Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3686 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם תיקח את שנת 2005 כבסיס המכירות היו 13,804 , הוצאות השכר 227 כלומר כ 1.6%

 

שנת 2012מכירות 21,092 הוצאות השכר 495 כלומר 2.3%.

 

המכירות גדלו ב ב 53% הוצאות השכר גדלו ב 118%. פחות דרמטי

 

כיוון שחלק מהשכר הם תגמולים מבוססי רווח אין פלא שיש גידול

 

אני מניח גם שהוצאות השכר הם של הצוות הניהולי בלבד, אחרת זה נמוך מאוד

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

  • תגובות 188
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)
מה זה "יבואן" אם לא קרטל בחסות ברישיון המדינה ?

מה זה בנק, אם לא שיטת פרמידה בחסות החוק ?

על מה ולמה אני צריך לשלם למדינה 40% מההכנסה שלי ?

...

למה לא קם גוף שיסגור את הברז התקציבי ל-כ-ו-ל-ם.

אין יותר כסף, וכל שקל שמשרד כלשהו ירצה, יצטרך לבוא ולבקש מהגוף הזה, עם דין וחשבון לאיפה כל שקל ושקל הולך, ששהכל יהיה שקוף באתר האינטרנט. אין יותר תקציבי עבר ואין יותר כלום, הכל נעצר בהיעדר סיבה אחרת אף אחד לא מקבל ש-ק-ל מסריח אחד בלי סיבה מוצדקת.

...איך הגענו למצב שדירה קטנה ובסיסית, עולה כסף בסכומים שגם עוד 30 שנה לא יהיה לאדם נורמטיבי ?

...

הייתי יכול להמשיך ולהמשיך אבל הקונספט מובן ..

יש כל כך הרבה דברים שצריך לתקן פה, שהשוואת המחירים לליסינג ולפרטי זה הקטן שבקטן בהם לדעתי..

מבחינתי כל הבעיות שאתה מעלה הם נכונות. אלא שהשאלה היא מה האלטרנטיבה. צ'רצ'יל, ראש ממשלת אנגליה בזמן מלחמת העולם ה 2 וכנראה גדול האנגלים בעת החדשה, אמר: "הדמוקרטיה היא שיטת המשטר הגרועה ביותר הקיימת, מלבד כל יתר שיטות המשטר שנוסו עד היום."

התקווה לשלטון נאור שפועל טוב משותפת לכולנו אבל במציאות אין דבר כזה. לפרק הכל ולהתחיל מהתחלה זה לא אופציה . המהפכה הקומוניסטית ברוסיה התימרה לפרק ולהתחיל מחדש וכך להביא צדק ושגשוג לרוסיה במקום שלטון הצאר המסואב, וסופה שהביאה מצוקה והרג בקנה מידה אדיר. למרות שעל הנייר הרעיון הקומוניסטי צודק, במציאות הוא פשוט לא מתאים לבני אדם.

השלטון אצלנו (ללא קשר לזהות המפלגה שבשלטון) פועל עבור קבוצות לחץ כמו ועדי עובדים, חרדים, מתנחלים וכו' ולאנשים שבשלטון אין סיבה לפעול לטובת האנשים שעובדים ומשלמים מיסים, שהרי בבחירות הבאות הם יזכו כי האנשים יצביעו לפי בעיות לא קשורות כגון כל מיני "דחלילים" כמו "מי יחזיר את השטחים לערבים". חיבים לשנות את שיטת הבחירות כדי שלמי שבשלטון יהיה אינטרס לטפל בבעיות הכבדות שהעלית.

כפי שכתבתי קודם, בבריטניה הממשלה הבינה כבר מזמן שהפער בין מחיר רכב חדש לקונה הרגיל ובין המחיר למי שקונה כמויות הוא כשל שוק והחליטה לבטל את הפער.

כתבה משנת 2000 :

a Competition Commission report which calculated that Britons were paying around 10 per cent more for their vehicles than consumers in continental Europe. A legal order issued yesterday means that from next month private buyers must be given the same discounts on cars as companies buying fleets of vehicles.

יפה שמצאת.

מוזר שהניסוח בחוק שקישרת אליו ( article 2 ) שונה מהניסוח בעיתונים (שציטטתי קודם) שהתיחסו לחוק הזה. לפי העיתונים מחיר הרכב לקונה פרטי יהיה זהה למחיר שמשלם גוף שקונה כמויות של רכבים. אבל בחוק כתוב אחרת- מי שקונה כמויות יקבל הנחה אלא שההנחה תהיה זהה לדילר שמוכר לפרטים ולמי שקונה צי של רכבים. אמנם גם חוק כזה עוזר להפחתת הפערים אבל באפקטיביות פחותה מאשר ההמלצה של ועדת זליכה- מקס' 5% הנחה למי שקונה כמויות.

