Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3686 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ישה

 

כל הכבוד על המאמץ והתגובה המפורטת.

עוד לא עיכלתי במלואה את הודעתך המפורטת אבל נראה לי שטור 5 מתיחס לטור 3 ולא לטור 4 כפי שהינחת. בדו"ח של "קרסו" המיקום של טור 5 די מבלבל והיה טוב יותר אם היה צמוד לטור 3.

 

האם הבנתי נכון שבמקרה של יבואן רכב, FALOU לא צדק בהנחתו שהמספרים אינם כוללים מיסים?

 

יהודה

 

תודה

 

מצטערת אבל בדוק עצמך שוב בקשר לטורים כי נדמה לי שמה שרשמתי בהודעה מסתדר.

 

לא הבנת נכון.

 

יש הבחנה בין יבואן כמו יבואני הרכב שלוקחים את הכסף שלך ומפצלים אותו לשניים

 

חלק להכנסות שלהם וזה הרישום שמתבצע בהנ"ח לזכות ההכנסות וחלק לתשלום לצד ג' במקרה הזה מכס מס קניה ומע"מ כשהרישום החשבונאי הוא לזכות אותה רשות בגובה המיסים וכאשר משולם מחוייבת אותה רשות ומזכים את חשבון הבנק של היבואן.. כך שבסופו של יום נשאר לנו רישום הכנסות בלבד ואותו כרטיס של רשויות המס התאפס.

 

 

 

לבין יבואן שעלות הסחורה שלו כוללת את התשלום שהוא שילם ( בלשון עבר) לרשויות ( לא כולל המע"מ ) וכאשר הוא מוכר הוא אינו מעביר אגורה לרשויות המס .

כמובן שמע"מ לא נכלל בקטגוריה הזו ולא מקדמות המס הכנסה שלו / של החברה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

  • תגובות 188
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

כרגע אתר רנו ישראל מדווח כי הדיזל הוא בדרגה 14-15 כלומר כמעט אפס זיכוי

דרגה 3 פירושה זיכוי של כ 15,200 ש"ח

 

הייתכן כי חלמתי בהקיץ? אכן באתר רנו ישראל לא כתוב כלום. אבל אני זוכר שראיתי פרסום רשמי של רנו בנושא, אפילו כאן בפורום!

לחיזוק מצאתי את זה:

 

http://www.oto.org.il/?CategoryID=160&ArticleID=917

 

מעניין כמה מהזיכוי ייתגלגל כהנחה לרוכשים פרטיים פוטנציאליים? :roll:

חזיר דיזל

פורסם (נערך)

 

2. יודק - רוב עצום של הפלואנס הוא דיזל (למעט בשנתונים שלא היה דיזל, כמובן). כמו כן אני מעריך שאכן רוב מוחלט נמכר לליסינג (לא אתפלא אם יותר מ-80%

תודה על תיקון ההנחה שלי.

אעדכן בקרוב את הפוסט בהתאם.

נראה לי שטור 5 מתיחס לטור 3 ולא לטור 4 כפי שהינחת. בדו"ח של "קרסו" המיקום של טור 5 די מבלבל והיה טוב יותר אם היה צמוד לטור 3.

 

 

מצטערת אבל בדוק עצמך שוב בקשר לטורים כי נדמה לי שמה שרשמתי בהודעה מסתדר.

הכוונה שטור 7 בטבלה לא תורם כי הוא מתיחס לקשר בין טורים 4 ו 5, כאשר אין קשר ישיר ביניהם. כלומר, האחוזים (טור 5) הם בעצם אחוזים מכמות הרכבים שנמכרו (מטור 3) ולא אחוזים מההכנסות (מטור 4).

 

אשאל שוב לגבי המכירות:

האם טור המכירות (טור 4 בטבלה שלך) כולל את סכום המכירות אך ללא מס קניה ,כלומר האם FALOU צדק?

