Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3686 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

המחיר הרשמי של רנו פלואנס הוא 127 אלף ש"ח לבנזין אוטו' ו 131 אלף ש"ח לדיזל אוטו'.

 

לפי הדו"ח השנתי של קרסו מוטורס בע"מ (עמ' 34):

407.9 מיליון שקל הכנסות "קרסו" ממכירת רנו פלואנס לשנת 2015

4434 רכבי רנו פלואנס נמכרו בשנת 2015

92.0 אלף ש"ח העלות הממוצעת של הפלואנס לקונה = 4434 / 407900

 

107.6 אלף ש"ח העלות הממוצעת של הפלואנס לקונה (בהנחה שיש להוסיף מע"מ) = 1.17* 92.0

 

חברת הליסינג משלמת פחות מהסכום הזה כי:

- חלק מהקונים הם קונים "חלשים" (למשל אנשים פרטים) שמשלמים קרוב למחיר הרשמי.

- חלק מהמכירות הם של פלואנס מדגמים יקרים יותר.

- "קרסו" מסבסד את חברות הליסינג באשראי (עמ' 36 ) "יתרת האשראי והמימון שהעמידה החברה לחברות ליסינג והשכרה כאמור )לא כולל לפסיפיק( ליום 13בדצמבר 2015 וליום 13 בדצמבר 2014 הייתה בסך כולל של כ 271609 אלפי ש"ח וכ 272661 אלפי ש"ח, בהתאמה."

 

כאשר באנגליה היו מרווחים כאלה, חוקקו שם חוק שהגביל את הפער בין המחיר הרשמי והמחיר לקונים גדולים כמו חברות הליסינג. זה קצת דומה לחוק של שכר הבנקאים- שהמנהלים בבנק ירויחו לכל היותר פי X מהעובדים הזוטרים.

ומתי אצלינו תהיה ממשלה "אנגלית" ?

 

יהודה

  • תגובות 188
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

קח בחשבון שרוב המכוניות נמכרות לליסינג ב30-40% פחות ממה שהן נמכרות לאדם הפרטי. עשה את החשבון שלך, לדעתי יוצא משהו כמו 90 אלף ש"ח לרכב.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

שאפו לפות"ש על הנתונים המדהימים. אם ככה כל הסיפורים על זה שהרכבים בארץ יקרים בגלל מיסים הוא פשוט לא נכון. מסתבר אפשר למכור פלואנס ב90K ועדיין להרוויח! הגיע הזמן להתחיל במחאה שתשים קץ לחרפה הזאת.

פורסם

אני בכלל לא בטוח שחברת הליסינג משלמת מכס בקניית הרכב (או שזה פתרון מימון כלשהו, הרי לא יתכן שההנחה היא גם מהמכס). ייתכן מאוד שהם מזדכים על המכס והמיסים כאשר הם מוכרים את הרכב. כלומר הרכב עולה 40% ממחיר האמיתי ללא מיסים והמיסים ממומנים על ידי מי שקונה את הרכב לאחר מכן.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אבל היבואן יכול לתת הנחה רק על החלק ממחיר שהוא מחיר האמיתי של הרכב (כולל הרווח של היבואן) ולא על החלק של מכס שהוא כ60,000ש"ח. לא ברור לי כיצד רכב שעולה 130,000 ומס אליו 60,000 יעלה לליסינג 80,000. כלומר חברת הליסינג מוותרת גם על הרווח שלה של כ10,000 לרכב?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

יהודה,

 

אם אני זוכר נכון, הנושא שאתה מדבר עליו הוא אחת מהמלצות ועדת זליכה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אני אשאל אחרת. מה אכפת לי כמה הוא עולה לחברת הליסינג?

אם כדאי לי אני קונה ואם לא אז לא. החשבו7 שלי הוא מה כדאי לי ולא כמה המוכר מרויח.

 

אם בכל זאת תתעקש להיכנס לחשבון הזה אז חברת הליסינג לא צריכה את אולם התצוגה, מרכז המסירות ועוד כל מיני שטויות שעולות רבה כסף.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אצל כול היבואנים הרכבים האלה(משפחתי אוטומט) עולים פלוס מינוס, 130 אלף.

 

באותה מידה כולם היו מוכרים גם ב-160 אלף, והיית רושם "אולם התצוגה, מרכז המסירות ועוד כל מיני שטויות שעולות רבה כסף."

