Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוצרים את העושק


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1683 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ונניח קוראים לי קומוקי נקאשימי והיה לי חנות חלקי רכב באסיה ופשטתי את הרגל ואני מוכר הכל מהר ובזול כדי שהמאפיה לא תהפוך אותי לתיק עור - האם אתה מצפה שכעת כל החנויות בעולם יתחרו במחיר שלי?

 

כמובן שזה בהומור והגזמה, אבל אתה לא יכול להשוות כל חלק שנמכר בארץ לחנות ספציפית שמוכרת את החלק איפשהו על הגלובוס, כמובן כל פעם מקום אחר על פי החלק.

 

טוב מה אני אגיד לך, תמשיך לחשוב מה שאתה רוצה.

אני עוד זוכר לפני כמה שנים שאמרו בדיוק את אותו דבר על יבואני הרכב, שהם מסכנים, שזה הממשלה דופקת אותנו, והם מוכרים במחיר הגיוני לגמרי. עד שהגיע שוק ה 0 קילומטר שהראה שאפשר למכור לחברות הליסינג גם ב 30 אחוז הנחה ועדיין להרוויח.

למזלי, לי לא יצא עדיין להדפק עם קניית חלק במחיר מופקע, וכניראה שגם לך לא יצא. כי אם היה יוצא, כניראה היית מדבר אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 176
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לדעתי זו טעות לעשות מחאה על מחירי החלפים, מהסיבות הבאות,

 

א. אין מישהו ממוקד שאתה יוצא נגדו, המוסכים יגידו היבואנים אשמים, היבואנים יגידו המכס אשם,

במכס יגידו שזה הנחיות הרגולציה - לך למדינה, המדינה תגיד היבואנים סוחטים אתכם,

אפשר להוסיף עוד כמה שמות אבל העיקרון מובן, והגלגל ימשיך להסתובב לו.

 

ב. קשה לרתום את הציבור למאבק, וזה בגלל כמה סיבות,

1. אין אלטרנטיבה פשוטה לציבור, כמו שהוסבר לא כל אחד יודע ויש לו את הזמן והעצבים להתעסק עם

מקטי''ם מכס וכו', (בשרשור הזה כמה הודעות קודם מישהו טעה בשני מקטי''ם וזה חבר פורום שמבין ).

2. רוב הציבור לא מודע ומרגיש את העושק כי אין לו מידע על מחירי החלפים בחו''ל,

וגם אם ננסה להציף את הנושא,זה קשה,

כי אין לך בשלוף לומר לבן אדם אחרי ביקור במוסך כמה עולה החלק הזה בדיוק בחו''ל,

וכמה בדיוק הוא נעשק, רוב האנשים לא מבינים מה ההבדל בין בלמים לבולמים.

3. לא ברור לחלוטין כמה הוא העושק, ומי הוא העושק, כי בדרך יש את עלות החלק, יבוא, מכס, אחסון, וכו'.

 

ג. כמה אדם ממוצע משלם בשנה על חלפים 2500 ש''ח , כמה אפשר להוריד חצי מזה, נו,

הבן אדם אומר הוצאה חד פעמית פעם בשנה, אני לא יבזבז על זה יותר מדי אנרגיות,

מה גם שחצי מהרכבים הם ליסינג, אחריות וכו' כך שסעיף הוצאות זה דופק רק חלק מהאנשים.

 

על מה כן צריך לעשות מחאה ?

 

ד-ל-ק

 

כולם משלמים גם בשלושת השנים הראשונות, גם בליסינג,

העושק לא פעם בשנה, הוא קורה כל שבוע,

והחיסכון 50 % מהוצאות הדלק, לנהג ממוצע -

(18 K בשנה X צריכה של 1-11 ממוצע = 1650 ליטר = 10 K שייח,)

על זה תציעו לאנשים הנחה של 50 %,

על זה אנשים יעשו ויצטרפו למחאה,

ופה אין הרבה אשמים, יש רק אחד - הממשלה.

וזה לא בלאגן גדול לשנות את זה,

מה שצריך זו החלטת ממשלה, שיכולה להיות תיאורטית ביום שני הקרוב,

עשרים וכמה אנשים (אם אינני טועה ) שפשוט מתכנסים סביב שולחן אחד וההחלטה בידיים שלהם,

מה תהיה ההחלטה ?

