Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3686 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לך כבר עשיתי את השיעור הזה לפני 3 שנים...

אני לא מגזים, או שאני צודק או שלא.

הסברתי כבר שלא מכירים במס שמועבר כהכנסה.

אין חיה כזו.

הבאתי את הסעיף בדוחות שמסביר זאת.

אתה לא מאמין לי, לך לעו"ד אצלך בחברה שמבין בדוחות כספיים ותשאל אותו.

 

הייתי מנומס (גם אז), כי ככה אמרו לי בחברה שבה אני עובד שצריך להיות.

מה שאתה כותב לא עושה שכל, משום שלפי מה שאתה אומר אם ההכנסה מרכב היא 92K ש"ח, וזה לפני מיסים ששולמו, וכולל מסים נניח 122K (מחיר מכירה בפועל) ובהנחה שהמסים הם 100%, רכב עולה ליבואן 30K~, והוא מרוויח עליו 60K (רווח גולמי). אם אתה צודק - הטיעון של פות"ש עוד יותר נכון.

 

עוד נושא מעניין מהדוחות: קרסו מכרו לליסינג רכבים במיליארד ש"ח, אבל לפרטיים בכמיליאד וחצי.

עריכה אחרונה על ידי bar72

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

  • תגובות 188
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אם הרכב עולה ליבואן 30k והמיסי יבוא הם עוד 100% אז סה"כ עלות המכר של הרכב היא 60k.

 

מחיר המכירה הוא 90k ולכן הרווח הגולמי יהיה 30k.

פורסם

אני דיברתי על צרכן פרטי שמשלם (נניח) 120.

אז אם הממוצע הוא 90 - ובהתחשב בנתוני המכירה שהובאו לעיל ביחס בין ליסינג/פרטי, הליסינג מקבלים את הרכב כמעט בלי כסף.

ספרו לי עוד על שוק חופשי ומשוכלל :-)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

אני קורא עכשיו את הדיון שלכם, ואכן יש כאן איזשהו פרדוקס.

 

בעקרון ברור שפאלו צודק, ולא ניתן להכיר במיסים עקיפים שמקבלת החברה כהכנסה (במיסים ישירים כמובן שכן - וזה מקור הטעות שלך, bar72).

 

אבל אולי, רק אולי, ובגלל הבעייתיות שהמספרים יוצרים לכאורה, החברה מקדימה תשלום לרשויות המס עבור המכס ומס הקנייה (או עבור אחד מהם), או אפילו לא מקדימה - פשוט משלמת במועד, ואז כמובן שהיא יכולה להכיר בסכומים האלה כהוצאות - כי הח הוצאו ממנה, וכמובן שהיא גם יכולה להכיר במלוא ההכנסה מהצרכן כהכנסה, כולל הסכום שהוא חלף המס, כי עכשיו הוא כן כסף שלה.

 

אם זה נכון, יכול להיות שבאמת יש כאן מניפולציה חשבונאית מסוימת שכן ההכנסות מנופחות בגלל זה (אמנם גם ההוצאות), אבל בוא נגיד ששמענו על הטעיות זדוניות מזו - שכנראה יש לה סיבה הגיונית.

פורסם
אבל אולי, רק אולי, ובגלל הבעייתיות שהמספרים יוצרים לכאורה, החברה מקדימה תשלום לרשויות המס עבור המכס ומס הקנייה (או עבור אחד מהם), או אפילו לא מקדימה - פשוט משלמת במועד, ואז כמובן שהיא יכולה להכיר בסכומים האלה כהוצאות - כי הח הוצאו ממנה, וכמובן שהיא גם יכולה להכיר במלוא ההכנסה מהצרכן כהכנסה, כולל הסכום שהוא חלף המס, כי עכשיו הוא כן כסף שלה.

 

אם היא מקדימה תשלום, אפשר לרשום אותו כנכס הון במאזן, אבל לא חושב שכהכנסה.

אבל למה לה לעשות את זה?

 

המס, באופן רגיל, לא מועבר עד שחרור הרכב מהבונדד, כשמוכרים ללקוח והוא מעביר את הכסף.

בשביל זה קיים הבונדד, שלא תשלם מס עד שהרכב מקבל רישוי.

