Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4069 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
דווקא בשנה האחרונה אני מתחיל להשתכנע שמהירות מופרזת היא דווקא כן גורם משמעותי לתאונות, רק שהסטטיסטיקה האמיתית חבוייה בתוך כל מיני סעיפים. סתם לדוגמא, כמה הולכי רגל שנהרגו לא קיבלו זכות קדימה כי הנהג נסע מהר מכדי להגיב בזמן? מי יודע.

 

לפני כמה שנים כשקיבלתי דו"ח על מהירות, קיללתי כל הדרך לדואר על "מדפסות הכסף", ו "מיסים מחופשים לדוחות" וכו'. היום, כשפעם בשבועיים שלושה אני נצור בשומרון בגלל פקקי הענק שנגרמים כתוצאה מתאונות, כשאנשים נוסעים 120 בקטע בו בונים את מחלף ראש העין מזרח, אני מתחיל להסכים יותר עם אכיפת מהירות.

 

לאחרונה הציבו שלטים אלקטרוניים (מודדים), שבנתיים לא מפריעים לנהגים להיכנס ב120 לאזור של70. כנראה השלב הבא הוא מצלמות או ניידות.

 

בשורה התחתונה? אם כולם היו נוסעים במהירות שמתאימה לזמן התגובה שלהם, לתחושתי היו הרבה פחות תאונות. סטטיסטיקה אמיתית אי אפשר להמציא לזה.

 

stone, זה לא שאין צדק בדבריך. השאלה שצריך לשאול היא כמה אנשים באמת נוסעים משמעותית יותר מהר ממה שכתוב על השלט.

חלק מהעניין הוא שגם אם תכתוב 200 על השלט, זה לא אומר שכולם ינהגו כך.

בדומה לדוגמא שאתה מביא, אני יכול לספר שבתקופה שהייתי עולה על כביש 5 מכביש החוף כל בוקר, פעם בכמה ימים קבוע ראיתי שם תאונה, כי מי שהגיע מהר מדי מהנתיבים השמאליים, וניסה לחתוך את הפקק במהירות גבוה, פשוט לא הצליח לעשות את זה. האם המהירות אשמה כאן? אני הייתי נוהג בכיף ב-200 אם זה היה חוקי. אבל במקטע הספציפי הזה, השתלבתי כמו סבאל'ה טוב בנתיב הכי ימני כבר ביציאה מהרצליה, ונשארתי שם עד סוף הגשר. אז המהירות היא לא באמת הבעיה בפני עצמה כאן.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

בדוגמה שלך המהירות לא "אשמה".

 

מה שכן, גם גורמים "תורמים" הם חשובים!

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

עמותות שכאלה בד"כ מוקמות מתוך כוונה טובה אבל אחרי זמן די קצר הן הופכות לאדמיניסטרציה שצריכה להצדיק את הקיום שלה (לצורך גיוס כסף, מתנדבים או סתם כבוד ופרסים) והדרך הקלה ביותר היא על ידי הצגה של מצב הולך ומחמיר, בלי שיש לזה קשר אמיתי למציאות.

זה נכון לגבי "אור ירוק" והבדיות שאתם מתארים כאן אבל זה גם לגמרי נכון לגבי כל מני עמותות לזכויות אדם (לפחות אלו הותיקות כמו "האגודה לזכויות האזרח" ו"בצלם", לפני שהקרן הפכה את השקר לתעשייה) שמשקרות לגבי מצב הפלסטינים בשטחים וגם לגבי כל מני עמותות "רעבים" כמו "לתת" ו"לשובע" שמשקרות לגבי מימדי הרעב הכבד במדינה ועוד ועוד...

הקונספט הזה לא מוגבל רק לעמותות. ש"ס היא דוגמא למפלגה פוליטית כזו שכל זכות קיומה היא בהנצחת המצב שהיא באה לכאורה לפתור (עוני של מגזרים ספציפיים) וUNWRA היא דוגמא לארגון בינלאומי שכל זכות קיומו תלויה בהנצחת הפליטות הפלסטינית.

קקה זה וצריך לקחת את זה בפרופרוציה המתאימה.

פורסם
ההמון יקבל בביקורת כל דבר שעלול להוציא ממנו כספים. רק שבמקרה אחד מדובר בתהליך שיתכן בהחלט שיתרום להורדת התאונות בערים, לעומת מסחטת כסף שהוכח שתפקידה הוא - לסחוט כסף בחסות אכיפת החוק. יש בפורום מחקר שערך אחד המשתמשים רציניים פה, ניתן לראות שם שרוב המצלמות נמצאות באזורים שהן בכלל לא מועדים לתאונות.

כמובן שגם בכבישים מהירים צריכים אכיפת מהירות, אבל לגרום לכולם לדפוק בלימה לפני המצלמה ואח"כ להמשיך ב130 כרגיל זו לא אכיפה, זה צחוק מהאזרחים.

אני מניח שאתה מתכוון לזה.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?438791-%D7%9E%D7%A6%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%94%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%9F-%D7%91%D7%99%D7%97%D7%A1-%D7%9C%D7%A8%D7%9E%D7%AA-%D7%94%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%AA%D7%90%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-(%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%91-)

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם
יום שישי, בכסות של כתבה או ידיעה או איך שקוראים לדבר כזה ברשת המקומונים של "ידיעות אחרונות", מתפרסם טור "באדיבות אור ירוק".

