Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4293 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב

בהמשך לחיפושיי אחרי מיניואן נתקלתי היום ב-2 מודעות ביד2 של פולקסווגן טוראן, אשר בשני המקרים נטען כי הוחלף המנוע.

דגם אחד משנת 2009 עם 90,000 ק"מ טוענת המוכרת כי הוחלף מנוע ויש כרגע "מנוע חדש עם אחריות לשנתיים".

דגם אחר, משנת 2010 עם 85 אלף ק"מ טוען המוכר כי המנוע הוחלף ע"י החברה כשלרכב היה רק 17,000 ק"מ ולכן בפועל המנוע החדש לכאורה עשה רק כ-70 אלף ק"מ.

 

שאלותיי:

1. האם להתרחק מרכבים כאלה? (לאו דווקא הדוגמאות הנ"ל אלא גם באופן כללי)

2. האם יש הבדל בין מוכר פרטי לסוחר/מגרש/חברת ליסינג וכו' במקרים כאלו?

3. אם שווה לבדוק - מה בדיוק לבדוק?

4. האם להחלפה יש השפעה על המחיר?

 

תודה!

פורסם (נערך)

דבר ראשון: לקבל מסמכים שהמנוע היה חדש מניילונים (ולא מחודש או מיובא מפירוק). הכי מומלץ להזהר ממנוע מיובא שכתוב עליו שעשה רק 30000 ק"מ.

הכלל: אין לדעת כמה ק"מ המנוע באמת נסע טרם התקנתו וזה עלול להשפיע על המחיר המשוקלל (מספר ק"מ) למרות האמור למטה.

 

דבר שני: יש ניירת שחייבת לעבור אישור במשרד התחבורה על החלפת המנוע, שינוי המספר הסיריאלי וכו

דבר שלישי: מנוע חלופי לא ישב "בול" כמו המקורי . לשים לב לרעידות ,רחשים וכו.

דבר רביעי: לגבי תמחור: בהנחה שאכן ההחלפה נעשתה כיאות, אז אפילו הרווחת (ממילא מנועי ה TSI ידועים בחייהם הקצרים לא אחת) אבל לדעתי אין פה ירידת/עליית ערך מבחינת מחירון רשמי. מנוע TSI חדש ברכב ישן זו לא תאונה ב VW, זה גם לא טוטל לוס, זו מציאות עגומה. ( לא נזכיר פה את הגיר)

דבר חמישי: לקחת למוסך מתמחה שיבדוק את המנוע ויאמת את הנאמר עליו (למשל מוסך רון בת"א שהוא מומלץ פורום)

 

מותר לשאול מדוע ננעלת דווקא על הטוראן בתור מיקרוואן ? הוא מתומחר מאד גבוהה וללא הצדקה.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם

ראשית, תודה על התשובות. אם יש פה מישהו שיש עוד משהו להוסיף, אשמח לשמוע.

 

לשאלתך - אתה צודק לגבי התמחור שלו, אבל הגעתי אליו כשחיפשתי מיניאן דיזל, ואז מבחיתי זה היה או זה או סניק. לצערי, ב-4 חודשים שאני מחפש, טרם נתקלתי בסניק דיזל. לכן התחלתי לחפש אלטרנטיבות והבנתי שאין לי הרבה אפשרויות אלא הטוראן. אלא שגם פה בחודשיים האחרונים לא מצאתי טוראן דיזל במצב/מחיר שמתאים לי, ואז חשבתי שאולי אתפשר על המנוע TSI שמבחינת צריכת דלק הוא עדיף על סניק/3008/5008/FRV ועוד דגמים שבדקתי.

 

האם יש לך אולי הצעה טובה יותר? האם אני צודק בחישוב שלי או שלא לקחתי בחשבון פרמטרים אחרים שיכולים להשפיע ולהפוך את החיסכון היחסי הקטן בדלק להפסד משמעותי יותר בדברים אחרים?!

פורסם (נערך)

כמעט כל טוראן דיזל שתמצא הינה מונית לשעבר עם 200000 ק"מ. צריך הרבה סבלנות.

יש יותר סיכוי למצוא סניק דיזל , למרות שגם ממנה נמכרו יחידות מעטות ולדעתי כולן מ 2010+.

דווקא FRV שהזכרת חוזרת לייצור סדרתי והייתי מחפש כזו. יחסית לבנזין תהיה חסכונית גם משנתון 2009 .