אם תיקח את שנת 2005 כבסיס המכירות היו 13,804 , הוצאות השכר 227 כלומר כ 1.6%

שנת 2012מכירות 21,092 הוצאות השכר 495 כלומר 2.3%.

המכירות גדלו ב ב 53% הוצאות השכר גדלו ב 118%. פחות דרמטי

כיוון שחלק מהשכר הם תגמולים מבוססי רווח אין פלא שיש גידול

אני מניח גם שהוצאות השכר הם של הצוות הניהולי בלבד, אחרת זה נמוך מאוד

כל השרשור הזה התוכחתם איתי שמכירות לא כוללות מיסים, ובסוף נראה שהמכירות פה בכל זאת כוללות מיסים.

 

יהודה

 

 

עוד ציטוטים מענינים של צ'רצ'יל:

 

  • "הטיעון הכי טוב נגד דמוקרטיה הוא שיחה בת חמש דקות עם המצביע הממוצע."
  • "כשאני בחו"ל אני משתדל לא להשמיץ או לבקר את הממשלה של ארצי. כשאני חוזר הביתה אני משלים את מה שהפסדתי."
  • בריטניה יכלה לבחור בין החרפה לבין המלחמה. היא בחרה בחרפה, ותזכה במלחמה." ~ על הסכם מינכן
  • "לראש ממשלת בריטניה אין מה להסתיר מנשיא ארה"ב" (בעת ביקור בבית הלבן נשיא ארה"ב ניגש לחדרו של צ'רצ'יל ומצא אותו יוצא ערום מהמקלחת.)
  • "באופן אישי, אני תמיד מוכן ללמוד, אם כי לא תמיד אני אוהב שמלמדים אותי."
  • "ישנם הרבה שקרים שמסתובבים בעולם, והדבר הכי נורא הוא שחצי מהם נכונים."
  • "ההיסטוריה תהיה נדיבה כלפיי, מכיוון שאני עומד לכתוב אותה." (צ'רצ'יל כתב כמה כרכים על תולדות מלחמת בעולם ה2 )
  • "פוליטיקאי צריך לדעת לחזות מה יקרה מחר, בעוד שבוע, בעוד חודש ובעוד שנה. ולאחר מכן להסביר מדוע זה לא מה שקרה."
  • "אלוהים ברא את צרפת, ארץ יפהפייה וטובה. וכדי לאזן, הוא ברא את הצרפתים."

ננסי אסטור: "וינסטון, אילו היית בעלי, הייתי מרעילה לך את התה."צ'רצ'יל: "ננסי, אילו הייתי בעלך, הייתי שותה אותו בשמחה."


באסי בראדוק: "סר וינסטון, זוהי בושה, אתה שיכור לגמרי."צ'רצ'יל: "ואת גבירתי, מכוערת. אבל מחר בבוקר אני אהיה פיכח, ואילו את תישארי מכוערת."
נואם בפרלמנט: "סר וינסטון, האם אתה חייב להירדם בזמן שאני מדבר?"צ'רצ'יל: "לא, אני עושה זאת לחלוטין מרצון." עריכה אחרונה על ידי yehuda-k
פורסם

יהודה

 

איך הגעת למסקנה שהמספרים כאן כוללים מיסים. תמהתני.

 

אני בד"כ לא מאמין לעיתונאים , מנסה להישען על דוחות כספיים שגם בהם קורות טעויות.

 

לקחתי את הנתונים שהבאת כאילו הם תורה מסיני.

 

אם תקרא את העיתונים שהבאת מאנגליה , עיקר מטרתו של החוק היא הורדת המחירים באנגליה בהשוואה לאירופה,

 

ההצעה של זליכה בקשר לפערי המחיר שונה לחלוטין ולו אני מקבל ההחלטות הייתי זורק אותה לפח האשפה.

 

זה גם מה שנעשה איתה, בניגוד להמלצות אחרות שכן ניסו ליישם.

 

לא בהצלחה בלשון המעטה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

איך הגעת למסקנה שהמספרים כאן כוללים מיסים. תמהתני.

עשיתי חישוב מקורב.

21,000 מליון ש"ח מכירות בשנת 2012 לפי הטבלה

200 אלף מכוניות נמכרו בשנת 2012 (קירוב כי בטבלה מדובר רק על 8 היבואנים הגדולים)

105 אלף ש"ח מכירה ממוצעת למכונית = 200 / 21,000,000

 

אילו המכירות שבטבלה לא היו כוללות מיסים, החלוקה היתה צריכה לצאת בערך בין 50 אלף ובין 70 אלף. אבל החלוקה יצאה 105 אלף מה שמתאים בערך למכירות כוללות מס.

