Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3686 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בדוגמה שלך אתה מתייחס לכוח כלכלי של המוכר (מונופול) . אני התייחסתי לכח הקנייה של הקונה.

זה שאתה לא בצד החזק כלכלית, כקונה, לא אומר שיש כשל. עובדי אלביט דווקא נהנים מזה.

 

ולא צריך לקמץ במילים, אפשרי לפתוח שרשור המשך בעופטופיק, שידון בתיאוריות כלכליות, עם קישור לכאן.

 

הפורום הזה הוא פורום רכב, אז נתייחס רק לשוק הרכב.

 

Sent from my ONE E1001 using Tapatalk

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 188
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מסקנה - עולם הרכב לא מנותק מהחיים.

 

קדימה בואו נדבר על רנו פלואנס מכונית שמעבר דיון שמתקיים כאן היא בלי ספק מאוד מעניינת.

זה בא עם מנוע 1.6 או שיש גם 2.0 ליטר? יש גרסאות ידניות? אפשר לקבל איתה חישוקי 17 אינץ' מהיצרן?

פורסם

 

ההגדרה של מחיר רכב מופרז נתונה לויכוח, אבל אם הקונה הפרטי של רכב משלם מחיר מופרז בגלל הכוח הכלכלי של חברות הליסינג ובגלל יבואני הרכב שמישרים את מחירי הרכב כלפי מעלה, זהו כשל שוק שהמדינה צריכה לטפל בו.

 

יהודה

 

בכחול הצהרה שאין לה בסיס, באדום כל עסק מנסה למקסם את רווחיו, לגיטימי, (כך מנסה לעשות גם השכיר המצוי ), אבל כיוון שהוא לא פועל בוואקום ויש לו תחרות מסביב, זה לא עובד כך.

 

ואומר כך לסיכום

 

לא בטוח שהרווח של היבואן על רכב לליסנג נמוך מהרווח על מכירה לצרכן הבודד, אם תיקח בחשבון מדוייק את כל ההוצאות מסביב.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

לא בטוח שהרווח של היבואן על רכב לליסנג נמוך מהרווח על מכירה לצרכן הבודד, אם תיקח בחשבון מדוייק את כל ההוצאות מסביב.

על זה נאמר.. הצחקתני, סביב החברות הם מקרקרים, פער המחיר הוא כ 20.000 ליחידת רכב,,

בין הצרכן הפרטי לקונים הגדולים.

לא הרגשתי לאחרונה כאשר קניתי רכב כי קבלתי אקסטרא טיפול ב 20 אלף ש"ח.

לא הרגשתי לאחרונה שהשקיעו בי 10 ת'לפים.

תפסיק להגן .. רשמתי לך נימוקים הגיוניים בתשובה הקודמת, ושוב ארשום.

 

גם משפחת פשע בקיומה היא קבוצת כוח ולחץ.

האם מגיע לה יותר , כאשר נציגים שלה מגיעים לביקור אצל יבואן רכב.

והרי היו יבואנים שנתנו להם הטבות..

וגם כאן :wink:אנו יכולים לכתוב שלל סיבות ונימוקים הגיוניים מאוד בעד הטבות.

 

כאן לדעתי עדיף לספק הטבות, כי הרווח זה אי הפסד כללי של העסק, או החיים.

וכאשר היבואן יפנה למדינה / למשטרה.

מדוע כי התשובה של האזרחים לא תהיה - זה כוחות השוק, תתמודד.

 

כלכלה היא מדעי החברה, רכב הוא ההוצאה הגדולה השניה בחשיבותה הכספית לאזרח.

לכן כאשר מדברים על מחיר רכב פרטי לאזרח , יש לראות את המחיר לחברה.

כאשר מחיר הרכב נמוך לחברות הגדולות - הן משלמות גם על הביטוח פחות.

ולאזרח הפרטי הרגיל - הביטוח יקר יותר, בשווי ערך למחיר הרכב המנופח.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אייל אני שמח מאןד שהצלחתי להצחיקך, כי לאחרונה הודעות שלי מרגיזות אנשים.

 

קרא את הודעותי 125, 127, 129, 138 לאט במתינות, קח רק את החלקים הכלכליים חשבונאיים שלהם.

 

נסה להימנע מפופוליזם של הנושא.

 

ונסה לתקוף אותם.

 

לחילופין תסביר במספרים!! ולא במליצות על משפחות פשע וכו'.

 

אני כמישהו שראיית חשבון היא השכלתו לא יכול להוציא באופן מדוייק מהדוחות הכספיים ( ולא בכדי ) את הפרשי ההוצאות בין מכירה למוסדי למכירה לפרטי, אבל אני יכול להעריך כי מדובר בסכומים גדולים. האם 20K או 15K או 25K. לא יודע.

