Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקור התקנת תוכנה בטנדר (!) ססאנגיונג אקטיון ספורט 2008


שימו לב! השרשור הזה בן 2709 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה לכולם.

אנסה לענות לחלק מהדברים שנשאלו כאן.

 

לעניין השאלה "איך הוא הצליח לעשות עבודה טובה יותר ממהנדסי החברה" - התשובה היא שלדעתי הוא לא עשה עבודה טובה יותר ממהנדסי החברה, הוא פשוט עשה את מה שהם לא יכלו לעשות.

כל רכיב שמותקן ברכב הוא פשרה, ומערכת ניהול המנוע היא דוגמה מובהקת לכך. בעת תכנון תוכנת ניהול המנוע ניצבים מול המהנדסים שיקולים רבים וביניהם אמינות, צריכת דלק, פליטת מזהמים, מצבי עבודה שונים, שגרת טיפולים וכו'. ברור שהרכב מסוגל לתת הרבה יותר ממה שהוא יוצא איתו מהמפעל, השאלה על חשבון מה.

להוציא יותר כוח מהמנוע בהכרח יפגע באמינות המנוע לאורך זמן ויעלה את צריכת הדלק והמזהמים. אני הייתי מוכן "להקריב" את התכונות האלה כי אני יודע מה מצבו המכני של הרכב ואיך אני נוהג ומטפל בו. בנוסף ביקשתי מהטיונר לעשות "מוד" חסכוני בצריכת הדלק בנהיגה ושיוט רגועים, ככה שלמעשה שהתוכנה הזו משלבת משני העולמות, גם חסכון בדלק בנסיעה רגועה וגם ביצועים טובים כשרוצים ללחוץ.

 

ה"פאק" היחידי שאני זוקף לרעת מהנדסי סאנגיאנג בתוכנה המקורית הוא הגמגום והג'יעג'וע של הרכב כאשר הוא היה קר, תופעה שנעלמה לחלוטין לאחר עדכון התוכנה. אני לא רואה הסבר אחר מלבד כיוון תערובת / תזמון הזרקה במנוע קר. גם לעניין הריח המסריח מהאגזוז וכמויות העשן שהיו נפלטות תחת כל לחיצה קטנה על הגז אין לי הסבר של ממש חוץ מאשר כיול תוכנה לקוי.

 

את זה איך בדיוק הוא עשה אם רק המחשב ניהול מנוע עבר עדכון?

 

אגב תצרוכת דלק טובה יותר תקבל רק בשיוט, כאשר דוושת האצה מתחת לשליש, אחרת אין מצב... כי אין יש מאין (ז"א אין יותר סוסים בלי להוסיף דלק).

 

הוא לא שינה את התוכנה של הגיר, לדעתי זה פשוט ניסוח לא מוצלח (וחוץ מזה שזה תרגום דרך גוגל טרנסלייט). אני חושב שהוא התכוון שהוא הצליח לשפר את תגובת המצערת, מה שמרגיש שהרכב חי יותר, מטפס בסל"ד יותר בקלות ולכן גם גורם באופן לא רצוני לנהג להגיע לסל"ד גבוה יותר במעבר בין הילוכים. ששאלתי אותו אם הוא יוכל לשנות את נקודת הנעילה של ממיר המומנט הוא ענה שהוא לא יכול לשנות את תוכנת הגיר.

 

לעניין השיפור בצריכת הדלק אני בדיוק בעיצומה של הבדיקה. ברור שבעת מעבר של 33% דוושה הרכב מייצר הרבה יותר כוח ממקודם ובהתאם גם צורך יותר סולר, אבל מצד שני הוא מאוד ייעל את המערכת, ככה שאני לא בטוח עד כמה צריכת הדלק תורע אם בכלל. בכל מקרה סגנון הנהיגה שלי הוא 99% כמו סבתא, נהיגה נמרצת עם המפלץ הזה מגרה כמו הצעה להעביר לילה עם שרה נתניהו.

