Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3686 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ישה אין שום סיבה שהם יכללו גם בהוצאות וגם בהכנסות.

 

אם יש לך עסק ועכשיו תרכוש טלפון נייד מחו"ל עם רשימון יבוא, אתה תרשום בעלויות את העלות+מיסי היבוא. אח"כ שתמכור תרשום בהכנסות את סכום המכירה ללא מע"מ.

 

כבר היינו שם.

מיסי הרכב משולמים רק כשהוא משוחרר מהבונדד. היבואן נושא בעלות רק כשהוא משחרר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 188
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

 

איציק

 

השאלה אם הסכום נמוך רק בגלל שהמיסים נמוכים יותר או שגם היבואן מוכר זאת בסכום נמוך יותר כמו לליסינג.

 

כי במקרה הראשון זה לא משפיע על הממוצע במקרה השני זה כן משפיע.

 

למונית יש מכס נמוך יותר ולכל הייבואנים יש מחירון מסודר למוניות - אבל לפעמים יש מבצעים לדגמי מוניות ספציפיים.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
בכל הפוסט הזה שכחתם משהו חשוב.

הפלואנס נמכרה לנהגי מוניות במחיר יותר נמוך (סביבות 80 אלף כמדונמני), מה שלמעשה מוריד את הממוצע.

אם תוריד את המוניות תקבל מחיר ליחידה גבוה יותר מהחישוב שלך.

וחלק מהמוניות אולי היו ידניות. קראתי שנמכרו כ 130 מוניות בשנה, שזה לא הרבה יחסית לאלפים שנמכרו.

ונניח שהליסינג קונה גירסה פחות מאובזרת בפחות כסף, מה לא תקין בזה?

היבואן לא יכול ליחד דגם "ערום" רק לליסינג. זה היה כך פעם, אבל הממשלה חיבה בצדק את היבואנים להציע גם לקונים הפרטים את אותו הדגם בדיוק.

ניצול של כוח קנייה להוזלה. עיקרון כלכלי הוגן לגמרי.

ככה נראתה התחרות בסלולר לפני שגולן הופיע. ואולי תחזור לכך אם גולן יסגור. חבל שאין גולן בין יבואני הרכב.

 

יש גבול לתחרות חפשית לפני שהיא נעשית טורפנית. לכן נהוגים בעולם חוקים נגד קרטלים ומונופולים ומצד שני נגד דמפינג. אם היה חופש תמחור מוחלט, הקהל הרחב היה נמחק מבחינה כלכלית ורובו היה מידרדר לעוני. אנחנו כבר בדרך הזו, במיוחד בגלל מחירי הדיור.

 

יהודה

פורסם

זה לא שוק דומה לסלולרי בכמעט כלום.

 

אם הצרכן יכול לקנות את הגרסה הזולה, אז בטח שאין בעיה.

צריך לזכור, הרכבים שהליסינג קונה מגיעים לצרכנים, לפעמים במחירים מעולים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

הקונה הפרטי יכול לקנות את הגירסה הזולה אבל במחיר מוגזם גבוה מאוד בהשוואה לחברות הליסינג.

 

מה לא דומה לשוק הסלולרי (במצב שלפני גולן) ?

בשני המקרים יש\היו מספר מצומצם של ספקים שמתישרים כלפי המחירים הגבוהים, ואם יש ירידה בעלויות שלהם הם לא מעבירים זאת לקהל הרחב.

בשני המקרים יש קונים גדולים מועדפים ולעומת זאת האיש הקטן נדפק במחירים שמבטאים רווחיות לא נורמלית של הספקים\ יבואנים.

 

כאשר יש רוחיות לא נורמלית מדובר בכשל שוק מהותי שעל הממשלה להתערב ולטפל בגורמים שמביאים לכשל הזה. אפילו האמריקאים הסופר קפיטליסטים טיפלו בבעיות כאלה כבר לפני יותר מ 100 שנה כאשר הנשיא טדי רוזוולט פירק מונופולים.