 

אלא אם החברה קנתה את הרכב והוא קיבל רישוי (כלומר, מה שקרוי אפס ק"מ). אם היא קנתה (עבור חברות הבת, למשל או שהן קנו, כי הדוחות מאוחדים), אז כל העלות נכללת בדוחות (וכל השווי).

אבל אני לא בטוח איך מאחדים את הדוחות. כלומר, מה מקזזים ומה לא... זה מסובך מדי בשבילי.

בכל מקרה, זו דרך להכליל את המיסוי בתחשיב.

אבל קשה למצוא כמה רכבים קרסו מעלים בעצמם על הכביש.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אני דיברתי על צרכן פרטי שמשלם (נניח) 120.

אז אם הממוצע הוא 90

 

120 כולל מעמ או לא כולל?

 

כי חברות הליסינג מתקזזות על המעמ. הלקוח הפרטי לא.

 

עוד נושא מעניין מהדוחות: קרסו מכרו לליסינג רכבים במיליארד ש"ח, אבל לפרטיים בכמיליאד וחצי.

 

 

זה נתון חסר משמעות, אם אנחנו לא יודעים כמה רכבים מכרו לכל מגזר.

 

אתה רואה איזה סלט אתה עושה?

 

הייתי מנומס (גם אז), כי ככה אמרו לי בחברה שבה אני עובד שצריך להיות.

מה שאתה כותב לא עושה שכל, משום שלפי מה שאתה אומר אם ההכנסה מרכב היא 92K ש"ח, וזה לפני מיסים ששולמו, וכולל מסים נניח 122K (מחיר מכירה בפועל) ובהנחה שהמסים הם 100%, רכב עולה ליבואן 30K~, והוא מרוויח עליו 60K (רווח גולמי). אם אתה צודק - הטיעון של פות"ש עוד יותר נכון.

 

זה לא מה שאני אומר. אני אומר שהנתונים לא ברורים ואי אפשר לעשות את התחשיב כמו שנעשה.

 

שים לב - הדוחות כוללים חברות בת.

שים לב - אתה מבלבל בין רווח ישיר (mark up) לרווח גולמי.

העלויות הגולמיות בדוחות כוללות הכל (כ"א, שכירות, מבנים, הובלה.. הכל).

אני לא חושב שאפשר לבודד את הסכום המשולם ליצרן מכל הדבוקה הזו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אם היא מקדימה תשלום, אפשר לרשום אותו כנכס הון במאזן, אבל לא חושב שכהכנסה.

אבל למה לה לעשות את זה?

 

אני מניח שהתכוונת ל"הוצאה" (כלומר - כחלק מהעלות) ולא להכנסה.

בכל מקרה - אם החברה הקדימה תשלום, אז זה די וודאי שניתן לרשום את מלוא ההכנסה, כולל מרכיב המס, כהכנסה, כי זה כסף ששייך לחברה ונועד לה לכל דבר ועניין.

 

בכל מקרה, אני מסכים שזה לא ברור; אני גם לא מספיק בקי בדיני המכס ומס-הקנייה של רכב, כדי שאוכל לדעת האם בכלל ניתן להקדים תשלום כך, מהן פרוצדורות תשלום המיסים הנ"ל ומועד חיובן וכו'.

פורסם (נערך)

להזכירך, הטענה היתה שהמחיר של 107 אלף הוא המחיר *הממוצע* למכירת פלואנס בישראל. כולן.

אז כמה משלמים אלו שקונים *מתחת* לממוצע?

זה מחיר הגיוני?

כן זה מחיר הגיוני.

כתב YNET : " ראוי לציין כי מהפער העצום בין מחיר הרכב ליבואנית ומחירו לצרכן הפרטי, נהנות גם חברות הליסינג, אשר זוכות להנחות שמגיעות לעתים ל-20% ויותר."

 

.יבואן רכב כתב בזמנו כי: "במקרים מסויימים, דגמים נמכרים לחברות ליסינג בהנחות של עד 25%."

הכתבה ישנה, אבל לדעתי אין סיבה לחשוב שהפערים האלה קטנו במהלך השנים.

