Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3687 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחר דו"ח ועדת זליכה, הוקמה ועדה לישום ההמלצות, והפעם גם בהשתתפות נציגי משרד האוצר. הועדה התיחסה להצעת דו"ח זליכה להגביל את הפער בין מחיר לקונה הפרטי ובין מחיר לליסינג (עמ' 17) והציעה לחכות לצעדים נוספים לפני החלטה (בעברית פשוטה - למשוך את הזמן). לפי דו"ח זה, אם אכן יוחלט להגביל את פער המחירים "במידת הצורך ישונה צו הפיקוח על מצרכים (חוק שירותי רכב)".

 

כלומר מבחינה משפטית זה הצעד היחיד שנחוץ לעשות כדי ליישם את ההמלצה.

 

יהודה

  • תגובות 188
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

אתה לא מרפה האא

 

אתה נאיבי

 

http://www.knesset.gov.il/Laws/Data/BillGoverment/769/769.pdf

 

לא צווים אלא חקיקה ראשית!!

 

קרא את דף 770 בעיון בייחוד את האמור בתחתית הדף בצד ימין בכל הקשור לחוקי היסוד ושמירה על הזכויות הכלולות בהם

 

אל תטרח

 

ההמלצה של זליכה על פער 5% לא נמצאת בהצעת החוק. ולא בכדי.

 

אם אתה ממשיך להתעניין ועדת הכלכלה דנה בחוק באינטנסיביות כנס לאתר הוועדה בקש פרוטוקולים תקיש במילת חיפוש את המילה רכב , תראה את הפרלמנט העבודה.

 

http://main.knesset.gov.il/Activity/committees/Economics/Pages/CommitteeProtocols.aspx?ItemID=576851

עריכה אחרונה על ידי ישה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

לא צווים אלא חקיקה ראשית!!

הויכוח שלך הוא עם חברי ועדת הישום של דו"ח זליכה, שלפי הדו"ח שכתבו נדרש תיקון הצו הממשלתי (ולא הזכירו שנדרשת חקיקה). ככלל מעדיפים חקיקה ראשית, אבל זה לא אומר שאוטומטית צו ממשלתי לא מספיק.

אם אתה ממשיך להתעניין ועדת הכלכלה דנה בחוק באינטנסיביות כנס לאתר הוועדה בקש פרוטוקולים תקיש במילת חיפוש את המילה רכב , תראה את הפרלמנט העבודה.

זו לא פעם ראשונה שנמנעים מלטפל בבעיה הגדולה אבל נטפלים לקטנים, הדיון של הועדה מבורך, אבל הועדה דנה בנוסח החוק שהוגש, שמראש הורד ממנו הטיפול בבעיה הגדולה , שהם המחירים המופרזים של רכב לקונה הפרטי.

 

אני חוזר לטיפול של הבריטים בבעיה של המחירים המופרזים של רכב לקונה הפרטי. במהלך הדיון בפרלמנט הבריטי, בשנת 2000, אמר שר המסחר Byers כי מחירי רכב חדש לקונה הפרטי הבריטי הם מופרזים ב 10% וכי הצעת החוק שלו :

prohibiting suppliers from discriminating in their dealings with contract hire companies by giving less attractive discounts if the end-user is not a fleet customer

 

כלומר המהלך הבריטי דורש שויון במחיר במקרים המפורטים ובמידה מסוימת מחמיר אפילו יותר ממסקנת דו"ח זליכה שהפרש מחיר הרכב לרעת הקונה הפרטי לא יעלה על 5% .

הבריטים בודקים ורואים שיש בעיה, מחליטים לטפל בבעיה ואפילו מטפלים בה. טוב כנראה שהבריטים נאיבים. מה הם מבינים בכלל. הדמוקרטיה שלהם היא רק בת כ 1000 שנה.

