Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ארבעה חודשים ו 7000 ק"מ ב C4 פיקאסו


nonagon
שימו לב! השרשור הזה בן 3778 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה ז'תומרת בהריון? מה מספר שלוש? יענו יק צידרק צידרוני או שח שחמט שחמוני?

נו מילא שיהיה אבל באיזה אוטו ניסע כולנו?

אז מחליפים... את השקודה פאביה שפורט ידנית 1.6L שנולדה לנו ב 2009 וסחבה את שנינו, שלושתנו וארבעתנו במשך 130 אלף קילומטרים, מסע שלם אבל לא מתאים ל 3 כסאות ילדים.

אבל במה? מסחרי? 7 מקומות? גגון סגור? נגרר? עוקב?

סקר שוק: קנגו, ברלינגו, פרטנר, פיקאסו, סניק ויש גם אסייתיות אבל אני לא נוהג בשעוני קסיו (אמינים לנצח אבל אני חסיד של הנדסה חדשנות ועיצוב גם על חשבון אמינות), ליסינג לשעבר, פרטי לשהווה, אחרי תאונה, לפני תאונה. בדקתי הכל.

נפל הפור! סיטרואן C4 פיקאסו מחזור נוב' 10, 85K ק"מ ליסינג לשעבר מחברה גדולה ומכובדה.

עליי לציין שתהליך הקנייה היה הוגן וראוי – כל מה שנאמר הועלה מייד על הכתב וכובד, כל דרישה שהעלתי בוצעה ללא התנגדות (החלפת צמיגים ועוד שטיקים קטנים). המחיר? ישראלים יקרים - המשיכו נא לשלול מכוניות צרפתיות ולזלזל בערכן, כך אמשיך אני לקנות אותן במחירי רצפה.

דבר הבוחן בבדיקה: "כחבילה האוטו בסדר גמור..." אם כך, בסדר גמור I guess.

וכבר בעייה ראשונה - אני מחזיק ברשיון נהיגה וגם נוהג 20 שנה, בעשור האחרון נוסע 25-30 אלף ק"מ בשנה,

אך בתוך כל הנהיגה הזו, לא ביצעתי יותר ממיילים ספורים ברכב אוטומטי וגם זה בחו"ל לפני עשור והנה אני יושב באוטומט ותוהה: "זה לא מקפץ ונכבה ברמזור?, איך זה מזנק בעלייה?" ועוד, הדיוט אמיתי.

מסתבר שזה מסתדר איכשהוא וגם יש Hill Hold.

תוך סקר השוק שעשיתי, הסתבר שסיטרואן חולקים מכלולים עם טויוטה ולכן בנסיעה הראשונה ביצעתי את ההליך הבא: באזור תעשייה נטוש תוך כדי נסיעה מעביר ידית הילוכים מאוטומט לניוטרל ועוצר כעבור מספר שניות. שיהיה, אתם יודעים.

 

עייפים? לכו לישון, אני ממשיך.

 

האוטו עצמו – ההנד ברקס? לחצן אלקטרוני, בורר מצבי מזגן? לחצן אלקטרוני, לוח מחוונים? אלקטרוני, תצוגה דיגיטלית בשטח המת מבחירה שלי (מימן לנהג, האזור ממנו בד"כ באה הברברת בנסיעות, עם השנים למדתי לעמעם קליטת נתונים מהאזור הזה, קשה עכשיו לחזור אחורה- לקח לי יום עד ששמתי לב שכתוב add oil).

בקיצור, כל האינטרדיגיטליה הזו מדגדגת לי כאן וכאן וכאן... (אח! מאירק'ה אני מתגעגע). לא עושה לי את זה.

 

הנסיעה – חשוב שתבינו דבר לגבי התיבה הרובוטית החד מצמדית מטילת המורא. בתוך התיבה הספציפית של הפיקאסו יושב ספרדי קטן שלמד העברת הילוכים אצל מיטב המומחים בצרפת ואם יודעם איך להתייחס אליו הוא עושה עבודה מצויינת וחלקה. הבעייה הגדולה, שלי לפחות, היא שהרבה פעמים הוא חושב שהוא יודע טוב ממני מה הצעד הבא שלי. זה נעוץ בבעיה הנדסית ברכב, לספרדי הקטן אין חלון. אז יש ידיות ואני משתמש בהם כל כך הרבה שאני מקווה שהספרדי לא נעלב.