 

כתב "גלובס : ההנחות לחברות הליסינג בעת רכישת רכב למכרז הצה"לי מגיעות בקלות ל-30% ויותר מהמחיר הרשמי לצרכן, ולעתים הן מקבלות לשם כך גיבוי ישיר מהיצרן."

 

ולקינוח, ולמרות ההנחות העצומות שניתנות לחברות הליסינג:

"אני לא מבין למה משקיעים לא מציעים עבור יפנאוטו כפול מההצעה הנוכחית". כך אמר היום גיל אגמון, מנכ"ל דלק רכב יבואנית מאזדה במסיבת עיתונאים לרגל השקת המאזדה 6 החדשה. "שוק הרכב הוא תנודתי מאד. בשנה אחת טובה, עם מטבע נוח, המשקיעים בחברה יכולים להחזיר את השקעתם". עם זאת אגמון הוסיף כי לשם כך צריך לרכוש את החברה יבואן קיים, שכבר יש ברשותו תשתיות, שיכולות להוריד את העלויות. אגמון הוסיף כי "הוא עצמו היה רוכש את החברה אך מאזדה לא הייתה מאפשרת זאת"

 

הממשלה מאפשרת מצב שבו מחירי הרכבים לקונים פרטים מנופחים בגדול בגלל הליסינג, ויבואני הרכב מחזירים את כל השקעתם בשנה אחת (אמנם לא בכל שנה אבל 100% רווח ותכף יבוא falou ויאמר שלא הבנתי ולפי חוקי החשבונאות זו בכלל שנה הפסדית)

 

יהודה

עריכה אחרונה על ידי yehuda-k
פורסם

לא הבנתי מה הקשר לדיון על הדוחות.

 

אתה טוען שהמחיר הממוצע על פלואנס הוא 102 אלף.

שצרכן פרטי משלם 130 אלף.

זה אומר שהליסינג, לשיטתך, משלמים 70 אלף (בערך).

 

זה אומר יותר מ-45 אחוז פחות...

זה יותר טוב מהמכרז הצהל"י, שזוכה להנחה על מחיר העלות ליבואן מהיצרן, וכנראה מגלם את ההנחה הגדולה ביותר (לרווחת כלל אזרחי המדינה, כי הוצאות הצבא הן עלינו).

 

איך יכול להיות?

אתה לא רואה את האבסורד בחישוב שלך?

 

_____

 

אם תקרא את ההתכתבות עם mogo תגלה שאנחנו לא נצליח לאזן את המספרים כדי להגיע לבסיס התמחור של קרסו. בגלל שהדוחות כוללים, כנראה, גם את רכבי הליסינג שחברת הבת של קרסו משווקת בליסינג/השכרה בעצמה, אנחנו לא יודעים (לפחות אני לא...) לבודד את העסקאות בין החברות. זה גם מסובך, כי כשקרסו קונה את הרכב עבור עצמה, המיסוי כן נכלל בעלות הגולמית. אולי.

 

כלומר, כנראה (ושוב, לא קראתי את כל הדוחות, כנדרש) המחיר של 92 פר פלואנס, כולל בחלקו מסים, בחלקו לא, בחלקו תמחור בין חברת אם לחברת בת וכו'.

 

שים לב, אני לא מתווכח איתך על הבעיות המבניות של שוק הרכב (קראת את דו"ח זליכה?), אני מתווכח איתך על זה שהתחשיב שלך מהדוחות שגוי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

את מי לחייב ב 3 שעות העבודה?

 

למי ששאל למה אנחנו מנסים לחשב את העלות ואת המיסים מתוך המכירה , כי זה לכאורה נתון שניתן למצוא בדו"ח הכספי ואין נתון של העלות.

 

נמשיך במסע הארוך ותחילה בדיחות הקשורה בממוצעים.

 

חבר טוב שלי שלא ידע לשחות טבע בנהר שעומקו הממוצע חצי מטר.

 

9 נשים בחדר אחד . אחת מהן בחודש התשיעי להריונה = כל הנשים בהריון בחודש הראשון.

 

וכל כך למה

 

כי גם כאן אנחנו נעסוק בממוצע.

נתחיל מכך שההכנסות לא כוללות את המיסים, לא הישירים כמו מכס ומס קניה ולא את העקיפים כמו מע"מ

למה? ככה , כך קובעת התקינה החשבונאית . מי שמתעניין יגגל תקן 25 בחשבונאות.

