Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3686 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מיסים יהיה רק עם קרסו רכשו עבורם כיד ראשונה אחרי שחלפו 12 חודש, ומכרו לצד ג' , ולהערכתי הצנועה מדובר במספר זניח אם בכלל.

 

בשאר המקרים לא ייכללו המיסים בהכנסות.

 

עדיין החישוב המקורב טוב יותר מאשר כלום מידע.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

  • תגובות 188
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

מס קניה 37350 ש"ח הפחתת מיסוי ירוק 2,000 ועוד 2,000 אביזרי בטיחות והופ אנחנו כבר ב 33,350, ממש ממש לא רחוקים מהממוצע של 32,000 ש"ח.

ה 32,000 ש"ח אמורים לכלול גם מע"מ.

מה רקוב?

 

mogo ציין שאנחנו מאחדים דוחות של חברת הליסינג/השכרה, שבבעלות קרסו.

כשהחברה הזו קונה פלואנס מהחברה האם, היא משלמת את המיסים. זה הופך לחלק מהעלות.

איפה בדוחות מופיעה העלות הזו, אני לא יודע.

כשקרסו מוציאה רכב מהבונדד ורושמת עצמה יד ראשונה, היא רושמת את עלות המיסים, כי היא משלמת אותה.

איפה בדוחות מופיע העלות הזו, אני לא יודע

נסתכל בדו"ח "דלק רכב" ,עמ' א-26 על המכירות של מאזדה 3 והרקוב יבלוט עוד יותר.

873 מיליון ש"ח מכירות מאזדה 3 בשנת 2014

8365 מאזדה 3 נמכרו בשנת 2014 (נמסרו ולא נמכרו, אבל נניח שזה בסדר)

104.4 אלף ש"ח מכירה ממוצעת של מאזדה 3 אחת = 8365 / 873,000

 

לפי תרשים החברות של "דלק רכב" שבעמ' 2-א אין להם חברת ליסינג שלהם. ( או שגם פה העברית שאני קורא שונה מהמקובל בשפת המאזנים).

לפי הטענה הנכונה שה 104.4 אלף ש"ח לא כולל מיסים, סה"כ המיסים (מכס+מס קניה+מע"מ) יכול להיות עד 24 אלף ש"ח כדי להגיע למחיר מלא של 128 אלף ש"ח.

רק לי נראה שהמס הנמוך מדי הזה הוא אבסורדי?

 

יהודה

עריכה אחרונה על ידי yehuda-k
פורסם
ה 32,000 ש"ח אמורים לכלול גם מע"מ.

 

נסתכל בדו"ח "דלק רכב" ,עמ' א-26 על המכירות של מאזדה 3 והרקוב יבלוט עוד יותר.

873 מיליון ש"ח מכירות מאזדה 3 בשנת 2014

8365 מאזדה 3 נמכרו בשנת 2014 (נמסרו ולא נמכרו, אבל נניח שזה בסדר)

104.4 אלף ש"ח מכירה ממוצעת של מאזדה 3 אחת = 8365 / 873,000

 

לפי תרשים החברות של "דלק רכב" שבעמ' 2-א אין להם חברת ליסינג שלהם. ( או שגם פה העברית שאני קורא שונה מהמקובל בשפת המאזנים).

לפי הטענה הנכונה שה 104.4 אלף ש"ח לא כולל מיסים, סה"כ המיסים (מכס+מס קניה+מע"מ) יכול להיות עד 24 אלף ש"ח כדי להגיע למחיר מלא של 128 אלף ש"ח.

רק לי נראה שהמס הנמוך מדי הזה הוא אבסורדי?

 

יהודה

 

יהודה

 

אם בסוף המשפט המואדם בא סימן שאלה , אז התשובה היא לא באלף רבתי, אם בסוף המואדם בא סימן קריאה , הזמנתי לך תור לאופטומטריסט ביום ד' הקרוב בשעה 18.30:lol:

 

מצ"ב הלינק לסקירה ותקרא לבד https://taxes.gov.il/about/periodicreports/documents/skitrarehev/rechev2014.pdf

 

מקווה שיש לך עוד דגלים לבנים:shock:

 

לגבי דלק אעיין גם שם ונראה מהיכן צמחו הרגליים.

 

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

מס קניה 37350 ש"ח הפחתת מיסוי ירוק 2,000 ועוד 2,000 אביזרי בטיחות והופ אנחנו כבר ב 33,350, ממש ממש לא רחוקים מהממוצע של 32,000 ש"ח.

ישה, אתה צודק.

הכוונה היתה למספר 33,350 ולא ל32,000 ש"ח.

 

 

אחשב שוב את המיסים ואזרום עם ההנחות שלך.

 

45 אלף ש"ח מחיר קניה CIF מהיצרן (ניחוש(

37.3 אלף ש"ח מס קניה מלא = 83% * 45

2 אלף ש"ח הנחה במס לאבזור בטיחות (בטוח?)