 

אנחנו לעומת הבריטים, לא נאיבים ויודעים יותר טוב מהם. אצלינו יודעים שאין בעיה של מחיר מופרז לקונה פרטי למרות דו"ח זליכה, ומכאן שקוברים את אחת המסקנות העיקריות של הדו"ח. האמת, מגיע לנו. ביום הבחירות זה כבר מוכח שאנשים מצביעים למי שדופק אותם (בלי קשר לזהות המפלגה שבשלטון). תופעה זו לא תשתנה אלא אם יחליפו את שיטת הבחירות

 

יהודה

פורסם

איי יהודה יהודה יהודה

 

נתחיל מהסוף

 

להחליף את שיטת הבחירות? לאיזו שיטה??

 

לחייב את כולם מעל גיל 18 להצביע, בתור התחלה. אולי להעלות את אחוז החסימה ל 10%?

 

למה להתבטל בפני האנגלים

 

החוקים שלנו לפני אלפי שנים היו סופר סוציאליים.

 

אם תקרא טוב את מה שהבאת + התקנות שהותקנו על ידי השר , ממפלגת העבודה האנגלית, הם לא עוסקים בכלל בקונה הפרטי.

 

ראשית המחאה הייתה כנגד המחיר היקר יותר בשוק האנגלי לעומת ארצות אחרות בשוק המשותף.

 

מכאן ביקש המחוקק למנוע מיצרן (supplier ) , למכור למפיץ (dealer )במחיר שונה מאשר לרוכש לצי רכב ( fleet ) , ולחברת ליסינג ( contract hire company ).

 

השוואת תנאים לשלושתם, לא קשור כלל למחיר הרכב לצרכן הפרטי היחיד.

 

האם אתה מקבל את הפרשנות הזאת?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם (נערך)

להחליף את שיטת הבחירות? לאיזו שיטה??

לחייב את כולם מעל גיל 18 להצביע, בתור התחלה. אולי להעלות את אחוז החסימה ל 10%?

כרגע לא רואה צורך ב 2 ההצעות האלה.

בכל מקרה, טוב שאתה מתענין בנושא, דבר די נדיר אצלינו.

לדעתי שיטת הבחירות צריכה להיות מושתתת על אחריות אישית של הנבחר לבוחריו, ולכלול דמוקרטיה ישירה במידת האפשר:

- דמוקרטיה ישירה: משאלי עם כמו בשוויץ, כאשר כל נושא שנתמך על ידי מספיק אזרחים עולה למשאל עם. גם בישראל יש משאל עם, אלא שהוא מוגבל כרגע לנושא אחד- אם וכאשר יוחלט להחזיר את השטחים.

 

- בונוס חברי פרלמנט למפלגה הגדולה, כמו באיטליה, כדי ליצב את הממשלה.

-הבחירות לכנסת צריכות להיות אישיות בלבד. חשוב שכל ח"כ ידע שהוא נותן את הדין לפני הבוחר בלבד ושאין יותר דילים, ועדי עובדים, לובי של נערי הגבעות וכו'.

חלק (חצי?) יבחרו בבחירות איזוריות ב 2 סיבובי בחירות כמו בצרפת, ח"כ אחד לכל איזור.

והחלק האחר יבחר ברשימות מפלגתיות, אבל הסדר ברשימה יקבע ביום הבחירות , בדומה לנורבגיה ופינלנד ( ולא בפריימריס, ועדה מסדרת וכו'), כאשר הבוחר יצביע לאחד המועמדים ברשימה ולא לרשימה עצמה. מועמד שיצבור יותר הצבעות, יגיע למקום גבוה יותר ברשימה.

 

בעיות רבות יפתרו אם הח"כ ידע שהוא נותן את הדין לפני הבוחר בלבד (רמז: לוביסטים)

למה להתבטל בפני האנגלים

רעיון שפועל היטב בארץ אחרת עבר את אחת המסננות בהצלחה ויש סיכוי טוב יותר שיפעל כראוי גם אצלינו, מאשר רעיונות שלא נבדקו כראוי ואח"כ נכשלו , למשל הבחירות הישירות לראשות הממשלה שהיו פה בסוף שנות ה 90.

החוקים שלנו לפני אלפי שנים היו סופר סוציאליים.?

