Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קצת בדילאיי - התחדשנו... פעמיים!


RS
שימו לב! השרשור הזה בן 2452 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי כשנתיים עם ה-500SS, הגיע הזמן להשתדרג הלאה...

 

אחרי יום ארוך במיוחד בחברת ה-595C (רובוטית) הדגמה, היה לי ברור שאם היו מחשבות על האיביזה קופרה - הן נכחדו ונעלמו כלא היו. ה-595FL שודרגה מהותית בכל האספקטים החשובים (אפרט עליהם בהמשך...), אלו שגרמו לי פחות לחבב (שלא נאמר לסבול מהם...) את ה-SS היוצאת שלי.

 

הכלה החדשה היא - אבארת' 595 "טוריזמו" ידנית, גוון חיצוני BiColor (כחול פודיום ושחור מטאלי) וכמובן דוד "מונזה" מקורי (אופציונלי) רועש במיוחד. מאוד רציתי שילוב שחור-שחור בפנים הרכב, אך אין כאלו במלאי - וגוון הפנים שלה הוא שחור-חום (שאולי נראה יוקרתי, אבל מעצבן. כל מכנס כהה משאיר את חותמו על בסיס המושב והעור דורש ניקוי לעיתים תכופות).

 

אז מה השתנה? בבקשה:

ה-IHI VF הקטנטן שודרג ל-GT1446 של גארט (בדומה לקיים בפונטו אבארת / מיטו QV / ג'ולייטה 170).

ההספק עלה על פניו רק ב-5 סוסים (ל-165) אך רצועת הכוח שונה לחלוטין. ה-GT1446 מתחיל לדחוף מוקדם יותר וממשיך לדחוף בעקשנות רבה עד המגביל הצתה (6500 סל"ד), בעוד שה-VF כבר היה מת הרבה לפני (סביב 5500 סל"ד). גם הגיר עבר רענון כל שהוא והעברות ההילוכים מדוייקות ונעימות מבעבר.

 

המתלים אומנם מבוססים מערך די זהה של בולמי KONI FSD וקפיצי אייבך SPORTLINE, אך הביצוע בפועל שונה לגמרי - ה"טוריזמו" נוחה באלפי מונים מה-500SS היוצאת (ששברה וריסקה עצמות להנאתה..). היא נוקשה מן הסתם אבל אינה חובטת ואינה שוברת או מרסקת עצמות. למעשה, הנוחות כה שופרה שבהשוואה ללאון FR -

ה"טוריזמו" הייתה נוחה ממנה ובפער לא קטן... האיטלקים השכילו, למדו וסוף סוף היא ראויה להקרא "דיילי" :wink:

 

אם כבר נגענו במתלים - נקודה חשובה לא פחות מהנוחות היא ההתנהגות. זוויות הגלגול צומצמו עוד קצת, ההגה זכה לתחושה פחות מלאכותית מבחינת משקלו, הרבה פחות טורק סטיר, פחות רגישה לשינויי כיוון משיבושים חדים בסיבובים ובעיקר מרגישה הרבה יותר חדה ו"דבוקה" מאשר קודם. פחות משחקי זנב וטרן אין מהיר הרבה יותר.

 

על פניו המושבים נראים זהים לאלו שטרום ה-FL. בפועל הוסיפו אקסטרה תמיכה לגב העליון ולשם שינוי נהיגה ארוכה לא גוררת אחריה כאבי גב שונים, לא מעט עצירות התרעננות ותזוזות מרובות. לחובתם אגיד שתמיכת הצד לא שופרה והיא לא מחבקת במיוחד. בעיה נוספת היא השילוב של הגג הפנורמי יחד עם תנוחת נהיגה גבוה (מידי) בבסיסה... והמרחב הופך מאוד מצומצם (בלשון המעטה).

 

האיבזור קיבל קפיצת מדרגה - מראה מרכזית פוטואלקטרית, פנסי BiXenon ולד, מושבי עור, שטיחי עור משולבים בד, ידית הילוכים / דוושות וספי דלתות מאלומיניום וקרבון (עלק), גג פנורמי,מערכת שמע נורמלית - עם צג גדול (7'), אפשרות לשמיעת מוזיקה דרך ה-BT (לא היה בטרום FL) ורמקולים משודרגים. ואת הטוב ביותר שמרתי לסוף - תא הכפפות (!), שלא יכלתי להפסיק לתלהב ממנו במעמד המסירה (המוסר צחק איתי והבין את התרגשותי והתלהבותי :lol:).

 

אחרי כל נפלאות האיבזור - נגעו גם בבידוד, שכעת הוא טוב יותר מבעבר (בעיקר בגרסת ה-C, שהייתה שקטה להפליא). הצצה קלה בדיפון דלת תא המטען והשטיח מגלה כי החומרים עבים (ושונים) ממה שהיה עד כה. יופי טופי!

