Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2857 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חשוב לא רק שתבין איך היא עובדת, אלה תתנסה בה פעם פעמיים נוספת במגרש או כביש ריק ללא סכנה לאחרים במהירויות סבירות.

 

וכן, עלייך להבין שגם במקרה של פנצ'ר ואין איפה לעצור, ממשיכים לנסוע גם על הגאנט אם צריך בכדי לא להיהרג בכביש כמו הרבה אנשים אחרים לפנייך, שבחרו לעצור במיקומים מסוכנים.

 

הברזל לא שווה את זה, יש ביטוח יש הכל.

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
החסרון ב- ABS שהיא מגדילה את מרחק הבלימה. כלומר במקום שתגיע לעצירה מוחלטת ב-50 מטר, תגיע ב-80 מטר.

 

לא. לא. ושוב פעם לא. תמחק את השטות הזאת מהלקסיקון שלך. ABS לא מגדיל את מרחק הבלימה. לא.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם
לא. לא. ושוב פעם לא. תמחק את השטות הזאת מהלקסיקון שלך. ABS לא מגדיל את מרחק הבלימה. לא.

 

זה תלוי לדוגמה האם הכביש רטוב או לא, או האם אתה נוסע על כביש מחליק או כביש רגיל עם אחיזה טובה.

 

אבל לרשום "לא" עם הדגשה בצבע אדום, זה יפה - במיוחד מבלי לתת שום הסבר.

פורסם

שני המקומות היחידים בהם ABS יכול להאריך את מרחק הבלימה - שלג וחול, שם נעילת גלגלים יכולה ליצור תלולית קטנה שתקצר את זמן הבלימה, ואפילו שם זה לא שה-ABS מאריך אלא שבלעדיו זה מתקצר. ההדגשה והפשטות של התשובה היא כי התשובה היא 'לא' מוחלט. אין שום מצב שאתה תיתקל בו בכביש ישראלי בוא ABS יאריך את מרחק הבלימה. גם לא בכביש רטוב. בכביש רטוב נעילת גלגלים יכולה להביא למצב של ציפה כי אין פינוי יעיל של המים, ואז אתה לא בולם בכלל.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם (נערך)

וגם חצץ - הצמיג הנעול לא רק יתחפר בתוך החצץ אלא יגיע כך לשכבה אוחזת יותר (חול, אספלט) שנמצאת מתחתיו.

 

בשלג ההשפעה של ABS משתנה - צריך להיות שלג רך ויחסית עמוק בשביל שהצמיג יוכל להתחפר בו. כשהשלג מעט דחוס יותר ה-ABS שווה את משקלו בזהב.

 

בקיצור, ABS מועיל רק במשטחים תחוחים.

 

אבל לרשום "לא" עם הדגשה בצבע אדום, זה יפה - במיוחד מבלי לתת שום הסבר.

 

אתה ביקשת הסבר - החפירה שלהלן על חשבונך: בזמן בלימה, דופן הצמיג מתקמטת ובאיזשהו שלב הוא גם מתחיל להחליק מעט, ולכן מהירות הסיבוב שלו לעולם אינה זהה לזו של הרכב עצמו. ככל שבולמים חזק יותר, הפער הזה - הקרוי Slip rate - גדל. היחס בינו לבין עוצמת הבלימה הוא כזה:

 

msc2011confmeritorinc-5-638.jpg?cb=1434467474

 

 

ניתן לראות שהיחס בין ה-Slip rate לכוח הבלימה הוא עקומת פעמון: היא מגיעה לשיא ואז צונחת. בשל עוצמת הבלמים, בלימה בכל הכוח - ללא קשר למהירות ולתנאי הדרך - תביא אותך לקצה הרחוק של העקומה ולנעילת גלגלים. ה-ABS מנסה לשמור אותך מעט לפני שיא העקומה ולכן מספק עוצמת בלימה עדיפה: תאורטית, מרחק העצירה יתקצר בשליש (!) ביבש ובחצי (!!) ברטוב.

 

בעבר (יעני, בניינטיז), מערכות היו מעריכות מעט את מרחק העצירה בתנאי אחיזה גבוהה אך זה בגלל שאופן פעולתן עדיין לא היה מספיק מדויק. בכל אופן מדובר על הבדל זניח.

