Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הבדלי דגמים של אלפא רומיאו


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4087 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הדיון הזה עונה היטב להגדרת ה'איך לריב באינטרנט':

1. pick a side

2. be a dick about it

 

בשרשור הזה, נראה שצד אחד לקח את סעיף 2 יותר ברצינות מהצד השני, כנראה שכל אדם לא מוטה יוכל להבחין מי מדבר עניינית ומי פחות..

 

אגב סתם שאלה, להשוות מיצובישי ולמבורגיני זה לגיטימי בעיניכם? להשוות ניסאן ופרארי? פשוט בטופ גיר ביצעו בזמנו השוואת EVO VS MURCIALAGO, ואני בטוח שאת הGT-R השוו לכל מיני דגמי עילית אחרים...

אתה תמיד יכול להשוות דגם מול דגם, אתה תמיד יכול לשוות דגם מול דגם בהתייחס לפרמטר מסוים (נניח האיבו והמורצ'יאלגו שחיים בעולמות מקבילים). אני אישית כנראה הייתי בוחר בבימר על גבי האלפא - ועדיין חושב שההשוואה ביניהם סופר הגיונית ואפילו מתבקשת בפרמטרים מסוימים.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הדיון הזה עונה היטב להגדרה איך לקחת נושא מעניין, שיכול לתפוס גובה - ולהפוך אותו לזירת התגוששות בבוץ שגורמת ללא מעט חברים שגם להם יש מה להגיד לשתוק ולא להכנס לקרב התרנגולות הזה.

 

פשוט חבל.

פורסם (נערך)

לפותח השרשור, אם הבנתי נכון אתה מתלבט בין 159 לג'ולייטה.

יש לי 159 טורבו ובעברי גם זוג 2.2. יש לי גם מספיק קילומטרים על ג'ולייטה במגוון דגמים.

לשתיהן יתרונות וחסרונות אחת ביחס לשניה.

ה159 הרבה יותר איכותית ו"גרמנית".

היא יותר פונה לנהג מהג'ולייטה, הן בהיבטים של הנדסת אנוש, תנוחת נהיגה, מיקום מחוונים וכו' והן בהיבטים דינאמיים של תקשורת בין הכביש לנהג.

ה159גם יותר יציבה מכל ג'ולייטה (ובכלל יחסית לרכבים אחרים).

הג'ולייטה יותר מודרנית וזה מורגש כמעט בכל תחום. היא קלה יותר, מרגישה זריזה יותר מה159(והיא באמת כזו בגרסת התלתן).

באופן מפתיע היא מרווחת יותר במושב האחורי (לפי עדות ילדי).

היא חסכונית יותר בדלק (בגרסת ה1.4) והיא יותר סחירה.

הבחירה האישית שלי, 159 טורבו שנותנת חבילה טובה יותר לטעמי

עריכה אחרונה על ידי amiger
פורסם
עובדתית זו האלפא האחרונה, כי היא האלפא האחרונה שיוצרה במפעל של אלפא רומיאו.

ה 164 יוצרה באותו מפעל 5 שנים אחריה.

ה 75 היתה האלפא אחרונה שעלתה, לפחות מבחינה דינאמית, על דגמי סדרה 3 של ב.מ.וו, היתה בעלת הנעה אחורית וקו המנועים הקלאסי של אלפא.

בשנת 90' הוצגה ה E36 של ב.מ.וו, וזה היה השלב בו אלפא "איבדה" את ב.מ.וו.

ה E36 היתה בליגה אחרת לגמרי מזו של האלפא, שגם כך היתה כבר בערוב ימיה, כך שלפחות עד הופעת ה 156 המוצלחת, שום מכונית שלה לא היתה ברת השוואה לב.מ.וו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

כלומר מדובר על, בגסות, 7 שנים - ה-156 הוצגה בשלהי 97 והייתה קרובה מאד ל-e46 על פי רוב הביקורות. אמנם ה-166 לא בדיוק עמדה בתחרות עם סדרה 5, אבל הייתה זולה משמעותית ול-147 לא הייתה מתחרה עד הופעת סדרה 1, לקראת סוף חייה פחות או יותר.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

ה159 הרבה יותר איכותית ו"גרמנית".

היא יותר פונה לנהג מהג'ולייטה, הן בהיבטים של הנדסת אנוש, תנוחת נהיגה, מיקום מחוונים וכו' והן בהיבטים דינאמיים של תקשורת בין הכביש לנהג.

ה159גם יותר יציבה מכל ג'ולייטה (ובכלל יחסית לרכבים אחרים).

הג'ולייטה יותר מודרנית וזה מורגש כמעט בכל תחום.

 

אחרי כל מה שכתבת, המשפט האחרון מוזר. הג'ולייטה יותר טובה בכל תחום, מלבד הנדסת אנוש, ניהוג ותכונות דינמיות...

אז במה נשאר לה להיות יותר מודרנית?

 

יש לי חבר שהיתה לו 159 (עד לא מזמן).

הלך לעשות נסיעת מבחן בג'ולייטה.

אחרי זה הוא אמר לאיש המכירות של אלפא שאין סיבה להוסיף כסף על רכב חדש על מנת להשתנמך באיכות הרכב.

איש המכירות הסכים...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
ה 164 יוצרה באותו מפעל 5 שנים אחריה.

ה 75 היתה האלפא אחרונה שעלתה, לפחות מבחינה דינאמית, על דגמי סדרה 3 של ב.מ.וו, היתה בעלת הנעה אחורית וקו המנועים הקלאסי של אלפא.