פעם פעם פעם זה לא היה כך. וזה עדיין כך גם במקום בו רכשת סחורה מיבוא שילמת מכס מס קניה וכו' ואח"כ אתה מוכר לצרכן מבלי שאתה מעביר לצד ג' מיסים בצורה ישירה. כמו שבמקרה של יבואני הרכב. ( לא כולל מע"מ כמובן ).

לכן היה מקום לתהיות ולשאלות הנוקבות משהו.

 

הדו"ח הזה כולל לא מעט נתונים שלא מסתדרים למשל:

 

בפרק א' עמוד 33 מובאים התפלגות מכירות של מספר דגמים ,טורים 1,2,4,5

 

[TABLE=align: right]

[TR]

[TD]1[/TD]

[TD]2[/TD]

[TD]3[/TD]

[TD]4[/TD]

[TD]5[/TD]

[TD]6[/TD]

[TD]7[/TD]

[TD]8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]4/2[/TD]

[TD]4/5[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]דגם[/TD]

[TD]יחידות חדשים[/TD]

[TD]יחידות

מ.תחבורה[/TD]

[TD]מכירות[/TD]

[TD]% מסה"כ מכירות[/TD]

[TD]ליחידה[/TD]

[TD]סה"כ מכירות[/TD]

[TD]מחירון רכב חדש[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]באלפי ש"ח[/TD]

[TD][/TD]

[TD]בש"ח[/TD]

[TD]באלפי ש"ח[/TD]

[TD]באלפי ש"ח[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]פלואנס[/TD]

[TD]4434[/TD]

[TD]4000[/TD]

[TD]407,936[/TD]

[TD]17[/TD]

[TD]92,000[/TD]

[TD]2,400,000[/TD]

[TD]123-137[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]קשקאי[/TD]

[TD]2417[/TD]

[TD]2501[/TD]

[TD]332,400[/TD]

[TD]9[/TD]

[TD]137,500[/TD]

[TD]3,693,000[/TD]

[TD]152-195[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]מיקרה[/TD]

[TD]4766[/TD]

[TD]4783[/TD]

[TD]289,967[/TD]

[TD]18[/TD]

[TD]60,800[/TD]

[TD]1,611,000[/TD]

[TD]73-100[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ג'וק[/TD]

[TD]1972[/TD]

[TD]1929[/TD]

[TD]215,894[/TD]

[TD]8[/TD]

[TD]109,500[/TD]

[TD]2,697,000[/TD]

[TD]110-148[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]סה"כ[/TD]

[TD]13,589[/TD]

[TD][/TD]

[TD]1,246,197[/TD]

[TD]52[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2,397,000[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]יתרת דגמים[/TD]

[TD]12,533[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]סה"כ[/TD]

[TD]26,122[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]2,573,448[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

טור 3 משקף את המספרים כפי שמספק משרד התחבורה מדי חודש על ידי car_me http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?589073-%D7%A1%D7%98%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%A7%D7%94-%D7%A8%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%99-%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9D-%D7%A9%D7%A0%D7%AA-2015

טור 6 הינו התוצאה האריתמטית של חלוקת טור 4 בטור 2

טור 7 הינו התוצאה האריתמטית של מציאת ההכנסות ,100% מבוסס על נתוני טור 5 מופעלים על טור 4.

כאשר המכירות המופיעות בדו"ח הכספי הם 2,573,448,000 ₪ . מצחיק או עצוב תלוי את מי שואלים.

במספרים לשנת 2014 ו 2013 המספרים דווקא תואמים למה שמופיע בדו"ח רווח והפסד !!

למעשה הסכום היה צריך להיות 3,514,587,000 ₪ שהוא סה"כ הכנסות הקבוצה, כך לפחות לפי ההערה מעל אותה טבלה.

בפרק א' בעמוד 34 מבהירים לנו כי המכירות לשוק המוסדי הם 1,133,401,000 ₪ והם 45% מסה"כ המכירות ולשוק הפרטי הם 1,406,965,000 ₪ שהם 55% מסה"כ המכירות, ביחד 2,540,366,000 ₪ , אבל בדו"ח מופיע 2,573,448,000 ₪ , הפרש קטן זניח של 33 מיליון ש"ח.