 

ומכיון שהיבואנים הם לא פילנטרופים הם מנסים למקסם את רווחיהם בשני השווקים.

 

לכן לא מדובר בהגנה אלא בהבנה של מבנה ההוצאות השונה שממנו נובעים פערי המחיר.

 

לגבי הביטוח

 

המדד בביטוח הוא מחירון יצחק לוי כך ששניהם שווים, גם כאן בא לידי ביטוי עקרון הגודל, בתעריפים.

 

ויש גם חברות ליסינג שלא מבטחות את הרכוש שלהם כי הגודל שלהם ופיזור התאונות מתכסה על ידי החיסכון בתשלום פרמיות.

 

הרי על כך עובדת חברת הביטוח עצמה. הפרמיות של האנשים שלא עושים תאונה מכסות גם את אלה שעושים תאונה, כי בסופו של יום חברת הביטוח מרוויחה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

ליין מן, לחצי מהאזרחים אין רכב בכלל. ברמה החברתית המדינה צריכה קודם כל לטפל בתחבורה הציבורית.

 

ישה - ההתייחסות למשפחת פשע היא דמגוגית (טיעון מעורר רגש שאינו קשור לעניין), לא מליצית. נא לדייק...

גם ההתייחסות למשטרה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

מתנצלת

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
ליין מן, לחצי מהאזרחים אין רכב בכלל. ברמה החברתית המדינה צריכה קודם כל לטפל בתחבורה הציבורית.

 

ישה - ההתייחסות למשפחת פשע היא דמגוגית (טיעון מעורר רגש שאינו קשור לעניין), לא מליצית. נא לדייק...

גם ההתייחסות למשטרה.

 

Sent from my ONE E1001 using Tapatalk

 

אתה רציני ?

לטפל בבעיית התחבורה הציבורית ?

ואז חס וחלילה אנשים יוותרו על הרכב הפרטי ? ומה יקרה אז ? מהיכן יגיעו כל המיסים שיש כיום מענף הרכב ?

 

תכף תדרוש גם לטפל ביוקר המחיה , או חס וחלילה במחירי הדיור.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

אני רק התייחסתי לאספקט "הצדק החברתי" של הטיפול בכשלי שוק הרכב.

מהבחינה הזו, לא מדובר בתחום שיש לתעדף.

 

דרך אגב, מחירי הרכב בארץ בירידה מתמדת יותר מעשור. להערכתי, ללא בדיקה רצינית, בשיעור של כ-20%, לפחות, עם שיפור גדול בהיצע רכבים זולים. בכלל המבחר השתפר מאוד מאז שתוקן (חלקית)העיוות הגדול מכולם, שווי השימוש לצרכי מס לרכב חברה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

קדימה בואו נדבר על רנו פלואנס מכונית שמעבר דיון שמתקיים כאן היא בלי ספק מאוד מעניינת.

זה בא עם מנוע 1.6 או שיש גם 2.0 ליטר? יש גרסאות ידניות? אפשר לקבל איתה חישוקי 17 אינץ' מהיצרן?

הפלואנס מוצעת עם מנועי 1.6 בנזין, 2.0 בנזין (מנוע וגיר של ניסאן) ו 1.5 דיזל. בשנה האחרונה רוב עצום מהמכירות היו של הדיזל, שהוא אחד הזולים בין רכבי הדיזל ולכן אטרקטיבי למי שנוסע ק"מ גדול בשנה. רכבי הבנזין אינם להיט בשוק המשומשות.

מחירון הדיזל האוטומטי הוא 132 אלף ש"ח אבל אפשר לקנות פלואנס דיזל חדש 0 ק"מ (הקונה נרשם כיד 2) ב 115 אלף ש"ח. ועוד יש מי שטוען שמחירי הרכבים החדשים בישראל אינם מופרזים.

מחירי החלפים של "קרסו" יבואן רנו וניסאן הם גבוהים אפילו יחסית לישראל. קרא את ההודעה הבאה:

ובכן, דיברתי היום עם חבר, נטול אינטרסים לחלוטין, שהוא גם המנהל של מורשה רנו.

לדבריו הפלואנס דיזל תהיה קניה לא מוצלחת, מאחר ואחרי כחמש שנים, מתקלקל הקלאץ, וצריך להחליף אותו יחד עם גלגל התנופה (וסליחה אם אני טועה במינוחים), בעלות של כ 17000 , וכל החיסכון יורד לטימיון.?

