Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - סקודה קודיאק


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2485 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בלילות ירח מלא ורק בהם - הרי ידוע שטורבו לא גודש בכלל בימים חמים.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכלל שמעתי שהטורבו נכנס לפעולה בלילות של ירח מלא

מה מסכנה עושה גורו גורו.

אאוטלנדר,

מילון המושגים ובסיסי ההשוואה שלך לוקים מאוד (מאוד) בחסר.

אתה גם ממש מהתחלה באת לבדוק רכב כשידו על התחתונה.

בדוק את עצמך, זה מצטייר לא טוב.

 

אני לא יודע למה אתה מצפה ממני, אין לי שום ניסיון עם רכבי סקודה. נהגתי לראשונה בחיי על הקודיאק הזה, הרגשתי איטיות וכבדות בהתחלה (כשהציפיות שלי היו בשמים) וכתבתי מה הבחור שאחראי על ההדגמה אמר לי. רק לאחר שהרכב תפס תאוצה, הרגשתי תנופה כשלחצתי חזק על הגז. אין לי מושג מה זה טורבו וזה לא המקום לבדיחות על ירח מלא. אם בא לך ללמד אותי, אשמח, אבל מה שכתבתי זה בדיוק מה שהרגשתי כשנסעתי על הרכב במשך חצי שעה. ההרגשה היתה כל הזמן - אכזבה. לא חווית נהיגה ולא משהו שמתקרב לזה (אפילו ש"קרעתי" את הרכב).

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שחושב שמנוע טורבו הופך רכב של כמעט שני טון למטוס קרב - לא מבין למה לצפות.

מנוע טורבו מודרני צנוע נפח מאפשר לקבל ביצועים ברמה של מנועים אטמוספיריים גדולים בהרבה, ברמת שימושיות עדיפה בהרבה (האצות ביניים) ובצריכת דלק טובה משמעותית. אין בהם שום כוונה להפוך למנועי ספורט רק משום שיש להם טורבו - הם לא מכוונים לזה ולא מיועדים לזה.

מדידת מהירות יציאה מהרמזור וגם המהירות הסופית הינם הנתונים המיותרים והטפשיים ביותר שקונה רכב כמו קודיאק צריך לחפש, כי חוץ מלהאריך אי אילו איברים בסנטימטר הם לא משמשים לשום דבר בנהיגה יומיומית.

יכולת להאיץ ללא הפסקה בעליה מבלי לחשוב על אוברדראפט - זה כן.

נוכחות, איכות ובידוד רעשים - כן.

פינוק ואיבזור - כן.

אם אתה מחפש להיות ראשון ברבע מייל ולהמתין לבחור השני ברמזור הבא - אז אתה בשרשור הלא נכון בהגדרה.

קיה ספורטאז' 2.0 ליסינג

סקודיאק דיזל Exclusive לזוגתי (כבר לא: יונדאי סנטה פה דיזל, אלתיאה דיזל - עדיין מתגעגעים)

ALFA ROMEO 75 TS - מוסבת כבר לא ☹️, מקורית כבר כן 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני חושב שהחבר אאוטלנדר בא לנסיעת המבחן בעיקר בכדי להוכיח לעצמו שאין טעם להחליף אאוטלנדר בן שנה וקצת בסקודה קודיאק חדש ולהוסיף עוד ימבה כסף.

ותכלס, הוא צודק ב-100%, אין שום טעם להחליף, גם אם הרכב היה מאיץ ל-100 ב-6 שניות...

 

אבל ללא קשר למסע השיכנוע העצמי שלו במשהו אחד הוא צודק, אנשים כאן (וגם כתבי רכב) מהללים בקודיאק יתר על המידה וללא כל הצדקה.

כמה פעמים קישקשו (גם כאן וגם בעיתונות המקומית) על כך שאאוטלנדר מרווח מאוד עד כדי כך שהוא מתחרה ראש בראש בסורנטו (הוא לא), או על הרגשת הפרימיום שלו, פשוט נוטף יוקרה מכל מקום (גם זה לא)..

