Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2857 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ולזה שכתב "כועסים עלי"? אני מקווה שאתה זוכר שאתה נמצא בפורום באינטרנט.

 

קבוצת "אבות שמצהירים על שטויות ומעבירים הודעות מאחרים" זה בוואטסאפ הכיתתי.

 

אז כן, תזכור שאתה נמצא בפורום אינטרנט ודווקא שמח שרשמת את זה וכולם קראו עד כמה אתה מזלזל בפורום הזה ושעבורך, זו משימה להגיע ולכתוב דברים לא נכונים ואז להסתייג מהם.

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אתה בעצמך כתבת:

 

"למעשה, ABS יכול להאריך את מרחק הבלימה בתנאים משתנים כגון שלג/חצץ וכו', דוגמא טובה לכך היא:"

 

ואם אתה כועס עלי, אני מאחל לך שאלו ימשיכו להיות הצרות שלך בחיים.

פורסם

מה הסיבה שאתה לא קורא? רשמתי "כועסים עלייך" הכוונה הייתה לחבר'ה האחרים שמנסים להסביר לך, לא אני.

אני רק צרפתי ורשמתי עובדות עבורך להשכיל מהן.

כולל סרטון, BOY.

 

אל תאחל לי כלום, זר.

פורסם

אם מישהו פה סובל ממשהו זה אתה, תצפה שוב בסרטון שהבאת כאן, וזה נכון לא רק לגבי כביש רטוב/מושלג/מצופה בקרח אלא גם לגבי גלגלים שנמרח עליהם שמן או כביש חלק.

פורסם (נערך)
זה נכון לא רק לגבי כביש רטוב/מושלג/מצופה בקרח אלא גם לגבי גלגלים שנמרח עליהם שמן או כביש חלק.

 

לא.

 

ABS בן-זמננו מאריך את מרחק העצירה רק על משטחים תחוחים: עפר ושלג רכים וחצץ. זהו. בכל שאר המצבים מרחק העצירה מתקצר.

 

על קרח מרחק העצירה מתקצר; בכביש רטוב מרחק העצירה מתקצר מאוד עם ABS כי נעילת גלגלים גורמת לציפה, אותה פעולת ה-ABS מונעת. במהירות מספיק גבוהה, צמיגים נעולים יוצרים מספיק חום מתחת לסוליה כדי לאייד את המים שמתחתיה ונוצרת ציפה על גבי קיטור!

 

על שלולית שמן, לצמיג מתגלגל יש יותר היסטרזיס, שמהווה את מנגנון האחיזה המרכזי במצב זה. צריך לזכור שהחלקת הצמיג (חלקית עם ABS, מלאה בלעדיו) יוצרת חום ששורף את השמן על הסוליה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
שגוי. לברוח מההתנגשות עם פעולת הגה במקום בלימה זו טעות חמורה. להגה יש פוטנציאל לערער את יציבות הרכב הרבה יותר מהבלמים (תחשוב על צורת הרכב ותבין למה), ולכן לפני שימוש בו יש להוריד כמה מהירות שרק אפשר.

 

לגבי הרכב שמאחור - אם באמת צריך בלימת חירום אז אין מה לעשות בעניין, חוץ מלנסות לברוח הצדה בסוף הבלימה. העדיפות היא קודם כל למנוע את ההתנגשות בחזית הרכב.

 

 

 

זה תקף לתיקוני מסלול קלים בזמן בלימה. אם יש צורך בפעולת הגה משמעותית, התרגולת שאני מכיר זה לדחות אותה ממש לסוף הבלימה. ככה מורידים הכי הרבה מהירות וגם מייצרים מקסימום זמן תגובה לשינויים.

איך הגעת למסכנה הזאת בצורה חד משמעית - לא מובן.

