Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2732 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
פעם נסעתי לדייט עם בחורה באוטו הזה.

 

ולא הסתדר לי איתה.

 

 

מסקנה - רכב ישן לא עושה את העבודה. [ATTACH]514073[/ATTACH]

 

בתקופת השירות הצבאי הית לי חיפושית באמת מתפרקת ויצאתי אז עם מישהי מכפר שמריהו.

 

כבל המתח מהדינמו עבר מעל לקרבורטור והיה תפוס בקליפסים ממתכת. מידי פעם הוא היה מקצר ומדליק לפיד קטן מהקרבורטור יחד עם כיבוי המנוע. אני הייתי יורד, מכבה את הלפיד, מסדר את הכבם וממשיך לנסוע עד שפעם אחת כשהייתי עם אותה אחת באוטו הוא קיצר ולא הצלחתי לכבות אותו. אחרי זה אבא שלה כל הזמן היה מזהיר אותי שדיר בלאק אני שורף עוד אוטו.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)

פות"ש, אם זה מנחם אותך, אני עם רכב מהניילונים (עלה על הכביש במרץ 18') ואני מתבאס - גם בגלל ההרגשה שאני מתגלגל בלימון שהמוסך מטעם היבואן לא יודע כיצד להתמודד איתו וגם כי.. הוא פשוט לא רכב מוצלח, לטעמי.

 

הכל יחסי.

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
פורסם

עדיף לנהוג ברכב מתיישן מאשר לנהוג בין החובות לבנקים/חברות מימון למיניהם, תאמין לי שרוב הילדודס שהשתחררו לפני יומיים ונוהגים בלאון חדשה, כנראה לקחו הלוואה יפה מאוד ועוד כמה שנים כשהם יקבלו קצת שכל הגלגל יתהפך, מאזדה 3 זה אחלה רכב, תהנה

עברתי לסקייטבורד

פורסם
עדיף לנהוג ברכב מתיישן מאשר לנהוג בין החובות לבנקים/חברות מימון למיניהם, תאמין לי שרוב הילדודס שהשתחררו לפני יומיים ונוהגים בלאון חדשה, כנראה לקחו הלוואה יפה מאוד ועוד כמה שנים כשהם יקבלו קצת שכל הגלגל יתהפך, מאזדה 3 זה אחלה רכב, תהנה

 

אם בן אדם עובד ויכול להרשות לעצמו להחזיר 1500 שקל בחודש.

מה רע בלקנות רכב חדש במימון במקום לחכות 6 שנים לקרן השתלמות\לחסוך שנה וחצי בשביל זה?

אין צורך להציג כל אחד שלוקח הלוואה\מימון כבן אדם חסר אחריות.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

שאלות כאלו לרוב מעידות על עניינים פנימיים עמוקים יותר שיש לפתור, ממליץ לך לחשוב למה כלכך אכפת לך מה הסביבה חושבת עליך, ומדוע אתה חושב שמידת ההצלחה שלך עם אישה תלויה ברכב.

הייתי במיני תסביך דומה אי שם לפני שלוש שנים שהתניידתי בפיאט אונו 94 שסבא נתן לי במתנה, עבר לי מהר אחרי יומיים שהבנתי שנשים שיעריכו אותי ע"פ סוג הרכב שלי מוזמנות לפנות לחברת השכרת הרכב הקרובה למקום מגורם, הכרתי אז את החברה, אנחנו עדיין יחד למרות שנסעתי באונו :)

פורסם

לי יש רכב דומה לשלך ואני דווקא נהנה איתו מאוד.

 

במהלך העבודה יוצא לי לנהוג אולי על כל רכב חדיש שיש היום, ואני באמת אוהב לחזור אחרי זה לאוטו שלי בסוף. התחושה בנהיגה הרבה יותר מחוברת ומהנה ביחס לרוב הרכבים המתים שיש היום למרות שהם לרוב חזקים יותר, נוחים יותר וחסכוניים יותר. לדעתי האוטו המתיישן שלי לא פחות טוב מהרבה רכבים חדשים יותר ו"נחשבים" יותר. יש למשפחה שלי עוד רכב בבית מסוף שנת 2017 ועדיין אני מעדיף לנסוע ברכב שלי כמעט תמיד.

