Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הנמכה או הגבהה מהי העדיפות ?


דוד דידנקו
שימו לב! השרשור הזה בן 3275 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם ,

שאלה : מהי העדיפות לרכב מהבחינה שהיא חותכת טוב יותר את האוויר ומאיצה את המהירות בקלות בזמן לחיצה ללא הפרעה או קושי של האוויר במילים פשוטות .. איפה נימצא אווירודינמיקה טוב יותר ! בהנמכה או בהגבהה ( יכול להיות סטנדרני במצב טוב , או טיפה מוגבהה ) ..?

 

תודה לעונים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנמכה משפרת את האוירודינמיות של הרכב כי פחות אויר עובר תחתיו. כמו כן, הנמכת מרכז הכובד משפרת את התנהגות הרכב בסיבוב.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב לציין שקשה להנמיך רכב כביש יותר מדי, ולכן ההשפעה על האוירודינמיקה (וגם על העברות המשקל) היא לרוב קטנה.

 

להנמכה יש לרוב גם השפעה לרעה על הבטיחות המשנית.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בד"כ להנמכה נלווית גם הקשחה של המתלים וזה מסייע ביציבות של הרכב בסיבובים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכן מעל 110 קמ"ש הרכב שלי מנמיך את החזית ב15 מ"מ, ואת האחוריים ב11 מ"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לתשובות קודמות – את האווירודינמיות של הרכב אינך יכוללשנות לטובה. מקסימום להרע אותה



(למשל ע"י הוספת ספויילרים).

אווירודינמיות היא ההתנגדות של גוף לאוויר (בצורה מאוד מופשטת). הצורהשל הרכב (מרכב הרכב) נקבעה מראש ע"י יצרן הרכב – וזה דבר שאינך יכול לשנות.כלומר, ההתנגדות לאויר קבועה מראש ונקבעת ע"י צורת המרכב.

הנמכה או הגבהה של הרכב – לא משפיעה על אווירודינמיות אלא על כוחהעילוי.

להזכירכם – יצרני רכב מנסים להקטין צריכת דלק, בין השאר גם ע"יהקטנת חיכוך (= שיפור אווירודינמיות).

אם הנמכת/ הגבהת הרכב הייתה עוזרת לשפר אווירודינמיות – יצרני הרכבהיו משתמשים בזה (דגם של גוף רכב נבדק במנהרת רוח לפני התחלת יצור/ בשלבי תכנוןמוקדמים).

כפי שנאמר לפני כן – הנמכה או הגבהה של הרכב משפיעים על גובה מרכזהכובד (ככל שהוא יותר נמוך – הרכב יותר יציב בסיבובים).



שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להנמכה יש לרוב גם השפעה לרעה על הבטיחות המשנית.

נמק פרט והסבר בבקשה.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לתשובות קודמות – את האווירודינמיות של הרכב אינך יכוללשנות לטובה. מקסימום להרע אותה



(למשל ע"י הוספת ספויילרים).

 

זה לא מדוייק. בשינויים מסויימים אפשר לשפר את ההתנגדות של האוטו באחוזים יפים מאד. לראייה: http://ecomodder.com/forum/showthread.php/phil-knox-fleet-34-years-aeromodding-1280.html

 

יצרני הרכב לא מכוונים למקסימום אוירודינמיות. יש הרבה שיקולים נוספים, עיצוב למשל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינני טוען שהיצרנים מכוונים למקסימום אווירודינמיות – ואם הובנתי כך,אני מתנצל על אי הבהירות.

היצרנים קובעים את הצורה של הרכב (ממנה נגזרת האווירודינמיות).

בארה"ב (ואולי בעודמדינות בעולם) יש אפשרות לבצע מודינג לרכבים. בארץ זה (כמעט) לא מבוצע עקב מגבלות חוקיות וכלכליות(המעט שמבוצע זה הגבהות/ הנמכות והוספת אביזרים כגון וו/ כבל גרירה).



שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להשאיר את הרכב כמו שהוא.

 

כל שינוי בגיאומטריה של המתלים, שנעשה בלי ידע בנושא, יכול לפגוע באחיזת כביש/בטיחות/יציבות/התנהגות.

 

אווירודינמיקה לא כ"כ תושפע מהגבהה או הנמכה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לתשובות קודמות – את האווירודינמיות של הרכב אינך יכוללשנות לטובה. מקסימום להרע אותה



(למשל ע"י הוספת ספויילרים).

אווירודינמיות היא ההתנגדות של גוף לאוויר (בצורה מאוד מופשטת). הצורהשל הרכב (מרכב הרכב) נקבעה מראש ע"י יצרן הרכב – וזה דבר שאינך יכול לשנות.כלומר, ההתנגדות לאויר קבועה מראש ונקבעת ע"י צורת המרכב.

הנמכה או הגבהה של הרכב – לא משפיעה על אווירודינמיות אלא על כוחהעילוי.

להזכירכם – יצרני רכב מנסים להקטין צריכת דלק, בין השאר גם ע"יהקטנת חיכוך (= שיפור אווירודינמיות).

אם הנמכת/ הגבהת הרכב הייתה עוזרת לשפר אווירודינמיות – יצרני הרכבהיו משתמשים בזה (דגם של גוף רכב נבדק במנהרת רוח לפני התחלת יצור/ בשלבי תכנוןמוקדמים).

כפי שנאמר לפני כן – הנמכה או הגבהה של הרכב משפיעים על גובה מרכזהכובד (ככל שהוא יותר נמוך – הרכב יותר יציב בסיבובים).

אתה אומנם צודק אבל אל תשכח כי לייצור רכב יש המון דברים נוספים שחשובים. לדוגמא, נוחות הנסיעה.

בניית רכב מלאה בפשרות, חלקן אתה מרגיש בצורה מורגשת יותר וחלקן פחות אבל הכל פשרה בסופו של דבר, לכן כן ניתן לשפר השאלה על חשבון מה זה יגיע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3275 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...