 

הדלקת אותי... אשמח אם תוכל לשלוח אלי בפרטי את הפרטים של הבחור... אולי נשדרג גם את המחשב אצלי בwj crd...

 

הבחור מתעסק רק עם ססאנגיונג. שאלתי אותו לגבי רכבים אחרים ונענתי בשלילה.

 

עד היום חשבתי לתומי ששלגיה, פרסי נדיב וסאנגיונג משופרת יש רק באגדות.

 

:lol::lol::lol:

 

וואלה, הסתקרנתי.

אז ממה שאני מבין בגדול, צריך מכשיר כזה לצורך כתיבת תוכנה, ומישהו שתמורת תשלום "יישחק" עם התוכנה הקיימת ויישלח חזרה תוכנה מקוסטמת.

ממה זה שונה מעדכון תוכנה שמבצעים בסדנאות בארץ במחיר של כמעט פי 4?

בגדול ככה עובד התהליך. אם אתה בר מזל אז ניתן לבצע את כל הפעולות דרך שקע ה OBD כמו במקרה הנ"ל. מקרים מסובכים יותר יחייבו את פירוק מחשב הרכב מהרכב והתעלקות על הקונקטורים שלו. מקרים מסובכים ממש יחייבו את פתיחת מחשב הרכב וחיבור / הלחמה של חוטים ל board של המחשב עצמו, תהליך לא נחמד עם פוטנציאל נזק גדול. אני משער שיש רכבים בהם החלפת תוכנה מסובכת אפילו יותר ואולי גם בלתי אפשרית ללא שימוש בציוד ייעודי ויקר.

לעניין התוכנה עצמה אז אכן כמו שציינו כאן נדרש לא מעט נסיון וכנראה שגם לא מעט ניסוי וטעייה. עם קצת חיפוש בגוגל ניתן למצוא קבצים "משופרים" ל 99% מהרכבים בשוק ובכך אפילו לחסוך את עלות התוכנה ועבודת הטיונר, אבל מאחר ולא ברור מי ערך אותם ומה בדיוק הוא עשה שם זה נראה לי כמו הימור גדול ובעיקר יקר מדי, מה גם שיש עוד פרמטרים שצריך לבדוק לפני עדכון תוכנה כמו תצורת השלדה, סוג מחשב הרכב, דגם המנוע, מערכות זיהום אוויר, אימובילייזר, קידוד מזרקים בדיזל וכו'.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

איתמר תתחדש!

 

קראתי את התאור של התוכנה המקוסטמת. יש כ 250 שינויים לעומת התוכנה המקורית, כולל דברים כמו הפעלת בקרת שיוט מתחת ל 38 קמ"ש, הסרת הגבלת מומנט בהילוכים 1 ו 2, שינוי בקידום הזרקה בעת בלימת מנוע, יש גם את הסעיף הזה:

 

"השהיה בהפעלת מצערת לאחר התנעת מנוע נקבעה ל 18 שעות 12 דקות", אולי זה מה שביטל הגמגומים לאחר ההתנעה?

 

חוץ מזה, זה ארוך מידי בכדי לתרגם הכל ולעלות על הכתב, מצטער :-D

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה פרפר מצערת בדיזל? מה אני מפספס?

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואוו איתמר, מאוד מעניין.

שמח שהצלחת ל"עורר" את המנוע.

אין כמו פרוייקט עצמי, כל הכבוד.

Volkswagen Polo GTI 2020 - White

Skoda Fabia 2015 - Style, White & Black (sold)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה פרפר מצערת בדיזל? מה אני מפספס?

קיים אבל לא לאתה מטרה כמו בבנזין.

 

 

לא משמש לשליטה בהספק וסל"ד המנוע אלא לדברים אחרים כמו פעולה משלימה של EGR, כיבוי מהיר וחלק יותר של המנוע ועוד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל EGR בוטל.

ובכיבוי לא צריך מצערת פתוחה 100%.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר תתחדש!

