Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4068 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לא יודע מה איתכם, מהירות או לא מהירות, קצת אוף טופיק אבל אני עדיין מחכה שמישהו ישנה את המעבר חציה ללא רמזור שיש בצומת ירקון לבאים מכביש 5 ופונים לכביש 40 לכיוון דרום, כל פעם שאני עובר שם כמעט ונדרס.

פורסם

לגבי ההערה של החבר RZS, קיבלתי את ההערה שלך, הכל בסדר - חוץ מזה שהיא לא נכונה.

מה שכן, היא בהחלט גרמה לי לבדוק שוב נתונים שהכרתי והופתעתי לגלות ש... המציאות הסטטיסטית בהחלט תומכת בטענה שלי.

אז ככה, אני מצרף כאן עוד גרף, אמנם משנת 2012 ומתוך פרסומי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים - בהתייחס לתאונות קטלניות מהירות מופרזת במקום הרביעי עם 10 אחוזים.

הלאה, מניתוח תאונות דרכים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתוך סך כולל של 425 תאונות דרכים קטלניות בשנת 2013, 4 מהן בשל מהירות מעל למותר בחוק.

אגב, התמונה אכן משתנה כאשר מדובר במהירות מופרזת בנסיבות המקרה, שם המספר הוא עגום ועומד על 20 תאונות קטלניות - אך זה לא מה שמצלמות מהירות אוכפות.

הרשות הלאומית ל&#1.jpg

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם
יש לי רק שאלה אחת, מה יוצא להם מכל השקרים האלה?

הרי לא הם מקבלים את הכסף מדוחות המהירות.

פרס ישראל למר נאור וקו פתוח לקובעי המדיניות בתחום האכיפה.

הון-שלטון במיטבו.

פורסם

דווקא בשנה האחרונה אני מתחיל להשתכנע שמהירות מופרזת היא דווקא כן גורם משמעותי לתאונות, רק שהסטטיסטיקה האמיתית חבוייה בתוך כל מיני סעיפים. סתם לדוגמא, כמה הולכי רגל שנהרגו לא קיבלו זכות קדימה כי הנהג נסע מהר מכדי להגיב בזמן? מי יודע.

 

לפני כמה שנים כשקיבלתי דו"ח על מהירות, קיללתי כל הדרך לדואר על "מדפסות הכסף", ו "מיסים מחופשים לדוחות" וכו'. היום, כשפעם בשבועיים שלושה אני נצור בשומרון בגלל פקקי הענק שנגרמים כתוצאה מתאונות, כשאנשים נוסעים 120 בקטע בו בונים את מחלף ראש העין מזרח, אני מתחיל להסכים יותר עם אכיפת מהירות.

 

לאחרונה הציבו שלטים אלקטרוניים (מודדים), שבנתיים לא מפריעים לנהגים להיכנס ב120 לאזור של70. כנראה השלב הבא הוא מצלמות או ניידות.

 

בשורה התחתונה? אם כולם היו נוסעים במהירות שמתאימה לזמן התגובה שלהם, לתחושתי היו הרבה פחות תאונות. סטטיסטיקה אמיתית אי אפשר להמציא לזה.

הסאן רוף מקורי, החור שאתה הולך לעשות בגג לא.
פורסם
לגבי ההערה של החבר RZS, קיבלתי את ההערה שלך, הכל בסדר - חוץ מזה שהיא לא נכונה.

מה שכן, היא בהחלט גרמה לי לבדוק שוב נתונים שהכרתי והופתעתי לגלות ש... המציאות הסטטיסטית בהחלט תומכת בטענה שלי.

אז ככה, אני מצרף כאן עוד גרף, אמנם משנת 2012 ומתוך פרסומי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים - בהתייחס לתאונות קטלניות מהירות מופרזת במקום הרביעי עם 10 אחוזים.

הלאה, מניתוח תאונות דרכים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתוך סך כולל של 425 תאונות דרכים קטלניות בשנת 2013, 4 מהן בשל מהירות מעל למותר בחוק.

אגב, התמונה אכן משתנה כאשר מדובר במהירות מופרזת בנסיבות המקרה, שם המספר הוא עגום ועומד על 20 תאונות קטלניות - אך זה לא מה שמצלמות מהירות אוכפות.

[ATTACH=CONFIG]422264[/ATTACH]

 

 

מתוך הגרף שצירפת נסיעה בשכרות בקושי גורמת לתאונות קטלניות ("רק" 3%), אז אולי נפסיק לאכוף את זה?

הבעיה היא לא עם האכיפה, אלא עם הגבלת הקמ"ש המגוחכת בכבישים מהירים של 110 קמ"ש בלבד.

כאן באמת המטרה היא לגרוף כמה שיותר כספי ציבור וזו כנראה הדרך הכי קלה לעשות את זה.

פורסם

לא אמרתי לא לאכוף, ממש לא. אבל האכיפה (וחשוב ממנה - החינוך וההסברה) חייבת להיות כזו המביאה בחשבון הקשר של מהירות ותנאי דרך - ולא בהכרח מספר המצוין על תמרור.

בהקשר הזה ובהתייחס לתגובה של STONE - בהחלט כן, למהירות יש השפעה אדירה על הבטיחות שלנו, על היכולת לשלוט במכונית, להגיב בזמן ולבלום במרחק המתאים - אך כל אלו תחת "מהירות בהתאם לתנאי הדרך".