ההצעה של זליכה בקשר לפערי המחיר שונה לחלוטין ולו אני מקבל ההחלטות הייתי זורק אותה לפח האשפה.

מדוע?

גם אם 5% לא מתאים, היה אפשר לחשב מספר יותר מתאים.

לי זו נראית החלטה צודקת וגם פשוטה לביצוע.

 

יהודה

פורסם

יהודה

 

לא בטוח שהמספר סביב 100 מרמז על מחיר כולל מע"מ זוכר אי שם יש לנו מספר של 92K .

 

איך הגעת לממוצע בין 50-70K

 

לגבי זליכה

 

שלום לך מר זליכה ולוועדתך המכובדת

 

כדי למכור ל 20 חברות הליסינג וההשכרה בישראל אני צריך איש מכירות אחד , תותח על אבל אחד.

 

לא אולמות תצוגה, לא כוח אדם "מקצועי" באולמות התצוגה, לא כל ההוצאות הקשורות בהחזקת אולמי התצוגה, רכבי מבחן, הוצאות שיווק , פרסום וכו' ועוד ועוד ועוד ועוד הוצאות. בטח שכחתי עוד הוצאות.

 

נכון בכל השקת רכב חדש או שינוי צורה , אותו תותח על יזמין על חשבון היצרן, לחו"ל , את הקניינים , את כתבי הרכב , יספק להם חבילת תענוגות שלא ישכחו והמכירות ישגשגו.

 

נמצא כמה זה בש"ח לכל יחידה וזה יהיה ההפרש בין המחיר להם למחיר לצרכן הבודד, לא 5% , אלא 0% ( אפס )

 

האא זה הפרש של 15-25% . מצטערים, לקלקל את המסיבה.

 

עכשיו נלך ברשותך הפוך.

 

לחשוב שהמנכ"ל של היבואן לא יודע את החשבון הזה , זה עלבון לאינטליגנציה, ולא בכדי נוצר הפער הזה , הרי המנכ"ל , תפקידו לעשות כסף לבעלים, אצל רובם יש קשר ישיר בין התוצאות העיסקיות של החברה לתגמול האישי שלו, אז לחשוב שהוא מחלק לליסינג ושות' הנחות סתם כך...

 

אמור מעתה

 

זליכה טוב על חשבון אחרים , בהמלצה הזו שיחק פופוליזם בלבד, ושום דבר כלכלי ( אולי קלקלי ) לא עמד מאחורי זה.

 

בושה מקצועית להוציא המלצה כזו.

 

את שאר מחשבותי על זליכה אשמור לעצמי.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם (נערך)
עשיתי חישוב מקורב.

21,000 מליון ש"ח מכירות בשנת 2012 לפי הטבלה

200 אלף מכוניות נמכרו בשנת 2012 (קירוב כי בטבלה מדובר רק על 8 היבואנים הגדולים)

105 אלף ש"ח מכירה ממוצעת למכונית = 200 / 21,000,000

לא בטוח שהמספר סביב 100 מרמז על מחיר כולל מע"מ זוכר אי שם יש לנו מספר של 92K .

איך הגעת לממוצע בין 50-70K

החישוב הוא מקורב. נניח:

100 עד 120 אלף ש"ח למכירת מכונית כולל מיסים

40 עד 50 אלף ש"ח מיסים

תוצאה מקורבת:

50 עד 70 אלף ש"ח למכירת מכונית לא כולל מיסים

ה 105 אלף ש"ח שהתקבל בחלוקה נמצא בתחום של מחיר כולל מיסים ורחוק מהתחום של מחיר לא כולל מיסים.

כדי למכור ל 20 חברות הליסינג וההשכרה בישראל אני צריך איש מכירות אחד , תותח על אבל אחד.

לא אולמות תצוגה, לא כוח אדם "מקצועי" באולמות התצוגה, לא כל ההוצאות הקשורות בהחזקת אולמי התצוגה, רכבי מבחן, הוצאות שיווק , פרסום וכו' ועוד ועוד ועוד ועוד הוצאות. בטח שכחתי עוד הוצאות.

נכון בכל השקת רכב חדש או שינוי צורה , אותו תותח על יזמין על חשבון היצרן, לחו"ל , את הקניינים , את כתבי הרכב , יספק להם חבילת תענוגות שלא ישכחו והמכירות ישגשגו.

אם כוונתך שכך מוכרים לחברות הליסינג, אז אין הסכמה. מנהל חברת ליסינג לא אמור להיות מושפע מהכתבים והקנינים.

אם כוונתך לקהל הרחב, רק מיעוטו מושפע מכתבי רכב. לדעתי,רוב האנשים מתיעצים עם החברים ופחות מתיחסים לכתבי הרכב.