לגבי מחירים מופרזים:

ההגדרה של מחיר רכב מופרז נתונה לויכוח, אבל אם הקונה הפרטי של רכב משלם מחיר מופרז בגלל הכוח הכלכלי של חברות הליסינג ובגלל יבואני הרכב שמישרים את מחירי הרכב כלפי מעלה, זהו כשל שוק שהמדינה צריכה לטפל בו.

ישה

לדעתך מחירי הרכב החדש אינם מופרזים. לדעתי הם כן מופרזים. אין לי מה לחדש בנושא אבל בפעם האחרונה ארכז פה אינדיקציות למחיר מופרז שכבר הוזכרו:

 

  • ההנחה הגדולה למחיר רכב חדש אפס ק"מ
  • הוצאות השכר של יבואני הרכב שגדלו פי 6 בין השנים 2013 עד 2011 בעוד שהמכירות גדלו רק במעט מעל פי 2.
  • דברי גיל אגמון שמי שקונה זכיון ליבוא רכב (למשל סובארו) יכול בשנה טובה אחת לכסות את כל השקעתו. האם יש איזשהו ענף כלכלי אחר שרווחיות כזו אפשרית בו?
  • בשנים האחרונות מחירי הרכבים החדשות עלו בזמן ששער מטבע היבוא דווקא ירד. ציטוט (ראה בהמשך) מכונית המיוצרת ביפן, כמו מאזדה 3 וטויוטה קורולה, היתה מוזלת לכאורה בלא פחות מ-43 אלף שקל

 

ישה וFALOU , חבל שאינכם מתיחסים שאלה האם "תחרות חפשית" היא ערך העומד בפני עצמו או שיש מצבים שהתחרות החפשית יוצרת כשלי שוק שהממשלה צריכה לטפל בהם.

דרך אגב, מחירי הרכב בארץ בירידה מתמדת יותר מעשור..

הממשלה הורידה מיסים והמחירים אכן ירדו מעט בעשור הקודם. אבל בשנים האחרונות המחירים עלו למרות שערך המטבע האירופאי והיפני ירד. למשל המשפחתיות עלו מ כ110 אלף ש"ח לפני כמה שנים לכ 130 אלף ש"ח כיום.

לפי כתבה ב"הארץ" מראשית 2014 :

בשנתיים האחרונות בלבד התחזק השקל לעומת הדולר ב–9%, לעומת היורו הוא התחזק ב–6.8%, ומול הין הוא התחזק בלא פחות מ–32%. חרף זאת, ירידות המחירים האחרונות עדיין לא משקפות את היחלשות המטבעות הזרים לעומת השקל, ויבואני הרכב מצליחים, לכאורה, לגרוף את רווחי המטבע לכיסם.

 

בעולם אידיאלי, היינו מצפים שמחירי המכוניות יירדו בשיעור דומה. המיסוי הוא הרי יחסי, וצפוי לרדת בהתאם למחיר המכונית. מכונית משפחתית המיוצרת באירופה, כמו יונדאי i30, היתה צריכה לעלות 123 אלף שקל במקום 130 אלף שקל. מחירה של מכונית המיוצרת בדרום קוריאה, כמו שברולט קרוז, היה צולל ל-114,400 שקל, ואילו מכונית המיוצרת ביפן, כמו מאזדה 3 וטויוטה קורולה, היתה מוזלת לכאורה בלא פחות מ-43 אלף שקל, והיתה צריכה היתה לעלות רק 86,700 שקל. במציאות, עם זאת, מחירי המשפחתיות ירדו בשיעור זעום, אם בכלל... העלאת המס נוצלה לייקור דגמים רבים. מחירי המשפחתיות, למשל, עלו בהדרגה מ–111 ל–120 אלף שקל, ומאוחר יותר ל–130 אלף שקל

 

יהודה

פורסם

יהודה , ברשותך אתייחס רק לטענה אחת שהעלת.

 

השכר של ההנהלה עלה פי 6 בעוד המכירות של הרכבים עלו פי 2

 

יש 2 בעיות עקריות עם הטיעון הזה.

 

1. בשביל להחזיק יבואן , למשל כמו קרסו, הוא צריך לשכור שטחים גדולים לאחסנה , שטחים למחסן חלפים , ולהחזיק אופרציה גדולה, העלות השולית לכל רכב נוסף היא קטנה , כלומר אם על אותה אופרציה (הוצאות קבועות ) מוכרים פי 2 , ברור שהרווח יעלה לא בפי 2 אלא בהרבה יותר. כמה יותר , תלוי

 

2. אם היבואן מחליט למכור רכבים שהוא נתקע איתם ובגלל תקנות תעבורה חייב לבצע עליהם רישום במשרד התחבורה בהפסד או ברווח מינימאלי , זה לא אומר שאת כל הסחורה שלו הוא חייב למכור ברווח מינימאלי.