ממש כמו שיש מקומות בעיר בהם 50 הקמ"ש המקסימליים המותרים הם מהירות קטלנית ופושעת, כך גם בכבישים מהירים ובמיוחד בכביש 6 מהירות של 110 קמ"ש היא איטית ומסוכנת.

אני יוצא נגד ההכללה האוטומטית של מהירות כאם כל החטאים ועבירה הנאכפת בסיטונאות לעומת עבירות אחרות שהינן מסכנות חיים במובהק ובקשר הדוק ומיידי - אך מצריכות יותר עבודה בהיבט של קו ישיר וקצר בין עבירה לקנס.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם (נערך)

אני מסכים.

 

עם זאת, גם לבקש שהמדינה לא תאכוף את חוקיה זה לא ריאלי. אין מדינה מערבית שלא אוכפת מהירות בכבישים פתוחים.

 

הפתרון האמתי אינו להדביר את אכיפת המהירות אלא בעיקר להעלות את המהירות המותרת עצמה היכן שניתן.

 

דווקא כביש מספר 6 עם הבטיחות הפסיבית הירודה שלו הוא לא דוגמה טובה, וכך גם כבישים שלא מוגדרים בכלל ככבישים מהירים כמו חלקים מכביש החוף ומכביש 4.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

מהירות צריך לאכוף בעיקר באזורים בהם באמת יש קשר ישיר בין מהירות לתאונות, כמו למשל בתוך הערים שם מפגש עם הולכי רגל במהירות יסתיים באסון.

אבל כשהמטרה היא אכיפה ע"מ להכניס כסף ולא ע"מ לשמור על הסדר התקין של התנועה, בודקים איפה רוב האנשים יעברו את המהירות המותרת ואוכפים רק שם.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אכיפת מהירות מסיבית בתוך ערים היא לא דבר כל כך פשוט והיא חזיון לא-נפרץ גם במדינות אירופה.

 

גם איפה שיש אכיפה כזו היא לרוב בכניסה לעיר וברחובות ראשיים, ואז יקומו מי שיגידו שהמהירות "לא הורגת" שם אלא רק ברחובות הצדדיים הרבים מספור, ולך תרשת את כל אלו במצלמות...

 

תוסיף לזה שעל מנת שזה יהיה אפקטיבי צריך להוריד בלא מעט מהרחובות הללו את מגבלת המהירות - מזו הגנרית לעיר - למגבלה של 30-25 קילומטרים לשעה, שיש ערים באירופה שבהן זו המגבלה השכיחה יותר.

 

בבריטניה, למשל, ישנו תהליך של כמה שנים להורדת המהירות בערים (ולא רק בלונדון) ל-30 קמ"ש בצורה גורפת ולאכיפת מגבלה זו, וזה מתקבל בביקורת די דומה למה שאנחנו נותנים כאן למצלמות בכבישים פתוחים.

 

כמובן שזה לא אומר שיש לירחק מן הפתרון הזה, אבל רצוי שמי שמותח ביקורת יבין גם את הקשיים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

בשביל לתת לך עוד נקודה למחשבה - חלק לא מבוטל מאותם אוטובאנים מפורסמים הם באיכות פחות טובה מכביש 6 ואוטוסטרדות אחרות בישראל.

 

תעשה טובה ואל תשווה את ישראל לגרמניה. איכות האוטובאנים יכולה להיות ירודה אבל מה שיש שם בשפע ואין פה בגרוש זו תרבות נהיגה, וזה מה שעושה את כל ההבדל. פה על הכביש כל אחד דואג לעצמו, שם יש הרמוניה.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

בבריטניה, למשל, ישנו תהליך של כמה שנים להורדת המהירות בערים (ולא רק בלונדון) ל-30 קמ"ש בצורה גורפת ולאכיפת מגבלה זו, וזה מתקבל בביקורת די דומה למה שאנחנו נותנים כאן למצלמות בכבישים פתוחים.

ההמון יקבל בביקורת כל דבר שעלול להוציא ממנו כספים. רק שבמקרה אחד מדובר בתהליך שיתכן בהחלט שיתרום להורדת התאונות בערים, לעומת מסחטת כסף שהוכח שתפקידה הוא - לסחוט כסף בחסות אכיפת החוק. יש בפורום מחקר שערך אחד המשתמשים רציניים פה, ניתן לראות שם שרוב המצלמות נמצאות באזורים שהן בכלל לא מועדים לתאונות.

כמובן שגם בכבישים מהירים צריכים אכיפת מהירות, אבל לגרום לכולם לדפוק בלימה לפני המצלמה ואח"כ להמשיך ב130 כרגיל זו לא אכיפה, זה צחוק מהאזרחים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

הארגון הזה מציג נתונים כמו מחזירים בתשובה. אני זוכר שביום האשה הוא הציג את הנשים כנהגות טובות יותר מכיוון שמתוך כל התאונות נשים היו מעורבות פחות. .

ויש להם איזה קטע של שנאה לדו גלגלי למי שזוכר את המקרה עם המוות המצער של טל שביט ז''ל

פורסם

"אור ירוק" רואים בעצם הנהיגה "חטא הכרחי". אז ממילא הם יראו ברכיבה בדו גלגלי (ונהיגה במשאית הס מלהזכיר!) פשע נגד האנושות. :?

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]


×
×
  • תוכן חדש...