Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוצרים את העושק


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1683 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתם רק שוכחים לעיתים יבואנים נאלצים להחזיק מלאים "מתים" בשווי מאות אלפי שקלים, שבסוף מושלכים לפח או נמכרים בפרוטות.

בימינו רוב ייבואני הרכב אם לא כולם לא מחזיקים מלאי גדול או 'מת' של חלקי רכב שהם לא חלק מטיפול שוטף לרכב. היום לצערי בגלל מדיניות של החזקת רמת מלאי מינימלית להרבה חלקים יש צורך להמתין 4 ימים עד שבוע עד אשר יגיעו מחו"ל.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 176
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מחיר גבוה של דלק מעודד אנשים להפחית בנסועה שלהם, להעדיף תחבורה ציבורית

 

בהנחה ואנשים לא נכנסים לרכב ונוסעים משום מקום לשום מקום, לא תפחית בהרבה את הנסועה. אנשים עדיין צריכים לנסוע לעבודה, לסידורים וכו'.

דוגמאות של דלק חינם ללא הגבלה בליסינג לא רלוונטיות. אם היה לי חשמל חינם לא הייתי מכבה את המזגן לעולם. זה לא אומר שאנתק את המקרר ואקנה בלוק קרח אם מחיר החשמל עולה.

 

 

המשוואה היא פשוטה - עלות בתח"צ (לא דווקא כספית אלא בשקלול זמן, משאבים, טרחה וחווית שימוש) מול עלות זהה ברכב פרטי.

במקום להפוך את המשוואה לטובת תח"צ ע"י שיפור החוויה, המחיר והזמינות, המדינה פשוט מייקרת את השימוש ברכב פרטי אבל לא עד כדי כך שאנשים באמת יעברו לתח"צ, כי אז ההכנסות ממיסי הרכב יעלמו.

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כחודשיים ערכתי "בשביל הספורט" השוואה בין המחירון של צ'מפיון לבין מחירון מקביל באנגליה של תוספות לפולקסווגן גולף.

 

יצא פער של 130% לרעתנו. פרטים נוספים ב...

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?632004-Golf-MK7-5-Comfortline-%D7%94%D7%99%D7%9B%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%AA&p=5439628#post5439628

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בישראל אין תחבורה ציבורית הולמת, אין תחליף אמיתי לרכב פרטי. המדינה גם לא רוצה להשקיע בתח"צ ולוותר על מסחטת הכספים של הרכבים הפרטיים.

Finger's gonna kill me.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר ניסיתי למצוא את המסמכים המדוברים אך ללא הצלחה. אשמח אם תוכל להפנות אותי אליהם.

 

ממחלקת המחקר של הכנסת:

https://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m01454.pdf

ממשרד האוצר:

http://www.mof.gov.il/ChiefEcon/StateRevenues/StateRevenuesReport/Pages/%E2%80

%8BReport_2015.aspx

(זה האחרון שפורסם אבל יש באתר פירוט של שנים אחורה)

 

יש עוד, לא חסר ובאמת שגוגל יודע למצוא אותם... העיתונות אוהבת לקשקש את עצמה לדעת תוך התמקדות בסקנדלים ובפיקנטריה אבל ככלל, המערכת השלטונית הישראלית קיימת, מתפקדת לא רע והכוונת שלה הן בסה"כ חיוביות אפילו שיש לא מעט דברים לשפר.

אני לא פקיד ממשלתי (רחוק מזה) ולא קשור לשום גורם ממשלתי או פוליטי אבל אני מפתח עם השנים אלרגיה לרפלקס של ישראלים מסוימים להתנער לחלוטין מהאחריות האישית שלהם ולהטיל אותה על מוסדות השלטון... כשהקוטג' יקר לי אז אני לא קונה קוטג', כשתל אביב יקרה לי אז אני עובר לנתניה וכשהפולו שלי מבלה הרבה יותר מדי במוסך וצ'מפיון חוזרים ומשקרים לי אז אני לא קונה מהם יותר מכוניות - לא משנה כמה הן אטרקטיביות. המדינה לא אחראית להתנהלות ציבורית מטומטמת ואם הציבור היה פחות מטומטם אז היו לו הרבה פחות סיבות להתלונן.