 

קראתי את התאור של התוכנה המקוסטמת. יש כ 250 שינויים לעומת התוכנה המקורית, כולל דברים כמו הפעלת בקרת שיוט מתחת ל 38 קמ"ש, הסרת הגבלת מומנט בהילוכים 1 ו 2, שינוי בקידום הזרקה בעת בלימת מנוע, יש גם את הסעיף הזה:

 

"השהיה בהפעלת מצערת לאחר התנעת מנוע נקבעה ל 18 שעות 12 דקות", אולי זה מה שביטל הגמגומים לאחר ההתנעה?

 

חוץ מזה, זה ארוך מידי בכדי לתרגם הכל ולעלות על הכתב, מצטער :-D

 

תודה, ברור לי שאי אפשר להעלות את הכל על הכתב, אבל כשעיינתי ברשימה הזו הבנתי שכנראה הבחור מבין דבר או שניים 8)

במהלך השיחות שלי איתו הוא העלה שני דברים שלא ידעתי:

1. הזרקה ישירה יודעת לעשות עד 9 הזרקות בכל פעימת עבודה.

2. הוא טוען שבעת עזיבת דוושת התאוצה האינג'קטור עדיין ממשיך להזריק דלק בכדי למנוע סתימה של החרירים.

 

לא יצא לי עדיין להתעמק בעניין ואם למישהו יש הסבר מפורט על איך עובדת מערכת ההזרקה הישירה בדיזל אשמח לשמוע.

 

הבחור יודע גם לשדרג רודאוס?

 

אני יכול לשאול אותו ואם כן אקשר ביניכם. אוכל לעזור לך עם שליפת התוכנה ממחשב הרכב והתקנת התוכנה החדשה. שלח לי בה"פ את מספר השלדה של הרכב.

 

אבל EGR בוטל.

ובכיבוי לא צריך מצערת פתוחה 100%.

 

המצערת ביורו 4 מוגדרת כהכנה ל Future regulation ואכן אין לה שימוש בזמן הנסיעה. מאיזושהי סיבה ססאנגיאנג הגבילו אותה ל 84% פתיחה והתוכנה עדכנה את הערך הזה ל 100%. הפעם היחידה שהמצערת הזו נמצאת בשימוש הוא בזמן דימום הרכב, שם היא נסגרת על מנת להקל על הדימום.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזלך שאת כל הפעולות האלה היה ניתן לעשות דרך פורט ה OBD

בVITO MB שלנו היה ניתן לעשות שינוי מינורי דרך ה OBD ושינוי גדול דרך הפינים שעל המחשב עצמו

ודרכם כבר בוטל ה EGR הDPF ועוד כמה דברים בדרך

לאחר ניסיון לפתוח את המחשב המקורי של הרכב הוא שבק חיים

הלוח היה דבוק ולרוע המזל הפינים נמצאים בצד שבו הוא דבוק

במחשב החדש הלכנו כבר על דרך עם סיכויי הצלחה יותר גבוהים

קצת סבלנות וDREMEL בידיים יציבות

4fXFtiO.jpg

 

הודות לסינים גם אין צורך להלחים שום דבר

ktag-ecu-programming-tool-ecu1-1.jpg

עריכה אחרונה על ידי vic1234
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. הזרקה ישירה יודעת לעשות עד 9 הזרקות בכל פעימת עבודה.

2. הוא טוען שבעת עזיבת דוושת התאוצה האינג'קטור עדיין ממשיך להזריק דלק בכדי למנוע סתימה של החרירים.

 

לא יצא לי עדיין להתעמק בעניין ואם למישהו יש הסבר מפורט על איך עובדת מערכת ההזרקה הישירה בדיזל אשמח לשמוע.

 

 

 

אני יכול לשאול אותו ואם כן אקשר ביניכם. אוכל לעזור לך עם שליפת התוכנה ממחשב הרכב והתקנת התוכנה החדשה. שלח לי בה"פ את מספר השלדה של הרכב.