2 אלף ש"ח הנחה במס קניה לפלואנס דיזל דרגת זיהום 14 (רוב עצום מהפלואנס ב 2014 הם דיזל )

33.3אלף ש"ח מס קניה לאחר הנחות בטיחות וזיהום

78.3אלף ש"ח מחיר כולל מס קניה = 45 + 33.3

 

124 אלף ש"ח מחיר הרכב הממוצע (לפי ישה(

18.9 אלף ש"ח מע"מ לפי 18%

52.2 אלף ש"ח מס קניה ועוד מע"מ = 33.3 + 18.9

 

124 אלף ש"ח מחיר מלא

92 - אלף ש"ח הכנסה ממוצעת של "קרסו" ממכירת פלואנס אחד

32 אלף ש"ח אמורים להיות מיסים (מס קניה + מע"מ )

 

אבל כרגע יצא שהמיסים הם 52.2 אלף ש"ח.

 

איך זה מסתדר?

 

יהודה

פורסם

יהודה, זה לא יסתדר לך, כי אתה לא תגלה ממה מורכב המס' הסופי.

ולא תדע.

תוותר...

חסרים לנו הנחות, נתונים ויידע חשבונאי.

 

חבל על הזמן שלך, כי בסופו של דבר אנחנו רואים כמה כסף עושים יבואני רכב מייבוא. לא צריך (ולא נכון) לרדת לרמת התמחור של רכב כזה או אחר בשביל להעריך תחרותיות בשוק.

 

במקום להפריח מילים כמו "רקוב", אם אתה רוצה לדון בכשלי שוק הרכב, תקרא את דו"ח זליכה.

אדם רציני שעשה עבודה ובדק ומצא היכן לדעת הוועדה שעמד בראשה עומדים הכשלים, והוציא שורת המלצות (חלקן נראות לי, חלקן פחות).

הדוח שלו זה מקום טוב להתחיל דיון ענייני.

לגלות כמה עולה פלואנס לרנו, לא תצליח ולא יביא אותך לשום מקום.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

יהודה

 

ירד לי האסימון ואתה צודק

 

אולי

 

נלך בדרך הפוכה לרגע

 

כיוון שמדובר ברוב המכוניות כדיזל ניקח מחיר של 133K, ממוצע של מחירי מספר דגמים של הדיזל.

 

נוריד מע"מ 17% הגענו ל כ 114K מוריד 32K ( זה רק מס קניה ) הגענו ל 82K לעומת 92K שמופיע בדו"ח של קרסו.

 

פער של 10K בלתי מוסבר!!

 

והפער יותר גדול לטעמי כי דיזל משלם יותר מ 32K הממוצע.

 

מתנצלת אין לי הסבר, בטח ובטח לאור שה 92K הוא הממוצע אחרי שידוע לכל זב חוטם שמחירי הרכישה של חברות הליסינג נמוכים מאשר המחירים לצרכן הפרטי.

 

הרמתי דגל לבן ממוצע

 

לכן גם לא אתעמק בדו"ח של דלק שם מספר היחידות בכלל בא ממקור אחר ולא מהדוחות הכספיים, כדי שלא אנסה אפילו להסתמך עליו.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

ההכנסות לא יכללו את מיסי היבוא. המיסים נכללים בעלויות.

 

וגם אין לערבב בין מיסי היבוא למע"מ. בדוחות מוצגות ההכנסות ללא מע"מ ואין צורך להכניס אותו לחישובים בחזרה.

פורסם

עיתון "הארץ" היום:

 

"8,173 יחידות של מאזדה 3 נמסרו ב–2015 (על פי דו"ח איגוד יבואני הרכב), חציין בדיוק מגרסת 1.5 אקטיב, שמיועדת לציי הרכב. למרות ההבדל המסוים בין מכירות למסירות, הנתונים מרמזים על גובה ההנחה שמקבלות חברות הליסינג מיבואן הרכב. מחיר המחירון של מאזדה 3 הבסיסית הוא 127 אלף שקל, ובהתחשב בכך שלקוחות פרטיים מזמינים מהדורות יקרות יותר של מאזדה 3, ניתן להעריך שדלק נאותה למכור את האקטיב גם בפחות מ–100 אלף שקל."

 

מכירת מאזדה 3 בפחות מ 100 אלף ש"ח במקום 127 אלף ש"ח , משמעותה הנחה של לפחות 19% .

 

"רנו העלתה על הכבישי הארץ כ–11.3 אלף יחידות ב–2015 (עלייה של 14%), כאשר כ–4,400 מהן מהדגם המשפחתי פלואנס, שבניגוד למקובל בשוק המקומי, מבוקש בעיקר בגרסת הדיזל. ואולם לפי פילוח ההכנסות, קרסו מכרה כל פלואנס במחיר ממוצע של 92 אלף שקל בלבד, כאשר המחירון הרשמי לצרכן הוא 131 אלף שקל לדיזל האוטומטית ו–128 אלף שקל לבנזין. "

גם הכתב טועה בהבנתו את הדו"ח השנתי של "קרסו" וחושב ש 92 אלף ש"ח הוא מחיר ממוצע של פלואנס.