 

מעיתון "הארץ" של היום:

בבואם לסקר את הנעשה באמריקה: "המדינה החזקה, הגדולה והעשירה ביותר בעולם לא מצאה את הפתרונות לשיעורי אי השוויון, העוני בקרב ילדים והכליאה בבתי סוהר – מהגבוהים בעולם המערבי"; "המדינה שמדעניה אחראים לרוב פריצות הדרך החשובות בתחום הרפואה, הציוד הרפואי והתרופות לא מצאה את הדרך לייעל, לשפר ולהקטין את אי השוויון במערכת הבריאות שלה, שהיא היקרה והבזבזנית ביותר בעולם"; "הדמוקרטיה החזקה בעולם לא מצאה את הדרך להקטין את מערכת השוחד החוקי במזומן המקובל בפוליטיקה שלה – וזאת למרות שרוב הציבור מימין ומשמאל סולד ממנה"....

כאשר אנחנו אומרים שמעמד הביניים נדרס, אנחנו בעצם צריכים לנסח את דברינו אחרת: שום פוליטיקאי, רגולטור או עיתונאי לא קם בבוקר עם תוכנית זדונית לדרוס את מעמד הביניים או להגדיל את העוני. מה שכן קורה הוא שהפוליטיקאים, הרגולטורים, העיתונאים והשחקנים בזירה הדמוקרטית והציבורית מוצאים עצמם מול עשרות, מאות ואלפי קבוצות אינטרסים שיש להן כוח, מעמד, אמצעים, ידע ו"סיפורים" מושכים, שבעזרתם הן דוחפות את כללי המשחק, החוקים והתקנות לכיוונן."

 

יהודה

פורסם
הקונה הפרטי יכול לקנות את הגירסה הזולה אבל במחיר מוגזם גבוה מאוד בהשוואה לחברות הליסינג.

 

בסדר. כי הוא קונה אחד וחברת הליסינג קונה חמש מאות.

מחיר סיטונאי, יו קנואו...

 

מה לא דומה לשוק הסלולרי (במצב שלפני גולן) ?

בשני המקרים יש\היו מספר מצומצם של ספקים שמתישרים כלפי המחירים הגבוהים, ואם יש ירידה בעלויות שלהם הם לא מעבירים זאת לקהל הרחב.

 

שוק אחר, דרישות רגולטוריות אחרות, מורכבויות כלכליות אחרות... לא דומה.

שוק הסלולר נורא פשוט בהשוואה.

שם נתנו התנהלות לא תחרותית, כי החברות השקיעו הרבה בהתחלה בתשתיות.

אח"כ מישהו נרדם והן עשו מלא כסף.

 

שוק הרכב מציב הגבלות רגולטוריות אחרות (בטיחות, שירות), המיסוי בו מורכב (גם על קנייה וגם על שימוש), מבנה הלקוחות שונה (חברות, פרטי, מקצועי), יש גם שוק חלפים ושירות לרכבים...

 

להוסיף תחרות לסלולרי היה נורא פשוט, בהשוואה.

 

קראת את דוח זליכה?

 

בשני המקרים יש קונים גדולים מועדפים ולעומת זאת האיש הקטן נדפק במחירים שמבטאים רווחיות לא נורמלית של הספקים\ יבואנים.

 

הרווחיות של יבואני הרכב נורמלית. נורמלית למחזור ונורמלית יחסית למשק.

הכשל לא מתבטא שם.

 

אם אתה רוצה לקרוא על בעיתיות של התנהלות הרגולטור מול קבוצות לחץ (או לשמוע הרצאה), אני ממליץ על גיא רולניק בחום.

 

קראת את דוח זליכה?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)

הקונה הפרטי יכול לקנות את הגירסה הזולה אבל במחיר מוגזם גבוה מאוד בהשוואה לחברות הליסינג.

בסדר. כי הוא קונה אחד וחברת הליסינג קונה חמש מאות.

מחיר סיטונאי, יו קנואו...

כאשר המחיר המלא של הרכב כל כך גבוה מהמחיר ה"סיטונאי" הזה, זהו כשל שוק. זליכה כתב בדו"ח הוועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב, בעמ' 90, " במצב של כשל שוק, על פי חלק מהגישות וביחוד בכלכלה חופשית, תפקיד הממשלה לפתור את הכשל על ידי רגולציה שתאפשר לשוק לעבור למצב יעיל."