 

בהנחה ואנשים לא נכנסים לרכב ונוסעים משום מקום לשום מקום, לא תפחית בהרבה את הנסועה. אנשים עדיין צריכים לנסוע לעבודה, לסידורים וכו'.

דוגמאות של דלק חינם ללא הגבלה בליסינג לא רלוונטיות. אם היה לי חשמל חינם לא הייתי מכבה את המזגן לעולם. זה לא אומר שאנתק את המקרר ואקנה בלוק קרח אם מחיר החשמל עולה.

 

 

המשוואה היא פשוטה - עלות בתח"צ (לא דווקא כספית אלא בשקלול זמן, משאבים, טרחה וחווית שימוש) מול עלות זהה ברכב פרטי.

במקום להפוך את המשוואה לטובת תח"צ ע"י שיפור החוויה, המחיר והזמינות, המדינה פשוט מייקרת את השימוש ברכב פרטי אבל לא עד כדי כך שאנשים באמת יעברו לתח"צ, כי אז ההכנסות ממיסי הרכב יעלמו.

אני לגמרי בעד שיפור תחבורה ציבורית ואתה לגמרי צודק שלמדינה יש אינטרסים מנוגדים אבל אתה מתעלם מזה שהמדינה משקיעה הון עצום בפיתוח תשתיות של תחבורה ציבורית. בהמשך למה שרשמתי למעלה, אנחנו לא חיים בצרפת, בריטניה או גרמניה. אין פה תשתיות שהתפתחו לאורך מאות שנים ובעוד שבאירופה האוכלוסיה גדלה בעשרות אחוזים במאה האחרונה, כאן האוכלוסיה גדלה ב3000%. שם היה המון כסף וכאן היתה קדחת. הפער הזה בתשתיות לא יכול להסגר בתוך יום אבל הוא הולך ונסגר.

לעניין ההנחה המקורית שלך, היא הרי לא ממש נכונה. כשאני הייתי נער, הייתי נוסע לבית ספר כל יום בשני אוטובוסים לכל כיוון. היום? מה פתאום שילד יסע באוטובוס. ההורים צריכים לקחת ולהחזיר אותו מבית הספר, אפילו אם הוא בי"ס קל"ב. גם אלוהים איזה פקקים מחכים לי בחניה אם אני חלילה יוצא מחדר הכושר בדיוק בשעה שנגמרים החוגים של הילדים. יש אולי 200 מטר מרחק ממוצע בין החוג לבית של הילדים אבל ללכת ברגל? הצחקת את האדון והגברת שקנו ספורטאז' חדיש מהניילונים במימון, כולה 4000 שקל בחודש... זה ומשכתנא... וקוטג', אי אפשר בלי קוטג'. קוטג' זה מוצר צריכה בסיסי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו חלאס.

התחבורה הציבורית פה זבל כי החרדים מחזיקים את המדינה בבייצים ולא מאפשרים תח''צ בשבת, לכן כל מי שיש לו שקל וחצי קונה רכב ואחרי שקנית רכב, שילמת טסט, ביטוח, טיפול, שוחד ושאר מרעין בישין כבר לא משתלם ליסוע בתחבורה ציבורית.

כשבונים עיר חדשה כמו חריש ולא חולמים על לבנות קו רכבת שחלקו סאבווי ליקנעם שם כל העבודות, אז לא מייעדים את העיר הזו לשום דבר חוץ מרכבים פרטיים שיסתמו את כביש 6.

כשבונים שכונות על גבי שכונות עם נתיב אחד לכיוון, בלי פתרון תחבורתי אמיתי מלבד הפקקטה כביש הזה שסתום 24/7, אז אין שום הבנה של תחבורה.

הכסף ממיסוי הרכב מעוור לחלוטין את העיניים של נבחרי הציבור שלנו.