 

גם שהולכים לשוק ביום שישי לקראת הסוף , הפירות והירקות על הבאסטות נמכרים בזול, היות שהסוחרים יודעים שעוד מעט שבת , ומה שלא ימכר יזרק. ולכן מוכנים למכור אפילו בהפסד ולא סתם לזרוק את הסחורה לפח.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם
כן זה מחיר הגיוני.

כתב YNET : " ראוי לציין כי מהפער העצום בין מחיר הרכב ליבואנית ומחירו לצרכן הפרטי, נהנות גם חברות הליסינג, אשר זוכות להנחות שמגיעות לעתים ל-20% ויותר."

 

.יבואן רכב כתב בזמנו כי: "במקרים מסויימים, דגמים נמכרים לחברות ליסינג בהנחות של עד 25%."

הכתבה ישנה, אבל לדעתי אין סיבה לחשוב שהפערים האלה קטנו במהלך השנים.

 

כתב "גלובס : ההנחות לחברות הליסינג בעת רכישת רכב למכרז הצה"לי מגיעות בקלות ל-30% ויותר מהמחיר הרשמי לצרכן, ולעתים הן מקבלות לשם כך גיבוי ישיר מהיצרן."

 

ולקינוח, ולמרות ההנחות העצומות שניתנות לחברות הליסינג:

"אני לא מבין למה משקיעים לא מציעים עבור יפנאוטו כפול מההצעה הנוכחית". כך אמר היום גיל אגמון, מנכ"ל דלק רכב יבואנית מאזדה במסיבת עיתונאים לרגל השקת המאזדה 6 החדשה. "שוק הרכב הוא תנודתי מאד. בשנה אחת טובה, עם מטבע נוח, המשקיעים בחברה יכולים להחזיר את השקעתם". עם זאת אגמון הוסיף כי לשם כך צריך לרכוש את החברה יבואן קיים, שכבר יש ברשותו תשתיות, שיכולות להוריד את העלויות. אגמון הוסיף כי "הוא עצמו היה רוכש את החברה אך מאזדה לא הייתה מאפשרת זאת"

 

הממשלה מאפשרת מצב שבו מחירי הרכבים לקונים פרטים מנופחים בגדול בגלל הליסינג, ויבואני הרכב מחזירים את כל השקעתם בשנה אחת (אמנם לא בכל שנה אבל 100% רווח ותכף יבוא falou ויאמר שלא הבנתי ולפי חוקי החשבונאות זו בכלל שנה הפסדית)

 

יהודה

 

תרגום לעברית פשוטה מה אמר גיל אגמון שזה שונה בתכלית ממה שאתה אומר

 

בדוק אם קיימת שנה כזו אצל יבואן רכב כלשהו, בעשר השנים האחרונות לא תמצא.

 

תתמקד במזדה הרי הרווחים שלהם לשיטתך / שיטת העיתונאי הם צריכים להרקיע לשמיים!!

 

והחשוב ביותר הוא שהרכישה משתלמת למי שכבר מושקע במיליארד ש"ח זה המצב אצל יבואן קיים.

 

והעובדה

 

שום משקיע שלא מהענף לא רכש את הזיכיון.

 

שאל את עצמך למה?

 

נעבור למה שכתב הכתב מגלובס שאותו האדמתי .

 

היבואנים מקבלים מחירים מועדפים בישראל מהיצרנים כדי להתגבר על קוטנו של השוק , ועל המיסים הכבדים.

 

כאשר אלה משתפרים היצרן מעלה את מחיריו ולהיפך, כך גם בעת ששערי המטבע משתנים.

 

זו אחת הסיבות מדוע קשה למצוא דילר בחו"ל לגבי יבוא מקביל, שיכול להתחרות במחירים "המסובסדים" שנותן היצרן ליבואן הישראלי.

 

ועכשיו לשאלה הקשה באמת

 

האם אתה רוצה שהמדינה תכריח את היבואן למכור לך ב 100K כאשר הוא רוצה למכור ב 130K או מעצבן אותך שהוא לך מוכר ב 130K ולי שרכשתי 1000 כלי רכב הוא מוכר ב 100K + נסיעה מענגת להשקה ?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם (נערך)

מכיון שאנו חוזרים על עצמינו בחלק מהנקודות, אשתדל לצמצם .