 

עם כמות הכסף שהוצאתי על הרכב (לא בגלל תקלות חס וחלילה, סתם שגעונות) יכולתי בקלות לקנות רכב חדיש בהרבה, אבל אני פשוט לא מתחבר. האוטו שלי מספק אותי, אני מרוצה ממנו ומשקיע בו. מי שלא מתאים לו שילך לחפש. יש לנו צרות יותר גדולות בחיים מאשר להסתכל במה אנשים אחרים מתניידים.

 

חוץ מזה, עדיין יש כמות מכובדת של הדגם שלך על הכביש. אין לך מה לדאוג, אתה לא לבד.

פורסם

בדיוק היום עשיתי טיפול לסיוויק של חבר, דגם סדאן המפואר 2004, יד ראשונה עם בקושי 170 אלף קמ.

הרכב מבחוץ מזדקן כמובן, נראה ישן, אך מבפנים הכל היה חדיש וצבע הפנים הבג' היה לי נעים ביותר, עם לוח שעונים די חדיש לאותה תקופה (מישהו אמר פיג'ו כתמתם ויונדאי ירוק נזלת), וכמובן שהרכב נוסע כאילו הרגע יצא מהחברה.

אם הייתי צריך לבחור במה להתנייד, בכזו משומשת או בI10 מאובזרת שהרגע יצאה מהסוכנות, לא הייתי חושב פעמיים ומעדיף רכב טוב יותר אך ישן.

אנשים חושבים ש'חדש יותר' זה גם טוב יותר, הם לא מבינים שברוב המקרים, רכב חדש הוא מבחינה מכנית כמעט אותו דבר כמו קודמו בשנים האחרונות, רק שיש לו ריח חדש יותר והכסא בתול.

פורסם
אם בן אדם עובד ויכול להרשות לעצמו להחזיר 1500 שקל בחודש.

מה רע בלקנות רכב חדש במימון במקום לחכות 6 שנים לקרן השתלמות\לחסוך שנה וחצי בשביל זה?

אין צורך להציג כל אחד שלוקח הלוואה\מימון כבן אדם חסר אחריות.

לרכוש רכב באמצעות הלוואה זה כמו לחלק את הקניה בסופרמרקט לתשלומים. מדובר במוצר צריכה, גם אם זמן המחזור שלו יותר ארוך מזה של החלב והיוגורט.

 

ספציפית, לגבי קרן ההשתלמות, בדרך כלל לא כדאי לפתוח אותה, אלא להתיחס אלה כאל חלק מהחסכון הפנסיוני. כמובן שזה אינדיבידואלי אבל בדרל כלל מומלץ לא לגעת בה (כמו גם בפיצויי פיטורין, אם אינך רעב ללחם. משיכתם פוגעת אנושות בפנסיה).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בהנחה שיישאר משהו מכספי הפנסיה בעוד 30+ שנים

 

אם תשמור על פיצויי הפיטורין ועל קרנות ההשתלמות תהיה לך אחלה פנסיה. ואם לא שמרת אלא בזבזת אותם, ברור שאיזה טייקון אשם בזה.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

  • אחראי פורום
פורסם

שנים נהגתי על גרוטאות שהייתי גאה בהן, בשנים האחרונות אני יכול להרשות לעצמי יותר והרכבים יקרים יותר, גם בהם אני גאה.

אבל זה לעצמי וזהו.

ובתור אחד שעירני לסביבה, אני יכול להגיד לך שאין שום הבדל ביחס שלה אליי או לרכבים שהיו אז והיום. שום כלום.

(מוציא מהמשוואה את אלה שמבינים משהו במכוניות ומביעים עניין, זה נדיר ולא נכנס לתחשיב).

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם
אם בן אדם עובד ויכול להרשות לעצמו להחזיר 1500 שקל בחודש.

מה רע בלקנות רכב חדש במימון במקום לחכות 6 שנים לקרן השתלמות\לחסוך שנה וחצי בשביל זה?