שדלק לא שונה ממים חלב או כל מצרך אחר, שיש עליו מע''מ בלבד,

יודעים מה -

רכב זה מצרך של נוחות, שימו עוד עשר אחוז מס,

אבל המצב של היום שבו על ליטר דלק משלמים 6 ש''ח,

שבערך 4 מתוכם הולכים למדינה זה הזוי,

אין שום מוצר בארץ שיש עליו כזה מיסוי, (חוץ מהרכבים עצמם כמובן).

עריכה אחרונה על ידי איצי בר

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל העולם דלק ממוסה בכבדות, ישראל לא המציאה את השיטה.

המיסוי על הדלק מהווה חלק די מכובד בהכנסות המדינה, כזה שלא יוותרו עליו בקלות.

ואם בסוף יורידו את המס על הדלק, נשלם במקום אחר, כך שזה משחק בסכום 0.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישראל לא המציאה את המיסוי על הדלק, אך ברב המדינות בעולם המיסוי על הדלק הוא המיסוי הדומיננטי על רכבים ורק בישראל ממסים אותנו גם על הדלק וגם על רכישת המכוניות.

שלא לדבר על כך שהמיסוי על הדלק הוא כפל מס (בלו + מע"מ על כל החבילה)

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המיסוי על הדלק הוא אחד המיסים היותר "צודקים"...

משלם אותו רק מי שיש לו רכב ואלה מלכתחילה אנשים מבוססים כלכלית ולכן מסוגלים לשלם אותו (או מטומטמים כלכלית ואז שישלמו) כששווה להזכיר שאנשים שהרכב משמש למחייתם (בעלי מוניות ומשאיות, מורים לנהיגה וכו) זכאים להחזר הבלו על הסולר בנוסף לקיזוז רוב המע"מ.

מחיר גבוה של דלק מעודד אנשים להפחית בנסועה שלהם, להעדיף תחבורה ציבורית, זה מוריד גודש בכבישים, זה תורם לאיכות הסביבה ופוגע בכיס של הפרסים, הסעודים ושאר הנבלות שחיות על ייצוא נפט...

בנוסף, כלכלות משגשגות צריכות יציבות ומחירי הנפט הם דבר מאוד לא יציב כשחבית יכולה לעלות 25$ וכמה חודשים אח"כ 125$. מס הבלו מאפשר למדינה לשמור על יציבות יחסית של מחירי הדלק לצרכן במקביל לשמירה על הכנסות המדינה ממיסים (כשהמחיר עולה, הבלו יורד אבל הסכום הכולל נשאר יציב).

בקיצור, אף אחד לא הולך לבטל את המיסוי על הדלק וגם לא להוריד אותו בצורה משמעותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המיסוי על הדלק הוא אחד המיסים היותר "צודקים"...

משלם אותו רק מי שיש לו רכב ואלה מלכתחילה אנשים מבוססים כלכלית ולכן מסוגלים לשלם אותו (או מטומטמים כלכלית ואז שישלמו) כששווה להזכיר שאנשים שהרכב משמש למחייתם (בעלי מוניות ומשאיות, מורים לנהיגה וכו) זכאים להחזר הבלו על הסולר בנוסף לקיזוז רוב המע"מ.

מחיר גבוה של דלק מעודד אנשים להפחית בנסועה שלהם, להעדיף תחבורה ציבורית, זה מוריד גודש בכבישים, זה תורם לאיכות הסביבה ופוגע בכיס של הפרסים, הסעודים ושאר הנבלות שחיות על ייצוא נפט...

בנוסף, כלכלות משגשגות צריכות יציבות ומחירי הנפט הם דבר מאוד לא יציב כשחבית יכולה לעלות 25$ וכמה חודשים אח"כ 125$. מס הבלו מאפשר למדינה לשמור על יציבות יחסית של מחירי הדלק לצרכן במקביל לשמירה על הכנסות המדינה ממיסים (כשהמחיר עולה, הבלו יורד אבל הסכום הכולל נשאר יציב).

בקיצור, אף אחד לא הולך לבטל את המיסוי על הדלק וגם לא להוריד אותו בצורה משמעותית.

 

מבטיח לך

שאני לא מבוסס כלכלית [עדיין] וגם לא מטומטם כלכלית [כבר לא], ועדיין אני מוכרח ליסוע ברכב ולשלם את הדלק.

 

למה?

 

תחלק אתה כמה ילדים במוסדות ציבור בבוקר ותאסוף בצהריים בשעות שונות בתחב"צ...