נמצא כמה זה בש"ח לכל יחידה וזה יהיה ההפרש בין המחיר להם למחיר לצרכן הבודד, לא 5% , אלא 0% ( אפס )

האא זה הפרש של 15-25% . מצטערים, לקלקל את המסיבה.

.

לא הבנתי. אבל מקובל שהקהל הרחב צריך לשלם מעט יותר בגלל אולמות המכירה והוצאות דומות. כמה זה קצת יותר? לפי זליכה 5% אבל אפשר לדון בנושא.

 

אגב, זליכה הוא לא ממש סמכות בנושאים כאלה אבל עם הפגמים שלו הוא בכל זאת מקצוען, וזה בולט יחסית לסלט השטויות והשקרים שכל יום מגישים לנו הפוליטיקאים והתקשורת,

לחשוב שהמנכ"ל של היבואן לא יודע את החשבון הזה , זה עלבון לאינטליגנציה, ולא בכדי נוצר הפער הזה , הרי המנכ"ל , תפקידו לעשות כסף לבעלים, אצל רובם יש קשר ישיר בין התוצאות העיסקיות של החברה לתגמול האישי שלו, אז לחשוב שהוא מחלק לליסינג ושות' הנחות סתם כך....

יש פה הנחה מובלעת שהמנכ"ל רואה בעדיפות ראשונה לעשות כסף מהבעלים ושהוא יודע איך לעשות זאת. לדעתי זה לרוב לא נכון.

רפי קישון מדבר במעריב על אביו אפריים קישון , הסאטיריקן הישראלי הכי הכי:

"אבא חי כביכול אורח חיים בורגני, אבל בנשמתו הוא היה אנרכיסט. הוא לא ראה את השלטון כחבורה מכובדת של אנשים נבונים וחכמים שרוצים לעזור לעם, אלא כחבורה של אנשים בינוניים המתנהלים בין שלומיאליות לבין נוכלות ורמאות שמשימתם העיקרית לנסות להיאחז בקרנות השלטון ולייצר מיסים חדשים שיוכלו לגבות מהעם כדי לממן את כל הטעויות שהם עושים ואת בזבוז כספי הציבור מטעמם."

קישון דיבר על פוליטיקאים אבל אותו דבר קורה עם מנכ"לים, גנרלים וכו'. מעטים מאוד אלה שבאמת רוצים ויודעים להביא תועלת אמיתית."

 

יהודה

עריכה אחרונה על ידי yehuda-k
פורסם (נערך)

יהודה תתפקס

 

הקנין = איש חברת הליסינג שתפקידו להחליט יחד עם המנכ"ל איזה כלי רכב לקנות לצי. מצידי שיסעו שניהם, כתבי הרכב זה ליצור תדמית טובה לרכב . נקודה!!

 

אתה חי בלהלהלנד אם זו דעתך על מנכ"לים בשוק הפרטי.

 

רובם מוצלחים ומביאים תוצאות טובות לבעלי החברה וגם לעצמם.

 

לדעתי הפער של 5% הוא על גבול הגיחוך, הבאתי לך רשימה חלקית של הוצאות שלא קיימות במכירה לציי רכב ומתקיימות במכירה לצרכן פרטי.

 

ולכן נוצר הפער.

 

האם נראה לך סביר שבנקאי משכנתאות ייתן אותם שיעורי ריבית לאחד שמצבו מעולה ואחוז המימון שלו נמוך כמו לאחד שמצבו הכלכלי רעוע ומבקש 75% מימון.

 

מניח שהתשובה שלך היא לא.

 

לא משל טוב לחלוטין אבל ממחיש את השיקולים העיסקיים שמנהל לוקח, ששונים מלקוח ללקוח.

 

לכן גם מבחינה מעשית לשבת על כל דגם על תת דגמיו לקבוע כמה הפער ליחידה בין המחיר לצרכן למחיר למוסדי , הוא משימה אפשרית אבל לא מציאותית , אבל ברור שאינך יכול להכריח עסק ליצור לו הפסדים.

 

כי זו מהות ההמלצה , אם תסתכל עליה כלכלית.

 

במודל הנוכחי השוק המוסדי הוא מרכז רווח עלויתיו מתומחרות , ומכאן נגזר המחיר לצרכן המוסדי, ואותו הדבר לגבי הצרכן הרגיל.

 

מה לעשות שהעלות למכירת רכב לצרכן הפרטי גבוהה בהרבה ומכאן נגזר המחיר הגבוה יותר.

 

תניח שבשניהם בעל הבית אומר למנכ"ל אני רוצה להרוויח אותו X אחוזים

 

לגבי המספרים

 

אתה מניח ממוצעים שסבירותן נמוכה.