 

 

 

המצערת ביורו 4 מוגדרת כהכנה ל Future regulation ואכן אין לה שימוש בזמן הנסיעה. מאיזושהי סיבה ססאנגיאנג הגבילו אותה ל 84% פתיחה והתוכנה עדכנה את הערך הזה ל 100%. הפעם היחידה שהמצערת הזו נמצאת בשימוש הוא בזמן דימום הרכב, שם היא נסגרת על מנת להקל על הדימום.

 

 

 

מערכת מסילה משותפת (בטוח שהתכוונת לזה ולא לסתם הזרקה ישירה) עובדת מאוד פשוט:

 

יש משאבת דלק חשמלית במיכל (לא תמיד), היא מזרימה סולר בלחץ נמוך אל משאבת סולר לחץ גבוה שיושבת על המנוע ומונעת מרצועת תיזמון בדרך כלל או באמצעות רצועה או מערכת נפרדת. אם אין משאבת לחץ נמוך במיכל, תפקיד שלה מתבצע על ידי משאבת לחץ גבוה, כלומר היא שואבת מהמיכל ישירות.

 

משאבת לחץ גבוה בונה לחץ מאוד גבוה באקומולטור משותף - מה שנקרא "מסילה משותפת". על המסילה ממוקם חיישן שמנתר את לחץ הסולר.

 

אל המסילה המשותפת מחוברים 4 המזרקים דרך צינורת קשיחים ממתכת.

 

המזרקים הם מזרקים חשמליים (עם סולונאיד או פיאזו), נפתחים על פי פקודה מ ECU, לפרק זמן שהוא מחליט ובתזמון שהוא קובע.

 

לא שמעתי על מנוע שמיישם 9 הזרקות בכל פעימת עבודה, אבל 3-4-5 הזרקות בהחלט קיימות.

 

הראשונה, בתחילת תהליך הבעירה כדי לעלות את הטמפ' בתא השריפה ולהקל על הצתה של המנה ה"ראשית". יכולות להיות שתי הזרקות ראשוניות.

 

אחרי זה ה"ראשית", אחריה עוד אחת כדי לעלות את טמפ' גזי שריפה.

 

במצבי עומס וסל"ד שונים חלק מההזרוקת יכולות לא להתקיים.

 

מנועי Multijet של פיאט נקראים כך בדיוק בגלל שיטת הזרקה זו, למרות שהם לא ייחודיים ואותה טכנולוגיה קיימת גם אצל יצרנים אחרים.

 

 

במנוע דיזל קלאסי - לא מסילה משותפת - למזרקים אין פיקוד ממוחשב. הם נפתחים באמצעות לחץ סולר שבונה משאבת הזרקה. אבל במקרה של מנוע "קלאסי" היא גם אחריאית על תזמון.

 

לגבי הזרקה ישירה.

בגדול בדיזל היא תמיד ישירה. ז"א אף פעם לא לסעפת יניקה. במנעים יותר ישנים היה קיים תא סחרור בראש תא השריפה. מזרק היה מזריק לתא סחרור, בעירה מתחילה בתא סחרור ומשם ממשיכה לתא שריפה הראשי.

 

בהמשך עם שיפור בקרה על תהליך הביערה תא סחרור בוטל, היום מזרק מזריק ישירות לתא שריפה. אין קשר למסילה משותפת.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

vic1234 תודה על השיתוף! הדוגמה שנתת היא מקרה הקיצון השני, גישה כמעט בלתי אפשרית למחשב הרכב וסיכוי גבוה ליצירת נזק.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ביטול חיישן EGR יכול להשפיע על רמות הזיהום ובעקבות כך על מעבר טסט שנתי?

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בהכרח משפיע על רמת הזיהום, כל הרעיון של EGR הוא להוריד זיהום.

טסט סביר שתעבור כל עוד הרכב לא פולט עשן ונורת מנוע לא דולקת.

 

בדיקה שבתוקף היום בודקת רק את כמות העשן ולא את ההרכב שלו.

 

יכול להיות שבעתיד ישנו את ההדיקה למשהו דומה לבדיקה של רכבי בנזין.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2709 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...