Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3475 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

באוקטביה 2000 שהייתה לי היו דפיקות בהעברת הילוכים.

הדפיקות היו קורות לסירוגין - בעיקר כשהרכב חם.

ניגשתי למוסך סקודה (צ'מפיון) הוא עשה סיבוב, הרגיש את הדפיקה וקבע שהלך הגיר. הנסיעה הייתה 100 מטר ליד המוסך ללא ברמת הרכב על ליפט.

שאלתי אותו אם הוא בטוח והוא אמר "יש לנו ניסיון.. זו בעיה ידועה..."

והצעת המחיר - תחזיקו טוב:

9000 ש"ח לגיר מפירוק.

היה נראה לי תמוה, המחירון של הרכב 25k ולא שווה לשלם מחיר כזה. ניגשתי למוסך כללי שהומלץ על ידי חבר - בלי לנסוע על הרכב, פתח מכסה מנוע נענע את המנוע עם היד ואמר - התושבות שלך גמורות, לא בטוח שזה יפתור את הבעיה, אם לא תיפתר - אעשה לך 50 אחוז הנחה על העבודה.

לאחר החלפת התושבות (1500 ש"ח כולל עבודה) הבעיה נעלמה. לפעמים שווה לקבל חוות דעת נוספת.

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

קרה לי גם אחי, שנה וחצי הסתובבתי עם רעשים מאותו איזור, אמרו לי מסרק הגה מסרק הגה.

קפצתי למוסכניק היחיד שאני סומך עליו - נאור אליחי באזור תעשיה ברעננה, הרים על ליפט, חיזק הכל עם אימפקט ואין זכר לרעשים.

פורסם

שתי מסקנות :

1. כפר זה מקום שחיים בו בני אדם עם כל המשתמע מכך..

2. במוסכי יבואן מעסיקים לפעמים אנשים לא מספיק מיומנים שכל מה שהם יודעים זה לפרק חלק ולהחליפו בחדש - עם יכולת דיאגנוסטיקה נמוכה. גם אותו יועץ שירות / מנהל מוסך שמתהלך כמו טווס ומשחק אותה עסוק מאוד לא יודע הכל.. וזה במילים עדינות.

Mazda CX5

Škoda FABIA

פורסם
שתי מסקנות :

1. כפר זה מקום שחיים בו בני אדם עם כל המשתמע מכך..

2. במוסכי יבואן מעסיקים לפעמים אנשים לא מספיק מיומנים שכל מה שהם יודעים זה לפרק חלק ולהחליפו בחדש - עם יכולת דיאגנוסטיקה נמוכה. גם אותו יועץ שירות / מנהל מוסך שמתהלך כמו טווס ומשחק אותה עסוק מאוד לא יודע הכל.. וזה במילים עדינות.

 

לגבי סעיף 2 - מה שיותר גרוע - זה שבמקרים רבים שנחשפתי אליהם במוסכי יבואן, מתקנים בשיטת מצליח בסכומים הזויים ולא תמיד נפתרת הבעיה, מתחילים להחליף "כנראה שזה x- זה יעלה 2000 ש"ח",

לא עזר. "טוב נליף y - זה 1000 ש"ח" וכשהגעת לZ אולי נפתרה הבעיה.

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

פורסם

^ בדיוק. במקום לחקור ולהבין באמת מה הבעיה, מתחילים בפתרון ה״קל״ (מבחינת אבחנה) שהוא בד״כ גם הכי יקר, וממשיכים משם.

פורסם

על מה כל העליהום? טעויות באבחון, גם כאלו שתוארו כאן, זה חלק מהמקצוע והאמת זה חלק מכל מקצוע כולל רפואה, ששם טעויות באבחון (ויש לא מעט) נגמרות אפילו בבית העלמין, לא עלינו.

נקודת אור בסיפור הזה לפי הבנתי, שזה שלמוסך "נפל האסימון" שהוא שגה וכנראה יעשה או כבר עשה את שיעורי הבית שלו.

פורסם

יש אנשים שמרוויחים טיפה יותר ממה שהבחור היה צריך לשלם ועובדים מאוד קשה בחודש.

 

זאת חתיכת עוגמת נפש לשלם סכום כזה לשווא.

 

עדיף למוסך להגיד שהוא לא בטוח או לא יודע , לא בושה.

 

חסר מכונאים שלא יגעו ברכבים יוקרתיים ורכבי ספורט מתוחכמים למיניהם מחשש לבעיות? לא.

 

מכיר אחד או שניים שכן ואז הרסו והורסים את הרכב לתמיד ואי אפשר לשקם אותו חזרה.

פורסם

אני מסכים שיש טעויות באבחון שהן בלתי נמנעות, כשיש תקלה חמקמקה. אבל כאן מדובר במשהו די פשוט, שאני כאדם מהיישוב, לא בעל מקצוע, הצלחתי להבחין בקלות שאין קורלציה בין הרעשים לתנועה בהגה. בנוסף מכונאי אחר איבחן את התקלה האמיתית תוך כמה דקות.