 

 

יהודה

עריכה אחרונה על ידי yehuda-k
פורסם

יהודה נלך לאט לאט

 

טור 7 מתקבל על ידי מציאת המכירות של קרסו כתוצאה מהנתונים בטור 4 והנתונים מטור 5

 

407 מיליון הם 17% מהמכירות זה מה שאומרים לנו טורים 4 ו 5 מכאן שסה"כ המכירות ה 100% = 2.4 מיליארד ש"ח

אבל בשורה השניה אותו תרגיל אתה מקבל מכירות של 3.693 מיליארד וכך הלאה כאשר המכירות בפועל הם רק 2,573 מיליארד.

 

ללמדך כמה ניתן להסתמך על מספרים בדוחות הכספיים.

 

בהמשך הבאתי עוד מספר דוגמאות שלא מסתדרות לי:shock:

 

טור 4 אכן אמור להיות מכירות ללא מיסים.

 

ואז הצרכן במקרה של הפלואנס משלם בממוצע 92000 ש"ח ( מספר שאתה מכיר היטב ) ועוד כ 32000 ש"ח מיסים בממוצע שאותם שאבנו מהסקירה של האוצר וביחד

 

124,000 ש"ח בממוצע .

 

לפי טבלת המסירות נמסרו 4000 פלואנס שמהם 3600 דיזל שזה כ 90%.

 

לא ניתן לדעת כמה מהם לשוק המוסדי וכמה לשוק הפרטי.

 

אבל זכור שעלות הרכב לצרכי המכס היא 51,000 ש"ח . בעלות הזו נכללים תשלום עבור הרכב, הובלה ימית ביטוח מיסי נמל, ואפילו השתתפות היצרן בהשתתפות בדמי אחריות והוצאות פרסום.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם (נערך)

ישה

 

כל הענין עם הטורים בטבלה הוא מינורי, אבל אנסה בכל זאת פעם אחרונה.

טור 5 זה לא מה שאתה חושב . טור 5 אינו אחוז מסה"כ המכירות כפי שכתבת. במקור כותרת טור זה היא "באחוזים", שזו כותרת די רשלנית. ואם מסתכלים בטבלה, הכותרת הנכונה היתה צריכה להיות "אחוזים מכמות הרכבים שנמכרו", כלומר אחוזים מטור "כמות שנמכרה" (טור 3 ) ולא מטור ההכנסות (טור 4) כפי שהינחת.

מצידי אתה יכול לעזוב את הנושא, שאין לו חשיבות גדולה.

 

הענין העיקרי הוא מהם ההכנסות, ואני מבין ממך שFALOU צדק ושההכנסות האלה אינם כוללות מס קניה. אני מרים דגל לבן ומודה שטעיתי.

אבל לפי גירסה נכונה זו יוצא שהמיסים נמוכים מדי. לא יכול להיות שהמיסים הממוצעים על הפלואנס הם רק 32 אלף ש"ח. אלה מיסים נמוכים מדי. ראינו בפוסט קודם שהמיסים ששולמו בשנת 2011 על מאזדה 3 היו 49 אלף ש"ח. לא יתכן הפרש כזה בין המס על הפלואנס ובין המס על מאזדה 3. איך זה יכול להיות?

 

יהודה

עריכה אחרונה על ידי yehuda-k
פורסם

בראש הטבלה נכתב

 

נתונים בדבר כלי רכב שנמכרו ההכנסות ושיעורן = %, מכלל הכנסות החברה במאוחד. לכן הטור הזה מתייחס ל מכירות בש"ח ולא למכירות ביחידות .

 

טוב עברנו את המכשול הזה ועכשיו למכשול העיקרי.

 

כניעתך נתקבלה בהכנעה. מודה ועוזב ירוחם.

 

הנתון של 32,000 ש"ח מיסים הוא נתון שנשאב מהסקירה, הוסף לכך את ההנחות של מיסוי ירוק ובטיחות כ 10,000 ש"ח והגעת ל 42,000 ש"ח.

