Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3067 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב,

רציתי לשתף בחוויה שעברתי בהחלפת גלגלים ולקבל קצת פידבק. נותן כאן יומן מסע, אבל תהיו סובלניים איתי ;)

יש בראשותי רכב יונדאי i20 בן 5 שנים.

מכיוון שבקושי נסעתי ברכב, עשה 50 אלף עד כה. בנוסף גם היה רוב היום בחניה מקורה בעבודה ובבית. משכתי עם הגלגלים 5 שנים.

כנראה הייתי צריך להחליף כבר קודם, אבל סה"כ בדקתי עם בחור שעובד בפנצריה, הם לא היו שחוקים וגם לא כל כך יבשים. עד כאן הרקע.

הגעתי והחלטתי "להשקיע". למרות שבעל הפנצריה הציע לי להחליף בסיני ב- 800 שח. העדפתי להחליף בפירלי ב-1200 שח.

ביום שהגעתי להחליף, בעל הפנצריה לא היה, הוא בחור ממש רציני שאני תופס ממנו. היה הכי אמיתי שיש. גם יש לי מלא חברים שטופלו אצלו והמליצו עליו בחום.

אבל כמו שאמרתי הוא לא היה. אחד העובדים שלו החליף את הגלגלים. נסעתי לדרכי ובמהלך נסיעה בינעירונית לחצתי על הברקס ושמעתי פתאום רעש של חריטה כל פעם שלחצתי על הברס והרגשתי שהברקס לא עובד טוב. אחרי 2 דקות פתאום הברקס חזר לעבוד תקין.

כל הסיפור הלחיץ אותי מן הסתם. הקדמתי בחודש טיפול מתוכנן לרכב והגעתי למוסך. ביקשתי שיבדקו את הברקסים. לאחר הטיפול עדכנו אותי שהרכיבו את הגלגים הפוך ועליי לחזור מיד לפנצריה. עד לאותו רגע לא ידעתי שיש inside/outside לגלגל. מה שנראה לי שקרה, ואשמח לדעת אם זה הגיוני זה שכנראה משקולת איזון השתחררה ונכנסה למנגנון הברקס. עד שעפה החוצה. האם אכן דבר כזה אפשרי?

למען הסר ספק, הברקסים היו תקינים. נשאר בהם 20 אחוז ובטיפול הזה החלפתי גם אותם.

הגעתי לפנצריה. בעל הבית היה שם, היה בשוק שהרכיבו הפוך חלק מהגלגלים. מיד הוריד את כולם. איזן אותם והרכיב.

לאחר שנסעתי הרגשתי שהרכב מושך ימינה. חזרתי לפנצריה. הפנה אותי לבחור לכיוון פרונט שמצא סטיה קטנה ותיקן. הוא אמר שאם יש בעיה. לבקש שיחליפו בין הצמיגים הקדמיים.

הבעיה המשיכה. חזרתי לפנצריה, החליף בין הקדמיים ועכשיו משך לכיוון שמאל במקום ימין. מכאן שיש בעיה בצמיג. חזרתי לפנצריה. החליף את הקדמי עם האחורי אבל הבעיה המשיכה.

לבסוף החליף לי את הקדמי השמאלי בצמיג חדש. כעת הרכב סוף סוף נוסע ישר.

בנוסף עד עכשיו יש רעד ממך קל מאוד בהגה. לא משהו רציני אבל בכל זאת מורגש. הצמיגים עברו איזון מול העיניים שלי כך שהם תקינים בהקשר הזה? האם זה שנסעתי 5 שנים עם גלגלים יכול היה להשפיע בצורה כלשהי. בעל הפנצריה אמר שזה זמני ועוד חודשיים/שלושה הרעידות יעלמו.

קיצור עברתי כאן סאגה קטנה.

אנקדוטה קטנה. כשהגעתי להחליף את הצמיג החדש הוא גם לא היה. אותו עובד בא וראה את עובד בכיר מחליף את הצמיג והתחיל להתווכח שהצמיג הפוך ;)

עדכנתי את בעל הפנצריה על הליקויים שקורים כשהוא לא נמצא. הודה לי בחום והעביר את העובד הזה "שטיפה" רצינית. עכשיו הוא סוף סוף יודע מה כיוון ההרכבה הנכון.

אז מה ההסבר לרעש החריטה? האם לדעכם הרעד יעבור? כמו שציינתי הגלגלים עברו איזון מול העיניים שלי.

פורסם

אני הייתי ניגש שוב למכון לכיוון פרונט, ומבקש בדיקה.

לפני שנים הייתה לי בעיה דומה עם צמיג עקום, במהלך כיוון פרונט.

לאחר החלפת הצמיג בפנצ'ריה לצמיג תקין, חזרתי לכיוון פרונט והוא בדק וכיוון שוב, וסידר את הבעיה.

ולא בקש תוספת כסף על-הכיוון החדש.

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
אני הייתי ניגש שוב למכון לכיוון פרונט, ומבקש בדיקה.

לפני שנים הייתה לי בעיה דומה עם צמיג עקום, במהלך כיוון פרונט.

לאחר החלפת הצמיג בפנצ'ריה לצמיג תקין, חזרתי לכיוון פרונט והוא בדק וכיוון שוב, וסידר את הבעיה.

ולא בקש תוספת כסף על-הכיוון החדש.

 

 

 

אייל.

 

מוזר, הבחור שביצע את הכיוון פרונט אמר שכיוון פרונט זה כאשר הרכב מושך ימינה/שמאלה ואיזון גלגלים זה כאשר ההגה רועד.

×
×
  • תוכן חדש...