תנסה להגיע לרכבת [מרחק של 7 דק' ברכב ו55 דק' בתחב"צ] באוטובוס מביתי...

 

תנסה להגיע ללקוחות או לספקים בתחב"צ...

 

 

אם התחבורה הציבורית פה בארץ היתה מפותחת, היה על מה לדבר. כרגע, זה המצב.

 

 

אני עדיין משתדל למצוא את המקומות בהם כן ניתן להשתמש בה, אבל בגדול - אחד הכשלונות במדינה הזאת.

 

 

תן לי לחדד לך:

 

הייתי בניו יורק למשך כשבועיים. היה לי רכב צמוד ממישהו שהשאיר לי.

לא מצאתי צורך להשתמש בו אפילו פעם אחת!

 

יוצא מהבית - מס' דקות הליכה - נכנס למטרו - מחליף רכבות בצורה הכי חלקה שיש.

 

מהיר, זמין, נוח, נגיש, לא מאחר ולא מדלג על תחנות.

כנ"ל התיאום המושלם של האוטובוסים המשלימים.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל היבוא הפרטי טוב לחלק שאינך נזקק לו מהיום להיום.

 

אם אתה אינסטלטור והרכב הוא רכב עבודה והרכב עומד, לא תמתין מספר ימים עד שתמצא את החלק, תמצא את הספק תזמין ותקבל, אלא תלך למוסך ותתקן, ותשלם את מחיר החלק הגבוה.

 

האם מוצדק המחיר הגבוה?

 

כנראה שלא, גם עם הרשימה הארוכה של כל ההוצאות הקיימות כאן, שחלקן קיימות גם בגולה.

 

מדינה קטנה מוקפת אוייבים. אמרנו, אם לא, אז נגיד עכשיו.- תירוץ שתש כוחו, אבל עובד.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל היבוא הפרטי טוב לחלק שאינך נזקק לו מהיום להיום.

 

אם אתה אינסטלטור והרכב הוא רכב עבודה והרכב עומד, לא תמתין מספר ימים עד שתמצא את החלק, תמצא את הספק תזמין ותקבל, אלא תלך למוסך ותתקן, ותשלם את מחיר החלק הגבוה.

 

האם מוצדק המחיר הגבוה?

 

כנראה שלא, גם עם הרשימה הארוכה של כל ההוצאות הקיימות כאן, שחלקן קיימות גם בגולה.

 

מדינה קטנה מוקפת אוייבים. אמרנו, אם לא, אז נגיד עכשיו.- תירוץ שתש כוחו, אבל עובד.

הבעיה היא לא האויבים מבחוץ אלא האויבים מבפנים.

הכוונה לאלו שאנו נותנחם להם את הקול בקלפי, אלה שהדאגה העיקרית שלהם היא להיות בשלטון גם בסיבוב הבא.

 

יש צעדים רבים שיקלו על העסקים בישראל ויוכלו להוריד מחירים, אבל למה לעבוד קשה אם רק הממשלה הבאה או זוהי שאחריה יהנו מהתוצאות? עדיף לשלוף מהשרוול איזה רפורמת שקרכלשהו ולהראות כמה שהממשלה מתאמצת.

 

 

Avargel

לא רק שאני מסכים, אני רוצה לקחת את זה צעד קדימה.

תחבורה ציבורית לעולם לא תביא לפתרון כולל:

ישנם ישובים קטנים רבים שלא ניתן כלכלית לספק להם אוטובוס כל שעה ושיהיה ישיר.

 

ישנם בעלי מקצוע רבים שחייבים לתנייד במסלולים משתנים (וחלקם גם לבחוב ציוד) כגון: קבלנים, מתווכים, אנשי מכירות, בעלי מלאכה, אינסטלטורים, חשמלאים, מפקחים, והרשימה לא נגמרת.

 

גם הדבר שאנו נזקקים לעיתים להוריד כל בוקר 3 ילדים ב3 מקומות שונים וכך גם בצהריים הופכת את הסיפור לבלתי אפשרי לזוג בו שני ההורים עובדים.

 

תחבורה ציבורית יעילה זה הכרח, אך לעולם לא תהיה ביכולה להחליף את הצורך של חלק עצום באכלוסיה ברכב פרטי.

לכן, זוהי לא פחות מחזירות שלטונית לגבות על צורך בסיסי מיסוי כה אסטרונומי.