 

במזדה לשנת 2011 צריך לקחת כ 34,000 ועוד מכס כ 2000 ש"ח זה מהסקירה.

 

מהכתבה שצירפת הנתונים היו 3,290 ש"ח מכס , 32,490 ש"ח מס קניה , מע"מ 13,244 ש"ח סה"כ 49,000 ש"ח.

 

ניתן לראות שמספרי הסקירה ומספרי הכתבה די דומים, כך שניתן להסתמך עליהם גם בחישוב שלנו שבו התעלמנו מתשלום המע"מ ב 92,000 ש"ח ואח"כ הוספנו אותו על ה 92,000 ש"ח.

 

נזכור שהנתונים בסקירה הם לשנת 2014 ולא לשנת 2015, ומדובר בממוצעים , כך שאנחנו די קרובים למציאות.

 

מקווה שהכל ברור כעת

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
ישה

 

כל הענין עם הטורים בטבלה הוא מינורי, אבל אנסה בכל זאת פעם אחרונה.

טור 5 זה לא מה שאתה חושב . טור 5 אינו אחוז מסה"כ המכירות כפי שכתבת. במקור כותרת טור זה היא "באחוזים", שזו כותרת די רשלנית. ואם מסתכלים בטבלה, הכותרת הנכונה היתה צריכה להיות "אחוזים מכמות הרכבים שנמכרו", כלומר אחוזים מטור "כמות שנמכרה" (טור 3 ) ולא מטור ההכנסות (טור 4) כפי שהינחת.

מצידי אתה יכול לעזוב את הנושא, שאין לו חשיבות גדולה.

 

הענין העיקרי הוא מהם ההכנסות, ואני מבין ממך שFALOU צדק ושההכנסות האלה אינם כוללות מס קניה. אני מרים דגל לבן ומודה שטעיתי.

אבל לפי גירסה נכונה זו יוצא שהמיסים נמוכים מדי. לא יכול להיות שהמיסים הממוצעים על הפלואנס הם רק 32 אלף ש"ח. אלה מיסים נמוכים מדי. ראינו בפוסט קודם שהמיסים ששולמו בשנת 2011 על מאזדה 3 היו 49 אלף ש"ח. לא יתכן הפרש כזה בין המס על הפלואנס ובין המס על מאזדה 3. איך זה יכול להיות?

 

יהודה

 

קראתי ברפרוף מאוד מהיר את הנושא, כמובן שיצא לי להוזיל דמעות באמצע על התנהלות המדינה לפי הדברים הכתובים בשרשור, אבל אני מאמין שה32,000 ש"ח הם אחרי הפחתות

 

"כמה עולה הרכב ליבואן?

בהודעה קודמת שלי מצאתי כי הזיכוי על מס ירוק ועל בטיחות בפלואנס הרגילה ( לא הדיזל ) הוא כ 10,000 ₪, כלומר מס הקניה(לפני ההפחתה הוא 32,000 הממוצע לעיל + 10,000 )= 42,000 ₪



 

במקרה של הפלואנס המיוצרת, אני מניח, בצרפת, המיסים הם מס קניה בלבד בשיעור 83%.

 

כלומר עלות לצרכי מכס היא כ 51,000 ₪

הייתכן?



אם נזכור כי 47,000 ₪ היה עלות של מזדה 3 אי שם . אז ייתכן."

 

צוטט ע"י ישה

 

ואם באמת מנוע הדיזל קיבל ציון 3 בדרגת זיהום, רק הפחתת המיסוי הירוק עומדת על 15,000 ש"ח (אני מודע לכך שישה דיבר/ה על הפחתות מנוע הבנזין ולא הדיזל)

פורסם

ה 32000 הם אכן לאחר ההפחתות, מוסיפים את ההפחתות ומקבלים 42,000 ש"ח שהם שווי ערך ל 83% מעלות הרכב לצרכי מכס.

 

ומכאן נגזר שהעלות לצרכי מכס היא כ- 51,000 ש"ח.