אז בנוגע למרווח הפנים לקחתי מטר והלכתי למדוד (כי לא סמכתי רק על התחושה שלי) ואיזה קטע, לא דובים ולא יער, הוא מרווח בדיוק כמו המתחרים שלו (אאוטלנדר ואקסטרייל 7 מושבים), ממש על הס״מ..

בקשר ליוקרה, ישבתי, התבוננתי, מיששתי, דפקתי, ליטפתי אבל לא מצאתי שום יוקרה ובאמת שחיפשתי.

הוא משדר יוקרה לא יותר מהאוקטביה של העבודה, יש פלסטיקה רכה ונעימה בחלק מן המקומות, יש פלסטיקה נוקשה וקשיחה במקומות אחרים, כמו בכל השאר פלוס מינוס.. לא מצאתי שום דבר חריג, לא לרעה ולא לטובה.

עיצוב זה כבר עיניין של טעם אישי, מבחינתי גם כאן אין גליק גדול, עיצוב פרווה.

בקיצור, דיי לפאר את הרכב, בסוף אתם סתם תשמעו כמו פאנבויז (בערך כמו זה שאתם תוקפים כאן)..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שבישראל לשים כמה ניקלים, אנטנת כריש וגאנט סיני נותן לנהג הרגשה שהוא נוסע על מפלצת V8 טווין טורבו זה דבר אחד, זה שאנשים נוסעים על מנוע 1.0\1.2 - T U R B O וחושבים שהם במינימום מטוס קרב זה משהו אחר, גם המילה טורבו נהייתה שיווקית לגמרי, כל אחד זורק אותה לאוויר ומרגיש ישר גבר.

 

לעניינו, שאני נסעתי באאוטלנדר הרגשתי כמו אטראז מוגבהת, לא יודע מה אאוטלנדר אוכל או מי משלם לא משכורת אבל אני אישית צוחק לנוכח התגובות האלה, מאולץ מידי.

 

הסקודה נראית נחמדה אך בתכלס, די משעממת למראה, מאוד דומה לאוקטביה שחוץ מפרקטיות עליונה על הרבה רכבי סגמנט אין לה הרבה מה להציע, וזה כמובן בליסינג.

 

לא חושב שיש כל כך למה לצפות ממנוע 1.4 עם ט ו ר ב ו כדי שיזיז רכב של כמעט 2 טון וזה עוד לפני מזגן ונוסעים + מטען.

אני אישית לא הייתי מצפה ממנו לזוז כזה מהר, לתת ביצועים סבירים בהתחשב בנתונים כן, לעוף קדימה ולחרוך אספלט - ממש לא !

 

 

והדבר האחרון שתקבל באאוטלנדר בלחיצה עד הסוף על הדוושה זה תאוצה רצינית, 150 סוס וגיר רציף על הטנק הזה... המילה תאוצה לא קשורה למשפט שרשמת.

Opel INSIGNIA 2013 2.0T Edition - For me

ReflashTeam IL stage 1 Remap.

Opel INSIGNIA 2015 2.0T Cosmo - For the wife ;)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רבים מאילו שמלגלגים על האוטלנדר, פשוט מסתכלים במראה.

פאנבויז לא פחות ממנו.

עשיתם מהסקודיאק (ובכלל מכל רכב עם מנוע צנום והרבה הילוכים), סוג של פאר היצירה.

אז היצירה לא משהו מיוחד, וגם עדיין צריכה להוכיח שלא צריך את הרצון הטוב של היבואן כל כמה חודשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל ללא קשר למסע השיכנוע העצמי שלו במשהו אחד הוא צודק, אנשים כאן (וגם כתבי רכב) מהללים בקודיאק יתר על המידה וללא כל הצדקה.

לא צריך להגזים, לא לכאן ולא לכאן, אבל בסופו של דבר מדובר ברכב מצוין לקבוצה, ובוודאי בהשוואה לאאוטלנדר. כתבי הרכב שאתה מדבר עליהם כוללים גם את העיתונות הבינלאומית שמשום מה מאוד אוהבת את הרכב, ואני מניח שזה לא ללא סיבה.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע למה אתה מצפה ממני, אין לי שום ניסיון עם רכבי סקודה.

