי גבוה מראה על שסתום התפשטות סתום\תפוס. כך שהחשש של איש המיזוג מוצדק. לצערי החלפת מעבה בלבד לא תפתור אותך מהחלפת שסתום ההתפשטות, אם אכן אני צודק בהערכה שלי.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, תודה על תגובתך!

החשמלאי אמר לי גם שלא יכל לבדוק לחץ באחת היציאות של המעבה בגלל המבנה של המעבה של סניק וגם מגאן. אחת היציאות הייתה תקינה ושניהה הוא לא יודע להגיד. אני אבדוק איתו לגבי השסתום. תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שההוצאות שלי לא הסתכמו ב-3500. :shock:

אבל בהתחשב לעובדה שהרכב עבד בלי תקלות 3 שנים, ההשקעה שווה את זה.

עריכה אחרונה על ידי kamradkin
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רפי, אני אישית לא יודע להבדיל בין אם עובד במהירות ראשונה או שנייה. החשמלאי אמר שישר עבר לשנייה.
תשאיר את הרכב מונע בסרק עם מזגן כבוי עד שהמאוורר מתחיל לפעול. האם הוא מתחיל לפעול באותה מהירות כמו במקרה של הפעלת מזגן או במהירות יותר איטית?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לזהות אם יש לך מהירות נמוכה:

אם יש לך סורק OBD פשוט, תניע את הרכב בלי מזגן ותראה מתי המאורר מתחיל לעבוד: 98 מעלות מהירות נמוכה, 102 מהירות גבוהה.

 

אם יש לך גישה לרנו קליפ, אתה יכול להפעיל איתו את המאוורר בכל אחת מהמהירויות ולבדוק (מנוע מכובה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

98 מעלות מהירות נמוכה, 102 מהירות גבוהה.

בטוח שהמרווח בין המהירויות כלכך קטן?

אני זוכר שהמהירות הגבוהה היא באיזור 106-108 מעלות

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבך אם המערכת כמו במגאן2 אין שסתום התפשטות "בלוק" מערכת המיזוג שונה מרוב הרכבים.

מדובר במערכת מיזוג "הצפה" ושסתום ההתפשטות הוא חלק אינטגרלי מצינור תחתון במעבה שעליו יושב חיישן לחץ קרר את הצינור הזה חייב להחליף, יש בתוכו רשת עדינה שבקלות נסתמת, במידה והוא נסתם הלחצים יהיו גבוהים מאוד ותפוקת הקירור תהיה חלשה מאוד.

 

תמיד אחרי כשל במדחס חובה להחליף מייבש ולבצע שטיפה, לעיתים יש צורך בהחלפת חלקים נוספים.

 

אם המערכת אצלך נקיה המדחס יאריך ימים, במידה ונשארו שבבים שמאוד קשה להפטר מהם המדחס לא יחזיק זמן רב ושוב יכשל.

כדי לבדוק לחצי קרר במערכת ברכב הזה צריך סורק תקלות רנו, שם רואים את הלחצים הגבוהים, ובשסתום שירות הבודד שקיים אצלך ניתן למדוד רק את הלחץ הנמוך.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטוח שהמרווח בין המהירויות כלכך קטן?

אני זוכר שהמהירות הגבוהה היא באיזור 106-108 מעלות

 

זה מה שכתוב בספר:

 

II - FAN ASSEMBLY OPERATION

The fan unit is operated at low speed if the coolant tem- perature exceeds 98 ̊C and stops when the temperatu- re falls below 96 ̊C .

The fan assembly is operated at high speed if the coo- lant temperature exceeds 102 ̊C and stops when the temperature falls below 99 ̊C .

III - OPERATION OF THE TEMPERATURE WARNING LIGHT

The temperature warning light comes on if the coolant temperature exceeds 119 ̊C and goes out when the temperature falls below 115 ̊C .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, הרבה תודה על תגובתכם!

המזגן מקרר טוב כרגע. הרצתי סורק תקלות עם תוכנה שפועלת בדומה ל-CAN CLIP, ותחת קטגוריה של מזגן לא הופיעו שגיעות. דרך התוכנה הזאת אין דרך להפעיל מאוורר. למרות שלא ראיתי שגיעות, עדיין מטריד אותי שהתיקון לא בטוח אם בוצע כמו שצריך ועד הסוף. סתם להחליף מעבה בלי להיות בטוח שהוא אכן סתום אני לא רוצה וזה גם מאוד יקר. מה שכן שמתי לב הוא זה שצנרת המזגן מאוד קרה ורטובה, מה שלא היה קודם. מצד שני, האוטו פתאום מרגיש כבד יותר בהאצות, יותר מתאמץ. באיזה חומר יש להשתמש כדי לנקות צנרת המזגן?

 

מי יכול להמליץ על איש מזגנים טוב ואמין באיזור מרכז או השפלה?

תודה שוב!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בתוכנה שלך אפשרות לקבל את קריאת הלחץ הגבוה במערכת המיזוג?

 

חזרתי לאותו חשמלאי היום והוא הריץ תוכנה אחרת, שנקראת "לאונצ'". היא הראתה שלחץ גבוה נע בסביבות 11-12 באר.

האם זה תקין?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1907 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...