לכן זליכה המליץ בדו''ח עמ' 17-

15 המלצה : יש להגביל את הפער הקיים שבין מחיר רכב חדש הנמכר על ידי היבואן בעסקה היקרה ביותר, למחירו בעסקה הזולה ביותר )ובעיקר בין המחיר לצרכן הפרטי לבין המחיר אותו משלמות חברות הליסינג וציי רכב (. פער זה יהיה לכל היותר 5% ממחיר הרכב הזול יותר, כולל שווי כספי של הטבות שונות הניתנות ללקוח בעת העסקה או לאחריה."

לדעתי זו ההמלצה הכי משמעותית של זליכה, ואולי זו הסיבה שהשר ביטלה מיד לאחר פרסום הדו"ח, המלצה זו כבר לא נכללה כאשר מינה ועדה לישום המלצות זליכה.

ביחס לגובה ההפרש של 5% או יותר, אין לי את הכלים להתיחס.

מה לא דומה לשוק הסלולרי (במצב שלפני גולן) ?

בשני המקרים יש\היו מספר מצומצם של ספקים שמתישרים כלפי המחירים הגבוהים, ואם יש ירידה בעלויות שלהם הם לא מעבירים זאת לקהל הרחב.

בשני המקרים יש קונים גדולים מועדפים ולעומת זאת האיש הקטן נדפק במחירים שמבטאים רווחיות לא נורמלית של הספקים\ יבואנים.

שוק אחר, דרישות רגולטוריות אחרות, מורכבויות כלכליות אחרות... לא דומה.

שוק הסלולר נורא פשוט בהשוואה.

שם נתנו התנהלות לא תחרותית, כי החברות השקיעו הרבה בהתחלה בתשתיות.

אח"כ מישהו נרדם והן עשו מלא כסף.

שוק הרכב מציב הגבלות רגולטוריות אחרות (בטיחות, שירות), המיסוי בו מורכב (גם על קנייה וגם על שימוש), מבנה הלקוחות שונה (חברות, פרטי, מקצועי), יש גם שוק חלפים ושירות לרכבים...

להוסיף תחרות לסלולרי היה נורא פשוט, בהשוואה.

קראת את דוח זליכה?

כל ענף כלכלי שונה מענף אחר, אבל כפי שכתבתי , קים דמיון בנקודות המרכזיות. התחרותיות העצומה בשוק הסלולר נוצרה בעיקר בגלל איש אחד, גולן שחתך מחירים, בניגוד למגמה שלהיתה לפנין, ליישר את המחירים כלפי מעלה. גם בשוק הרכב, ואפילו אם תהיה יותר תחרות, ההשפעה על הורדת המחיר לאיש הקטן לא תהיה גדולה בגלל הנטיה להתאים מחירים כלפי מעלה. רק אם יבוא לשוק הרכב "משוגע" כמו גולן, יחול שם שיפור כתוצאה מכניסת מתחרה חדש.

לפי זליכה (הדו"ח הוועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב, בעמ' ) " במצב של כשל שוק, על פי חלק מהגישות וביחוד בכלכלה חופשית, תפקיד הממשלה לפתור את הכשל על ידי רגולציה שתאפשר לשוק לעבור למצב יעיל."

הכתבת פערי הממחירים ע"י הממשלה (הפתרון של זליכה) קל לישום ולדעתי היה פותר את בעית המחירים המוגזמים לקהל הרכב.

הרווחיות של יבואני הרכב נורמלית. נורמלית למחזור ונורמלית יחסית למשק.

הכשל לא מתבטא שם.

אם אתה רוצה לקרוא על בעיתיות של התנהלות הרגולטור מול קבוצות לחץ (או לשמוע הרצאה), אני ממליץ על גיא רולניק בחום.

קראת את דוח זליכה?

לגבי רווחיות היבואנים, דו"ח זליכה מסתפק ב: "הדו"חות הכספיים של חברות ייבוא הרכב בשנת 2011 ממשיכות להראות שיעורי רווחיות טובים" (עמ' 106) וזאת מכיון שהוא מסתמך על הדו"חות הכספים של היבואנים. אבל רואי חשבון יכולים לעוות את הדו"חות (כאמור בבדיחה הידועה), ואפשר להסתכל על אינדיקציות אחרות .

אינדיקציות על רווחיות מוגזמת של יבואני רכב:

 

  1. טבלה מעיתון "גלובס" 1cars-riv-550.2014522T161026.jpg

מחזור המכירות גדל פי בערך 2.25 משנת 2003 עד שנת 2012, אבל הוצאות השכר גדלו פי 6 ! . לא כתוב פה, אבל בטוח ששכר המנהלים ובעלי הענין עלה בצורה פראית.