פורסם
אני אשאל אחרת. מה אכפת לי כמה הוא עולה לחברת הליסינג?

אם כדאי לי אני קונה ואם לא אז לא. החשבו7 שלי הוא מה כדאי לי ולא כמה המוכר מרויח.

 

אם בכל זאת תתעקש להיכנס לחשבון הזה אז חברת הליסינג לא צריכה את אולם התצוגה, מרכז המסירות ועוד כל מיני שטויות שעולות רבה כסף.

 

הפוך גוטה, הפוך.

 

הוא מתלונן (ובצדק מוחלט) שבגלל שהם מוכרים כ"כ בזול לליסינג ובגלל שהם רוצים לשמר ערך לצי של חברת הליסינג, המחיר לצרכן הפשוט הוא גבוהה בצורה מלאכותית מאוד.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם (נערך)
אבל היבואן יכול לתת הנחה רק על החלק ממחיר שהוא מחיר האמיתי של הרכב (כולל הרווח של היבואן) ולא על החלק של מכס שהוא כ60,000ש"ח. לא ברור לי כיצד רכב שעולה 130,000 ומס אליו 60,000 יעלה לליסינג 80,000. כלומר חברת הליסינג מוותרת גם על הרווח שלה של כ10,000 לרכב?

 

כלומר, יש מחיר מחירון שמדווח לרשויות, והמיסים (לפחות המכס) נגזרים מהמחיר מחירון ולא מהמחיר הסופי ללקוח? ולא משנה אם זה פרטי או ליסינג?

או שיש מחיר מחירון סודי לליסינג?

 

בנוסף, חלק מהרווח הוא חלקי חילוף, חברות הליסינג לא מטפלות במוסכי יבואן, ולרוב לא מטפלות במוסך מורשה יבואן. זה אומר שכבר היבואן מחמיץ חלק מפוטנציאל הרווח שלו.

בנוסף, הם לרוב לא מטפלות בחלפים מקוריים בכל הזדמנות שאפשר, שזה עוד החמצת רווחים של היבואן.

זה המון כסף !

עריכה אחרונה על ידי KipodYam
פורסם
אבל היבואן יכול לתת הנחה רק על החלק ממחיר שהוא מחיר האמיתי של הרכב (כולל הרווח של היבואן) ולא על החלק של מכס שהוא כ60,000ש"ח. לא ברור לי כיצד רכב שעולה 130,000 ומס אליו 60,000 יעלה לליסינג 80,000. כלומר חברת הליסינג מוותרת גם על הרווח שלה של כ10,000 לרכב?

הפוך גוטה.

את המס משלמים ממחיר הקניה של היבואן ולא ממחיר המכירה שלו. על מחיר הקניה מוספים הובלה, ביטוח ועל זה משלמים מכס. כאן היבואן יכול להוסיף מעט ולמכור לחברת הליסינג או להוסיף המון ולמכור לאנשים פרטיים. בפעולה השניה הוא גם עוזר לחברת הליסינג פעמיים.

פעם ראשונה משמר להם ערך מלאי גבוה שמוצג במאזן ומדווח לבנק לצורך קבלת הלוואות לרכישה של רכבים נוספים.

פעם שניה יכול להיות במכירה של רכב אחרי שלוש שנים במחיר קרוב למחיר הקניה שלו.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם
כלומר, יש מחיר מחירון שמדווח לרשויות, והמיסים (לפחות המכס) נגזרים מהמחיר מחירון ולא מהמחיר הסופי ללקוח? ולא משנה אם זה פרטי או ליסינג?

או שיש מחיר מחירון סודי לליסינג?

 

בודאי אחד מההכנסות הגדולות של המדינה הוא שווי השימוש שנגזר ישירות מעלות הרכב במחירון היבש:

דהינו שווי המס ליונדאי I30 ממוצעת הוא 132900*0.0248 = 3295 ש"ח בחודש,

במידה והשווי היה מחושב לפי המחיר בפועל (בערך 105000 ש"ח) המדינה הייתה מקבלת רק 105000*0.0248 = 2604 ש"ח בחודש

הפסד של 691 ש"ח, תכפיל בכמות רכבי הליסינג, ומצאת עוד פרה חולבת.


×
×
  • תוכן חדש...