שלא תטעו, אני לא חושב שבחול אין מיסים, פשוט שם לממשלה יש אחת מ2 מדינויות שונות:

א. המיסוי על הרכב יקר ועל הדלק זול

ב. המיסוי על הרכב זול ועל הדלק יקר

 

ישנן מדינות שגם הדלק זול וגם הרכב, ויש את ישראל חסרת המדיניות שגם זה וגם זה יקר, מאוד יקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם רק שוכחים לעיתים יבואנים נאלצים להחזיק מלאים "מתים" בשווי מאות אלפי שקלים, שבסוף מושלכים לפח או נמכרים בפרוטות.

אף אחד לא רואה את ההוצאות של בית העסק ממנו הוא קונה - שכירות, מיסי עירייה, חשמל, עובדים ועוד.

אני לא מצדיק את זה, אבל לפחות אני מנסה להבין.

 

עוד פעם ה"מלאי" הזה? והיצרן של החלק מה איתו? הוא מייצר את החלק כשאני לוחץ Checkout? דחיל רבקום, כל התירוצים על מלאי, משלוח, מסים, מחסנים, מזכירות, עובדים, תפעול - לא תופסים. כ-ו-ל-ם משלמים אותם.

 

נושא שקרוב לליבי - צילום. אנחנו שוק סופר קטן, מוצרים מאוד יקרים, גם כאן ישנן אותן עלויות של מחסני מלאי, עובדים, שילוט וכו'. אממה, המחירים בישראל מאוד תחרותיים ועל המצלמות עצמן לפעמים אפילו נמוך מהמחיר הרשמי של היצרניות. למה שם כן ופה לא? כי המחסנאי של היבואן צריך תעודת מנהל מוסך (הוא לא) או אישור להוציא לוחיות "במבחן" (הוא לא)?

 

 

המיסוי על הדלק הוא אחד המיסים היותר "צודקים"...

משלם אותו רק מי שיש לו רכב ואלה מלכתחילה אנשים מבוססים כלכלית ולכן מסוגלים לשלם אותו (או מטומטמים כלכלית ואז שישלמו) כששווה להזכיר שאנשים שהרכב משמש למחייתם (בעלי מוניות ומשאיות, מורים לנהיגה וכו) זכאים להחזר הבלו על הסולר בנוסף לקיזוז רוב המע"מ.

מחיר גבוה של דלק מעודד אנשים להפחית בנסועה שלהם, להעדיף תחבורה ציבורית, זה מוריד גודש בכבישים, זה תורם לאיכות הסביבה ופוגע בכיס של הפרסים, הסעודים ושאר הנבלות שחיות על ייצוא נפט...

בנוסף, כלכלות משגשגות צריכות יציבות ומחירי הנפט הם דבר מאוד לא יציב כשחבית יכולה לעלות 25$ וכמה חודשים אח"כ 125$. מס הבלו מאפשר למדינה לשמור על יציבות יחסית של מחירי הדלק לצרכן במקביל לשמירה על הכנסות המדינה ממיסים (כשהמחיר עולה, הבלו יורד אבל הסכום הכולל נשאר יציב).

בקיצור, אף אחד לא הולך לבטל את המיסוי על הדלק וגם לא להוריד אותו בצורה משמעותית.

 

דיברתי עכשיו עם 1960, ביקשו שתחזיר את הסטגימות.

"הנבלות שחיות על ייצוא נפט" הן:

1. סעודיה, אחת המדינות הערביות הכי מערביות והשניה הכי אנטי איראן בעולם פחות או יותר

2. רוסיה, שלא באמת מעניין אותה משהו כל עוד פוטין שוחה בכסף

3. עיראק, שמהווה איום באותו סדר גודל כמו מדגסקר

4. קנדה, לא רואה צורך לפרט

5. איחוד האמירויות, אחת המדינות הערביות הכי מערביות בעולם אחרת, והמדינה הערבית הכי אנטי איראן בעולם.

 

הבלו לא יורד. הוא נשאר קבוע - 3.02 שקל לליטר. האחוז שלו מכלל המחיר נותר קבוע, אבל זה הופך את זה לעוד יותר אבסורדי, כי פעם אתה משלם 50% מס ופעם 66% ובפעם השלישית 40%.