 

ותודה למורה רינה שלימדה אותי חשבון בכיתה ד-ה'

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם (נערך)

ואז הצרכן במקרה של הפלואנס משלם בממוצע 92000 ש"ח ( מספר שאתה מכיר היטב ) ועוד כ 32000 ש"ח מיסים בממוצע שאותם שאבנו מהסקירה של האוצר וביחד

.

המספר של 32 אלף ש"ח הוא נמוך בצורה אבסורדית, כפי שגם bar72 אמר:

מה שאתה כותב לא עושה שכל, משום שלפי מה שאתה אומר אם ההכנסה מרכב היא 92K ש"ח, וזה לפני מיסים ששולמו, וכולל מסים נניח 122K (מחיר מכירה בפועל) ובהנחה שהמסים הם 100%, רכב עולה ליבואן 30K~, והוא מרוויח עליו 60K (רווח גולמי). אם אתה צודק - הטיעון של פות"ש עוד יותר נכון.

.

 

 

הנה גירסה קצת יותר מפורטת של מרכיבי מחיר מאזדה 3 שנת 2011: (עמ' 9)

mazda3-tax--p9.jpg

 

 

נחשב את מס הקניה על בסיס ניחוש שמחיר הפלואנס דיזל לצרכי מס הוא 50 אלף ש"ח (קרוב ל 51 אלף ש"ח שהציע ישה ) :

50 אלף ש"ח מחיר קניה CIF מיצרן (ניחוש)

41.5 אלף ש"ח מס קניה מלא = 83% * 50

2 - אלף ש"ח הנחה במס קניה לפלואנס דיזל דרגת זיהום 14 (רוב עצום מהפלואנס ב 2014 הם דיזל )

39.5 אלף ש"ח מס קניה לאחר הנחת זיהום

89.5 אלף ש"ח מחיר כולל מס קניה = 39.5 + 50

 

124 אלף ש"ח מחיר הרכב הממוצע (לפי ישה)

18.9 אלף ש"ח מע"מ לפי 18%

58.4 אלף ש"ח מס קניה ועוד מע"מ = 18.9 + 58.4

 

ה 32 אלף ש"ח מיסים הם תוצאה של הגדרת ההכנסות בדו"ח "קרסו" כלא כוללות מיסים. המספר הזה נמוך בצורה אבסורדית לעומת ה 58.4 אלף ש"ח שמתקבלים בחישוב משוער. אי הדיוק ב 58.4 מיסים רחוק מלהגיע אפילו לאיזור של ה 32 אלף סה"כ מיסים. משהו פה רקוב.

 

יהודה

 

טוב, צריף לסבול תמונה דפוקה שלא רוצה להיעלם.

mazda3-tax--p9.jpg

עריכה אחרונה על ידי yehuda-k
פורסם
ה 32 אלף ש"ח מיסים הם תוצאה של הגדרת ההכנסות בדו"ח "קרסו" כלא כוללות מיסים. המספר הזה נמוך בצורה אבסורדית לעומת ה 58.4 אלף ש"ח שמתקבלים בחישוב משוער. אי הדיוק ב 58.4 מיסים רחוק מלהגיע אפילו לאיזור של ה 32 אלף סה"כ מיסים. משהו פה רקוב.

 

מה רקוב?

 

mogo ציין שאנחנו מאחדים דוחות של חברת הליסינג/השכרה, שבבעלות קרסו.

כשהחברה הזו קונה פלואנס מהחברה האם, היא משלמת את המיסים. זה הופך לחלק מהעלות.

איפה בדוחות מופיעה העלות הזו, אני לא יודע.

כשקרסו מוציאה רכב מהבונדד ורושמת עצמה יד ראשונה, היא רושמת את עלות המיסים, כי היא משלמת אותה.

איפה בדוחות מופיע העלות הזו, אני לא יודע.

 

אנחנו מניחים גם שמחיר הפלואנס הוא קבוע.

זה גם לא נכון. קודם כל, יש כמה דגמים.

