Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3427 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אור כל הכבוד על ההשקעה.

אתה באמת איש נדיר.

 

הערה / הארה קטנה:

נראה לי שבגלל שהשתמשת במילה "שולי" (בהקשר של הוצאה על דלק ביחס לירידת ערך), חלק מהקוראים (ואני בכללם) טעינו בכוונתך ופירשנו את המילה כדבר זניח ולא חשוב, בו בזמן שאתה התכוונת שזה פחות מירידת הערך ותו לא.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

שולי לעומת ירידת ערך, אבל משמעותי ביחס לכל השאר.

זה גם תלוי בכמה אתה נוסע. יכול להיות מצב שעדיף לך לקנות רכב יחסית בזבזני ולהנות משאר היתרונות שלו.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

תודה אברג'ל,

אתה צודק - רשמתי "שולית יחסית ל-" מכיוון שיחסית (לירידת ערך עליה #1 מדבר), ההוצאה שולית (:

כמו שיחסית לרכישת דירה, ההוצאה על רכישת רכב היא שולית (אבל אבסוליטית, שתיהן גדולות מאוד עבור הצרכן הממוצע)

 

ברטרוספקטיבה הייתי משתמש במונח 'פחות דומיננטית מ-', אולי זה היה מונע חלק מהבלבול.

(למרות שאז היה קם מנטפק אחר ואומר "לא דומיננטית!? אני מוציא על זה 1,000 ש"ח בחודש!" ... : )

 

סלואורייד,

זה בגדול מה שאני עשיתי X:

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

דין פרוטה כדין מאה.

לגבי צריכת דלק - אני מנסה להסתכל על הטווח הארוך. תוך שנים אחדות ועשרות שנים, אנחנו ניסע עשרות אלפי קילומטרים ואף מאות אלפי קילומטרים. כמו שאומרים על דיזל החסכון כבר מגיע מהק"מ הראשון.

אולי החסכון בדלק הוא לא המרכזי כאן אבל הוא מצטבר גם אם מדובר בנתון לא הכי מכריע ומשפיע. לאורך הזמן החסכון בדלק ברכב שצורך 1/12 לעומת 1/17 יכול להצטבר לכדי עשרות אלפי שקלים.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

שוב, זה תלוי כמה אתה נוסע. אני למשל לא עושה יותר מ300 ק"מ בחודש אבל מחזיק רכב שהצריכה הממוצעת שלו זה 1:8. אם הייתי קונה רכב חדש יותר וחסכוני סתם הייתי משלם עליו יותר ופחות נהנה בנסיעות המועטות שלי.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

כרגיל אור, :mm_yeah:

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם
דין פרוטה כדין מאה.

לגבי צריכת דלק - אני מנסה להסתכל על הטווח הארוך. תוך שנים אחדות ועשרות שנים, אנחנו ניסע עשרות אלפי קילומטרים ואף מאות אלפי קילומטרים. כמו שאומרים על דיזל החסכון כבר מגיע מהק"מ הראשון.

אולי החסכון בדלק הוא לא המרכזי כאן אבל הוא מצטבר גם אם מדובר בנתון לא הכי מכריע ומשפיע. לאורך הזמן החסכון בדלק ברכב שצורך 1/12 לעומת 1/17 יכול להצטבר לכדי עשרות אלפי שקלים.

 

אתה מדבר בסיסמאות חבר, השרשור הזה בא למנוע בדיוק את זה.

לצורך העניין - מה שאומרים על דיזל לא נכון כאשר אתה מחזיק ברכב לתקופת זמן קצרה / נסועה סטנדרטית, וכן נכון במקרים הנגדיים.

 

אם תשווה מספרים על אקזמפלר ספציפי (נניח - סיטרואן קקטוס), אתה תגלה שהסיסמא הזו היא... בעיקר סיסמא. יש נק' מפנה ממנה והלאה הדיזל אכן מצדיק את עצמו, אבל לומר "החסכון מגיע מהק"מ הראשון" זו סיסמא שאולי נשמעת טוב בפרוספקט של הרכב, אבל פחות כשקולטים את ההפרש בירידת הערך ואגרות הרישוי במקרה הסטנדרטי...

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם (נערך)

אני אנסה לחדד את הנקודה שלי.

אני מדבר על אחזקת מס' רכבים ולא על רכב אחד. (הרי סביר להניח, שלא יהיה לנו רכב אחד אלא מס' רכבים לאורך השנים)

אלו הן הוצאות מצטברות וזו היא כוונתי.

נניח נקח את אדם X הוא נוהג כ- 20 אלף ק"מ לשנה. הוא נוהג 20 שנה על מכוניות מנהלים מפוארות, שצריכת הדלק הממוצעת שלהן הן 1/10. במצטבר, לכל אורך התקופה הוא עבר כ- 400,000 ק"מ ותדלק כ- 40,000 ליטר בנזין.

 

נקח את אדם Y - הוא נוסע בדיוק את אותה נסועה. הוא נהג 20 שנה על מכוניות היברידיות/דיזל חסכוניות.

מכונית שצורכות 1/18 ק"מ ליטר בממוצע. הוא תידלק כ- 22,222 ליטר בנזין.

במצטבר הוא עבר את אותם הק"מ כ- 400,000

 

זו לא בהכרח ההוצאה העיקרית, אבל היא בהחלט הוצאה ניכרת ולא מבוטלת.

עריכה אחרונה על ידי Benor
פורסם

 

אתה מדבר בסיסמאות חבר, השרשור הזה בא למנוע בדיוק את זה.

לצורך העניין - מה שאומרים על דיזל לא נכון כאשר אתה מחזיק ברכב לתקופת זמן קצרה / נסועה סטנדרטית, וכן נכון במקרים הנגדיים.

 

אם תשווה מספרים על אקזמפלר ספציפי (נניח - סיטרואן קקטוס), אתה תגלה שהסיסמא הזו היא... בעיקר סיסמא. יש נק' מפנה ממנה והלאה הדיזל אכן מצדיק את עצמו, אבל לומר "החסכון מגיע מהק"מ הראשון" זו סיסמא שאולי נשמעת טוב בפרוספקט של הרכב, אבל פחות כשקולטים את ההפרש בירידת הערך ואגרות הרישוי במקרה הסטנדרטי...

 

 

אור

א. כבר הרבה שנים שאין הפרש באגרות בין דיזל לבנזין

ב. אם כבר, יש יותר ירידת ערך לבנזין מאשר לדיזל (בעלי אותם נתונים מבחינת מד הנסועה ושאר המאפיינים)

ג. ההפרש היחיד לרעת הדיזל הוא במחיר קניה גבוה יותר, שאכן למי שנוסע מעט ייקח זמן לכסות את הפער במחיר הרכישה באמצעות מחיר הסולר הזול יותר

ד. יש אומרים שחלפים של דיזל יקרים יותר. אני אישית לא מצליח למצוא הבדלים, אבל זה כבר עוד נושא בפני עצמו.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם

מי שרוצה לחסוך בדלק שייסע באוטובוס. רכב זו מותרות, לא הכרח. כל אחד בוחר רכב בהתאם למגבלות תקציבו וסדר עדיפויותיו בנוגע לכלכלתו. מעבר לזה לדעתי כל הטיעונים לא רלוונטיים.


×
×
  • תוכן חדש...