ואתה אומר לעצמך, וואלה לא המרכיב הכי משמעותי השוק המוסדי.

מיד לאחר מכן מופיע פירוט של מכירות הטרייד אין בסכום של 000 ,306,917 ₪ . נחמד...

אבל מה אם נספר לכם שהסכום הזה נכלל בתוך הסכום של 1,406,965,000 ₪

כלומר לשוק המוסדי חדש 1,133,401,000 ₪ לשוק הפרטי חדש 1,100,048,000 ₪ ואז כבר השוק המוסדי גדול מהשוק הפרטי.

 

כמובן שאם היו מספקים נתונים כמותיים של יחידות שנמכרו לכל סגמנט וסגמנט , עבודתינו הייתה קלה בהרבה.

מבולבלים אההה.

מי שילך לעמוד91 בדו"ח הכספי ימצא בכלל שהמכירות בטרייד אין הם בעצם 346,414,000 ₪ ולא כפי שהבאתי לעיל , שוב הפרש קטן זניח של 39 מיליון ₪.

הרווח הגולמי של קרסו הוא 16% , מכירות כלי רכב 2,573,448,000 ₪ עלות המכירות 2,165,280,000 ₪ רווח גולמי 408,168,000 ש"ח .

רגע רגע אבל כלול כאן גם המכירות של הטרייד אין .כל הכבוד על העירנות אבל שם בעמוד 88 בדו"ח הכספי נרשם כי תוצאות הטרייד אין אינן מהותיות.

אבל היי מה קורה שם, שם נכתב כי הרווח הגולמי הוא 466,212,000 ₪ ולא 408,168,000 ₪ , הפרש קטן זניח של 58 מיליון ₪ , אולי חלקו נובע מהרווח שיבואן עושה על זרוע הליסינג שלו. בהמשך הביאור יש נסיון (הסבר )לתקן את הפער הזה.

 

ושאלת השאלות היא איך מסתדרים מספרי טור 6 עם מספרי טור 8.

אההמ...

 

לשם כך ניעזר בנתון ממקור אחר.

 

מכאן https://taxes.gov.il/about/periodicreports/documents/skitrarehev/rechev2014.pdf

 

בעמוד 4 נראה כי מס הקניה הממוצע הוא 32,000 ₪ בעמוד 6 נראה כיצד יורד שיעור המס ככל שמחיר הרכב נמוך יותר והשפעת המיסוי הירוק וההטבה כתוצאה מאביזרי בטיחות משמעותית יותר .

 

ועכשיו לשאלת השאלות של השרשור הזה

 

כמה עולה הרכב ליבואן?

בהודעה קודמת שלי מצאתי כי הזיכוי על מס ירוק ועל בטיחות בפלואנס הרגילה ( לא הדיזל ) הוא כ 10,000 ₪, כלומר מס הקניה(לפני ההפחתה הוא 32,000 הממוצע לעיל + 10,000 )= 42,000 ₪

 

במקרה של הפלואנס המיוצרת, אני מניח, בצרפת, המיסים הם מס קניה בלבד בשיעור 83%.

 

כלומר עלות לצרכי מכס היא כ 51,000 ₪

הייתכן?

אם נזכור כי 47,000 ₪ היה עלות של מזדה 3 אי שם . אז ייתכן.

 

כמובן לזה יש להוסיף ים של הוצאות שהיבואן נושא בהם, בלה בלה בלה.

 

מ.ש.ל

לא קל לנתח דו"ח כספי שמגלה טפח ומסתיר טפחיים בכוונת מכוון הייתי אומר.

 

ט.ל.ח

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

נתחיל מכך שההכנסות לא כוללות את המיסים, לא הישירים כמו מכס ומס קניה ולא את העקיפים כמו מע"מ

 

עוד לא קראתי.

עוד אין לי זמן...

 

אבל, יכול להיות שהמסים כן נכללים בחלק מהעסקאות, בהם קרסו משחררים את הרכב מהבונדד בעצמם, אם למכירה כמכונית עם ק"מ 0 או למכירה לחברת הליסינג, שדוחותיה כלולים (במקרה כזה המס הוא חלק מהעלות של קרסו עצמה או של חברת הבת). במקרה השני, אין לי מושג איך זה מדווח/מוצג.

