Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוצרים את העושק


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1686 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טפיק, עם כל הכבוד, הבעיה היא לא במדינה אלא בחוסר תחרות בשילוב התנהלות צרכנית מטומטמת. זו גם הסיבה העיקרית ליוקר המחיה בישראל. בירוקרטיה ועלויות עסקיות קיימות בכל העולם המתוקן כשבאופן כללי, הבירוקרטיה והעלויות הנלוות בישראל לא גבוהות מהמקובל באירופה.

המדינה לא אחראית לזה שיבואנים מפליצים מחירונים בשביל שאח"כ הם יוכלו לתת הנחות באחוזים דו ספרתיים ועדיין להשאר עם רווחים תלת ספרתיים. היא גם לא אחראית לזה שצרכנים פה לא מענישים עסקים שפועלים בחוסר תום לב עסקי ולא מתגמלים עסקים שפועלים באופן נאות.

הפחתת רגולציה במקומות שבהם היא לא באמת נדרשת היא תמיד דבר חיובי אבל כאמור, זה לא העיקר וזו לא הסיבה. אם יש לי טענה מסוימת למדינה היא יותר בכיוון זה שבעשור/שניים האחרונים המדינה החליטה שהיא מפסיקה "לחנך" את האוכלוסיה. אם המדינה היתה מחנכת אנשים להתנהלות צרכנית נבונה אז היה הרבה יותר קל להתמודד עם תופעות כאלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 176
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

על פי דבריך נראה שהתברכת בלא לנהל עסק במדינת ישראל.

כפי שאמרתי, הגופים הפרטיים בארץ לא נקיים ויש מה לעשות, אבל הם החלק הקטן בבעיה.

 

מעבר לכך, ובניגוד למדינה, הם לא חייבים לך שום דבר.

אולי היית רוצה שינהגו ביתר הוגנות כלפיך מבחינת המחירים, אבל זה רק רצון שלך אל מול זה שלהם. הם כמו כל עסק פרטי בישראל יעשו את הצעדים שיניבו להם את הרווחים הגבוהים ביותר.

האם ביקשת לאחרונה בעבודה הורדה במשכורת?

עריכה אחרונה על ידי tepic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אספר לך סיפור קטן, תסיק ממנו לבד על ההבדלים בין הפעלת בית מלאכה בתחום הרכב מבחינת עלויות באנגליה.

תהליך הנדרש לקבלת לוחית ׳במבחן׳

באנגליה- מייל לרשות הרישוי עם מספר הח.פ של החברה, פרטים אישיים של בעל המוסך ותשלום עס £145 לישט לשנה.

הגיעו בדואר רשום שתי הלוחיות אחרי ארבעה ימים, בצירוף מכתב המסביר מה מותר ומה אסור בעת השימוש בהם.

 

בארץ - לפחות עשרה קריטריונים. לדעתי בלתי אפשרי לקבל לוחיות כאלו בלי המצאה פיזית של מסמכים בכל מיני אשנבי קבלת קהל. המשמעות זמן, זמן רב, ששווה כסף.

 

עכשיו קח את הסיפור הזה ותחיל אותו על כל תחום ותחום במוסך.

עכשיו אם אתה חושב שהמוסך אשם בזה אתה טועה לדעתי, ומאשים את הש׳׳ג.

 

בישראל התרבות והמדיניות קיבלה תפנית בעשורים האחרונים, הסיבות לקח מרובות ואין עליהם הסכמה רחבה.

אחד הביטויים לכך הוא תמחור שערורייתי של מוצרים, על כך יש הסכמה רחבה.

לכולם יש תירוצים למה זה המצב אבל הסבר מסודר ועקבי אין.

הסממנים (סימפטומים) בין היתר באים לביטוי במחירים של החלפים בישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל האגרות, כל המיסים, כל הטרארם שהמדינה גונבת מבעל העסק, זה חרא חוצה תחומים.

מה יגיד האינסטלטור ? המנעולן ? בעל הקיוסק ? בעל חנות הירקות הקטנה ?

להם אין את הבעיה הזו ? גם להם יש את הבעיה הזו.

 

הבעיה פה היא לא המוסכים. אף אחד לא מאשים אותם. ממש לא.

הבעיה היא המחיר שהיבוא ןקובע לחלף שאין להשיג אותו חוץ ממנו.

עזוב, הבעיה הולכת רחוק יותר, למה יש רק יבואן אחד - זאת הבעיה האמיתית.

 

אם היו שתיים, והיו משווים מחירים של מוצרים, היית יכול לתבוע אותם על תיאום מחירים כמו שתבעו את הבנקים.

אבל אין, יש אחד, הוא קבע שהמחיר זה X וזה המחיר מבחינת כולם.