ככלל, אני קורא את הטורים האלו בסמוך למדורי הסאטירה וההומור, שם מקומם וזה היחס הראוי להם. אבל הפעם קפץ הקוף לאור השקר הגס, הגלוי, הכל כך ישיר.

יכולתי לצרף פרשנות והסברים, אבל הפעם לשיטת "לא נגענו" יש אפקט הרבה יותר יעיל.

אז הנה לפניכם, זה בצד זה, השקר של אור ירוק אל מול נתוני הלמ"ס העדכניים ביותר - מישהו פה משקר לכולם ועושה את זה בעזרת כיסים עמוקים שקונים את דרכם לתודעה הציבורית.

[ATTACH=CONFIG]422190[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]422191[/ATTACH]

 

תיקון קל (כפי ששמתי לב שתיקנת גם אח"כ) - סימון השורה "מהירות גבוהה ביחס לתנאי הדרך" לא נכונה.

 

דווקא בשנה האחרונה אני מתחיל להשתכנע שמהירות מופרזת היא דווקא כן גורם משמעותי לתאונות, רק שהסטטיסטיקה האמיתית חבוייה בתוך כל מיני סעיפים. סתם לדוגמא, כמה הולכי רגל שנהרגו לא קיבלו זכות קדימה כי הנהג נסע מהר מכדי להגיב בזמן? מי יודע.

 

בשורה התחתונה? אם כולם היו נוסעים במהירות שמתאימה לזמן התגובה שלהם, לתחושתי היו הרבה פחות תאונות. סטטיסטיקה אמיתית אי אפשר להמציא לזה.

 

שני אלה מקרים קלאסיים של מהירות ביחס לתנאי הדרך, מה שלא ניתן לאכוף ע"י הפרויקט המדובר.

 

לא אמרתי לא לאכוף, ממש לא. אבל האכיפה (וחשוב ממנה - החינוך וההסברה) חייבת להיות כזו המביאה בחשבון הקשר של מהירות ותנאי דרך - ולא בהכרח מספר המצוין על תמרור.

בהקשר הזה ובהתייחס לתגובה של STONE - בהחלט כן, למהירות יש השפעה אדירה על הבטיחות שלנו, על היכולת לשלוט במכונית, להגיב בזמן ולבלום במרחק המתאים - אך כל אלו תחת "מהירות בהתאם לתנאי הדרך".

ממש כמו שיש מקומות בעיר בהם 50 הקמ"ש המקסימליים המותרים הם מהירות קטלנית ופושעת, כך גם בכבישים מהירים ובמיוחד בכביש 6 מהירות של 110 קמ"ש היא איטית ומסוכנת.

אני יוצא נגד ההכללה האוטומטית של מהירות כאם כל החטאים ועבירה הנאכפת בסיטונאות לעומת עבירות אחרות שהינן מסכנות חיים במובהק ובקשר הדוק ומיידי - אך מצריכות יותר עבודה בהיבט של קו ישיר וקצר בין עבירה לקנס.

 

לא יכלתי לנסח את זה יותר טוב :mm_yeah:

 

אני מסכים.

 

עם זאת, גם לבקש שהמדינה לא תאכוף את חוקיה זה לא ריאלי. אין מדינה מערבית שלא אוכפת מהירות בכבישים פתוחים.

 

הפתרון האמתי אינו להדביר את אכיפת המהירות אלא בעיקר להעלות את המהירות המותרת עצמה היכן שניתן.

 

דווקא כביש מספר 6 עם הבטיחות הפסיבית הירודה שלו הוא לא דוגמה טובה, וכך גם כבישים שלא מוגדרים בכלל ככבישים מהירים כמו חלקים מכביש החוף ומכביש 4.

 

אין מדינה מערבית שלא צריכה הכנסות.

 

כמובן שאין למדינה בעיה להצהיר שאין בכוונתה לאכוף חוקים מסוימים (ע"ע דו"ג בשוליים), אבל כשמדברים על מהירות קופצים ואומרים "אי אפשר לא לאכוף" - בטח שאפשר לא לאכוף, אבל יש יותר מדי הכנסות בשביל שלא יאכפו.

ככה זה כשמטרת העל של אכיפת תקנות התעבורה היא לא שמירה על הבטיחות (כפי שכוונת התקנות כשהן תוקנו) אלא מיקסום הכנסות.

 

-------------------------------------------

 

בנוגע לאור ירוק - מי שזוכר, בתחילת דרכו של הפרויקט הנקרא א3 אמר אבואב משהו בסגנון - על מנת שפרויקט המצלמות לא יהיה מסחטת כספים - יש להשקיע את ההכנסות במלחמה בתאונות הדרכים (כשיש בישראל 2 גופים - אור ירוק והרשות הלאומית למלחמה בתאונות הדרכים).

לפי שינוי המוזיקה שלו - הייתי מנחש שאי אלו שקלים "מושקעים" בחזרה באור ירוק.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
ישנה כתבה גם בוואלה על השקרים שמוכרים לנו. כנראה הישראלים התחילו לפתוח את העיניים ולא רק את הכיסים...

בשעה טובה באמת


×
×
  • תוכן חדש...