תוסיף על זה את העובדה שטרחתי להגיע פעמיים למוסך לבדיקה חוזרת והתעקשתי שזה לא הגיוני, ואת העובדה שהמכונאי ידע שמדובר במכה מאד כואבת לכיס אם אכן הבעיה במסרק, אז מן הראוי להשקיע קצת יותר מאמץ ותשומת לב בלחפש גורמים יותר פשוטים לפני שמחליפים חלק בעלות כזאת.

 

בדיוק היום קיבלתי שיחה מהמוסך, שיחה סטנדרטית אחרי כל כניסה למוסך -הם מתקשרים לשאול אם הכל בסדר ואם הייתי מרוצה מהשירות. אז סיפרתי למה אני לא מרוצה, ועכשיו נראה אם יעשו עם זה משהו..

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

קורה ויקרה, בכל מקום ,בכל מוסך בכל סוג מקצוע. גם תקלה כמו שאתה מתאר ויש דברים אפילו יותר פשוטים שקורים לאנשים באמת טובים ומקצועיים שלא הגיעו מרוכזים לעבודה באותו יום, כמו למשל לפספס נתיך שרוף שעולה שקל או קונקטור רופף ולקבוע שהלך המחשב שעולה 6000 שקל.

מבאס לאללה שזה קורה דווקא לך (ללקוח ולבעל המקצוע) אבל c'est la vie...

החוכמה היא מה עושים כאשר מבינים ששגית/טעית וחייבת לקוח על תיקון מיותר, תוצאה של אבחון שגוי.

אצלך למזלך הטוב, זה לא הגיע לשם.

פורסם

באופן כללי, ההרגשה האישית שלי מהביקורים האחרונים שלי במוסכים (מרכזיים בעיקר) היא שלכל סימפטום יש למכונאי תשובה מוכנה מראש, בד״כ לא זולה (בלשון המעטה), והוא נותן אותה לפעמים אפילו בלי ממש לבדוק את הבעיה. כבר קרה לי לא פעם ולא פעמיים בשנים האחרונות שהגעתי עם בעיה למוסך ואחרי תיאור הבעיה למכונאי התשובה המיידית היתה ״זה XYZ״, ולוותה ב״בדיקה״ כדי לאושש את האבחנה.

 

המקרה המתואר, שבו הלקוח התריע יותר מפעם אחת שהאבחנה לא הגיונית, חמור הרבה יותר. טעות באבחון - קורה. אבל אם הלקוח מצביע על הטעות, והמכונאי עדיין מתעקש עליה, במקום לבדוק שוב ולוודא - זה כבר סיפור אחר.

פורסם
קורה ויקרה, בכל מקום ,בכל מוסך בכל סוג מקצוע. גם תקלה כמו שאתה מתאר ויש דברים אפילו יותר פשוטים שקורים לאנשים באמת טובים ומקצועיים שלא הגיעו מרוכזים לעבודה באותו יום, כמו למשל לפספס נתיך שרוף שעולה שקל או קונקטור רופף ולקבוע שהלך המחשב שעולה 6000 שקל.

מבאס לאללה שזה קורה דווקא לך (ללקוח ולבעל המקצוע) אבל c'est la vie...

החוכמה היא מה עושים כאשר מבינים ששגית/טעית וחייבת לקוח על תיקון מיותר, תוצאה של אבחון שגוי.

אצלך למזלך הטוב, זה לא הגיע לשם.

אני מחזק בהחלט את הנאמר. אף מכונאי ולו המקצועי ביותר לא נולד עם עיני רנטגן אין מה לעשות כך שטעויות אבחון יכולות לקרות בכל תחום בחיים ועובדה וקורות בתחומים שבהם אנשים לומדים עשרות שנים כמו רפואה. בשורה התחתונה הבעיה היא לא הטעות באיבחון אלא האחריות שלוקחים על הטעות הזו. אם פותח השירשור כן היה משלם למוסך שאיבחן לא נכון 4300 שח והבעיה הרי לא הייתה ניפתרת והמוסך היה מבין ששגה ומזכה את הלקוח או מחזיר לו את הכסף וגובה רק על התיקון הנכון מה שצריך אני מניח שהיו משבחים פה את אותו מוסך אבל את זה כבר מאוחר מידי לדעת.

פורסם

כמו שציינתי במקרה שהיו מחליפים הבעיה הייתה נפתרת כי הבורג הסורר היה חלק מהפירוק וההרכבה, אז הוא היה מקבל סגירה מחדש, ולא היינו יודעים כלום. מה שתכננתי כן לבדוק זה את החופש במסרקים שלי לעומת החלופי כשהם מפורקים מהרכב, לפני ההרכבה. אם לא היה מורגש הבדל משמעותי הייתי מתעקש שזו לא הבעיה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

יכול להיות שהבורג היה מיתגלה כמשוחרר במוט קישור תוך כדי הפירוק עצמו והמכונאי היה יוצא צדיק אי אפשר לדעת כל עוד עצרת את תהליך התיקון, וגם אם לא והתיקון הגדול היה מתבצע הרעשים היו נעלמים לא היית יודע לעולם שהבעיה הייתה רק בורג ומבחינתך האיבחון היה מתגלה (בכאילו) כנכון. עשית בשכל שבמחיר שכזה ניגשת לשמוע חוות דעת נוספת וטוב שזה ניגמר על הצד הטוב והזול ביותר.


×
×
  • תוכן חדש...