 

לגבי זליכה

 

כבודו במקומו מונח רבות מאבחנותיו תלושות מלא מעצמו אני ואפסי עוד , לדעתי.

עריכה אחרונה על ידי ישה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם (נערך)

ישה - הטענות שלך הגיוניות, ברם, אפשר למצוא טענות הגיוניות בעד עונש מוות ל ..

כניסה בכוונה לצומת באור אדום, פעם נכנסת והרגתה אדם בתאונה, ופעם לא קרה כלום.

אבל נכנסתה לצומת באדום, הכוונה והכניסה בפועל בוצעו..

 

תמיד יש מרכזי כוח למכירות, בין אם זה מבצעי חבר לקבוצות גדולות.

או מכירה למפעל גדול הלוקח 100 רכבים, ומייצר ליבואן בנוסף למכירה, מכירת חלפים.

ועבודה למוסכים, ועוזר מול היצרן בתמחור, מאחר וגם מולו אתה קונה יותר.

לכן תמורת מכירה למרכז כוח , למה שלא ניתן מתנה, רכב לאח של המנכ"ל.

ולדודה של הקניין.

ואת ההוצאה נרשום בלבן בסעיף, שיווק וקידום מכירות.

 

מדוע שלא נבנה נתיב מיוחד לתחבורה לאלביט, ולתעשיה האוירית - יש שם אלפי עובדים מאוגדים

המבזבזים דלק בדרך לעבודה.

 

הכל מתחיל בראש שלנו, האם יש אנשים שווים יותר, או כי מגיע להם יותר.

וכאן אני מבצע הפרדה בשוק הכלכלי.

יזם / מהמר - משקיע ומהמר בכסף הפרטי הצבור אצלו, לא הצליח הכסף הלך ל.. הפסיד.

הוא לוקח סיכון, שירוויח בכייף.

רוצה שותפים, השקעה מהמדינה, בטוחות להשקעה הורדת סיכונים -

במידה והרווחתה שלם הרבה לשותפים.

 

מנכ"ל - מנהל חברה, את העבודה מבצעים גם העובדים, החברה הרוויחה, כולם צריכים להרוויח.

המשכורת של המנכ"ל תלויה גם בתפוקת ואיכות העבודה של העובדים.

אין שום סיבה שמנכ"ל ירוויח יותר מפי 10 מאחרון העובדים.

החברה הפסידה בניהולו, העובדים נשארים עם המשכורת הרגילה, ולפעמים מקצצים להם.

המנכ"ל ממשיך לקבל משכורת גבוהה ביותר - היכן ההיגיון - לכן כתבתי הכל בראש..

 

בתחום הרכב יש כשל שוק, אין שום הגיון כי הצרכן הפרטי ישלם כ 20-30% יותר , לרכב חדש.

גם כיד שניה, הרכב של הצרכן הפרטי מקבל פגיעה במכירה, כאשר הוא מתמודד מול מחירי

הרכבים היוצאים מהחברות הגדולות מרכזי הכוח - כך כי שוב כספו של הצרכן הפרטי נשחק.

 

המדינה כרגולטור צריכה לזהות כשלי שוק, ולהתמודד שלא תהיה עדיפות בשוק ואפליה.

על בסיס, צבע, דת מין, או כוח כלכלי.

מה הסיכוי ההגיוני שתראה רכבי ליסינג בכפר ערבי,יש , אבל קלוש עד קלוש מאוד..

להם לא מגיע להשתמש בהטבות כלכלת השוק.(לא להיכנס עכשיו למה)

וכנראה כי פיספסתה את שיעור הפסיכולוגיה הכלכלית החברתית - גם לי מגיע, אבל אני מחוץ למשחק.

אזרח הרואה כי הדירה מתרחקת גם אם אעבוד קשה.. וגם רכב חדש, יכול להיתייאש מהדרך.. ולהחליט

- מותר לי לקחת מאחרים שיש להם, או לשקר את רשויות המיסים.

כי הם (האחרים) יודעים לקחת (לגנוב) באופן חוקי.

 

לקבוצות לחץ או מרכזי כוח לא מגיע יותר -

כאן הרגולטור המדינה, צריכה לשאול

מה הרווח בנתינת ההטבה, האם המדינה והחברה מרוויחים מכך.. לא להגיע למצב של

רק קבוצת הכוח והלחץ מרוויחה.

גם משפחת פשע בקיומה היא קבוצת כוח ולחץ.

האם מגיע לה יותר , כאשר נציגים שלה מגיעים לביקור אצל יבואן רכב.

והרי היו יבואנים שנתנו להם הטבות..

וגם כאן icon_wink.gifאנו יכולים לכתוב שלל סיבות ונימוקים הגיוניים מאוד בעד הטבות.