 

במקומך לא הייתי מתקרב למנוע TSI מחוץ לאחריות במיוחד בשנתונים האלה. זה יכול לעלות המון כסף. רק השבוע עלה פה בחור עם סיאט בת שלוש ומנוע TSI שכשל. תשלום של 4400 ש"ח למוסך מורשה. הוא מחוץ לאחריות.לכן כל אפשרות אחרת שתמצא תהיה עדיפה.

שקלת אולי אורלנדו דיזל ( 1:12) אמנם מאכזב כצריכה של דיזל אבל לא נורא.

 

איך בדיוק 3008 נכנסה לרשימה ?!

 

כדי לדעת מה להמליץ אתה חייב לפרט יותר: נסועה שנתית צפוייה, תקציב, אופי ניסעות, מספר נוסעים וגלאים , ניסיון קודם.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם

בטיול האחרון לצרפת שכרתי טויוטה וורסו, רכב מרווח מאד, נוח מאד, מתמרן מצוין ועל פניו מדובר במיניוואן מוצלח מאד.

לי הייתה ידנית עם מנוע דיזל ולכן אינני יכול להעיד על צריכת הדלק בדגמים המשווקים כאן בישראל אבל באמת מדובר ברכב יוצא מן הכלל

,

 

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

פורסם

SAVE

1. התקציב המתוכנן הוא 80 אלף שקל, לכן למשל השברולט אורלנדו אינה באה בחשבון שכן היא נמכרת במאה אלף וצפונה לדגם הכי "ישן" (2012).

 

2. הנסועה השנתית הצפויה היא כ-25 אלף ק"מ, במהלך השבוע על קו מודיעין-תל אביב ובסופ"ש גם נסיעות לירושלים וטיולים וכו'.

 

3. אנחנו משפחה עם 3 ילדים בני 6 (עם בוסטר), 4 (כסא בטיחות) וחצי שנה (סלקל). כרגע הגדולים יושבים מאחור עם אמא שלהם במגאן וצפוף שם. האמא תחזור לשבת לידי בעוד חצי שנה ואז התינוק יעבור אחורה ולא בטוח שייכנסו לי שם 2 בוסטרים וכסא בטיחות רחב מבלי שאצטרך לעסוק בלוליינות. לכן חיפשתי רכב עם 3 מושבים נפרדים וחשבתי שה-3008 שהוא רכב יחסית רחב, ייכנס לרשימה, תקן אותי עם אני טועה.

לכן גם החיפוש הוא סניק או רכב 7 מקומות. לצערי הרכבים האלה זוללי דלק (FRV למשל עושה 1:9 כנ"ל הגלקסי למיניהם) ומכאן שהגעתי לחפש אחר סניק דיזל ומשם הדרך לטוראן דיזל היה מהירה. כשהתחלתי להתייאש מלמצוא דיזל הייתי מוכן להתפשר גם על טוראן TSI החסכוני פחות מהדיזל כמובן אבל עדיף על FRV ושאר ה-7 מקומות (או הסניק 2 ליטר).

 

ניסיון קודם? אין לי ניסיון קודם ברכבי 7 מקומות או בכלל במיקרו-וואן אלא רק בסופר מיני או משפחתיות.

 

אני כמובן מעדיף רכב אירופי אבל מאחר ואשתי תנהג ברכב רוב השבוע, ולא לא אכפת, אז גם יפני/קוריאני אפשרי.

 

אגב, שמעתי על הצרות של ה-DSG אבל לא ידעתי שגם ה-TSI כזה בעייתי וזה בהחלט גורם לי לכאב ראש....

 

spidrmen

שמעתי על הורסו, עד כמה שידוע לי טויוטה (לפחות הדגמים השכיחים בארץ) הוא רכב מעט "משעמם" עם מעט מאד איבזור, מתומחר יקר יחסית כמשומש ואם אני צריך לרדת לשנתון 2009 (כשאני מעדיף 2010 לפחות) אז אני מעדיף לקחת משהו גרמני.

פורסם (נערך)

טוב:

דבר ראשון תריץ חיפוש פה בפורום על רכב 7 מקומות. תמצא המון מידע (חלקו אפילו אני כתבתי).

דבר שני: הפיגו 3008 יפה מאד אבל במושב האחורי שלה אין מקום לשלושה כסאות או בוסטרים. תוריד אותה מהרשימה.

מיקרואן שעושה 1:9 בבנזין נחשב ממוצע בחתך הנ"ל.

כאשר אשתך תחזור למושב הקידמי תצטרך 3 מושבים מאחור. לפיכך תמחק את האורלנדו ,המאזדה 5, אאוטלנדר . הם רכבי 6 מקומות ולא בסידור שאתה מחפש.