 

אם אתה משווה למערב אירופה (שחרבה כמעט לחלוטין אגב כשאצלנו ייבשו ביצות), וליפן (שאכלה 2 פצצות אטום), ולקוריאה הדרומית, אנחנו לא נראים טוב. רק כשמשווים לאפריקה אנחנו נראים כמו מקום מתקדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממחלקת המחקר של הכנסת:

https://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m01454.pdf

ממשרד האוצר:

http://www.mof.gov.il/ChiefEcon/StateRevenues/StateRevenuesReport/Pages/%E2%80

%8BReport_2015.aspx

(זה האחרון שפורסם אבל יש באתר פירוט של שנים אחורה)

 

יש עוד, לא חסר ובאמת שגוגל יודע למצוא אותם... העיתונות אוהבת לקשקש את עצמה לדעת תוך התמקדות בסקנדלים ובפיקנטריה אבל ככלל, המערכת השלטונית הישראלית קיימת, מתפקדת לא רע והכוונת שלה הן בסה"כ חיוביות אפילו שיש לא מעט דברים לשפר.

אני לא פקיד ממשלתי (רחוק מזה) ולא קשור לשום גורם ממשלתי או פוליטי אבל אני מפתח עם השנים אלרגיה לרפלקס של ישראלים מסוימים להתנער לחלוטין מהאחריות האישית שלהם ולהטיל אותה על מוסדות השלטון... כשהקוטג' יקר לי אז אני לא קונה קוטג', כשתל אביב יקרה לי אז אני עובר לנתניה וכשהפולו שלי מבלה הרבה יותר מדי במוסך וצ'מפיון חוזרים ומשקרים לי אז אני לא קונה מהם יותר מכוניות - לא משנה כמה הן אטרקטיביות. המדינה לא אחראית להתנהלות ציבורית מטומטמת ואם הציבור היה פחות מטומטם אז היו לו הרבה פחות סיבות להתלונן.

 

 

אני לגמרי בעד שיפור תחבורה ציבורית ואתה לגמרי צודק שלמדינה יש אינטרסים מנוגדים אבל אתה מתעלם מזה שהמדינה משקיעה הון עצום בפיתוח תשתיות של תחבורה ציבורית. בהמשך למה שרשמתי למעלה, אנחנו לא חיים בצרפת, בריטניה או גרמניה. אין פה תשתיות שהתפתחו לאורך מאות שנים ובעוד שבאירופה האוכלוסיה גדלה בעשרות אחוזים במאה האחרונה, כאן האוכלוסיה גדלה ב3000%. שם היה המון כסף וכאן היתה קדחת. הפער הזה בתשתיות לא יכול להסגר בתוך יום אבל הוא הולך ונסגר.

לעניין ההנחה המקורית שלך, היא הרי לא ממש נכונה. כשאני הייתי נער, הייתי נוסע לבית ספר כל יום בשני אוטובוסים לכל כיוון. היום? מה פתאום שילד יסע באוטובוס. ההורים צריכים לקחת ולהחזיר אותו מבית הספר, אפילו אם הוא בי"ס קל"ב. גם אלוהים איזה פקקים מחכים לי בחניה אם אני חלילה יוצא מחדר הכושר בדיוק בשעה שנגמרים החוגים של הילדים. יש אולי 200 מטר מרחק ממוצע בין החוג לבית של הילדים אבל ללכת ברגל? הצחקת את האדון והגברת שקנו ספורטאז' חדיש מהניילונים במימון, כולה 4000 שקל בחודש... זה ומשכתנא... וקוטג', אי אפשר בלי קוטג'. קוטג' זה מוצר צריכה בסיסי.

 

עשית חתיכת סלט עם הקוטג' פה

 

 

הבת שלי בת 4

 

היא מסיימת בצהרון בשעה 15:45

 

אשתי יוצאת מהעבודה ב 15:38 ומספיקה להוצא אותה בול בזמן.