יהודה , ברשותך אתייחס רק לטענה אחת שהעלת.

 

השכר של ההנהלה עלה פי 6 בעוד המכירות של הרכבים עלו פי 2

 

יש 2 בעיות עקריות עם הטיעון הזה.

 

1. בשביל להחזיק יבואן , למשל כמו קרסו, הוא צריך לשכור שטחים גדולים לאחסנה , שטחים למחסן חלפים , ולהחזיק אופרציה גדולה, העלות השולית לכל רכב נוסף היא קטנה , כלומר אם על אותה אופרציה (הוצאות קבועות ) מוכרים פי 2 , ברור שהרווח יעלה לא בפי 2 אלא בהרבה יותר. כמה יותר , תלוי.

נזרום בכיוון טענה זו ונניח שהיבואן מוכר פי שניים רכבים אבל הוצאות הלוגיסטיקה שלו לא משתנות (הגזמה קלה).

לפי דו"ח ועדת זליכה (הבאתי קודם קישור) בעמ' 111 בטבלה:

6000 מכוניות בשנה שהיבואן מוכר

605 מיליון ש"ח הכנסות

27 מיליון לוגיסטיקה

4.5 אלף ש"ח לרכב= 6000 / 27000

נניח שהסכום הכללי לא משתנה גם אם היבואן מוכר כפליים, כלומר:

2.2 אלף ש"ח לוגיסטיקה פר רכב למכירות של 12,000 רכב

2.2 אלף ש"ח רווח נוסף ליבואן בגלל מכירת כפליים מכוניות כאשר הוצאות הלוגיסטיקה לא משתנות.

 

הסכום הזה משפיע מעט יחסית ל:" ואילו מכונית המיוצרת ביפן, כמו מאזדה 3 וטויוטה קורולה, היתה מוזלת לכאורה בלא פחות מ-43 אלף שקל" (ציטוט ראה בתגובה קודמת שלי)

 

לגבי הטענה של מכירת שארית רכבים אפילו במחירי הפסד , לא ידועים לי נתונים וקשה להעריך.

תתמקד במזדה הרי הרווחים שלהם לשיטתך / שיטת העיתונאי הם צריכים להרקיע לשמיים!

ומי אמר לך שהם לא מגיעים לשמים?

הרווחים בדו"ח הכספי מזכירים את הבדיחה איך המנהל בוחר רו"ח לחברה. בקשר למספרים בדו"ח הכספי, ראינו כבר שהמכירות פר רכב לא ניתנות להבנה.

שום משקיע שלא מהענף לא רכש את הזיכיון.

שאל את עצמך למה?

מה זה מוכיח? אולי אלה שניסו לרכוש לא זכו כי הם לא מהענף?

כאשר אלה משתפרים היצרן מעלה את מחיריו ולהיפך, כך גם בעת ששערי המטבע משתנים.

זו אחת הסיבות מדוע קשה למצוא דילר בחו"ל לגבי יבוא מקביל, שיכול להתחרות במחירים "המסובסדים" שנותן היצרן ליבואן הישראלי.

לא מדויק. נכון שטוענים שיבואנים בישראל קונים את הרכבים במחיר זול (לפני מיסים). אבל יש עוד ארצות כאלה. עובדה שבזמנו חברת "שלמה" ניסתה להביא רכבי סוזוקי מרומניה אבל לחץ של יבואן סוזוקי הישראלי על היצרן עצר את היזמה הברוכה הזו.

האם אתה רוצה שהמדינה תכריח את היבואן למכור לך ב 100K כאשר הוא רוצה למכור ב 130K או מעצבן אותך שהוא לך מוכר ב 130K ולי שרכשתי 1000 כלי רכב הוא מוכר ב 100K + נסיעה מענגת להשקה ?

כבר דיברנו על הפתרון למחירים המופרזים. ועדת זליכה המליצה שפער המחירים בין קונה פרטי ובין המחיר לליסינג לא יעלה על 5%, ולדעתי זו המלצה טובה ופשוטה לביצוע.

 

יהודה

עריכה אחרונה על ידי yehuda-k
פורסם

יהודה יקר

 

לאור תשובותיך החמקמקות והלא עינייניות

 

פרשתי

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

כבר דיברנו על הפתרון למחירים המופרזים. ועדת זליכה המליצה שפער המחירים בין קונה פרטי ובין המחיר לליסינג לא יעלה על 5%, ולדעתי זו המלצה טובה ופשוטה לביצוע.

 

אני חושב שזו המלצה בלתי ניתנת ליישום, מבחינה חוקתית.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...