נכון. אגב, קראתי שבפועל הם לא יושמו .

ראשית המחאה הייתה כנגד המחיר היקר יותר בשוק האנגלי לעומת ארצות אחרות בשוק המשותף.

בעית המחירים הגבוהים לרכב פרטי אובחנה בבריטניה כתוצאה מהפרש המחירים שהזכרת. לדעתי גם אצלנו יש בעיה כזו, אבל כמובן לא כוללת סימפטום כמו בבריטניה.

אם תקרא טוב את מה שהבאת + התקנות שהותקנו על ידי השר , ממפלגת העבודה האנגלית, הם לא עוסקים בכלל בקונה הפרטי….

ציטוט קצת ארוך יותר מאשר קודם:



":Among the measures are

Requiring suppliers to offer dealers who buy cars outright equivalent terms, including volume discounts, to those offered to fleet buyers.

 


    [*=left]Requiring suppliers to provide their dealers with regular statements of terms they are prepared to offer which reflect the terms given to fleet customers.
    [*=left]Dealers who buy a large quantity of new cars outright will therefore be able to benefit from the sort of volume discounts currently enjoyed by fleet customers and pass on the benefits to customers.
    [*=left]Prohibiting suppliers from discriminating in their dealings with contract hire companies by giving less attractive discounts if the end-user is not a fleet customer.

This will allow contract hire companies to offer a better deal to their private customers and encourage more competitive pricing to private customers generally. "

 

נכון שהציטוט הזה לא מתיחס לכל הקונים הפרטים אלא מדבר על שיפור מצב של חלק מהקונים הפרטים, אותם אלה ש"קונים" את הרכב מ contract hire companies

לכן כתבתי קודם כי המהלך הבריטי דורש שויון במחיר במקרים המפורטים ובמידה מסוימת מחמיר אפילו יותר ממסקנת דו"ח זליכה שהפרש מחיר הרכב לרעת הקונה הפרטי לא יעלה על 5%

 

יהודה .

עריכה אחרונה על ידי yehuda-k
פורסם

יהודה

 

עשו השוואת מחירים בין 3 צינורות רכישה

 

הראשון חברות שרוכשות לעצמן בכמויות

 

השני מפיצים

 

השלישי חברות הליסינג

 

הצינור השני מוכר לצרכנים ( עם רווח )

 

הצינור השלישי מבצע פעולות ליסינג לצרכנים מוסדיים קטנים ולצרכן הפרטי, ועקב קבלת מחירים טובים יותר הוא יוכל להציע עיסקאות ליסינג טובות יותר

 

מה רמת הרווחיות שלהם כלפי הצרכן הפרטי?

 

לא רק שאין לנו מושג מהי , גם ברור שאין השוואת מחיר בין המוסדי לצרכן הפרטי!!

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

נראה שאנו מסכימים לגבי הבריטים, שנקטו אמצעים כדי להוזיל את מחירי הרכב החדש לקונה הפרטי, אם ע"י קניה מסוכנות רכב או ע"י ליסינג לפרטיים. קימים כמובן הבדלים בין המצב בבריטניה ובין ישראל, כמו מה שהצבעת עליו: אין ידיעה מה היה אצלם פער המחירים בין המוסדי לפרטי, והאינדיקציה לקיום מחיר מופרז לקונה הפרטי היא שונה.

 

באשר למצב אצלינו, יש פערים בינינו:

- האם המחירים לקונה הפרטי הם מופרזים: הבאתי אינדיקציות למחירים מופרזים לקונה הפרטי , ואגב גם שר התחבורה ישראל כץ טוען כך. התרשמתי שלדעתך אין בעיה כזו.

- איך מוזילים לקונה הפרטי: לדעתי הצעת זליכה (של פער של 5% בין המחיר לקונה הפרטי ובין הליסינג) היא הצעה טובה, והראיתי שגם בבריטניה פנו לכיוון דומה, אם כי לא זהה. לדעתך ולדעת FALOU זה לא פתרון.

 

אין לי מה לתרום עוד לדיון הזה.