הנהג ראה שיש רכב שהולך לעבור נתיב והולך לחתוך אותו "ברמה של תאונה". אף נהג בארץ, אם זה לא טרוריסט על רכב, לא הולך לסובב את ההגה 90 מעלות לכיוון הרכב בנתיב ליד כדי לכנס בו. יש 2 אופציות, או שהנהג החותך עשה את זה בכוונה כדי "ללמד" את הנהג החדש שלא נוסעים 80 קמ"ש בנתיב השמאלי (או משהו סגנון), או שהרכב של הפותח השרשור לא היה בטווח ראיה של המראה ופיספס אותו.

בשני המקרים, מספיק טיפה לסובב את ההגה לכיוון השני ולתת בלימה עדינה, הרכב החותך יעבור בשלום ולא סיכנת אף אחד.

ההמלצה שאתה מתאר תקפה רק למצבים בהם אתה מגלה שאתה נוסע מהר ויש מכשול מלפניך.

לפי התאור של פותח השרשור וההסבר שלו נראה כמו של אחד שלא יודע לנהוג, יודע רק ללחוץ גז וברקס. אז במקרה שלו, מה שהוא עשה היה הכי נכון. ברגע שיהיה לו יותר ניסיון, הוא ידע להתמודד עם המצבים האלה בלי להבהל.

פורסם (נערך)
הנהג ראה שיש רכב שהולך לעבור נתיב והולך לחתוך אותו "ברמה של תאונה".[...]בשני המקרים, מספיק טיפה לסובב את ההגה לכיוון השני ולתת בלימה עדינה, הרכב החותך יעבור בשלום ולא סיכנת אף אחד. ההמלצה שאתה מתאר תקפה רק למצבים בהם אתה מגלה שאתה נוסע מהר ויש מכשול מלפניך.

 

אני מתאר מצב חירום.

 

אם אתה נתקל במצב שכל מה שצריך לעשות כדי להימנע ממנו זה האטה וסטיה קלה - אז זה לא מצב חירום מלכתחילה. במצב חירום, קודם כל בולמים, וחזק. אחרי זה מחליטים מה לעשות עם ההגה.

 

אחד מהשמות הנרדפים של דוושת הבלם הוא "כלי הקסם ליצירת זמן". כשאתה בולם אתה מוריד מהירות, ולכן אתה מייצר לעצמך עוד זמן תגובה לקראת תמרון, אם תידרש לכזה.

 

גם אם נקלעת למצב והתחלת לבצע בלימת חירום ותוך כדי הבלימה הבעיה נפתרה מעצמה או שמתברר שבלמת חזק מדי - אפשר להפחית את עוצמת הבלימה. אבל אם תבלום חלש מדי ורק כשאתה מתקרב למכשול אתה מגלה שזה חלש מדי - לא תמיד ייתכן שתוכל לצאת מזה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)
איך הגעת למסכנה הזאת בצורה חד משמעית - לא מובן.

הנהג ראה שיש רכב שהולך לעבור נתיב והולך לחתוך אותו "ברמה של תאונה". אף נהג בארץ, אם זה לא טרוריסט על רכב, לא הולך לסובב את ההגה 90 מעלות לכיוון הרכב בנתיב ליד כדי לכנס בו. יש 2 אופציות, או שהנהג החותך עשה את זה בכוונה כדי "ללמד" את הנהג החדש שלא נוסעים 80 קמ"ש בנתיב השמאלי (או משהו סגנון), או שהרכב של הפותח השרשור לא היה בטווח ראיה של המראה ופיספס אותו.

בשני המקרים, מספיק טיפה לסובב את ההגה לכיוון השני ולתת בלימה עדינה, הרכב החותך יעבור בשלום ולא סיכנת אף אחד.

ההמלצה שאתה מתאר תקפה רק למצבים בהם אתה מגלה שאתה נוסע מהר ויש מכשול מלפניך.

לפי התאור של פותח השרשור וההסבר שלו נראה כמו של אחד שלא יודע לנהוג, יודע רק ללחוץ גז וברקס. אז במקרה שלו, מה שהוא עשה היה הכי נכון. ברגע שיהיה לו יותר ניסיון, הוא ידע להתמודד עם המצבים האלה בלי להבהל.