 

אם אני מוכר את האוטו היא צריכה לצאת ב14:00 (אוטובוס מס' 1 עושה סיבוב של 25 דק' לצאת השני של העיר בכלל, רק אז מתקרב בחזרה בערך לשכונה של הגן, ואז צריך לרדת ממנו ולחכות רבע שעה לאוטובוס השני)

 

כמוכן שזה לא לצאת ב14:00, אלא זה להתפטר לגמרי - כי איזה בוס ייתן לעובדת לצאת ע''ב קבוע כ''כ מוקדם?

 

 

עכשיו נדבר על הבוקר. הגן נפתח ב08:00 והיא צריכה להיות בעבודה ב08:15. שוב, להתפטר?

 

 

הלאה. הילד (בן חודש) ייכנס למעון בעטד חודשים וחצי. המעון ברחוב אחר, צדדי, ללא תחב''צ כלל, כרבע שעה הליכה מיוזעת (או גשומה), עם ילדה בת 4 שצריכים לגרור את כל הדרך הזאת...

 

 

אז אתה נותן דוגמא קיצונית של חוג לילד בן 9 200 מטר מהבית.

 

לא יודע איך זה אצלך, אצל רוב עמישראל המתנ''ס לא במרחק של 200 מ' מהבית.

 

 

אין יום שלא עוברת בי המחשבה למכור את האוטו, כי זאת אמת מסחטת הכספים הגדולה ביותר אחרי הדיור, אבל ברוב המקרים זה ממש לא ריאלי. מזל שאת הגרוטאה השניה שאני מחזיק זה באיזשהו הסדר מול המעביד, כי ברור שלהחזיק 2 בשלב זה של חיי זה בלתי אפשרי.

 

 

על כל פנים, תצא קצת מהריבוע הזה של "או מבוסס או מטומטם". ברוב המכריע של המקרים זה פשוט כורח המציאות ותו לא.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניין ההנחה המקורית שלך, היא הרי לא ממש נכונה. כשאני הייתי נער, הייתי נוסע לבית ספר כל יום בשני אוטובוסים לכל כיוון. היום? מה פתאום שילד יסע באוטובוס. ההורים צריכים לקחת ולהחזיר אותו מבית הספר, אפילו אם הוא בי"ס קל"ב. גם אלוהים איזה פקקים מחכים לי בחניה אם אני חלילה יוצא מחדר הכושר בדיוק בשעה שנגמרים החוגים של הילדים. יש אולי 200 מטר מרחק ממוצע בין החוג לבית של הילדים אבל ללכת ברגל? הצחקת את האדון והגברת שקנו ספורטאז' חדיש מהניילונים במימון, כולה 4000 שקל בחודש... זה ומשכתנא... וקוטג', אי אפשר בלי קוטג'. קוטג' זה מוצר צריכה בסיסי.

 

מסכים עם הנאמר ב100%.

אתן דוגמא מחיי האישיים:

גדלתי בעיר אשקלון ובשנים האחרונות אני מתגורר באזור מודיעין (היום בסוף שנות ה-20 לחיי)

כשהייתי ילד/נער הייתי הולך לבית הספר ברגל - הליכה של כ20 דקות וכך גם מרבית חבריי. אלה שגרו יותר רחוק (בד״כ מעל חצי שעה) היו מגיעים באוטבוס. נדירים היו אלא שההורים היו מקפיצים אותם לביה״ס וזה היה קורה בד״כ מ-2 סיבות:

-היה קיים רכב אחד במשפחה והוא היה תפוס

- הם היו גרים מרחק של כשעה-45 דק׳ הליכה ובשביל להגיע לביה״ס ב8 היו צריכים להתחיל לתפוס אוטבוסים ב7:15 ולהסתובב בחצי מהעיר.

 

הפעמים היחידות בהן מישהו מההורים הקפיץ אותי לביה״ס הייתה כשהיו מתחילים לעבוד מאוחר (אחרי 8) + יש מזג אוויר מאוד חורפי ויורד מבול בחוץ (יותר נכון ממש סופה), וההורה מתעקש להסיע אותי.