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אייל

 

קראתי פעם קראתי פעם נוספת ועוד פעם ולא הבנתי את הקשר בין כל הדברים שכתבת.

 

הקומוניזם מת גם הקיבוץ במתכונתו לפני 100 שנים מת.

 

אין שוויון מהרגע בו נולדת ממבחר סיבות החל בצבע עורך וכלה במצב הכלכלי של משפחתך.

 

רק בעשורים האחרונים נכנסו חוקים נגד מתן שוחד בארצות המפותחות דברים שהיו מקובלים מאוד בעיסקאות עם ארצות מתפתחות.

 

ואז היו הוצאות השוחד מוכרות לצרכי מס הכנסה כמו כל הוצאה אחרת.

 

אז היום עושים זאת על ידי מכירה בהנחה.

 

הראש תמיד ממציא פתרונות.

 

לא ברור לי מה הקשר בין משכורת המנכ"ל למשכורת העובד והיחס ביניהם לשרשור כאן, אבל דעתי היא

 

עסק פרטי שיעשה מה שנראה לו הטוב עבורו,כמובן במסגרת החוק , ברווח הוא נהנה וכאשר העסק מפסיד זה גם על חשבונו.

 

מי אני כרגולטור שאקבע לו את היחס בין משכורת המנכ"ל לבין משכורת העובד הפשוט, כל עוד שהעובד הפשוט מקבל מעל מה שקובע החוק.

 

ודרך אגב כאשר יש הפסדים , המנכ"ל שבד"כ מקבל חלק מהתגמול שלו לפי הצלחת העסק נפגע במקרה שהעסק לא מתפקד כמו שצריך.

 

ומכיוון שהיבואנים לא מקבלים שום סיוע מהמדינה , הם לא נזקקים לשתף אף אחד לא ברווחים שלהם לא בהפסדים שלהם בטח ובטח לא שייכנסו למערך ההחלטות הכלכליות שלהם.

 

נעבור לנושא הפער במחירים

 

עמדתך רוכש הרכב הפרטי משלם 20-30% יותר על רכב חדש.

 

עמדתי רוכש הרכב הפרטי משלם את המחיר , הרוכש של הליסינג מקבל הנחה על הכמות בשיעור של 20-30% מהסיבה הפשוטה שהוצאות היבואן על מכירה לליסינג נמוכות יותר.

 

כיוון שקיימת תחרות בין היבואנים על ליבות הצרכנים הן הפרטי והן המוסדי ,אז השיקולים הם לא לשבור את הכלים ולדפוק את הצרכנים, כי יש להם אלטרנטיבה אצל יבואן אחר.

 

ושום רגולציה לא תבטיח תוצאות טובות יותר כמו תחרות טובה.

 

אתה טוען שקיים כאן כשל שוק?

 

היכן הכשל?

 

שיש רק 15 יבואני רכב ולא 50 ?

 

מה לעשות שיש איחוד יצרנים בעולם וכך מתרכזים ייותר ויותר מותגים בידי קבוצות מעטות , באופן טבעי זה משפיע גם על הייצוג שלהם בעולם.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם (נערך)

1. אני כמובן תומך בכל מה שכתב אייל, ובמיוחד רוצה להדגיש את:

"המדינה כרגולטור צריכה לזהות כשלי שוק, ולהתמודד שלא תהיה עדיפות בשוק ואפליה.

על בסיס, צבע, דת מין, או כוח כלכלי.

...

וכנראה כי פיספסתה את שיעור הפסיכולוגיה הכלכלית החברתית - גם לי מגיע, אבל אני מחוץ למשחק.

אזרח הרואה כי הדירה מתרחקת גם אם אעבוד קשה.. וגם רכב חדש, יכול להיתייאש מהדרך.. ולהחליט

- מותר לי לקחת מאחרים שיש להם, או לשקר את רשויות המיסים.

כי הם (האחרים) יודעים לקחת (לגנוב) באופן חוקי."

 

בעצם אנו צריכים לשאול מה מטרת המדיניות הכלכלית- חברתית של המדינה.האם המטרה היא "צדק" במובן של תחרות חופשית או בכיוון של אידיאולוגיה סוציאליסטית?. לדעתי המטרה היא אחרת- לקיים מדינה המושתת על מעמד ביניים מצליח ונרחב ככל האפשר, ולצמצם ככל הניתן את העוני. בקיצור נקרא לה בפשטות ש"לכולם יהיה טוב". השיטה הקפיטליסטית או הסוציאליסטית הם רק כלים כדי להגיע למטרה זו. אין שום דבר קדוש ב 2 השיטות האלה. הסיסמאות "תחרות חפשית" או "בעלות המדינה על כל אמצעי היצור" הם רק סיסמאות בדרך להגשמת המטרה ש"לכולם יהיה טוב".