 

כמו כן, מאחר והמערכת מבצעת את המודולציה הזו כל עוד היא פועלת היא גם תאפשר לך לתמרן בזמן בלימה: אם 100% מביצועי הצמיג מנוצלים לטובת בלימה, אין לך עם מה לתמרן. עם ABS המערכת מזהה את הדרישה הנוספת (כי שאיפת הצמיג להינעל מתגברת) ומשחררת מעט עוצמת בלימה כדי לאפשר היגוי.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
החסרון ב- ABS שהיא מגדילה את מרחק הבלימה. כלומר במקום שתגיע לעצירה מוחלטת ב-50 מטר, תגיע ב-80 מטר.

 

הסיבה שכועסים עלייך קצת היא כי רשמת משהו שאולי לא בדקת קודם לכן או צירפת איזה מידע מוצהר.

מה שרשמת למעשה, מ 50 מטרים ל 80 מטרים מדובר על 62.5% הבדל, כך שלמעשה טענת כי ABS מאריך את מרחק הבלימה ב 62.5%, קצת מוגזם הא?

 

למעשה, ABS יכול להאריך את מרחק הבלימה בתנאים משתנים כגון שלג/חצץ וכו' כפי שכבר הסבירו לך, דוגמא טובה לכך היא:

 

 

 

מה שאולי רצית לומר הוא, שלמערכת ה ABS יש מספר דורות ולמעשה יש 5 "דורות" כביכול.

כיום, הדור החדיש ביותר, דור מספר 5 כיבכול כולל ארבעה ערוצים + ארבעה חיישני מהירות (חיישן מהירות עצמאי בכל גלגל).

המערכת הקודמות היו כוללות פחות ערוצים ופחות חיישנים ולכן, תפקדו בצורה סבירה ו "ככה ככה".

 

lOCLzEr.jpg

 

 

לפי המחקרים ובדיקות שבוצעו, ABS בתנאים טובים ועל כביש אספלט או בטון במרבית הרכבים (לא בכולם כי זה משתנה בין רכבים שונים) מפחית את מרחק הבלימה בצורה ניכרת.

 

כך או כך, ייעוד המערכת הוא קריטי והתועלת שלה היא אדירה לבטיחות, יכולת תמרון ושאר הדברים החשובים הנלווים אליה.

פורסם

 

למעשה, ABS יכול להאריך את מרחק הבלימה בתנאים משתנים כגון שלג/חצץ וכו' כפי שכבר הסבירו לך, דוגמא טובה לכך היא:

 

 

מעניין! רציתי לבדוק את גודל ההבדל במרחק העצירה על משטחים תחוחים. חשוב לציין כי בהתחשב באורך של מרחקי העצירה האבסולוטיים בשלג ההארכה הזו לא כל כך גדולה - מעט יותר מאורך המכונית.

 

עוד שווה לשים לב כי הבעיה עם החלקת צמיגים בבלימה קשורה למרחק העצירה וליכולת התמרון יותר מאשר ליציבות הרכב: גם בתנאים קיצוניים אלו, הרכב שלא צויד ב-ABS לא סיבסב משמעותית סביב צירו, ובוודאי שלא סטה מנתיבו.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
החסרון ב- ABS שהיא מגדילה את מרחק הבלימה. כלומר במקום שתגיע לעצירה מוחלטת ב-50 מטר, תגיע ב-80 מטר.

 

חברים כבוד גדול, מיכאל שומאכר כותב פה בפורום.

 

ובנימה יותר רצינית, במשפט שלך יש נימה קלה של אמת, בתנאי שאתה נהג מירוצים מקצועי שהקדיש את החיים שלו בשביל להתאמן להביא את הצמיג לקצה גבול האחיזה ולא פרומיל אחד יותר.

אם אתה אדם מהיישוב ולא נהג מירוצים מקצועי, תדביק את דוושת הבלם לריצפה כי בחיים לא תוכל להתעלות על ביצועי הABS.

יום טוב גם לך

פורסם (נערך)
בתנאי שאתה נהג מירוצים מקצועי שהקדיש את החיים שלו בשביל להתאמן להביא את הצמיג לקצה גבול האחיזה ולא פרומיל אחד יותר.