וכן, שני התנאים האלו היו צריכים להתקיים יחד.

והיה לנו רכב אחד בבית.

 

היום ?

 

משק בית ממוצע הוא עם 2 רכבים.

אין לי ילדים ואולי אני לא מבין את זה כי איני הורה, אבל רוב הזמן אני נתקל במעין חרדת קודש מצד ההורים שילדם ילך לבית הספר ברגל, או לכל מקום אחר

למרות שהילד הוא כבר בן 15.

ולמרות שביה״ס נמצא במרחק 10 דקות הליכה.

הטענה העיקרית שאני שומע מצד ההורים:

 

״אני במלא יוצא מהבית בשעה הזאת״ - קח לעצמך עוד רבע שעה זמן חופשי בבוקר.

 

״חם היום״ - שהילד ישים כובע+ קרם הגנה וילך. אפשר לחשוב ש10 דקות בשמש של 7:45 בבוקר תתן לו סרטן העור בגיל 40.

 

״גשום היום״ - לא הבנתי, ללכת עם מטרייה זאת בושה?

 

ילד צריך ללכת לחוג שבמרחק 20 דקות הליכה מהבית-

 

״זה רחוק למה שילך ברגל ?״ - לחוגים שלי הייתי הולך ברגל, גם אם היה מדובר בחצי שעה הליכה.

הילדים של היום פשוט מפונקים - כל יציאה מהבית שדורשת הליכה של מעל 10 דקות הופכת לעינוי ודורשת טרמפ מההורה/מונית.

 

יש לי הרגשה שמבחינת רוב האנשים היום רכב הוא דרישה בסיסית ע״מ להגיע לכל מקום שההליכה אליו דורשת יותר מ5 דקות.

 

למרות שבשנתיים האחרונות יש תופעה במודיעין שמדאיגה אותי יותר: בני ה14-17 שלא מקבלים טרמפ מההורים נוסעים על אופניים חשמליות כמו חולי נפש, אבל זה כבר דיון אחר.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פריג'י, עם כל הכעס שיש גם לי על העדר תחבורה ציבורית בשבת, לא החרדים גרמו לזה שאין רכבת תחתית בתל אביב וגם לא השבת גרמה לזה שהיציאה מהשכונה שלך פקוקה. בהתייחס לכניסה לשכונה, מי שגרם לזה זו כנראה העירייה ולא המדינה. לעניין השוחד שאתה משלם, אין לי מושג על מה ולמה ואני לא בטוח שאני רוצה לדעת. מעולם לא נדרשתי לשלם שוחד לאף אחד. לעניין חריש ויקנעם, המרחק בין חריש ליקנעם כפול מהמרחק בין חריש לחדרה/בנימינה ויש קווי אוטובוס שמחברים בין חריש לבין תחנות הרכבת בשתי אלה. לעניין ה"אף אחד לא חולם", ההתייחסות שלך ליקנעם בתור מקום שבו "כל העבודות" הוא די מעניין. עד שנות ה90 יקנעם היתה יישוב עלוב ומסריח שחי על מפעל נשק בודד של סולתם שעוד נקלע לקשיים ופיטר המון עובדים. בזמנו הספידו את יקנעם סופית. מוקדם להספיד את חריש.

לעניין אירופה ויפן, אתה לא באמת רוצה לפתוח איתי דיון היסטורי על הסוגיות האלה. אף אחד כאן לא היה מתנגד להקים את המדינה ממצב שדומה לחורבות של יפן ומערב אירופה במקום מהקדחת והכלום של הלבנט. זה עוד לפני תכנית מארשל. זה עוד לפני ברית נאט"ו וההגנה הצבאית האמריקאית. זה עוד לפני קצב גידול האוכלוסיה ההיסטרי מקום המדינה. אתה מדבר מהבטן למרות שאין לך טיפת מושג על מה אתה מדבר...