 

2. רווח היבואנית (טבלה משנת 2011 )

[TABLE=class: grid, width: 365, align: left]

[TR]

[TD][/TD]

[TD]מחיר לצרכן*[/TD]

[TD]מחיר ליבואנית**[/TD]

[TD]מרווח יבואנית[/TD]

[TD]מסים[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]יונדאי i10[/TD]

[TD]63,900[/TD]

[TD]28,000[/TD]

[TD]15,400[/TD]

[TD]20,500[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]קיה פיקנטו[/TD]

[TD]61,900[/TD]

[TD]30,600[/TD]

[TD]8,300[/TD]

[TD]23,000[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]שברולט ספארק[/TD]

[TD]67,500[/TD]

[TD]31,500[/TD]

[TD]11,600[/TD]

[TD]24,400[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]סוזוקי אלטו[/TD]

[TD]59,900[/TD]

[TD]28,600[/TD]

[TD]10,700[/TD]

[TD]20,600[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]פיז'ו 107***[/TD]

[TD]67,990[/TD]

[TD]31,800[/TD]

[TD]15,090[/TD]

[TD]20,900[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

המחירים לצרכן לא כוללים אגרת רישוי

 

כשיבואנית יונדאי מרויחה על יונדאי I10 כ 55% ממחיר הרכב לפני מס, זו רווחיות גבוהה.

 

3. עדות בעלים של אחת מיבואניות הרכב:

"אני לא מבין למה משקיעים לא מציעים עבור יפנאוטו כפול מההצעה הנוכחית". כך אמר היום גיל אגמון, מנכ"ל דלק רכב יבואנית מאזדה במסיבת עיתונאים לרגל השקת המאזדה 6 החדשה. "שוק הרכב הוא תנודתי מאד. בשנה אחת טובה, עם מטבע נוח, המשקיעים בחברה יכולים להחזיר את השקעתם". עם זאת אגמון הוסיף כי לשם כך צריך לרכוש את החברה יבואן קיים, שכבר יש ברשותו תשתיות, שיכולות להוריד את העלויות. אגמון הוסיף כי "הוא עצמו היה רוכש את החברה אך מאזדה לא הייתה מאפשרת זאת". האם מוכר ענף אחר שבו, בשנה טובה המשקיע ייכול להחזיר את השקעתו בשנה אחת?

 

יהודה

עריכה אחרונה על ידי yehuda-k
פורסם

רציתי להציע כפול על יפנאוטו אבל לא מצאתי את המפתח של הקופה הקטנה.

 

תלמיד ממושמע, יהודה, אמרו לו לקרוא , קורא, אפילו מצטט.

 

לא מכיר ענף ( אולי קיים )בו יש המלצה לגבי מחירים מחייבים , בטח שלא חובה על פער מחירים בין אחד שרוכש רכב אחד לבין אחד שרוכש 1000 כלי רכב.

 

חלק מההמלצות בוצע, המרכזיות שבהן לא בוצעו.

 

כיוון שבעולם יש איחוד של חברות לגופים גדולים יותר , בידי כל יבואן יתרכזו מספר רב של מותגים, ובכך תיפגם התחרותיות

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

לא מכיר ענף ( אולי קיים )בו יש המלצה לגבי מחירים מחייבים , בטח שלא חובה על פער מחירים בין אחד שרוכש רכב אחד לבין אחד שרוכש 1000 כלי רכב.

חלק מההמלצות בוצע, המרכזיות שבהן לא בוצעו.

כפי שכתבתי קודם, בבריטניה הממשלה הבינה כבר מזמן שהפער בין מחיר רכב חדש לקונה הרגיל ובין המחיר למי שקונה כמויות הוא כשל שוק והחליטה לבטל את הפער.

כתבה משנת 2000 :

 

a Competition Commission report which calculated that Britons were paying around 10 per cent more for their vehicles than consumers in continental Europe. A legal order issued yesterday means that from next month private buyers must be given the same discounts on cars as companies buying fleets of vehicles.