 

מצפים ממך את המינימום - בהתחשב בידע ההשוואתי שלך (והוא לא כזה להיט) - לא לצאת בהצהרות פסקניות.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא פאן בוי של כתבי רכב, בדרך כלל יש לי סלידה ממה שהם כותבים בעיקר בגלל הניסיון האישי שלי עם רכבים, כתבי רכב בישראל נמצאים במקום מאוד בעייתי, מדינה קטנה, יבואנים קשים וציפיות גבוהות ולכן רוב המבחנים שאני קורא בעברית די מבאסים אותי כי יש טעם של חוסר אובייקטיביות.

 

לגבי כוח, תאוצה ואיכות...

הכל יחסי, וכן, צריך להסתכל על רכב כחבילה כוללת, אישית אני אתבאס מכל SUV עם פחות מ250 כ"ס וגם אז, לא נראה לי שאתלהב כל כך אבל זה בגלל מה שאני הורגלתי אליו, השרשור הזה החזיר אותי לכל רכבי ה7 מושבים שעברו אצלי, תאוצה? האסקלייד הארוך האיץ כמו מכונית ספורט, הGL450 לא פראייר, הקטע הוא שגם ברכבים הללו אפשר להשוות איכות חומרים, למצוא חסרונות ולהתבאס.

אז כן, אני עם אאוטלנדר, לא צריך למדוד את הסקודה תוך כדי לכלוך על המיצובישי, זה מיותר, מדובר על מובילי נוסעים בתקציב שלא באמת מכוונים לסגמנט הפאר אלא מהווים תחליף למשפחתית גדולה.

 

רוצים לדבר על פאר? בנטלי השיקו אחלה SUV.

 

Sent from far away

עריכה אחרונה על ידי בנצי

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך להגזים, לא לכאן ולא לכאן, אבל בסופו של דבר מדובר ברכב מצוין לקבוצה, ובוודאי בהשוואה לאאוטלנדר. כתבי הרכב שאתה מדבר עליהם כוללים גם את העיתונות הבינלאומית שמשום מה מאוד אוהבת את הרכב, ואני מניח שזה לא ללא סיבה.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

כתבי הרכב (בארץ ובעולם, הם לא שונים מהותית אחד מן השני) בדר״כ כותבים את מה שהיצרן מפמפם להם בארועי ההשקה (פסיכולוגיה בגרוש אבל עובדת).

על פי כתבי הרכב ה-3008 היא פרימיום לא פחות מ-X3 ואף יותר מזה(כן, אשקרה ראיתי מבחן שהכתב ציין זאת), נו אז...

אני משתדל לסנן את כל הבולשיט השיווקי שכתבי הרכב שתופי המוח כותבים ולוקח מהמבחנים את הדברים ההגיוניים יותר.

 

לגופו של עיניין, האם אתה חושב שהקודיאק הוא פרימיום באיזושהי צורה?

האם הוא ספורטיבי עם מנוע ה-1.4? (דווקא בכתבות בחו״ל מתמקדים במנוע הזה ומשבחים אותו..)

האם הוא מרווח במיוחד? (להזכירך שבתחילה השוו אותו כאן לסורנטו ראש בראש, והיו אף יחידי סגולה שניבאו לי שהוא מרווח יותר מהסורנטו, כי ככה ראו/שמעו במבחני רכב שקר כלשהו)

האם הוא פונקציונאלי יותר מהמתחרים? (לא, תא למטריה בדלת לא עושה אותו לכזה, גם לא הרמקול למושב האחורי)

אני לא טוען שהוא לא טוב יותר מאאוטלנדר, כנראה שכן, אך גם אם כן אז זה בהפרש קטן.

האם ההפרש הזה מצדיק את התגובות המחמיאות כאן, או את תגובות כנגד מי שחושב אחרת, לי אישית נראה שלא.

האם ההפרש הזה מצדיק את המחיר, זה שכל אחד יעשה את החשבון לעצמו, אני אישית חושב שממש ממש לא..