 

צריך לזכור שבלימה בנהיגת מירוצים, להבדיל מבלימת פתע בכביש, היא אירוע מתוכנן: הנהג מכיר את התנאים, מכיר את הרכב, ולפעמים אפילו קובע לעצמו נקודה פיזית בה הוא מתחיל לבלום.

 

ועדיין, גם נהגי מירוצים לא בולמים כל פעם 100% על שיא עוצמת הבלימה. אף נהג אנושי לא מסוגל לנהוג 100% מהזמן על 100% ממעטפת הביצועים. רוב הזמן הם שומרים על רזרבה ופשוט מנסים לנהוג מעט מהר יותר משאר המתחרים.

 

כך שבכל מצב חירום (שיש בו בהגדרה מרכיב מסוים של הפתעה ובהלה) הסיכוי שלנו לבצע בלימת מטרה נכונה הוא נמוך ומוטב פשוט לבלום בבת אחת ולהסתמך על ה-ABS.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
חברים כבוד גדול, מיכאל שומאכר כותב פה בפורום.

 

ובנימה יותר רצינית, במשפט שלך יש נימה קלה של אמת, בתנאי שאתה נהג מירוצים מקצועי שהקדיש את החיים שלו בשביל להתאמן להביא את הצמיג לקצה גבול האחיזה ולא פרומיל אחד יותר.

אם אתה אדם מהיישוב ולא נהג מירוצים מקצועי, תדביק את דוושת הבלם לריצפה כי בחיים לא תוכל להתעלות על ביצועי הABS.

 

מתי אתה בא לטפל לי ברכב? :)

 

ולנושא: לא הבנתי איך מה שכתבתם כאן סותר את מה שכתבתי, יש מקרים ש- ABS אכן מאריך את זמן הבלימה. אני שמח שהצלחתי לעורר כאן דיון פורה. ולזה שכתב "כועסים עלי"? אני מקווה שאתה זוכר שאתה נמצא בפורום באינטרנט.

פורסם
מתי אתה בא לטפל לי ברכב? :)

 

ולנושא: לא הבנתי איך מה שכתבתם כאן סותר את מה שכתבתי, יש מקרים ש- ABS אכן מאריך את זמן הבלימה.

שאף אחד מהמקרים האלה לא רלוונטי לאף אחד מנהגי ישראל.

יום טוב גם לך

פורסם
לא הבנתי איך מה שכתבתם כאן סותר את מה שכתבתי

 

 

יש מקרים ש- ABS אכן מאריך את זמן הבלימה. אני שמח שהצלחתי לעורר כאן דיון פורה. ולזה שכתב "כועסים עלי"? אני מקווה שאתה זוכר שאתה נמצא בפורום באינטרנט.

החסרון ב- ABS שהיא מגדילה את מרחק הבלימה. כלומר במקום שתגיע לעצירה מוחלטת ב-50 מטר, תגיע ב-80 מטר.

 

לא? לא סותר? מכמעט הכפלה של מרחק הבלימה בלי שום הסתייגות הגענו ל"יש מקרים"?

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

למה? אף אחד כאן לא גר בצפון באיזורים שבהם יש קרח/שלג על הכביש בחודשים מסויימים בחורף? אף אחד כאן לא נוסע בכבישי חצץ?

 

עריכה לתגובה מעלי: זאת הייתה דוגמה ולא נתון מדוייק... צריך לנסוע מאוד מהר בשביל עצירת חירום של 50 מטר.

פורסם

לא, מלא אנשים גרים במקומות בהם יש שלג וקרח בחורף, כל ה... לא יודע, 2 וחצי קילומטר במצטבר...

אבל בכל מקרה, לא ניכנס לקטנות. הנקודה שלי הייתה שבאת ונתת הצהרה שעל פניה הייתה גורפת - "ABS מאריך את מרחק הבלימה". אם היית אומר "לפעמים ABS עלול להאריך את מרחק הבלימה" היינו אומרים שאתה צודק. מבין את ההבדל?

Ford Focus estate ; Subaru XV

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2857 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...