 

יהודה

פורסם (נערך)

כאשר באנגליה היו מרווחים כאלה, חוקקו שם חוק שהגביל את הפער בין המחיר הרשמי והמחיר לקונים גדולים כמו חברות הליסינג. זה קצת דומה לחוק של שכר הבנקאים- שהמנהלים בבנק ירויחו לכל היותר פי X מהעובדים הזוטרים.

ומתי אצלינו תהיה ממשלה "אנגלית" ?

 

יהודה

 

כפי שכתבתי קודם, בבריטניה הממשלה הבינה כבר מזמן שהפער בין מחיר רכב חדש לקונה הרגיל ובין המחיר למי שקונה כמויות הוא כשל שוק והחליטה לבטל את הפער.

כתבה משנת 2000 :

 

a Competition Commission report which calculated that Britons were paying around 10 per cent more for their vehicles than consumers in continental Europe. A legal order issued yesterday means that from next month private buyers must be given the same discounts on cars as companies buying fleets of vehicles.

 

יהודה

 

לינק לחוקים שממשלת הוד מלכותה חוקקה בשנת 2000.

 

אולי בגלל השעה המוקדמת / המאוחרת לא מצאתי את החוק המדהים הזה.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Acts_of_the_Parliament_of_the_United_Kingdom,_2000%E2%80%93present

 

אני מניח שבגלל חשיבותו הוא היה מופיע גם על פועלו המסור של השר המדובר בכתבה

 

שום כלום, נאדה , גורנישט.

 

וכאשר כתבתי בהודעה הקודמת לא מכיר ענף התכוונתי ל ישראל הקטנה ולא להיתלות באילנות גבוהים כמו אנגליה, שגם שם מסתבר זה לא בדיוק כמו שנכתב.

 

האמת

 

תמהתני למה?

עריכה אחרונה על ידי ישה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
כפי שכתבתי קודם, בבריטניה הממשלה הבינה כבר מזמן שהפער בין מחיר רכב חדש לקונה הרגיל ובין המחיר למי שקונה כמויות הוא כשל שוק והחליטה לבטל את הפער.

כתבה משנת 2000 :

 

a Competition Commission report which calculated that Britons were paying around 10 per cent more for their vehicles than consumers in continental Europe. A legal order issued yesterday means that from next month private buyers must be given the same discounts on cars as companies buying fleets of vehicles.

 

יהודה

 

לינק לחוקים שממשלת הוד מלכותה חוקקה בשנת 2000.

 

אולי בגלל השעה המוקדמת / המאוחרת לא מצאתי את החוק המדהים הזה.

הכתבה מצוטטת מעיתון אנגלי מכובד The independant .

 

כתבות מקבילות הופיעו גם בעיתונים אנגלים אמינים אחרים:

http://www.telegraph.co.uk/finance/4463423/Pressure-kept-up-on-car-prices.html

 

CAR makers will this week come under renewed pressure from Stephen Byers, the Trade and Industry Secretary, to introduce bigger price cuts.

 

He will use the introduction of the X registration prefix on Friday and the new Government order to end discount discrimination between fleet and private buyers to press for faster action

http://www.theguardian.com/uk/2000/aug/02/sarahhall

Under a new legal order - which will come into force on September 1, the day of the next number plate change - suppliers must offer the same discounts to individuals as they do to fleet buyers.

 

ניתן להבין מ3 הכתבות כי לא מדובר בחוק של הפרלמנט האנגלי אלא בהוראה ממשלתית, מה שמקביל ל"תקנה" אצלינו.

 

מה צריך עוד כדי להראות שבאנגליה הממשלה הורידה את מחירי הרכבים לטובת האזרח הקטן, בניגוד לממשלתינו חובבת הטייקונים למיניהם.?

 

יהודה

פורסם (נערך)

מה זה "יבואן" אם לא קרטל בחסות ברישיון המדינה ?

מה זה בנק, אם לא שיטת פרמידה בחסות החוק ?

על מה ולמה אני צריך לשלם למדינה 40% מההכנסה שלי ?

למה יש מס ספציפי לדלק ?

מה הסיבה שאני משלם ארנונה בכלל !? הרי אני משלם תשתיות, מים, חשמל, היטלים גם ככה..

למה ביטוח לאומי זה חובה על כל אדם, למה אני לא יכול לבחור אם אני רוצה החודש להיות מבוטח וחודש הבא לא ?

למה רכיב רשות השידור באגרה השנתית, כ 150 שקל, עדיין נגבה, למרות שרשות השידור כבר לא אמורה להיות קיימת בכלל ?