 

וזאת הבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם רק שוכחים לעיתים יבואנים נאלצים להחזיק מלאים "מתים" בשווי מאות אלפי שקלים, שבסוף מושלכים לפח או נמכרים בפרוטות.

אף אחד לא רואה את ההוצאות של בית העסק ממנו הוא קונה - שכירות, מיסי עירייה, חשמל, עובדים ועוד.

אני לא מצדיק את זה, אבל לפחות אני מנסה להבין.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער, קשה לי להבין.

 

מילא כאלה שמוכרים כיסויי לפלאפון ב-60 שקל במקום 10 בסין,פה מדובר עם סכומים נמוכים.

 

אבל בחלפים לרכב שחלקם ההבדלים מגיעים לאלפי שקלים, לא יכול להבין את זה.

 

לא מזמן חבר רצה ידית איתות לפולו שלו- 800 שקל גם במורשה וגם במוסך רגיל(לא יודע אם מקורי או חליפי אבל לא הייתה אופציה אחרת מלבד זה). באיביי - 120 שקל.

 

היה פה אפילו סיפור לפני כמה שנים על מישהו שהביאו לו מחיר על חלק ל-ב.מ.וו שלו, שהיה כול כך גבוה, שהשתלם לו לקחת טיסה לגרמניה הלוך חזור, לקנות את החלק ועדיין להשאר עם עודף(אשמח אם מישהו ימצא את הסיפור הזה)

 

מצאתי את הסיפור http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?570034 -%D7%91%D7%96%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%92%D7%91%D7%99-%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%99-%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%90-quot-%D7%99-BMW-Z4-%D7%94%D7%91%D7%93%D7%9C%D7%99-%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%96%D7%95%D7%99%D7%99%D7%9D!&styleid=20

עריכה אחרונה על ידי davemustaine87
הוספת לינק
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער, קשה לי להבין.

 

מילא כאלה שמוכרים כיסויי לפלאפון ב-60 שקל במקום 10 בסין,פה מדובר עם סכומים נמוכים.

 

אבל בחלפים לרכב שחלקם ההבדלים מגיעים לאלפי שקלים, לא יכול להבין את זה.

 

לא מזמן חבר רצה ידית איתות לפולו שלו- 800 שקל גם במורשה וגם במוסך רגיל(לא יודע אם מקורי או חליפי אבל לא הייתה אופציה אחרת מלבד זה). באיביי - 120 שקל.

 

היה פה אפילו סיפור לפני כמה שנים על מישהו שהביאו לו מחיר על חלק ל-ב.מ.וו שלו, שהיה כול כך גבוה, שהשתלם לו לקחת טיסה לגרמניה הלוך חזור, לקנות את החלק ועדיין להשאר עם עודף(אשמח אם מישהו ימצא את הסיפור הזה)

 

מצאתי את הסיפור http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?570034 -%D7%91%D7%96%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%92%D7%91%D7%99-%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%99-%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%90-quot-%D7%99-BMW-Z4-%D7%94%D7%91%D7%93%D7%9C%D7%99-%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%96%D7%95%D7%99%D7%99%D7%9D!&styleid=20

ההשוואה לאיביי אינה רלוונטית אלא צריך להשוות ליבואניות אחרות בעולם.

אתה בטח לא מצפה שיבואניות יתחרו בכל איש פרטי או חנות בעולם שיש להם משתמש איביי נכון?

האם ידוע לך פשר הסחורה של האיש? איפה היא מאוחסנת? האם הוא מעלים מיסים מקומיים? האם הוא ובן דוד שלו פרצו למחסן וגנבו סטוק שלם של ידיות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל האגרות, כל המיסים, כל הטרארם שהמדינה גונבת מבעל העסק, זה חרא חוצה תחומים.

מה יגיד האינסטלטור ? המנעולן ? בעל הקיוסק ? בעל חנות הירקות הקטנה ?

להם אין את הבעיה הזו ? גם להם יש את הבעיה הזו.

 

הבעיה פה היא לא המוסכים. אף אחד לא מאשים אותם. ממש לא.

הבעיה היא המחיר שהיבוא ןקובע לחלף שאין להשיג אותו חוץ ממנו.

עזוב, הבעיה הולכת רחוק יותר, למה יש רק יבואן אחד - זאת הבעיה האמיתית.

 

אם היו שתיים, והיו משווים מחירים של מוצרים, היית יכול לתבוע אותם על תיאום מחירים כמו שתבעו את הבנקים.

אבל אין, יש אחד, הוא קבע שהמחיר זה X וזה המחיר מבחינת כולם.

 

וזאת הבעיה.