 

אגב לגבי הטורבו, אני רואה כאן הרבה זילזול בהתרשמותו של אאוטלנדר, אז אני יכול לומר שאני בהחלט מזדהה עם התחושות שלו מכיוון הניסיון הרב שיש לי עם האוקטביה 1.2.

בהאצה קלה/מתונה היא סבירה אך עם הרגשה כבדה ו״מסתיקית״, אך בתאוצה רגילה (לא ״פול גז״ אלא ממוצע לקצב התנועה) היא סובלת מהשהיית טורבו משמעותית ומרגיש כאילו המנוע לא מצליח לספק את הסחורה בסל״ד נמוך ורק לקראת 50 קמ״ש הרכב מתחיל לזוז.

אגב גם גיר ה- DSG7 המהולל עובד ממש גרוע עם העברות איטיות להחריד כאשר תחת האצה מלאה, בהעברת הילוך מרגישים שהרכב מאבד את כל התאוצה שלו ואז שוב מתחיל להאיץ, זה מטלטל את הנוסע ולא נעים.

תחת האצה מתונה הגיר ממהר להעביר הילוכים ובעיקר פוסח רוב הזמן על ההילוך הראשון, וכאשר לוחצים על הדוושה אז הוא גם מסרב להוריד הילוכים.

אז יכול להיות שכך VAG פתרו את בעיות הגיר שהיו, אך על הדרך הם הפכו אותו לגיר נוראי שנחות מכל תיבה פלנטרית וגם מן המתחרים כפולי המצמדים (אפילו התיבה של הפיאסטה עדיפה, זאת בתנאי שהיא עובדת...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמי שקורא לא מעט מגזיני רכב מחו״ל (אני מזמן כבר לא טורח עם המקומיים) באופן קבוע מגיל 13 בערך, למדתי מזמן לזהות מי רלוונטי ומי לא, או אצל אלו מהם יש חשש שאולי הם משוחדים בצורה כזו או אחרת.

ההערה שהם קונים את מה שמפמפמים להם בארועי ההשקה רלוונטית לדיווחים הראשונים שלהם אולי, אבל בטח לא למבחנים עצמם כשהם כבר יכולים לגבש דעה משלהם (הבריטים גם לרוב מציינים ספציפית בתום נסיעות מבחן ההשקה שהם יחכו לגבש דעה סופית כשיבחנו את הרכבים בכבישי בריטניה הרלוונטיים יותר).

העובדה היא שטרם קראתי ביקורת רעה על הרכב או אפילו פושרת, ואני לא קונה את זה שכולם ללא יוצא מן הכלל נמצאים תחת איזה כישוף של היצרן.

לגבי ה1.4 מודה שאני לא יודע כי לא יצא לי לנהוג בו בקודיאק. שמעתי דיווחים סותרים למען האמת, אבל דווקא מאנגליה רוב המבחנים בדגמי הדיזל כמובן (מול סורנטו, דיסקברי ספורט וכו).

מה שכן (ואני אומר זאת בהשגה כי שוב, לא נהגתי) הנסיון שלי עם מנועי בנזין טורבו, גם של ואג מלמד שמנוע 1.4 עם כ״ס ומומנט כזה עדיף לאין שיעור על מנוע 2.0 אטמוספרי בעל אותו הספק.

לגבי פרמיום, לא היא לא פרמיום ולא אמורה להיות פרמיום, אבל לא חסר בה פלסטיקה רכה, איכות ההרכבה מצויינת, וסה״כ כן, היא מרגישה איכותית גם אם העיצוב בסגנון VAG טיפוסי קצת חסר השראה.