 

מחיר גבוה של דלק מעודד אנשים לנסוע פחות בדיוק כמו שמחיר סיגריות גבוה מעודד אנשים להפסיק לעשן. הוא לא, הוא פשוט גורם להם להרגיש יותר קקה עם החיים שלהם.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלו על הדלק הוא מס.

לא נשלם אותו, נשלם מס בצורה אחרת.

ברוב מדינות אירופה מחירי הדלק די דומים לאלו שבארץ.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלו על הדלק הוא מס.

לא נשלם אותו, נשלם מס בצורה אחרת.

ברוב מדינות אירופה מחירי הדלק די דומים לאלו שבארץ.

 

השאלה היא לא מה המס על הדלק או הרכב עצמו או החלפים במדינות אירופה, השאלה היא מהו השכלול של כל אלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיברתי עכשיו עם 1960, ביקשו שתחזיר את הסטגימות.

"הנבלות שחיות על ייצוא נפט" הן:

1. סעודיה, אחת המדינות הערביות הכי מערביות והשניה הכי אנטי איראן בעולם פחות או יותר

2. רוסיה, שלא באמת מעניין אותה משהו כל עוד פוטין שוחה בכסף

3. עיראק, שמהווה איום באותו סדר גודל כמו מדגסקר

4. קנדה, לא רואה צורך לפרט

5. איחוד האמירויות, אחת המדינות הערביות הכי מערביות בעולם אחרת, והמדינה הערבית הכי אנטי איראן בעולם.

 

הבלו לא יורד. הוא נשאר קבוע - 3.02 שקל לליטר. האחוז שלו מכלל המחיר נותר קבוע, אבל זה הופך את זה לעוד יותר אבסורדי, כי פעם אתה משלם 50% מס ופעם 66% ובפעם השלישית 40%.

 

מחיר גבוה של דלק מעודד אנשים לנסוע פחות בדיוק כמו שמחיר סיגריות גבוה מעודד אנשים להפסיק לעשן. הוא לא, הוא פשוט גורם להם להרגיש יותר קקה עם החיים שלהם.

 

מרגש שיש לך יכולת להעלות באוב שנים ועוד לדבר איתן ולעניין השיעור בגיאואסטרטגיה, שכחת את נורבגיה שמבין מדינות הסבבה שלך, היא התלויה ביותר בנפט...

אני לא מכיר את ההגדרה שלך לנבלה אבל בלקסיקון שלי מדינות כמו סעודיה ואיחוד האמירויות הם האמא של המנוולות. גם ונצואלה ברשימת המנוולות. אלה מדינות קקיוניות, תומכות טרור לא פחות מאיראן וקטר, שללא נפט היו משמעותיות בערך כמו דג'יבוטי וסומליה ושם מקומן הטבעי. קנדה, נורבגיה ואפילו רוסיה, נהנות מאוד מהנפט שלהן אבל הן היו מסתדרות בלעדיו לא רע בכלל.

 

לעניין הבלו, המחיר שלו רחוק מלהיות קבוע (הבלו על הבנזין עלה בעשור האחרון בכמעט 40% כשעיקר העליה היתה ב2009, בעקבות צניחת מחירי הנפט. הבלו על הסולר עלה בצורה דרמטית עוד הרבה יותר כי בעבר הוא היה זניח).

שיעור הבלו מאפשר למדינה לשמר את ההכנסות שלה ממיסים גם לנוכח התנודתיות במחירי הנפט והוא גם מצמצם בצורה רצינית את התנודתיות במחירים. בין סוף 98 לאמצע 2008 מחיר הנפט עלה בכמעט פי 10 (מ17 דולר לחבית ל160 דולר לחבית) בעוד מחיר הדלק בתחנה עלה רק פי 2 (מ3.4 ש"ח לליטר ל7 ש"ח לליטר).

לעניין המחיר הגבוה מול הנסועה, וואללה, היה לי חבר אילתי שקיבל לפני עשור רכב ליסינג מהעבודה עם דלק כלול וחגיגת הנסועה שהוא עשה בזכות זה היתה מדהימה. הוא גם לא טען אחרת. כמובן שיש לאנשים נסיעות חשובות יותר וחשובות פחות אבל הטענה שמחיר גבוה של דלק לא גורם לאנשים לנסוע פחות היא חסרת יסוד כשתחושות הן עניין מאוד סוביקטיבי.