 

הנסיעה עצמה מתורבתת כל כך בהשוואה לפאביה ויש המון כוח כל עוד אומרים לספרדי לקחת הפסקה - להשגת תאוצה מוטב לתת לטורבו לעבוד בהילוך גבוה בסל"ד ביניים מאשר להוריד הילוך ולעשות הרבה רעש ומעט תאוצה (מצב קרוז – דייהו קרוז).

נכנסים כולם? כן! המעברים קצת צפופים כי אני כמעט טוויל (מטר ותשעים בנעלי קיפי). בהתחלה זרקתי ילד בבגאז' (כסאות 6, 7) אבל אזור קריסה מאחורה רק קצת יותר מבמושב אחורי של פיקנטו וצורך בדיילת כדי להעביר לו מזון, שתייה ובידור, גרם לי להתפשר על הסידור הבא:

כיסא 1: הנהג הכמעט טוויל, כיסא 2: גדולצ'יק (בוסטר רציני, התאמה לכרית אויר או בלי כרית אויר), כיסא 3: יַלדָה'לֶה, כיסא 4: ההנהלה הבכירה, כיסא 5: מהשמו הקטן. כולם יושבים ברווחה ונהנים מהוילון הגאוני המובנה בדלת.

בגאז' ענק – קניתי מכונת כביסה ביד2, נכנסה בעמידה.

טיפול 90K - הכל תקין אומר גראז'ניק.

 

ונוסעים... אנחנו כל המן נוסעים. גרים בפריפריה, רחוק מהמשפחה, אוהבים לטייל.

ואומרים... טוב שבחרנו ברכב הזה - מעלותיו מגמדות את חסרונותיו.

אני שונא כשהקולות בראש שלי משתתקים... אני אף פעם לא יודע מה הבני ז@נ$ת האלה מתכננים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה

 

אהבתי את סגנון הכתיבה ההומוריסטי :-)

 

אני אוהב את הרכב הזה, רכב עם אופי וייחוד.

 

דרך אגב אם כבר חשבת על בטיחות היושבים בשורה השלישית, למה שלא תחשוב על בטיחות הגדולצ׳יק בכסא 2 ותעביר לשם את ההנהלה הבכירה או שאתה שייך להסתדרות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...דרך אגב אם כבר חשבת על בטיחות היושבים בשורה השלישית, למה שלא תחשוב על בטיחות הגדולצ׳יק בכסא 2 ותעביר לשם את ההנהלה הבכירה או שאתה שייך להסתדרות?

 

הלוואי ויכלתי.

מהשמו הקטן בסלקל ועדיין לא כ"כ מרוצה בנסיעות - זקוק להנהלה לידו.

האינטראקציה בין ילדל'ה לגדולצ'יק היא כזו שלוקחת קשקשת, שטויות ומעשי קונדס ויוצרת סינרגיה אכזרית- אין סיכוי שנזוז יותר משתי פרסאות לפני שאאולץ ע"י ההנהלה לצאת מאדישותי ולטפל בעניין.

הסיכון המחושב פה הוא שמיקום גדולצ'יק רחוק מכרית האויר (או ניתוקה) כשראשו בגובה משענת הראש עדיף על השלכתו לבגאז'.

אני שונא כשהקולות בראש שלי משתתקים... אני אף פעם לא יודע מה הבני ז@נ$ת האלה מתכננים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה

 

אהבתי את סגנון הכתיבה ההומוריסטי :-)

 

אני אוהב את הרכב הזה, רכב עם אופי וייחוד.

גם אני אהבתי את הכתיבה!

 

ציינת איזה מנוע היה בפאביה, ולא רשמת באיזה מנוע מדובר ב-C4 (דיזל?) שום מילה על צריכת דלק, אולי משהו על האורך של הרכב?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני אהבתי את הכתיבה!

 

ציינת איזה מנוע היה בפאביה, ולא רשמת באיזה מנוע מדובר ב-C4 (דיזל?) שום מילה על צריכת דלק, אולי משהו על האורך של הרכב?!

תודה.

בפיקאסו מנוע 1.6 טורבו. צריכת דלק 1:11-1:12 אבל אם ארגע קצת יהיה יותר טוב. הרגל עוד כבדה מהפאביה:-D

אורך הרכב הוא כשל פלואנס אולי מעט יותר. מה שמייחד הוא הגובה וההנדסה הפנימית שכוללת מושבי שורה שנייה על מסילות ושורה שלישית שנעלמת לרצפה.