 

יהודה

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

לגבי הרווחיות הגבוהה של יבואני הרכב:

 

עיתון "הארץ" מהיום-

"כך זה כשמתח הרווחים הפנטסטי של היבואנים מקנה להם גמישות ויוצר מנגנונים של סבסוד צולב בפערים של עד עשרות אחוזים....

בשנה שחלפה העבירה דלק רכב למחזיקי המניות כ–900 מיליוני שקל, יותר מפי 2 מהרווח הנקי, שהיה 415 מיליון שקל....

מחיר המחירון של מאזדה 3 הבסיסית הוא 127 אלף שקל, ובהתחשב בכך שלקוחות פרטיים מזמינים מהדורות יקרות יותר של מאזדה 3, ניתן להעריך שדלק נאותה למכור את האקטיב גם בפחות מ–100 אלף שקל....

 

לפי פילוח ההכנסות, קרסו מכרה כל פלואנס במחיר ממוצע של 92 אלף שקל בלבד, כאשר המחירון הרשמי לצרכן הוא 131 אלף שקל לדיזל האוטומטית ו–128 אלף שקל לבנזין....

קרסו מכרה כל מיקרה במחיר ממוצע של כ–60 אלף שקל (המחירון: 100 אלף שקל למיקרה אוטומטית, 75 אלף שקל לידנית)"

 

יהודה

 

 

 

"

 

יהודה

פורסם

בוא נבדיל.

 

אני חושב ששוק הרכב סובל מכשל. להיות יבואן רכב זה רישיון להדפיס כסף. צריך להיות ניהול כושל ברמות על כדי להפסיד בתור יבואן.

אבל אני לא תולה את הבעייה ביבואנים. כל עסק עושה מה שהוא יכול בתחום האילוצים והיתרונות שיש לו. ליבואנים יש יתרון ברור ביחסים עם היצרנים, שמעניקים להם מחירים שלא מאפשרים לייבוא מקביל להכנס.

זו תוצאה של מצב המיסוי בארץ.

איך יוצרים תיקון לזה?!

לא יודע.

 

אני חושב שהמפתח הוא ניתוק השירות (מוסכים) ממכירת הרכב החדש. פתיחת שוק החלפים לתחרות, גם. לכוון להורדת עלות האחזקה השוטפת. זה לא פשוט, אבל זה יותר אפשרי מייבוא מקביל משמעותי.

 

נ.ב. אם יש סבסוד צולב בין היבואנים לליסינג, הרי שחברות הליסינג אמורות היו להרוויח גם, לא רק היבואנים...

 

________________________

 

חוצמיזה, "הניתוח" (יותר סיכום ברמה של חטיבת ביניים מניתוח...) בכתבה לגבי המחיר של הפלואנס שגוי. את זה כבר חקרנו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

הכל עניין של גודל ותחרות.

גם בבריטניה נאבקו שנים במחירי מכוניות גבוהים, יחסית ליבשת, בגלל החסם לתחרות שיצר ההגה ההפוך והיותה אי.

 

כל שוק והכשלים שלו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אבל אני לא תולה את הבעייה ביבואנים.

כל עסק עושה מה שהוא יכול בתחום האילוצים והיתרונות שיש לו. ליבואנים יש יתרון ברור ביחסים עם היצרנים, שמעניקים להם מחירים שלא מאפשרים לייבוא מקביל להכנס.

גם אם אולי היבואנים עומדים בדרישות החוק, הם עונים על הגדרת אוליגופול, וצריך להוסיף לחוק טיפול באוליגופולים.

לגבי היבוא המקביל, קימת דוגמא בכיוון ההפוך. לקבוצת שלמה יש זכיון של יבוא סוזוקי לרומניה(?) והם ניסו ליבא רכבי סוזוקי לישראל במחירים תחרותים. יבואן סוזוקי ישראל פנה ליצרן וחסם את היזמה הזו.

חוצמיזה, "הניתוח" (יותר סיכום ברמה של חטיבת ביניים מניתוח...) בכתבה לגבי המחיר של הפלואנס שגוי. את זה כבר חקרנו.