 

אין לי מושג איך הגעתה למסקנה שזה אני לא יודע לנהוג התחלת לדבר שם על נתיבים והכל אז לא, בוא נשים הכל במקום כי אתה קופץ למסקנות מיותרות שגורעות מכל ההסבר והאמינות שלך (למשל כמו המילה מסקנה* בראש התגובה). חתכו אותי בצומת כשלי יש זכות קדימה מכיוון שלו יש תמרור לתת זכות קדימה (מאוד פשוט) בלי כל מיני קונספירציות של נתיבים ומכשולים פתאומיים.

 

בבקשה אל תגיבו יותר האשכול פה נגרר לספאם וריבים חסרי תועלת. רק שאלתי בקשר לפרפורים הללו ולא יותר מזה ואני כבר קיבלתי תשובה נא לסגור.

עריכה אחרונה על ידי eitanmi
פורסם

אהלן, אתה אמנם פתחת את השרשור אבל הוא לא נחלתך ולכן ההחלטה אם או לסגור או לא, לא תלויה בך..

 

מעבר לכל הויכוחים המיותרים, תתייחס לסיכום הזה:

פעלת נכון, בלמת במצב חרום בכל עוצמה שאפשר ולא נרתעת מהרעשים וקרקושים של מערכת ה ABS שיש ברכב.

אם לאחר פעולה זו התנהגות הבלימה של הרכב נשאר תקינה כמו שהיתה לפני האירוע אזי הכל תקין.

אם אתה לא רגוע אין בעיה לקפוץ למוסך לבדיקה.

יהיה נכון אם תכיר את רכבך ותבצע בלימת חירום במקום פתוח ללא חשש לפגיעה ברכוש או נפש.

תופעת הרתיעה מבלימה רעשנית של ה ABS מוכרת ולכן ישנה מערכת נוספת שמזהה לחיצה מהירה על הבלמים (לרוב נקראית Brake Assist), כף שגם אם הנהג נרתע ומרפה מעט את הלחיצה על דוושת הבלם, המערכת הנ"ל תמשיך להחזיק את מגבר הבלם לחוץ בלחץ המקסימאלי עד שהרגל שלוחצת את דוושת הבלם תרפה את הלחיצה לגמרי.

פורסם
אהלן, אתה אמנם פתחת את השרשור אבל הוא לא נחלתך ולכן ההחלטה אם או לסגור או לא, לא תלויה בך..

 

מעבר לכל הויכוחים המיותרים, תתייחס לסיכום הזה:

פעלת נכון, בלמת במצב חרום בכל עוצמה שאפשר ולא נרתעת מהרעשים וקרקושים של מערכת ה ABS שיש ברכב.

אם לאחר פעולה זו התנהגות הבלימה של הרכב נשאר תקינה כמו שהיתה לפני האירוע אזי הכל תקין.

אם אתה לא רגוע אין בעיה לקפוץ למוסך לבדיקה.

יהיה נכון אם תכיר את רכבך ותבצע בלימת חירום במקום פתוח ללא חשש לפגיעה ברכוש או נפש.

תופעת הרתיעה מבלימה רעשנית של ה ABS מוכרת ולכן ישנה מערכת נוספת שמזהה לחיצה מהירה על הבלמים (לרוב נקראית Brake Assist), כף שגם אם הנהג נרתע ומרפה מעט את הלחיצה על דוושת הבלם, המערכת הנ"ל תמשיך להחזיק את מגבר הבלם לחוץ בלחץ המקסימאלי עד שהרגל שלוחצת את דוושת הבלם תרפה את הלחיצה לגמרי.

 

צודק שהאשכול לא הרכוש שלי אבל קיבלתי תשובה (שזוהי בעצם מטרת הפורום) וכל שאר הדברים שנגררים מהאשכול הם ריבים וספאם חסר משמעות לכן אני מבקש ממך לנעול בבקשה את האשכול כי תשובה קיבלתי והוויכוחים פה רק ימשיכו.

יום טוב לכולם

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2857 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...