 

יהודה

פורסם
למה אתם מתכוונים כשאתם רושמים מס?

מע"מ? או מיסי יבוא למינהם?

 

ההכנסה לא כוללת את המע"מ אבל כן מכסה את מיסי היבוא.

 

 

 

נתחיל מכך שההכנסות לא כוללות את המיסים, לא הישירים כמו מכס ומס קניה ולא את העקיפים כמו מע"מ

 

למה? ככה , כך קובעת התקינה החשבונאית . מי שמתעניין יגגל תקן 25 בחשבונאות.

 

פעם פעם פעם זה לא היה כך. וזה עדיין כך גם במקום בו רכשת סחורה מיבוא שילמת מכס מס קניה וכו' ואח"כ אתה מוכר לצרכן מבלי שאתה מעביר לצד ג' מיסים בצורה ישירה. כמו שבמקרה של יבואני הרכב. ( לא כולל מע"מ כמובן ).

 

ההכנסות לא יכללו את מיסי היבוא. המיסים נכללים בעלויות.

 

וגם אין לערבב בין מיסי היבוא למע"מ. בדוחות מוצגות ההכנסות ללא מע"מ ואין צורך להכניס אותו לחישובים בחזרה.

 

יש החלטה בין הכחולים?

 

אם הירוק נכון ( והוא לא ) אז מה עם מיסי היבוא בהכנסות?

 

הרי המס במקרה הזה הוא של הרוכש. אם אני נכה למשל , לא אשלם את כל מיסי היבוא.

 

אף אחד לא הכניס את המע"מ לדו"ח , אלא לקחנו את המחיר לצרכן שהוא כולל מע"מ והורדנו את המע"מ כדי למצוא את מחיר הרכב ללא מע"מ מתוך נסיון למצוא את המקביל שלו בדו"ח .

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

בכל הפוסט הזה שכחתם משהו חשוב.

הפלואנס נמכרה לנהגי מוניות במחיר יותר נמוך (סביבות 80 אלף כמדונמני), מה שלמעשה מוריד את הממוצע.

אם תוריד את המוניות תקבל מחיר ליחידה גבוה יותר מהחישוב שלך.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

ישה אין סתירה בין מה שרשמתי המיסים לא נכללים בהכנסות אלא בעלויות. ההכנסות מכסות עם העלויות שכוללות את המיסים.

 

מצורפת תמונה של הבהרה 8 בדבר הכנסות:

 

xrNKOjc.jpg

 

נושא רכישת הרכב ע"י נכה הוא מעניין ואיני מכיר את הפרקטיקה במקרה הזה אולם אני מניח שהיבואן רושם קיטון בהוצאות בגובה ההנחה לה זכאי הנכה מהמדינה ובמקביל מקטין גם את ההכנסות. בדומה לתגובה מעל בנושא המוניות יתכן וגם זה גורם לממוצע לרדת.

פורסם

כנראה שאתה לא מבין מה אתה קורא.

 

אם מיסי היבוא היו נכללים בעלויות הם היו צריכים להיכלל גם בהכנסות.

 

מכיוון שהם לא נכללים בהכנסות ממילא הם לא ייכללו בעלות המכירות.

 

מיסוי הרכב הוא על פי מצבו של הרוכש. אם הוא זכאי להנחות כמו נכה או מונית , היבואן ייגבה מהרוכש סכום נמוך יותר מאשר מרוכש רגיל.

 

איציק

 

השאלה אם הסכום נמוך רק בגלל שהמיסים נמוכים יותר או שגם היבואן מוכר זאת בסכום נמוך יותר כמו לליסינג.

 

כי במקרה הראשון זה לא משפיע על הממוצע במקרה השני זה כן משפיע.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

ישה אין שום סיבה שהם יכללו גם בהוצאות וגם בהכנסות.

 

אם יש לך עסק ועכשיו תרכוש טלפון נייד מחו"ל עם רשימון יבוא, אתה תרשום בעלויות את העלות+מיסי היבוא. אח"כ שתמכור תרשום בהכנסות את סכום המכירה ללא מע"מ.

פורסם
"

גם הכתב טועה בהבנתו את הדו"ח השנתי של "קרסו" וחושב ש 92 אלף ש"ח הוא מחיר ממוצע של פלואנס.

 

בתור מי שעבד פעם בסיכום כתבות עיתונאיות של חברות בורסאיות - קורה הרבה.

 

ונניח שהליסינג קונה גירסה פחות מאובזרת בפחות כסף, מה לא תקין בזה?

ניצול של כוח קנייה להוזלה. עיקרון כלכלי הוגן לגמרי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...