הוא יגיד בדיוק את אותו הדבר, שחונקים אותו. אם לא שמת לב העסקים הקטנים בארץ במצב קשה, והוא כאמור מהווה את החלק העיקרי של העסקים בישראל. אני לא למה אנשים מתעקשים לחשוב שכל בעל עסק מגלגל ערמות של כסף כאשר ההפך הוא הנכון.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשוואה לאיביי אינה רלוונטית אלא צריך להשוות ליבואניות אחרות בעולם.

אתה בטח לא מצפה שיבואניות יתחרו בכל איש פרטי או חנות בעולם שיש להם משתמש איביי נכון?

האם ידוע לך פשר הסחורה של האיש? איפה היא מאוחסנת? האם הוא מעלים מיסים מקומיים? האם הוא ובן דוד שלו פרצו למחסן וגנבו סטוק שלם של ידיות?

 

או נו בחייאת, עזוב אותך מהסחור סחור הזה.

כן, היבואן הביא את הידית הזאת ישירות ממפעל VW בגרמניה ועשה לה מסאג' במשנים ארומטיים כול יום, ובאיביי זה גנוב, משומש, ומולחם מחדש 8 פעמים.

וככה זה גם בכול אחד מ-50 מקרים שכול חברי הפורום יכולים להביא על פערים של אלפי שקלים ומאות אחוזים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השוואה אינטיליגנטית ולא פופוליסטית ומתלהמת, צריכה להתבצע ספקי חלקי חילוף מקוריים בחו"ל מול הארץ. במקרה של vw אפשר לבדוק מול ecstuning ביונדאי קיה מול korps וכו', ואז ההפרשים פתאום לא כאלו עצומים. ההשוואות שצצות כאן כל יום מול איביי ועליאקספרס הן בדיחה. קופץ מישהו "חזירים" "1000% רווח", וכל היתר בעקבותיו. לא משנה שהחלק בעלי אקספרס הוא חלק נחות שאיזה סיני מייצר בחצר שלו. העיקר לצעוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או נו בחייאת, עזוב אותך מהסחור סחור הזה.

כן, היבואן הביא את הידית הזאת ישירות ממפעל VW בגרמניה ועשה לה מסאג' במשנים ארומטיים כול יום, ובאיביי זה גנוב, משומש, ומולחם מחדש 8 פעמים.

וככה זה גם בכול אחד מ-50 מקרים שכול חברי הפורום יכולים להביא על פערים של אלפי שקלים ומאות אחוזים.

ונניח קוראים לי קומוקי נקאשימי והיה לי חנות חלקי רכב באסיה ופשטתי את הרגל ואני מוכר הכל מהר ובזול כדי שהמאפיה לא תהפוך אותי לתיק עור - האם אתה מצפה שכעת כל החנויות בעולם יתחרו במחיר שלי?

 

כמובן שזה בהומור והגזמה, אבל אתה לא יכול להשוות כל חלק שנמכר בארץ לחנות ספציפית שמוכרת את החלק איפשהו על הגלובוס, כמובן כל פעם מקום אחר על פי החלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שזה בהומור והגזמה, אבל אתה לא יכול להשוות כל חלק שנמכר בארץ לחנות ספציפית שמוכרת את החלק איפשהו על הגלובוס, כמובן כל פעם מקום אחר על פי החלק.

 

אבל בטח שאני יכול, כי אם אני יכול להזמין את החלף, גם היבואן יכול להזמין את החלף.

לו, סביר להניח יעשו מחיר קצת יותר טוב כי הוא לא מזמין אחד כמוני.

 

מה נראה לך שהיבואן קונה מספק אחד שמוכר לו, והמחיר שהספק הזה קבע, זה מבחינתו תורה מסיני ? היוצרות התהפכו ?

נראה לך שהיבואן משלם מיסי ייבוא מלאים ? מכס מלא ? לו, אין הנחת כמות ? לו אין הנחת "אני מחזיק בביצים 6,000 משפחות" סטייל ? הטבות עקיפות מהמדינה ?

 

סתם יש לובי יבואני רכב ? בשביל הכיף ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם רק שוכחים לעיתים יבואנים נאלצים להחזיק מלאים "מתים" בשווי מאות אלפי שקלים, שבסוף מושלכים לפח או נמכרים בפרוטות.

אף אחד לא רואה את ההוצאות של בית העסק ממנו הוא קונה - שכירות, מיסי עירייה, חשמל, עובדים ועוד.

אני לא מצדיק את זה, אבל לפחות אני מנסה להבין.

די נו, התירוצים האלה כבר יצאו מכל החורים.

לא חסרות חברות בארץ שמייבאות מוצרים לכל מני תחומים, יש להם מחסנים גדולים מאוד, מלאי מת שנפטרים ממנו כל כמה שנים. המחיר לעומת זאת תחרותי עם ספקים בתחומים דומים בכל העולם.