 

אישית אני נוטה לכיוון התחרות החפשית אבל זאת בכפוף למניעת מקרים של תחרות טורפנית ולמניעה של כשלי שוק. אחד מכשלי השוק היא אופנה של משכורות מאוד גבוהות למנהלים, שמתפשטת לסגני המנהלים ולאחרים בצמרת ובסוף פוגעת בשכר הניתן למעמד הביניים ולעניים. בנוסף לדעתי ברוב המקרים המנהלים הם לא ממש טובים.

 

ודאי גם אתה מסכים לחלק מהאמצעים שהממשלה נוקטת בהם למרות שהם לא בדיוק בכיוון של תחרות חפשית, כמו:

- מיסי הכנסה ובריאות גבוהים לבעלי ההכנסות הגבוהות שכך מסבסדים את בעלי ההכנסות הנמוכות.

- חוק חינוך חובה חינם

- סיבסוד האוטובוסים בתחבורה הציבורית

- מיסים גבוהים יותר על רכבים מזהמים

- מי שקונה מרוכל או באינטרנט זכאי להתחרט תוך מספר ימים.

- ההגבלות שהוטלו על מפעילים סלולרים כמו: מספר הטלפון שייך למשתמש, אסור לגבות מחיר שמשתנה במהלך השיחה, זכות המשתמש לטלפן לחו"ל דרך מפעיל אחר, לדקת שיחה במהלך אותה השיחה, ועוד.

 

בהנחה שאתה מסכים להתערבות ממשלתית זו ודומות לה, איפה הגבול שאתה שם להתערבות ממשלתית שמטפלת בכשל שוק, גם אם יש פגיעה בתחרות החפשית?

 

2. כתבת: "ושום רגולציה לא תבטיח תוצאות טובות יותר כמו תחרות טובה." זה נכון אבל מה לעשות כאשר במהלך התחרות הטובה הזו המתחרים מישרים את המחירים כלפי מעלה, כפי שקורה בשוק הרכבים הפרטים בארץ?

 

3. כתבת: "האם נראה לך סביר שבנקאי משכנתאות ייתן אותם שיעורי ריבית לאחד שמצבו מעולה ואחוז המימון שלו נמוך כמו לאחד שמצבו הכלכלי רעוע ומבקש 75% מימון." זה מזכיר לי משהו קצת שונה- הבנקים נותנים הלוואות בריבית לא גבוהה ובלי בטחונות ראויים לגדולים , שכאשר יש משבר פיננסי הם נופלים ותוקעים את הבנק בהפסדים גדולים (למשל נוחי דנקנר, פישמן). באותו הזמן הבנקים קורעים את העסקים הקטנים ומשקי הבית בהלואות עם בטחונות יחד עם כל מיני פטנטים כמו דמי אישור, דמי זיבור ודמי בלגן. כאשר מתברר שהגדולים האלו השאירו בור לבנק, מה שמיצב את הבנק הם כל הקטנים. וכל זה נקרא תחרות חפשית ומזכה כמה עשרות מנהלים בכירים בבנק במשכורות דמיוניות.

 

אין באמת תחרות חפשית, וזה בכל העולם. הגדולים זוכים לעזרה ממשלתית בחוקים ותקנות שתפורים כדי לדפוק את הקטנים.

האמת, במידה מסוימת זה מגיע לנו מכיון שאנשים לא מנסים לשפר את המצב ע"י אמצעים כמו משאלי עם (כמו בשוויץ).

 

יהודה

עריכה אחרונה על ידי yehuda-k
פורסם

וואאו

 

נתחיל מהסוף

 

אני בעד , שכל אדם מגיל 18 יהיה חייב ללכת להצביע.

 

מי שלא יצביע , לא יקבל שום שירות מרשויות ציבוריות .

 

כל זכר מגיל 18 או סיום בית הספר התיכון ייתן שירות למדינה של 3 שנים ( חלק בצה"ל חלק בעבודות בניין סלילת כבישים וכו )

 

כל נקבה שנתיים

 

וחודש "מילואים"...

 

מה תגובתך לסיטואציה הבאה

 

קרסו מחליטים לא למכור יותר לצרכן הפרטי רק לשוק המוסדי כי זה יותר כדאי להם.

 

סוגרים את כל אולמות התצוגה שולחים את כל העובדים הביתה ....

 

מה דעתך להמלצה הזו

 

גודלה של כל חברת ליסינג לא יהיה יותר מ 100 כלי רכב

 

תיאסר התאגדות מועדונית כמו חבר להשגת יתרונות כלכליים.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
1. אני כמובן תומך בכל מה שכתב אייל, ובמיוחד רוצה להדגיש את:

"המדינה כרגולטור צריכה לזהות כשלי שוק, ולהתמודד שלא תהיה עדיפות בשוק ואפליה.