 

נתונים לא מסתדרים בכוונה. בדיוק כדי שלא נצליח לעשות מה שאנחנו עושים...

 

הם נכונים, אבל הסיווגים מסתירים הפירוט שרוצים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אתה טוען שהמחיר הממוצע על פלואנס הוא 102 אלף.

בפוסט הראשון כתבתי:

המחיר הרשמי של רנו פלואנס הוא 127 אלף ש"ח לבנזין אוטו' ו 131 אלף ש"ח לדיזל אוטו'.

 

לפי הדו"ח השנתי של קרסו מוטורס בע"מ (עמ' 34):

407.9 מיליון שקל הכנסות "קרסו" ממכירת רנו פלואנס לשנת 2015

4434 רכבי רנו פלואנס נמכרו בשנת 2015

92.0 אלף ש"ח העלות הממוצעת של הפלואנס לקונה = 4434 / 407900

 

107.6 אלף ש"ח העלות הממוצעת של הפלואנס לקונה (בהנחה שיש להוסיף מע"מ) = 1.17* 92.0

ואחרי הערה של ישה תיקנתי למע"מ של 18% כלומר 108.5 אלף ש"ח (ולא 102 אלף ש"ח שרשמת. )

שצרכן פרטי משלם 130 אלף.

כתבתי " המחיר הרשמי של רנו פלואנס הוא 127 אלף ש"ח לבנזין אוטו' ו 131 אלף ש"ח לדיזל אוטו'.

"

זה אומר שהליסינג, לשיטתך, משלמים 70 אלף (בערך)

זה כבר מספר שאתה חישבת ומובלעת בו כנראה ההנחה שחצי מהפלואנס נמכרים לליסינג והחצי האחר נמכר במחיר מלא.

זו לא ההנחה שלי וזו גם לא הנחה נכונה. אם הייתי צריך לנחש, הייתי ממציא יחס אחר: שהפלואנס כמעט שלא נמכר לקונים פרטים, ואלה מהפרטים שכן קונים אותו , קונים אותו בהנחה כפי שרשם פה נהג לילה.

זה אומר יותר מ-45 אחוז פחות...

ממש לא.

אבל אם כבר מתחילים להוציא מספרים מהאצבע גם אני יכול:

 

  • 108.5 אלף ש"ח הוא מחיר ממוצע שבו נמכר הפלואנס . זה מחיר שהתתקבל בחישוב קודם שהבאתי
  • 128 אלף ש"ח המחיר המלא (ממוצע משוקלל) של 2 הסוגים בנזין ודיזל, בהנחה שרוב גדול של הפלואנס הם בנזין ומיעוטן הקטן דיזל.
  • 96 אלף ש"ח המחיר לליסינג (כולל מע"מ) בהנחה שחברות הליסינג קונות את הפלואנס בהנחה של 25% , שזו הנחה מקובלת לפי כתבי רכב שציטטתי קודם. = 0.75 * 128,000
  • נניח הנחה שמרנית שכל שאר הקונים משלמים מחיר מלא (?)

נחשב מה חלק רכבי הליסינג מסה"כ הפלואנס

61% = ( 96 – 128 ) / ( 108.5 – 128 )

כלומר אם חברות הליסינג קונות לפחות 61% מהפלואנס שנמכרו, הכל סביר ואין שום אבסורד.

 

חשוב להדגיש שזה לא חישוב רציני מאחר שהוא מסתמך על הנחות אצבע. המטרה היא להראות שהמחיר הממוצע של הפלואנס של 108.5 ש"ח אינו אבסורדי.

ובנוסף:

חברת הליסינג משלמת פחות מהסכום הזה כי:

- חלק מהקונים הם קונים "חלשים" (למשל אנשים פרטים) שמשלמים קרוב למחיר הרשמי.

- חלק מהמכירות הם של פלואנס מדגמים יקרים יותר.