 

קצת תמונות:

 

1.jpg

 

2.jpg"]2.jpg

 

3.jpg

 

IMG_9345.jpg

 

 

ואחרי השדרוג שלי, הגיע גם השדרוג המשפחתי - הלאון FR נמכרה לה ("אוטודיל") אחרי שנה וחצי (וסה"כ 17K ק"מ), ואת מקומה תפסה לה - אטקה 1.4TSI, רמת גימור "Xcellence", צבע לבן נבאדה (לבן פנינה ב-VAGית).

 

היא איתנו בסה"כ שבועיים (ו-600 ק"מ), כך שעוד מוקדם לתת התרשמות מעמיקה שהיא. אתן התרשמות בסיסית - בהשוואה ישירה ללאון אותה היא החליפה כמובן.

 

בכל הנוגע לביצועים השדרוג די מובן. קפצנו אל 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ (במקום 122 כ"ס ו-20.4 קג"מ), המשודכים להם ל-DSG7 (ידנית 6 בלאון FR), שעד כה מתפקדת טוב יותר מכל DSG7 שחוויתי בקונצרן הנ"ל. אין ההשהייה והיסוס בתחילת נסיעה, היא מגיבה במידי ובחדות. כיאה ל-DSG, העברות ההילוכים סופר מהירות - בכל מצב (D רגיל, D-SPORT וידני). המנוע הנ"ל מצוייד במנגון ACT - המנתק 2 ציל' בעת הצורך. שיוט עם קרוז החל מ-90 ועד 130 (לא בדקתי מעבר) יהיה ברובו המוחלט על מצב 2 ציל' (ECO) - שהופך את הנסיעה לשקטה במיוחד. כל נגיעה קלה בדוושה תשלב אותם חזרה לעבודתם ותקבלו את הפוש לו אתם מצפים, ויש לו בשר למנוע הזה... גם צריכת הדלק טובה בהחלט - עשיתי 250 ק"מ, תדלקתי והגעתי לצריכת דלק ממוצעת של 1:13.8 - לא רע בהתחשב בעובדה שבאותה הנסיעה עמדתי מעל חצי שעה בפקקי כביש החוף...

 

מערך המתלים זהה לזה של הלאון היוצאת, המתבס על קורת מתח מאחור - ולא רב חיבורי. רק דגמי ה-4DRIVE זוכים לרב חיבורי מאחורה באטקה, וחבל. לא מבין את החסכון הטיפשי הזה, המתלה הרב חיבורי משדרג את ההתנהגות והנוחות... בסופו של דבר, האטקה מצליחה להיות נוחה, נעימה וסופגת יותר ביום יום, בעיקר על שיבושים חדים. יתכן וחלק מזה נובע גם ממידת הצמיג הצנוע יותר - 215/50/18 (לעומת 225/40/18 בלאון FR).

 

ההיגוי שלה הוא VAGי טיפוסי. לא אוהב לדבר במיוחד, אבל מדוייק ומשקלו יחסית נעים - גם במצב SPORT (שנותן לו אקסטרה משקל). במפתיע, בדרך הגלבוע האטקה הרגישה משעשעת, חדה ומהנה יותר מהלאון. זוויות הגלגול מצומצמות יחסית והיא בהחלט מהכלים המהנים ביותר בקבוצה הזו - בניגוד מוחלט לטוסון / ספורטאז' המשעממים והגמלוניים עד מוות.

 

האיבזור די דומה למה שהיה בלאון FR, עם שינויים - לפה ולפה.

לצערי ה-Xcellence אינה מצויידת במערכת ה-SEAT SOUND המצויינת שהייתה בלאון (סה"כ מוסיפה סאב 8' ורמקול סנטר על פני המערכת הקיימת. אפשר לעשות Retrofit וזה גם די זול - בתנאי שמביאים אותם מאירופה. שדרוג שנע סביב ה-200 יורו).

תאורת LED מלאה יש סביב סביב וגם בתא הנוסעים (עם אפשרות לבחירת הגוון), יש תאורת "Welcome" ממראות הצד (המאירה כלפי הרצפה לוגו של Ateca - די ערסי), יש גג פנורמי כפול (רק החלק הקידמי נפתח) - שגם זכה להצללה ראויה (וחשמלית) מפני השמש, יש בלימה אוטונומטית (הראדר בסמל החזית), יש התראה על רכבים בשטחים מתים, יש התראה על תנועה צולבת ביציאה ברוורס, יש מסך 8' משודרגת עם USBX2 ו-FULL LINK (שעובד 8)), משענת יד במושב האחורי (יש רק בלאון 5 דלת'), מושבים דומים לשל ה-FR (רק הריפוד שונה - אלקנטרה משולב עור ובד) וכמובן KEYLESS והנעה בכפתור (שמאותת כמו פולסים של לב - מדליק לגמרי).

 

כל הקשור למרחב הפנים, תא המטען ובידוד - האטקה כמה רמות מעל הלאון כמובן.

 

ונסיים בכמה תמונות:

 

4.jpg

 

3.jpg

 

8.jpg

 

2.jpg

 

1.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפי מה ששמעתי ייבוא האיביזה קופרה נכנס להקפאה, עד כמה זה נכון השמועה?