 

לעניין הטענות של טפיק, אתה טוען שאין מדיניות אבל אתה טועה. היתה מדיניות, יש מדיניות ותהיה מדיניות גם בעתיד. אתה יכול למצוא אותה בחקיקה ואתה יכול לחפור בה בפרסומים השונים של מחלקת המחקר של הכנסת לאורך השנים. גם אם פוליטיקאים כאלה ואחרים פחות מוצאים חן בעיניך או בעיני, המערכת השלטונית בישראל היא פונקציונלית ורציונלית, אפילו כשיש מרחק פוליטי בין הרצוי למצוי ואפילו אם בסופו של דבר ההגיון שלה רחב הרבה יותר מהכאן והעכשיו של מגיבים כאלה אחרים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר הדלק בשנים שציינת עלה המון (פי 2 זה המון) גם בגלל עליה חזירית ביותר בבלו ועלייה במע''מ!!

מדיניות הגונה הייתה מורידה את הבלו בשנים אלו, ומעלה אותו לאחר מכן כדי לשמור על יציבות, אבל ביבי היה צריך למלא את הקופה, והופ, מחירים שעולים בכל המשק = צמיחה. לא סתם, ממש בסוף תקופת העליות האלו פרצה המחאה החברתית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרגש שיש לך יכולת להעלות באוב שנים ועוד לדבר איתן ולעניין השיעור בגיאואסטרטגיה, שכחת את נורבגיה שמבין מדינות הסבבה שלך, היא התלויה ביותר בנפט...

אני לא מכיר את ההגדרה שלך לנבלה אבל בלקסיקון שלי מדינות כמו סעודיה ואיחוד האמירויות הם האמא של המנוולות. גם ונצואלה ברשימת המנוולות. אלה מדינות קקיוניות, תומכות טרור לא פחות מאיראן וקטר, שללא נפט היו משמעותיות בערך כמו דג'יבוטי וסומליה ושם מקומן הטבעי. קנדה, נורבגיה ואפילו רוסיה, נהנות מאוד מהנפט שלהן אבל הן היו מסתדרות בלעדיו לא רע בכלל.

 

לעניין הבלו, המחיר שלו רחוק מלהיות קבוע (הבלו על הבנזין עלה בעשור האחרון בכמעט 40% כשעיקר העליה היתה ב2009, בעקבות צניחת מחירי הנפט. הבלו על הסולר עלה בצורה דרמטית עוד הרבה יותר כי בעבר הוא היה זניח).

שיעור הבלו מאפשר למדינה לשמר את ההכנסות שלה ממיסים גם לנוכח התנודתיות במחירי הנפט והוא גם מצמצם בצורה רצינית את התנודתיות במחירים. בין סוף 98 לאמצע 2008 מחיר הנפט עלה בכמעט פי 10 (מ17 דולר לחבית ל160 דולר לחבית) בעוד מחיר הדלק בתחנה עלה רק פי 2 (מ3.4 ש"ח לליטר ל7 ש"ח לליטר).

לעניין המחיר הגבוה מול הנסועה, וואללה, היה לי חבר אילתי שקיבל לפני עשור רכב ליסינג מהעבודה עם דלק כלול וחגיגת הנסועה שהוא עשה בזכות זה היתה מדהימה. הוא גם לא טען אחרת. כמובן שיש לאנשים נסיעות חשובות יותר וחשובות פחות אבל הטענה שמחיר גבוה של דלק לא גורם לאנשים לנסוע פחות היא חסרת יסוד כשתחושות הן עניין מאוד סוביקטיבי.

 

לעניין הטענות של טפיק, אתה טוען שאין מדיניות אבל אתה טועה. היתה מדיניות, יש מדיניות ותהיה מדיניות גם בעתיד. אתה יכול למצוא אותה בחקיקה ואתה יכול לחפור בה בפרסומים השונים של מחלקת המחקר של הכנסת לאורך השנים. גם אם פוליטיקאים כאלה ואחרים פחות מוצאים חן בעיניך או בעיני, המערכת השלטונית בישראל היא פונקציונלית ורציונלית, אפילו כשיש מרחק פוליטי בין הרצוי למצוי ואפילו אם בסופו של דבר ההגיון שלה רחב הרבה יותר מהכאן והעכשיו של מגיבים כאלה אחרים...

בעבר ניסיתי למצוא את המסמכים המדוברים אך ללא הצלחה. אשמח אם תוכל להפנות אותי אליהם.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1683 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...