אם ב3 שנים הראשונות של רכב חדש לא צריך ללכת לעשות טסט, למה עדיין צריך לשלם 1500 שקל למדינה?

למה על מה שהם מגדירים "רכב" צריך לשלם 100% מס ומכס ? על איזה תוצרת מקומית בדיוק המיסים האלה באים להגן ?

למה בתלושי השכר אתה משלם נסיעות באוטובוסים עם הנטו שלך, אבל מקבל את זה חזרה מהמעסיק כברוטו ?

למה יש מע"מ על אוכל ? על תרופות מצילות חיים ? על שירותי בריאות ?

אם לאופנים מותר לסוע על הכביש, למה הם לא נדרשים לרישוי ותשלום אותם 1500 שאני נדרש לשלם כל שנה ?

למה יש תאגידי מים בכלל ? למה שחברת מקורות לא תספק מים וביוב ישירות אליי כמו חברת חשמל ואני ישלם רק למשרד אחד במקום לממן 100 מנהלים, עם 100 רכבים, ומאות פקידות ופקידים ?

למה אין מעקב אחרי כסף שנכנס מעבירות תעבורה, ותשלום אגרות שיכנס אך ורק לשיפור תשתיות ומלחמה בתאונות הדרכים?

 

למה לא קם גוף שיסגור את הברז התקציבי ל-כ-ו-ל-ם.

אין יותר כסף, וכל שקל שמשרד כלשהו ירצה, יצטרך לבוא ולבקש מהגוף הזה, עם דין וחשבון לאיפה כל שקל ושקל הולך, ששהכל יהיה שקוף באתר האינטרנט. אין יותר תקציבי עבר ואין יותר כלום, הכל נעצר בהיעדר סיבה אחרת אף אחד לא מקבל ש-ק-ל מסריח אחד בלי סיבה מוצדקת.

למה משרד הביטחו עם תקציב של כ60 מיליארד שקל, שכ60% ממנו הולך להוצאות כח אדם ?

למה אני לא יכול להפקיד משכורת לבנק מחוץ למדינה ? לא רוצה לא לאומי לא דיסקונט לא מזרחי לא כלום, רוצה בנק בחו"ל לא ישראלי, למה אני לא יכול ?

למה מנכ"לית בנק לאומי מרוויחה אישית, מיליונים בשנה, ומשלמת מינימום לעובדי הנקיון אצלה ?

למה מחייבים אותי להפריש סכום מסויים ל"פנסיה" שזה בעצם להכריח אותי לתת למישה ושישחק לי עם הכסף, יגזור דמי ניהול, ואם הרוויח יפריש לי אחוזים בודדים, אם הפסיד, עדיין אני ישלם לו דמי ניהול ועדיין הוא ישמיך לשחק לי בכסף. למה אני לא יכול את הכסף הזה לשים אצלי בצד, ושאף אחד לא יגע בו ?

איך הגענו למצב שדירה קטנה ובסיסית, עולה כסף בסכומים שגם עוד 30 שנה לא יהיה לאדם נורמטיבי ?

האם לאדם עובד מן היישוב לא מגיע דירה ? הוא צריך לחיות ברחוב ? האם פה זה לא המקום של המדינה להלאים נכסים ולהתחיל להעניק לתושבים שלה דירות וקרקעות למגורים בסיסיים ?

 

הייתי יכול להמשיך ולהמשיך אבל הקונספט מובן ..

יש כל כך הרבה דברים שצריך לתקן פה, שהשוואת המחירים לליסינג ולפרטי זה הקטן שבקטן בהם לדעתי..

עריכה אחרונה על ידי stum
פורסם

למה במדינה חופשית כל אחד רשאי לכתוב מה שהוא רוצה אפילו אם הרוב מזה הוא שטויות . למה?

 

בטח מאותו מקום שצריך ללכת לצבא לשרת במילואים ועוד אלף ואחת סיבות

 

עדיין לא אומר שכל מה שכתבת לא טעון שיפור

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
מחזור המכירות גדל פי בערך 2.25 משנת 2003 עד שנת 2012, אבל הוצאות השכר גדלו פי 6 !

 

טוב!

 

אינדיקטור מצויין.

[את השאר אקרא בהמשך]

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...