לגבי ההשוואה לאאוטלנדר שוב, להגיד שהיא טובה רק בהפרש קטן זו או מחמאה ענקית למיצובישי או עלבון צורם לסקודה. האאוטלנדר מיושנת ומרגישה מיושנת (שלדה, מנוע, גיר, עיצוב פנים) ושום קישוט או ניקל לא יכולים להסתיר את זה. הקודיאק חדשה ומודרנית וזה פשוט מצחיק להגיד שההבדלים קטנים, אבל כולנו אנשים שונים על דעות שונות, ראיה שונה, וצרכים שונים וטוב שכך אחרת העולם היה מקום משעמם למדי...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי robertf
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב לגבי הטורבו, אני רואה כאן הרבה זילזול בהתרשמותו של אאוטלנדר, אז אני יכול לומר שאני בהחלט מזדהה עם התחושות שלו מכיוון הניסיון הרב שיש לי עם האוקטביה 1.2.

בהאצה קלה/מתונה היא סבירה אך עם הרגשה כבדה ו״מסתיקית״, אך בתאוצה רגילה (לא ״פול גז״ אלא ממוצע לקצב התנועה) היא סובלת מהשהיית טורבו משמעותית ומרגיש כאילו המנוע לא מצליח לספק את הסחורה בסל״ד נמוך ורק לקראת 50 קמ״ש הרכב מתחיל לזוז.

אגב גם גיר ה- DSG7 המהולל עובד ממש גרוע עם העברות איטיות להחריד כאשר תחת האצה מלאה, בהעברת הילוך מרגישים שהרכב מאבד את כל התאוצה שלו ואז שוב מתחיל להאיץ, זה מטלטל את הנוסע ולא נעים.

תחת האצה מתונה הגיר ממהר להעביר הילוכים ובעיקר פוסח רוב הזמן על ההילוך הראשון, וכאשר לוחצים על הדוושה אז הוא גם מסרב להוריד הילוכים.

אז יכול להיות שכך VAG פתרו את בעיות הגיר שהיו, אך על הדרך הם הפכו אותו לגיר נוראי שנחות מכל תיבה פלנטרית וגם מן המתחרים כפולי המצמדים (אפילו התיבה של הפיאסטה עדיפה, זאת בתנאי שהיא עובדת...)

 

אין לי כרגע זמן להסביר לך למה, אבל הקטע הזה הוא אחד הדברים הכי... איך להגיד בעדינות, פחות נכונים שמישהו כתב אי פעם באינטרנט.

אני אסביר לך למה כשאגיע שוב למחשב, בינתיים אני פשוט לא רוצה שאנשים יראו את זה ויחשבו שאשכרה יש איזשהו קשר בין מה שכתבת למציאות.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השהיית טורבו במנוע שמגיע לשיא המומנט ב1,500 סל"ד?

מה שתגיד.

 

Sent from my Mi Max using Tapatalk

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האאוטלנדר מיושנת ומרגישה מיושנת (שלדה, מנוע, גיר, עיצוב פנים) ושום קישוט או ניקל לא יכולים להסתיר את זה. הקודיאק חדשה ומודרנית וזה פשוט מצחיק להגיד שההבדלים קטנים,

 

אני חולק עליך בתוקף. זה שהשלדה המנוע והגיר של המיצובישי "מיושנים", זה היתרון הענק שלהם כי הם הוכיחו אמינות לאורך שנים רבות והם לא חד פעמיים כמו מה שמייצרים היום ומבטיחים כל פעם מחדש ש"עכשיו זה יהיה בסדר". הבעיה שאין לך 10 שנים לבדוק את הרכב, ואתה צריך *עכשיו* לקנות ולסמוך על היצרן שיהיה בסדר.

 

וזה שהעיצוב פנים מיושן, באותה מדה העיצוב חוץ של הסקודיאק מיושן, אין בו שום דבר חדשני ומודרני וכמו יתר רכבי ואג הוא סובל משעמום, בניגוד לעיצוב החדשני והצעקני של האאוטלנדר. וגם עיצוב הפנים של הסקודיאק הוא לא להיט בכלל, אפילו לא מתקרב לחדשנות של פג'ו 3008 או אפילו מאזדה cx5.

 

אז מה מודרני בקודיאק, מטריה נשלפת וחתיכת גומי שמגנה על הדלת? הכל קשקוש של מיתוג.

עריכה אחרונה על ידי outlander

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2485 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...