 

עריכה:

 

אגב, הדוגמה שהשאירה אותי הכי אחוז תדהמה בשנה האחרונה:

 

 

bsense2.jpg?raw=1

 

 

bsense1.jpg?raw=1

 

bsense.jpg?raw=1

 

bsense4.jpg?raw=1

 

מי שרוצה לגבות מחירים גבוהים, שיגבה מחירים גבוהים. לא יודע למה אנשים מחפשים עבורם תירוצים.

התפקיד של המדינה הוא להסיר חסמים ולעודד תחרות, במיוחד בתחומים מונופוליסטים כמו תעשיית הרכב בהם היבואן תופס את הלקוח ב****.

עריכה אחרונה על ידי Nemesis
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל בטח שאני יכול, כי אם אני יכול להזמין את החלף, גם היבואן יכול להזמין את החלף.

לו, סביר להניח יעשו מחיר קצת יותר טוב כי הוא לא מזמין אחד כמוני.

 

מה נראה לך שהיבואן קונה מספק אחד שמוכר לו, והמחיר שהספק הזה קבע, זה מבחינתו תורה מסיני ? היוצרות התהפכו ?

נראה לך שהיבואן משלם מיסי ייבוא מלאים ? מכס מלא ? לו, אין הנחת כמות ? לו אין הנחת "אני מחזיק בביצים 6,000 משפחות" סטייל ? הטבות עקיפות מהמדינה ?

 

סתם יש לובי יבואני רכב ? בשביל הכיף ?

אני לא בטוח שאתה מבין איך יבואנים ורשתות עובדות.

הם מחויבים לעבודה מול ספקים מסוימים ולעמוד בתקנים רבים.

 

בוא נניח והוא לא היה מחויב.

נראה לך שמישהו במוסך ישב במשך שעות לחפש חלק לכל דורש כמו שאני ואתה עושים?

ומה יקרה במקרה שהחלק יהיה תקול? הוא יגיד לך "שניה אני פותח dispute באיביי?".

האם נראה לך שהם יתרוצצו במשרדי המכס לשחרר חלקים כי הם לא ביבוא סדיר?

חבריקו, אם אתה מחפש קומבינטורים אתה תמצא בשפע אבל ככה מקומות שמכבדים את עצמם לא עובדים.

אבל כל זה לא רלוונטי, כי הוא מחויב לספקים שלו.

 

האם היבואן משלם מיסים מלאים? הוא אמור.

האם יש לו הנחת כמות? כנראה יש לו מחיר טוב, אבל לא כמו של חבר שלו מהמדינה עם 300 מיליון איש.

הידעת שיצרן הרכב מחויב להחזיק מלאי חלקים ע"פ גם לרכבים ישנים? כן, כן, גם את כל המאות חלקים שאף בעל רכב לעולם לא ירכוש מהם.

 

באת לעשות רעש ורוח ולא לבדוק איך הדברים עובדים. הגישה שלך תואמת לגישה הישראלית שאומרת "קודם להחליט ואז לסובב את העולם שיתאים לזווית ראיה שלי". חביבי העולם לא עובד כך וכדאי שתבין זאת מוקדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

די נו, התירוצים האלה כבר יצאו מכל החורים.

לא חסרות חברות בארץ שמייבאות מוצרים לכל מני תחומים, יש להם מחסנים גדולים מאוד, מלאי מת שנפטרים ממנו כל כמה שנים. המחיר לעומת זאת תחרותי עם ספקים בתחומים דומים בכל העולם.

 

 

מי שרוצה לגבות מחירים גבוהים, שיגבה מחירים גבוהים. לא יודע למה אנשים מחפשים עבורם תירוצים.

התפקיד של המדינה הוא להסיר חסמים ולעודד תחרות, במיוחד בתחומים מונופוליסטים כמו תעשיית הרכב בהם היבואן תופס את הלקוח ב****.

א. כסוחר אתה תמיד תמכור במחיר שיתן לך את הרווח המקסימלי (לא בהכרח זה המחיר הכי גבוה אותו ישלמו).

זה לבדו נותן לכל יבואן לגיטמציה לגבות כמה שהוא רוצה.

 

ב. את התלונות תשלח לממשלה.

הם אלה שאחראים על הורדת החסמים והגברת התחרות.

היו יבואנים שניסו להביא דגמים סדרתיים ביבוא מקביל - אך עם ה"עידוד" הממשלתי הם נמעכו כבר כמעט לחלוטין.

אגב, ממש קל לך לבוא בתלונות ליבואנים שמוכרים במחירים מופקעים, אבל למה אף אחד לא כועס ככה כאשר הממשלה העלתה לנו ב5 השנים האחרונות את מס הרכב 3 פעמים? זה מתבטא באלפי שקלים הפרש.

 

 

תבחרו את המלחמות שלכם, רק תוודאו שאתם מתמקדים בבעיה ולא בסימפטומים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1686 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...