- "קרסו" מסבסד את חברות הליסינג באשראי (עמ' 36 ) "יתרת האשראי והמימון שהעמידה החברה לחברות ליסינג והשכרה כאמור )לא כולל לפסיפיק( ליום 13בדצמבר 2015 וליום 13 בדצמבר 2014 הייתה בסך כולל של כ 271609 אלפי ש"ח וכ 272661 אלפי ש"ח, בהתאמה."

יהודה

פורסם

נהיה לי כאב ראש.

 

כמה דברים קטנים:

 

1. ישה - הפלואנס לא מורכבת בארץ הבאגט אלא בארץ התרבוש.

2. יודק - רוב עצום של הפלואנס הוא דיזל (למעט בשנתונים שלא היה דיזל, כמובן). כמו כן אני מעריך שאכן רוב מוחלט נמכר לליסינג (לא אתפלא אם יותר מ-80%).

3. מעניין כמה שווה הנחת המיסוי הירוק על דגם הדיזל 2016 עם מנוע יורו 6 (ציון ירוק 3 מתוך 14)?

חזיר דיזל

פורסם

ישה

 

כל הכבוד על המאמץ והתגובה המפורטת.

עוד לא עיכלתי במלואה את הודעתך המפורטת אבל נראה לי שטור 5 מתיחס לטור 3 ולא לטור 4 כפי שהינחת. בדו"ח של "קרסו" המיקום של טור 5 די מבלבל והיה טוב יותר אם היה צמוד לטור 3.

 

האם הבנתי נכון שבמקרה של יבואן רכב, FALOU לא צדק בהנחתו שהמספרים אינם כוללים מיסים?

 

יהודה

פורסם (נערך)
עוד לא קראתי.

עוד אין לי זמן...

 

אבל, יכול להיות שהמסים כן נכללים בחלק מהעסקאות, בהם קרסו משחררים את הרכב מהבונדד בעצמם, אם למכירה כמכונית עם ק"מ 0 או למכירה לחברת הליסינג, שדוחותיה כלולים (במקרה כזה המס הוא חלק מהעלות של קרסו עצמה או של חברת הבת). במקרה השני, אין לי מושג איך זה מדווח/מוצג.

 

נתונים לא מסתדרים בכוונה. בדיוק כדי שלא נצליח לעשות מה שאנחנו עושים...

 

הם נכונים, אבל הסיווגים מסתירים הפירוט שרוצים.

 

הכלל לא משתנה בגלל שהרכב נמכר לליסינג של קרסו, מבחינת רישום ההכנסות.

עלות של הרכב בליסינג כמובן שזה יכלול את המיסים ( ללא מע"מ ). מה השוני אם מכרו לחברה בת שלהם או לליסינג אחר? אין!!

 

גם במכירה לעצמם הכלל יחול, אבל... כאשר הם יימכרו לצד ג' הרישום בהכנסות יכלול את המיסים, כי הם לא מעבירים שום סכום ישירות למכס.

 

לא נראה לי שיש מקרים רבים כאלה בכל מקרה, כי הם מעיפים זאת לדילרים לפני חלוף ה 12 חודש .

 

רווחים בין חברתיים נמחקים בדו"ח רווח והפסד המאוחד ( לא רק)

 

נהיה לי כאב ראש.

 

כמה דברים קטנים:

 

1. ישה - הפלואנס לא מורכבת בארץ הבאגט אלא בארץ התרבוש.

2. יודק - רוב עצום של הפלואנס הוא דיזל (למעט בשנתונים שלא היה דיזל, כמובן). כמו כן אני מעריך שאכן רוב מוחלט נמכר לליסינג (לא אתפלא אם יותר מ-80%).

3. מעניין כמה שווה הנחת המיסוי הירוק על דגם הדיזל 2016 עם מנוע יורו 6 (ציון ירוק 3 מתוך 14)?

 

גם מארץ התרבוש אין מכס

 

לפי הלינק של מכירות 2005 מתוך 4000 פלואנס "רק" 3600 היו דיזל.

 

ההערכה שלך טובה כמו שלי במקרה זה, ולי אין הערכה.

 

כרגע אתר רנו ישראל מדווח כי הדיזל הוא בדרגה 14-15 כלומר כמעט אפס זיכוי

 

דרגה 3 פירושה זיכוי של כ 15,200 ש"ח

עריכה אחרונה על ידי ישה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש


×
×
  • תוכן חדש...