על בסיס, צבע, דת מין, או כוח כלכלי.

 

שו?!

 

אנחנו לא משטר קומיניסטי, בו המדינה קובעת את המחיר.

בוודאי שכוח הקנייה מכתיב מחירים.

מה שהמדינה צריכה לוודא זה שהכוח מגיע כתוצאה מהתאגדות שבסיסה רצון חופשי ואינטרס הדדי, לא כתוצאה מרגולציה מפלה.

 

אם חברת אלביט מעסיקה עובדים רבים, כופית על עובדיה דגם אחד (להוזלת עלויות) ונהנית ממחיר עדיף - לגיטימי. זה יתרון לגודל, שהוא בבסיס הכלכלה שלנו.

 

לעומת זאת, אם הכדאיות של לקיחת רכב בליסינג נובעת מזה שהעובדים שמקבלים רכב לא משלמים מס הוגן ושווה על שווי ההטבה, זו אפליה.

 

ואני מציע לא לקחת את הדיון לפסים אידיאולוגים, אם כי יש לי הרבה מה לאמר בגנות נטייה מוגברת לכלכלה מנוהלת במקום כלכלה של יוזמה. זה פשוט לא דיון לפורום כללי אלא לעופטופיק.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

בבריטניה הכה ב-2008 אסון כלכלי, שהתחיל כנראה בה, יוצא לארה''ב וטפח, החל לקרוס שם והקרין ישירות ובעצמה רבה חזרה על הסיטי של לונדון וממנה לכל המדינה.

הבנק הראשון ליפול כתוצאה ישירה ממשיכת כספי החוסכים מתוכו כתוצאה מחוסר אמון היה נורת'רן רוק הצפוני.

אחכ הממשלה הזרימה את כספי משלמי המיסים וקנתה חלק נכבד מבנקים רבים אחרים בקבוצת H-BOS שכוללת את נאטווסט, לוידס, HSBC וכנראה עוד כמה.

 

רווח של בנק הוא מופרט והולך היישר לכיסי בעלי המניות.

וההפסד? ההפסד מולאם ע''י המדינה, ונושאים בו כל משלמי המיסים.

 

קוראים לזה קפיטליזם. הרווח פרטי, ההפסד כאשר הוא קורה הוא ציבורי.

כך שאין באמת סיכון אמיתי כשאתה מספיק גדול כדי לאיים על הסדר החברתי בנפילתך.

 

פקקי התנועה בסיטי של לונדון בשעות העומס בשנת 2009 פחתו מאוד.

 

על ישראל המיתון הזה פסח בסה''כ בעיקר בזכות שמרנות, תכונה חביבה.

פורסם

^ההודעה למעלה זה בדיוק הכיוון שהדיון הזה לא יילך אליו.

זה פורום רכב.

דיונים ברומו של עולם - בעופטופיק.

בבקשה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

בהמשל לדברי FALOU אשתדל לכתוב בזהירות ובצמצום כדי לא לסטות יותר מדי לכיוון האופ-טופיק.

 

ישה

רשמת מקרים ספציפים. חלק מהם לא קשור לכלכלה אלא לחברה. עדיף לא להיכנס לכל אחד מאלה שקשורים לכלכלה גם מפני שיש לי מגבלות ידע ונסיון והמוסדות הרלבנטים צריכים לבדוק מה מאלו הינו כשל שוק ואיך ניתן לטפל בו. נראה לי שכולנו פה בדיון תומכים בכלכלה חפשית והמחלוקת היא על איזה מהמקרים הוא כשל שוק.

 

תמכתי באייל שכתב: "המדינה כרגולטור צריכה לזהות כשלי שוק, ולהתמודד שלא תהיה עדיפות בשוק ואפליה" על בסיס, צבע, דת מין, או כוח כלכלי."

שו?!

אולי אפשר לנסח טוב יותר את המשפט אבל למרות שבמקרים רבים אפליה על בסיס כוח כלכלי היא בסדר, יש כשלי שוק שנגרמים בגלל כוח כלכלי. אפילו בארה"ב הקפיטליסטית הבינו זאת, למשל כאשר פיצלו בזמנו את AT&T ואת סטאנדארד-אויל בגלל כוח כלכלי מופרז.

 

ההגדרה של מחיר רכב מופרז נתונה לויכוח, אבל אם הקונה הפרטי של רכב משלם מחיר מופרז בגלל הכוח הכלכלי של חברות הליסינג ובגלל יבואני הרכב שמישרים את מחירי הרכב כלפי מעלה, זהו כשל שוק שהמדינה צריכה לטפל בו.

 

יהודה


×
×
  • תוכן חדש...