 

הטיוטה ורסו ,קאיה קארנס ,טוראן, ניסן קשקאי+2 הן מהצרות והצפופות בקטגוריה.

המלכה בתחום היא הפורד SMAX . מאובזרת ומרווחת היטב .אוהבת דלק. המחיר בהתאם.

במרחק פוטו פיניש ישנה את ה פג'ו 5008 - שגם לה יש איזה בעיית מנוע קלה (אבל לא כזו חמורה כמו ב TSI)

אחותה הצולעת מגיעה מקום שלישי פיקאסו C4 . אותם רכיבים למעט הגיר הרובוטי (ולכן צולעת). שתיהן עושות 1:10 .

אח"כ הרנו (גראנד) סניק - שגם בה האבזור עשיר המרחב טוב. אבל מדי פעם בעיות חשמל קלות (מניסיון).

אח"כ יש את כל השאר שהן פחות מאובזרות, פחות חסכוניות ובקיצור : פחות ! (ויסלחו לי פה כולם)

 

אין יתרון לרכב גרמני. זה עבר מן העולם. הכל בראש.

 

דווקא את הפגו סיטרואן ניתן למצוא בזול כי עקב סטיגמה שגויה בארץ המחיר הרשמי הוא 20-30% מעל המחיר בפועל ובנוסף גם ככה שוחטים אותן במחירון של לוי יצחק .

 

בקיצור ב 80K אתה רוכש יופי של 5008 מודל 2011 . כאמור גם היא לא חפה מבעיות רק צריך לדעת מה לבדוק.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם

SAVE

תודה על התשובה המהירה והמפורטת.

אם אני מבין נכון, אז בהנחה שאני לא מוצא רכב דיזל (טוראן/סניק) ולא רוצה להידרש להוצאות דלק גבוהות מהממוצע, אזי הבחירה היא בין 5008, אחותה לבית סיטרואן או הרנו סניק.

 

אני רוצה להוסיף ולשאול לגבי 3 רכבים:

1. סיאט אלתיאה (דיזל או טורבו בנזין, 5 או 7 מקומות XL) האם כדאי לשקול בכלל אופציה כזו?

2. לא איזכרת את ה-FRV של הונדה שיש לה 3 מושבים נפרדים מאחור (וגם מקדימה...), האם היא מתחרה הבאה לידי ביטוי בין ה-5008 לסניק למשל?

3. האם לרכב מנהלים, דוגמת C5 או סופרב למשל, יש ספסל אחורי רחב דיו ל-3 ילדים, להבדיל מהפלואנס או מהאוקטביה לדוגמא שנחשבות למשפחתיות רחבות (האם הן באמת רחבות יותר משמעותית מהמגאן שלי למשל, או שמדובר ב-2 וחצי סנטימטרים שלא מורגשים ומכאן שארגיש איתן כמו במגאן?) וכדאי לחשוב על רכב מנהלים כזה במקום 7 מקומות? (כשבפועל אני לא צריך את כל ה-7 מקומות אלא מספיק מקום מאחור ל-3 ילדים עם בוסטרים ועם כסאות בטיחות)

 

תודה.

פורסם

אין לי ניסיון עם סיאט אליתאה .שווה בדיקה בפועל . לסיאט יש את אלהמברה שהוא כנראה אחלה רכב אבל עם מנוע TSI ויקר רצח וגם בו לא התנסתי.

ה FRV מתחרה אבל קטנה יותר בנפח האחסון של עגלות תיקים , דלק. נניח מקום שישי במירוץ.

נכון שאתה לא צריך 7 מקומות, אבל תחשוב מה קורה שאתה יוצא לטיול משפחתי ... לחלופין תתקין גגון. יש גם סניק 5 מקומות שגם היא בסדר.

 

לצערי רוב דגמי המנהלים (הנחשבות גדולות) מגיעות בפועל עם ספסל אחורי צר כמו של i30 . יש להן בפירוש יתרון בתא מטען ענק ובפינוקים.

יש פה שרשור של מישהו שמדד בפועל.

פורסם

אין לי ניסיון עם סיאט אלתיאה .אבל שוב ליפול לאמינות של VW... הבנתי גם שהמנוע שם לא הכי חסכוני. בקיצור לא יכול לדרג אותה. אולי מישהו בפורום ראה או שמע עליה יותר.