אין צורך להציג כל אחד שלוקח הלוואה\מימון כבן אדם חסר אחריות.

 

השאלה איך אתה מגדיר ״יכול להרשות לעצמו״. השאלה גם מה אתה מפסיד. יש כל מני דברים מעבר לערך הכסף באותו הרגע שאתה מפסיד אם אתה פורע קרן השתלמות נניח.

 

יש כל מני דברים אחרים שאפשר לעשות עם 1500 שקל בחודש. אנשים קונים בתים עם סכומים כאלה. אולי כבר לא בארץ הקודש, אבל גם דירה בארצות הגולה זה לא רע. זה לא יהפוך אותך למליונר, אבל זה אחלה תעודת ביטוח למשבר כלכלי בארץ, מחזור מטח קבוע לחשבון.

 

עד כאן הפינה הכלכלית, כמו שאמר ספריאל לא כדאי לזלזל בסכומים שנראים מצחיקים עכשיו בלי להבין את כל המשמעויות של שימוש בהם.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם
לרכוש רכב באמצעות הלוואה זה כמו לחלק את הקניה בסופרמרקט לתשלומים. מדובר במוצר צריכה, גם אם זמן המחזור שלו יותר ארוך מזה של החלב והיוגורט.

 

ספציפית, לגבי קרן ההשתלמות, בדרך כלל לא כדאי לפתוח אותה, אלא להתיחס אלה כאל חלק מהחסכון הפנסיוני. כמובן שזה אינדיבידואלי אבל בדרל כלל מומלץ לא לגעת בה (כמו גם בפיצויי פיטורין, אם אינך רעב ללחם. משיכתם פוגעת אנושות בפנסיה).

 

מסכים עם הסיפא של דבריך.

 

אבל החלק הראשון ממש לא נכון.

 

בהתקיים כמה תנאים יחד, הרבה יותר נבון לרכוש רכב בתשלומים מאשר במזומן.

 

1. יש לך את האפשרות (באופן יציב) לעמוד בתשלומים בקלות

2. הריבית על ההלוואה נמוכה או זהה להתשואה שאתה משיג על הכסף הזה

3. גובה התשלום החודשי מכסה את ירידת הערך+ (שלא יווצר מצב שיתרת החוב גבוהה משווי הרכב)

 

 

בדיוק כמו שלא תפנה לעיריית חיפה ותבקש לשלם מראש את הארנונה ל8 שנים הקרובות, כך אין עניין לשלם מראש את אמצעי התחבורה שלך ל8 שנים הקרובות.

 

הכלל בחלוקה לתשלומים הוא *בדיוק* אורך החיים של מוצר, לכן קניה בסופר שהיא שבועית / חודשית, אין שום טעם לחלק לתשלומים.

ביטוח, רכב, נסיעה לחופשה שנתית, מכונת כביסה או מקרר (העיקרון מובן) יש המון היגיון לחלק, ואני מדגיש שוב - בכפוף לתנאים הנ''ל.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם

אני רואה שאפשר להחליף את שם הפורום לפורום רואי חשבון... ;)

כל אחד ושיקוליו. כחובב רכב, אני מוכן להשקיע ברכב שלי גם אם זה בא על חשבון משהו אחר (לרוב זה לא, אבל לפעמים..). שיקולי עלות-תועלת לא נכנסים אצלי למשוואה כשזה מגיע לרכבים שלי. קצת אירוני כי אני נוסע בפלאג אין ואני חוסך ים דלק, אבל השיקולים שלי לא היו רק זה.

ומאחר ובכל זאת זה פורום חובבי רכב, אני מתפלא שאין כאן יותר כאלה שחושבים כמוני.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

פורסם

סליחה אבל אין פה איזה תת פורום של פסיכולוגיה עממית ? ( "פסיכולוגיה בגרוש" עלול להעליב והחברים רגישים ). ובכל מקרה ובכדי להתחבר, אני מזכיר למשתתפים את השורה האלמותית לטעמי של ה"חמישיה הקאמרית" שאומרת הכל : "זה המוטו שלי וזה האוטו שלי".

×
×
  • תוכן חדש...