 

אברג'ל, יש לי סימני שאלה לגבי התיאורים שלך אבל מצד אחד זה פשוט לא ענייני ומהצד השני זו גם לא היתה השאלה. השאלה היתה האם אנשים משתמשים ברכב רק לצורך ביצוע פעולות חיוניות לחלוטין והתשובה לזה היא חד משמעית לא, גם אם אתה חריג. ברמה העקרונית, מבחינת המדינה, מחיר גבוה יותר של דלק מפחית נסועה, גם אם זה מגיע במחיר של קושי לאנשים מסוימים. הרציונאל מאחורי זה ברור לחלוטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מחבב את השלטון ואמרת דברים נכונים על תרבות הצריכה הישראלית, אך דבר אחד לא הזכרת (וגם אחרים). אחד הדברים שחוזרים עליו שוב ושוב בכל ראיון עם רגולטור כזה או אחר הוא "אם ניתן כאן, נאלץ לקצץ שם". זה השקר הגדול ביותר שיש. יש כסף, הרבה, אין אחד אמיץ מספיק שיבוא לשנות את השיטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסקר1, אין ספק שאתה לא מהצפון. מכל הצפון המשרות הטובות והנחשבות הן בחיפה, ביקנעם ובמגדל יש עוד קצת. שנות התשעים היו ועברו. אף אחד כמעט ולא מחפש עבודה בחדרה.

לעניין השכונה שלי - היא לא פקוקה, אני מדבר על מקומות שבהם אנשים גרים. בדיוק אתמול אגב עשו כתבה על טמטום הרכבת בכניסה המערבית ליישוב בו אני חי בימים אלו. כשאין תכנון עושים רק ביצוע גרוע ובדרך שהאזרחים ילכו קיבינימט. העיקר ששר התחבורה מצטלם עם דוסים ברכבת להילולת מירון.

 

אתה רוצה להשלות את עצמך ואותנו ולהתעלם מכך שאחזקת הרכב פה הזויה ולאחר ששילמת אותה מחוסר ברירה גם אם אתה גר בעיר, כי אתה חייב אחרת בשבת אתה יכול להחנק, אז אתה כבר לא תרצה להשתמש בתחבורה ציבורית כי זה לא כלכלי מעבר לכך שזה לא נוח. לזה בכלל לא התייחסת.

לבוא ולזרוק מונחים הסטוריים כמו תוכנית מרשל, אסטרטגיה וכו', להתעלם מכך שיכלו לעשות פה טוב ובחרו להתבשם במיסי הרכב המטורפים במקום, ובדרך לעשות גרוע, תוך כדי העלאת הטיעון שלך שהוא בפשטות 'אתה לא מבין כלום' בשביל להצדיק את זה שאנחנו יותר אפריקה מאירופה, אז וואלה, שכנעת אותי. בולה-בולה, הנה אנחנו באים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מחבב את השלטון ואמרת דברים נכונים על תרבות הצריכה הישראלית, אך דבר אחד לא הזכרת (וגם אחרים). אחד הדברים שחוזרים עליו שוב ושוב בכל ראיון עם רגולטור כזה או אחר הוא "אם ניתן כאן, נאלץ לקצץ שם". זה השקר הגדול ביותר שיש. יש כסף, הרבה, אין אחד אמיץ מספיק שיבוא לשנות את השיטה.

 

לשנות איך? תן לי לנחש: שהמדינה תפסיק לממן דברים שלא נראים לך הכרחיים.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מצד אחד טוענים שעלות אחזקת הרכב הזויה, מצד שני לכולם כמעט יש רכב.

כרגיל האמת איפשהו באמצא. רכב זו הוצאה הכרחית ברוב הערים בארץ, אבל היא לא כזו הזויה מבחינת מחירי אחזקה כי יש לא מעט דרכים לחסוך. מי שבוחר להיכנס למורשה וליבואן זו בעיה שלו, אין מה להאשים את היבואן שמוכר במחירים גבוהים כל עוד יש מי שמוכן לשלם.