נאמר לחבר שרצה לעשות טרייד אין על לאון 1.4 FR ידנית וחשב על הקופרה בהעדר הפסקת השיווק של לאון FR ידנית במתיחת פנים.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסוף ינואר אין איביזות קופרה. ממתינים לדור הבא...

 

לגבי תמחור האבארת, נשאר זהה בגרסת ה-595 הבסיסית, הוזל בגרסת ה-595 טוריזמו והתייקר בגרסת ה-595 קומפיטציונה.

 

כבודה של האדם אס במקומה מונח - לא ברת השוואה.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהיא מאוד ברת השוואה ל-595 הבסיסית.

אפשר לטעון שהאבארט טובה מהאופל, אבל טובה יותר כדי להצדיק פער מחיר של 33%?

כנראה שלא. בטח כשבאירופה המחירים הרבה יותר קרובים.

 

מה המחירים המעודכנים של הטוריזמו והקומפטיציונה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

שילוב הצבעים ב595 - טירוף. תתחדש.

איפה צולמו התמונות?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שילוב הצבעים ב595 - טירוף. תתחדש.

איפה צולמו התמונות?

 

תודה רבה!

 

האבארת' צולמה בחמת גדר (התמונה האחרונה צולמה במפקדה הסורית - קוניטרה). האטקה צולמה בגלבוע.

עריכה אחרונה על ידי RS

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהיא מאוד ברת השוואה ל-595 הבסיסית.

אפשר לטעון שהאבארט טובה מהאופל, אבל טובה יותר כדי להצדיק פער מחיר של 33%?

כנראה שלא. בטח כשבאירופה המחירים הרבה יותר קרובים.

 

מה המחירים המעודכנים של הטוריזמו והקומפטיציונה?

 

חבר טוב קיבל את האדם אס שלו ממש מעט אחרי שקיבלתי את הטוריזמו. האדם נותנת תמורה טובה למחיר, אבל בכל הקשור לכיף / ביצועים וסאונד היא נופלת מהעקרבים באופן מורגש עד מאוד.

 

הכל תלוי במה אתה מחפש וכמה אתה מוכן להשקיע. חבר טוב שהתלבט לגבי האדם אס (נוהג ביום יום בפונטו אבארת') התאכזב ממנה מאוד ופסל אותה - למרות תג המחיר האטרקטיבי בהחלט.

 

טוריזמו מתחילה ב-185K (לפני רישוי ותוספות). קומפיטציונה נעה סביב 240K (לפני רישוי ותוספות).

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

כבודה של האדם אס במקומה מונח - לא ברת השוואה.

 

חבר טוב קיבל את האדם אס שלו ממש מעט אחרי שקיבלתי את הטוריזמו. האדם נותנת תמורה טובה למחיר, אבל בכל הקשור לכיף / ביצועים וסאונד היא נופלת מהעקרבים באופן מורגש עד מאוד.

 

הכל תלוי במה אתה מחפש וכמה אתה מוכן להשקיע. חבר טוב שהתלבט לגבי האדם אס (נוהג ביום יום בפונטו אבארת') התאכזב ממנה מאוד ופסל אותה - למרות תג המחיר האטרקטיבי בהחלט.

 

 

עם כל הכבוד לחברים או לתחושות\ציפיות\דרישות של לקוח פונציאלי כלשהו, הן בהחלט ברות השוואה מהסיבה שהן פונות לאותו פלח שוק המאוד מאוד מצומצם בישראל מבחינת היקף מכירות (400 מכוניות בערך בשנה).

לכן, כל מה שנכנס תחת הקטגוריה של hot hatch הוא בהחלט בר השוואה ובמיוחד האדם S מול ה-500 אברט' ששתיהן מתיימרות להציע ביצועים טובים מאוד ונוכחות\עיצוב צעירה ואופנתית (מה למשל חסר קצת ל- 208GTI).

 

שני רכבים יפים מאוד, תתחדשו.

מה עם הגיר בסיאט? רטוב או יבש?

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כספר, האדם היא לא בדיוק נמכרת במספרים גבוהים - אפילו לא מול האבארת'ים. הפיג'ו זה כבר סיפור אחר.

 

ובכלל... האדם אס היא כמו איביזה FR. זאת אומרת - יותר גרסה זריזה מאשר הוט האץ'. אם זו הייתה OPC, היה אחרת...

 

לא התעמקתי בלבדוק מול המוסך עדיין, אבל אשאל.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כספר, האדם היא לא בדיוק נמכרת במספרים גבוהים - אפילו לא מול האבארת'ים. הפיג'ו זה כבר סיפור אחר.

 

לא התעמקתי בלבדוק מול המוסך עדיין, אבל אשאל.

 

האדם S לא בדיוק נמכרת במספרים גדולים כי היא חדשה יחסית ואין לה את מטריית השיווק ומכירות (שאפשר רק ללמוד ממנה) שיש לאברט'. בכל מקרה היקף המכירות הוא לא הקריטריון להשוואה אלא תכונות הרכב וקהל היעד שלו.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2452 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...