 

ה FRV מתחרה אבל קטנה יותר בנפח האחסון של עגלות תיקים , דלק. נניח מקום שישי במירוץ.

נכון שאתה לא צריך 7 מקומות, אבל תחשוב מה קורה שאתה יוצא לטיול משפחתי ... לחלופין תתקין גגון. יש גם סניק 5 מקומות שגם היא בסדר.

 

לצערי רוב דגמי המנהלים (הנחשבות גדולות) מגיעות בפועל עם ספסל אחורי צר כמו של i30 . יש להן בפירוש יתרון בתא מטען ענק ובפינוקים.

יש פה שרשור של מישהו שמדד בפועל.

פורסם

בכלל, ברגע שאתה נתקל בכמה היסטוריות שכוללות החלפת מנוע, קח בחשבון שדבר כזה יכול ליפול גם עליך.

 

לא ברור לי אם אתה חייב גיר אוטומטי, אחרת הייתי מציע לשקול גם טנדרון - קונקט (מרווח מאוד מאוד, יקר לתחזוקה, אבל בסך הכל יופי של רכב), קנגו או פרטנר/ברלינגו.

האחרונים נראים קטנים, אבל המושב האחורי שלהם מאוד מרווח, ונשאר הרבה מקום למטען.

 

אם אתם חייבים גיר אוטומטי - קנגו בנזין אוטומטית יכולה להיות אופציה לא רעה.

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

פורסם

היה לאישתי טוראן שנת 2008 שנמכר לפני כ-שנה

מבחינתה זה היה הרכב הטוב ביותר שהיה לה.

מבחינתי זה הרכב הגרוע ביותר שהיה לי.

בתקופתו אצלו החולפו 2 מנועים, אחד ב8000 ק"מ והשני ב45000 ק"מ.

עוד כמה בעיות מעצבנות כמו קויילים שהלכו פעמיים, מחשב פעם אחת.

לאחר המנוע השני שהוחלף הובטח לנו שהבעיות נגמרו .

הרכב נמכר עם כ-90K

לרכב יש DSG-6 ולא הייתה לנו בעיה אחד במשך 5 השנים.

 

מבחינת צריכת דלק הממוצע היה 1-10.

פורסם
כמעט כל טוראן דיזל שתמצא הינה מונית לשעבר עם 200000 ק"מ. צריך הרבה סבלנות.

יש יותר סיכוי למצוא סניק דיזל , למרות שגם ממנה נמכרו יחידות מעטות ולדעתי כולן מ 2010+.

דווקא FRV שהזכרת חוזרת לייצור סדרתי והייתי מחפש כזו. יחסית לבנזין תהיה חסכונית גם משנתון 2009 .

 

במקומך לא הייתי מתקרב למנוע TSI מחוץ לאחריות במיוחד בשנתונים האלה. זה יכול לעלות המון כסף. רק השבוע עלה פה בחור עם סיאט בת שלוש ומנוע TSI שכשל. תשלום של 4400 ש"ח למוסך מורשה. הוא מחוץ לאחריות.לכן כל אפשרות אחרת שתמצא תהיה עדיפה.

שקלת אולי אורלנדו דיזל ( 1:12) אמנם מאכזב כצריכה של דיזל אבל לא נורא.

 

איך בדיוק 3008 נכנסה לרשימה ?!

 

כדי לדעת מה להמליץ אתה חייב לפרט יותר: נסועה שנתית צפוייה, תקציב, אופי ניסעות, מספר נוסעים וגלאים , ניסיון קודם.

קראתי הכל עד שהגעתי למשפט הבא " במקומך לא הייתי מתקרב למנוע TSI .... .

אם הייתה מסביר שמדובר במנוע 1.4 עם הטורבו הכפול הבעייתי אז אני בהחלט מסכים, אבל ... .

מה שנקרא אין לי בעייה שתכתב הכול רק תסביר ואז יהיה אפשר להיתיחס ברצינות,ולא להבין פשוט שאתה לא מכיר את הרכב המנוע ומן הסתם נוסע בטיוטה קורולה 1.6 .

פורסם
אם הייתה מסביר שמדובר במנוע 1.4 עם הטורבו הכפול הבעייתי אז אני בהחלט מסכים, אבל ...

שאול, גם עם המשפט הזה אני לא מסכים, זה לא נכון לעשות הכללות, בשום תחום.

כשיקרה משהו לרכב שלי, גולף 160 עם הטורבו הכפול, אתם תהיו הראשונים שידעו. החודש סגרתי איתו 4.5 שנים.

×
×
  • תוכן חדש...