נכון והסכמתי שאתה וישה יודעים טוב יותר את כללי החשבונאות. בכל זאת, גם הפרשנות שלכם לא הגיונית ( כפי שישה הסכים לגבי מחיר המאזדה 3) ונשאר פתוח מהי הפרשנות הנכונה.

אני חושב שהמפתח הוא ניתוק השירות (מוסכים) ממכירת הרכב החדש. פתיחת שוק החלפים לתחרות, גם. לכוון להורדת עלות האחזקה השוטפת. זה לא פשוט, אבל זה יותר אפשרי מייבוא מקביל משמעותי.

איך עובד העניין בארה"ב(או לצורך העניין כו מדינה אחרת שאין בה יבואן אחד עבור כול מותג) ? האם שם המוסכים מופרדים מהיבואנים

davemustaine העלה נקודה חשובה. אם אין הפרדה כזו בעולם לא כדאי להיות הראשונים ללכת בכיוון הזה. הפתרון הפשוט והבדוק הוא לחזור על מה שעשה שר האוצר ארידור בשנות ה 80, והוא- לתת הנחה במס על רכב שהיבואן שלו מסכים שרווח היבואן על הרכב יהיה לא יותר מ 10 (?) אחוזים מהמחיר הסופי לצרכן הקטן. לדעתי זהו פתרון טוב אפילו אם יצריך להעלות בטיפה את המס על הרכבים שלא בהסדר.

 

יהודה

פורסם
בוא נבדיל.

 

אני חושב ששוק הרכב סובל מכשל. להיות יבואן רכב זה רישיון להדפיס כסף. צריך להיות ניהול כושל ברמות על כדי להפסיד בתור יבואן.

אבל אני לא תולה את הבעייה ביבואנים. כל עסק עושה מה שהוא יכול בתחום האילוצים והיתרונות שיש לו. ליבואנים יש יתרון ברור ביחסים עם היצרנים, שמעניקים להם מחירים שלא מאפשרים לייבוא מקביל להכנס.

זו תוצאה של מצב המיסוי בארץ.

איך יוצרים תיקון לזה?!

לא יודע.

 

אני חושב שהמפתח הוא ניתוק השירות (מוסכים) ממכירת הרכב החדש. פתיחת שוק החלפים לתחרות, גם. לכוון להורדת עלות האחזקה השוטפת. זה לא פשוט, אבל זה יותר אפשרי מייבוא מקביל משמעותי.

 

נ.ב. אם יש סבסוד צולב בין היבואנים לליסינג, הרי שחברות הליסינג אמורות היו להרוויח גם, לא רק היבואנים...

 

________________________

 

חוצמיזה, "הניתוח" (יותר סיכום ברמה של חטיבת ביניים מניתוח...) בכתבה לגבי המחיר של הפלואנס שגוי. את זה כבר חקרנו.

 

 

מה לגבי קידום חקיקה, על מנת שמחירי הרכבים לחברות הליסינג יתקרבו כמה שיותר לאותם מחירי מחירון המוצעים לאדם הפרטי?

קידום חקיקה על מנת להפריד למשל את זיכיון היבוא של צ'מפיון על אותם ארבעת המותגים של vag, כך שתיווצר יותר תחרות?

 

שני אלו יכולים לעבוד?

פורסם
הפתרון הפשוט והבדוק הוא לחזור על מה שעשה שר האוצר ארידור בשנות ה 80, והוא- לתת הנחה במס על רכב שהיבואן שלו מסכים שרווח היבואן על הרכב יהיה לא יותר מ 10 (?) אחוזים מהמחיר הסופי לצרכן הקטן. לדעתי זהו פתרון טוב אפילו אם יצריך להעלות בטיפה את המס על הרכבים שלא בהסדר.

 

יהודה

 

אתה ממציא.

 

ארידור הפחית את המיסוי לרכב עד 1300 סמ"ק בלי כל התניה מה יהיו מרווחי היבואן.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש


×
×
  • תוכן חדש...