דבר שני, יכול להיות שמה שהיא קונה לליסינג שלה, קרסו קונה יותר בזול מהיצרן...

 

בדבר אחד בטוח, ללמוד מהו מחיר פלואנס מהדוחות - קשה עד בלתי אפשרי.

________

 

שימו לב: אם נבחן את מחירי הרכב החדש, הם בירידה מתמדת כבר שנים (ריאלית). מאז הועלה שווי השימוש של הליסינג, היצע הדגמים עלה (בייחוד זולים וידניים), מגוון תתי הדגמים עלה, והמחירים יורדים. חלק מזה זה בגלל שהריביות נמוכות והמימון זול, חלק מזה קשור למחירי הדלק, כשהיו גבוהים, אבל לא רק.

 

שימו לב לעוד דבר: זה ששיעור הרווחיות הוא סביר, לא אומר שיש כאן שוק משוכלל. כשהתחרות לא מספיק עזה, אין תמריץ להתייעל ולהוריד עלויות. יכול להיות שבשוק תחרותי יותר, יבואני הרכב היו יותר יעילים (ראו איך חברות הסלולר הצטמצמו והשתנו עם שינוי השוק. אומנם דוגמא קיצונית, ולא תמיד לטובת השירות לצרכן, אבל עדיין דוגמא).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

יהודה

 

ראשון ראשון אחרון אחרון

 

32K זהו המספר שהוצא מהסקירה של האוצר ממוצע של 250K כלי רכב שעלו לכביש בשנת 2015. לא מתכוון אפילו להשקיע גרם של אנרגיה כדי לסתור את הנתון הזה.

 

בטח לא להתווכח עם BAR72 עליו.

 

דבר ידוע הוא שהיצרנים נותנים ליבואנים בארץ הנחות מפליגות כדי להתגבר על המיסוי הגבוה, לכן לא מן הנמנע שהמחיר בו רוכשת קרסו את הפלואנס דיזל זול יותר מאשר הפלואנס בנזין.

 

זו אחת מהסיבות למה ליבואן מקביל קשה להתחרות ביבואן הרשמי.

 

בחישוב שלך שכחת להוריד הפחתה של כ 2000 ש"ח עבור אביזרי בטיחות.

 

בנוסף מחיר הפלואנס דיזל לצרכן גבוה יותר מאשר המחיר של פלואנס בנזין, כך אפילו לפי המספרים שאתה הבאת בהודעה הראשונה שלך.

 

שים לב שהפער בין החישוב שהבאת על המזדה על המיסים לבין הממוצע לאותה שנה כפי שמופיע בסקירה הוא גם כ 2,000 ש"ח כך שהסטיה שלנו היא לא בשמים.

 

שנה את החישוב לעלות משוערת של 45,000 ש"ח במקום ה 50,000 שלך.

 

מס קניה 37350 ש"ח הפחתת מיסוי ירוק 2,000 ועוד 2,000 אביזרי בטיחות והופ אנחנו כבר ב 33,350, ממש ממש לא רחוקים מהממוצע של 32,000 ש"ח.

 

דמיין לעצמך גם שקרסו מרוויחים פר יחידה סכום נמוך יותר מאשר על הבנזין והנה הכל מסתדר.

 

ולגבי מה מופיע בדו"חות עם מס בלי מס , חשבתי שכבר נכנעת:evil:

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

falou

 

תשובות לשאלותיך קיבלת כבר בהודעה 75 שלי וכן בהודעה ליהודה מלפני מספר דקות .

 

כדי למצוא את המספר הממוצע של העלות לצרכי המכס לקחנו נתון מתוך הדו"ח הכספי שהוא 92,000 ש"ח בממוצע + נתון שהוצא מהסקירה של האוצר שהוא 32,000 בממוצע ש"ח ועל בסיס אלה "חישבנו"

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

אבל ממוצע זה אולי כולל בחלקו מיסים, לפעמים.

במלים אחרות, הסטייה גדולה מדי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...