 

ההזיה האמיתית היא התלות ברכב במדינה קטנה כמו שלנו, שיש בה רק עיר אחת שבה ניתן להסתדר על תח"ץ בלי לרדת משמעותית באיכות החיים, אבל זה לא נושא השרשור.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פריג'י, אתה זורק טענות הזויות על השוואות ליפן ולאירופה של אחרי מלחמת העולם השניה, אני רק מציין שהן הזויות. כתבו אפילו כתבות בתקשורת? וואללה, עכשיו הוכחת לגמרי את נכונות ואת עומק הטענות שלך. אם אני מבין נכון לאיזה כתבה אתה מתייחס, אז למשרד התחבורה דווקא היו טענות די ענייניות.

 

ch2856, יאללה, תמצא לי את הכסף.

לא אוהב חרדים. תקציב הישיבות? 1.2 מיליארד.

לא אוהב מתנחלים. החטיבה להתיישבות? 400 מליון (בהגזמה לפי עמותות פוליטיות)

לא אוהב קיבוצניקים. תקציב הקיבוצים? איזה תקציב בדיוק?

לא אוהב ערבים. מענקי איזון לרשויות המקומיות הערביות? 1.1 מיליארד.

יאללה, בוא נוריד הכל!!! חסכנו 3.7 מיליארד שקל!!!

ההכנסות ממיסוי על דלק עומדות על 17 מיליארד. ההכנסות ממיסוי רכבים עומדות על 35 מיליארד. סה"כ 52 מיליארד. נוריד את המיסוי בחצי. הדלק יעלה 4.5 ש"ח לליטר והמיסוי על רכבים ירד לרמה המקובלת באירופה. מאיפה אתה מביא לי עוד 22 מיליארד שקל? נבטל את משרד התחבורה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פריג'י, אתה זורק טענות הזויות על השוואות ליפן ולאירופה של אחרי מלחמת העולם השניה, אני רק מציין שהן הזויות. כתבו אפילו כתבות בתקשורת? וואללה, עכשיו הוכחת לגמרי את נכונות ואת עומק הטענות שלך. אם אני מבין נכון לאיזה כתבה אתה מתייחס, אז למשרד התחבורה דווקא היו טענות די ענייניות.

 

ch2856, יאללה, תמצא לי את הכסף.

לא אוהב חרדים. תקציב הישיבות? 1.2 מיליארד.

לא אוהב מתנחלים. החטיבה להתיישבות? 400 מליון (בהגזמה לפי עמותות פוליטיות)

לא אוהב קיבוצניקים. תקציב הקיבוצים? איזה תקציב בדיוק?

לא אוהב ערבים. מענקי איזון לרשויות המקומיות הערביות? 1.1 מיליארד.

יאללה, בוא נוריד הכל!!! חסכנו 3.7 מיליארד שקל!!!

ההכנסות ממיסוי על דלק עומדות על 17 מיליארד. ההכנסות ממיסוי רכבים עומדות על 35 מיליארד. סה"כ 52 מיליארד. נוריד את המיסוי בחצי. הדלק יעלה 4.5 ש"ח לליטר והמיסוי על רכבים ירד לרמה המקובלת באירופה. מאיפה אתה מביא לי עוד 22 מיליארד שקל? נבטל את משרד התחבורה?

 

כל מילה שלך רק גורעת מהמסר שאין לך אבל אתה מנסה לפמפם בלי תקנה. רוצה להתדיין עם עצמך? בכיף. לא צריך פורום, תפתח בלוג. מבטיח לא לבקר בו.

בוא לשורשים ותעמוד פקק אחד של 5 קילומטר עד כרמיאל מערב, ואז תחזור לכתוב איך כץ הנפלא בנה רכבת על הכיפאק, ועוד הצליח לחסוך מיליארד על פתרון מיותר לדבר הפעוט הזה שנקרא מפגש כביש מסילה.

אין ספק, ככל שמפתחים את הפריפריה בדרך הזו היא נהיית יותר דומה למרכז. את הפקקים כבר הביאו. מחר יביאו את הרפואה והמשרות.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1683 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...