בשנת 90' הוצגה ה E36 של ב.מ.וו, וזה היה השלב בו אלפא "איבדה" את ב.מ.וו.

ה E36 היתה בליגה אחרת לגמרי מזו של האלפא, שגם כך היתה כבר בערוב ימיה, כך שלפחות עד הופעת ה 156 המוצלחת, שום מכונית שלה לא היתה ברת השוואה לב.מ.וו.

 

האחרונה היא ה-159.

 

ה-E36 אכן היתה יותר מוצלחת דינמית מהאלפא (בכל פרמטר), גם מה-156. אבל...

 

ה-156 היתה זולה יותר ובכל זאת נהנתה מעיצוב ותדמית ספורטיבית מול דגמי BMW המקבילים (גם E46). האלפא ידעה לתת התנהגות שובבה, רעש מנוע, הגה מהיר... כל מיני מאפיינים (מלבד עיצוב) שגרמו לך להרגיש שהיא יותר ספורטיבית, למרות שהייתה מכונית הרבה פחות מהוקצעת ושלמה מה-BMW המקבילות. כמובן שככל שעלית בסולם המנועים של BMW, היתרון של הגרמנית הפך ליותר ברור.

 

עדיין מבחינת תמורה ה-156 היתה מכונית מצויינת (ונראית מעולה גם כיום).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
יש לי חבר שהיתה לו 159 (עד לא מזמן).

הלך לעשות נסיעת מבחן בג'ולייטה.

אחרי זה הוא אמר לאיש המכירות של אלפא שאין סיבה להוסיף כסף על רכב חדש על מנת להשתנמך באיכות הרכב.

איש המכירות הסכים...

 

אישית אני מסכים איתך.

 

ובזאת חזרנו לנושא השרשור המקורי - השוואה בין דגמי הדורות האחרונים של אלפא רומיאו.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

ה-159 אולי שובבה יותר ומערבת יותר, אבל גם כבדה מדי ולפחות ביחס לג'ולייטה תהיה איטית בהפרש ניכר בכל כביש נתון ברמות הספק/משקל מקבילות. בפועל, להבדיל מהרושם אותו היא יוצרת, אחיזת הכביש של הג'ולייטה גבוהה יותר.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
אישית אני מסכים איתך.

 

ובזאת חזרנו לנושא השרשור המקורי - השוואה בין דגמי הדורות האחרונים של אלפא רומיאו.

 

מי שרוצה דיון שייתמקד בייעוץ לגבי איזה רכב עדיף לרכישה - עדיף לו לפתוח שרשור בפורום ייעוץ ולא בפורום קשקשת כללית...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
הוא כתב שהוא רוצה לרכוש? חשבתי שהוא שואל מסקרנות, כמו הרבה אחרים כאן.

 

אכן שאלתי מסקרנות ורצון להבין

פורסם

יש לי תחושה שאלו המהללים את ב.מ.וו מעולם להיו בעלים של אחת,

נכון סדרה 3 במיוחד E36-46 (היו לי גם וגם) הן בעלות יכולות דינמיות נהדרות במיוחד כשיש לי 3 ליטר טורי מקדימה וזוג צמיגים מזדקנים מאחור :)

אך עם מבעבר לאלפא בררה אותו ייצרן "פח" שאפשר להשוות אותו לקוראניות הבנתי שבתחום הניהוג ב.מ.וו (לפחות עד הE90 ) היא פנסטסטית-לגבי כל השאר האלפא בנויה טוב יותר,איכות יותר,מעניינת יותר בעין בפנים ובחוץ בידוד רעשים טוב יותר,יותר נוחה ומזדקנת היטב.

 

שאני אחזור על זה בגרמנית? או בראשלצית מתקדמת?

Porsche 944 turbo

פורסם

אותי יותר מסקרן למה ה159 נחשבת (והיא אכן) מהנה לנהיגה ובעלת התנהגות מעולה ואילו הבררה בעלת המנוע והשלדה הזהים סובלת ממוניטין הפוך.

אישית לא יצא לי לנהוג על הבררה אבל אשמח להשווה של מישהו שמכיר את הדגמים.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם
אותי יותר מסקרן למה ה159 נחשבת (והיא אכן) מהנה לנהיגה ובעלת התנהגות מעולה ואילו הבררה בעלת המנוע והשלדה הזהים סובלת ממוניטין הפוך.

אישית לא יצא לי לנהוג על הבררה אבל אשמח להשווה של מישהו שמכיר את הדגמים.

 

לא מדוייק,אני חושב שהכל עניין של ציפיות

בתור סאדן 4 דלתות ה159 מתנהגת לא רע בכלל,

אך בתור מכונית בעלת יומרות ספורטיות על מרכב קופה סקסי הבררה נחשבה בזמנו למאכזבת,

תראה בתצורה של 3.2 ו4 על 4 היא מגיעה כמעט לטון 700 ,קשה ליצור (או לפחות אי שם ב2006 שהיא הוצגה) רכב שיתנהג בדינמיות וזריזות עם משקל כזה,

אבל היא קרוזרית מעולה וכשלומדים לעבוד עם המשקל גם דיי מהנה.

פשוט היה כזה באזזזז סביבה שכל העיתונות הרכב בזמנו קיוותה שהנה הגיע הגאולה של אלפא רומאיו

Porsche 944 turbo


×
×
  • תוכן חדש...