אני שונא כשהקולות בראש שלי משתתקים... אני אף פעם לא יודע מה הבני ז@נ$ת האלה מתכננים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה של כתיבה.

קולחת, הומוריסטית אך יחד עם זו עניינית מאוד.

 

הצגים הדיגיטליים האילו - במיוחד של המהירות (שכל מה שהעין + המוח שלנו רוצים - זה בסה"כ לכמת קודם את מצב המחוג) היו מוציאים אותי )לפחות בהתחלה אם הייתי נוהג ברכב כזה) מדעתי.

אולי צריך להתרגל אבל נראה מוזר לראות מהירות עולה (או יורדת) בדיגיטלי. בתצוגת שעון אנלוגי - זה נראה יותר טבעי (וגם לדעתי יותר יפה. קלאסי. מובן).

איך אתה מסתדר עם זה חוץ מזה ש"זה לא עושה לך את זה" ?

זה לא "מנתק" אותך מהנתון של המהירות ?

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נגעת בנקודה רגישה.

כל חיי אני עונד שעון אנלוגי ומתקשה בקריאת שעון דיגיטלי (לוקח לי קצת זמן עד שאני מבין ש 17:52 זה בעצם עשרה לשש)

ההיבט של מיקום מחוג חסר לי מאוד ושתיים או שלוש הספרות לא אומרות לי הרבה מה גם שחיווי האורות והאיתות נמצא בגלגל ההגה - לא עוזר לי, אבל אני מתרגל לאט ובזהירות.

כמו כן היד עדיין יורדת לידית ההילוכים שאינה שם (בורר פאנטום) בעיקר ביציאה מסיבוב וזינוק ברמזור.

אני שונא כשהקולות בראש שלי משתתקים... אני אף פעם לא יודע מה הבני ז@נ$ת האלה מתכננים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי מקרה דומה לשלך פשוט אצלי היה במכה אחת "שלישיה"

יש לי C4 פיקאסו שנת 2008 2.0, יש אותו כמעט שנתיים.

האוטו הזה מעולה, אין תקלות אין בעיות.

למי שיש שאלות אני אענה בכיף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה הוא ביקש להוסיף שמן, ביררת?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה הוא ביקש להוסיף שמן, ביררת?

 

כן.

בהיותו מנוע טורבו הוא אוכל לא מעט שמן, מכונאי של לובינסקי אמר לי, מבלי ששאלתי, שליטר ל 5K ק"מ נחשב נורמלי.

חיישן השמן עצמו ברכב מכוייל כך שאינו סומך על מדידת שמן ע"י האדם הסביר ונכנס להיסטריה די מהר.

הבנתי שניתן לשים איזה בנד באיזה איפ'שהוא במנוע ולצמצם את התעופפות השמן.

בכל מקרה אני מחזיק באוטו גלון 5w30.

אני שונא כשהקולות בראש שלי משתתקים... אני אף פעם לא יודע מה הבני ז@נ$ת האלה מתכננים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה, נהניתי לקרוא.

בתור אחד שהחזיק צרפתיות לתקופות ארוכות, אני יותר ממסכים איתך שהרכבים אמינים ומהנים מאד, ושימשיכו כולם לנהוג ביפניות/קוריאניות משעממות.

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן. בהיותו מנוע טורבו הוא אוכל לא מעט שמן, מכונאי של לובינסקי אמר לי, מבלי ששאלתי, שליטר ל 5K ק"מ נחשב נורמלי.חיישן השמן עצמו ברכב מכוייל כך שאינו סומך על מדידת שמן ע"י האדם הסביר ונכנס להיסטריה די מהר.הבנתי שניתן לשים איזה בנד באיזה איפ'שהוא במנוע ולצמצם את התעופפות השמן.בכל מקרה אני מחזיק באוטו גלון 5w30.
אחלה כתיבה ! זה שהמנוע מצויד בטורבו לא מחייב תיאבון רב לשמן (אלא אם אתה מבלה רב הזמן בקרבת הקו האדום...). אני עם מכונית שנייה המצוידת במנוע TSI, במכונית הקודמת המנוע צרך כ-0.5 ליטר בזמן ההרצה בלבד, והמנוע הנוכחי לא צרך גרם שמן בזמן ההרצה (המנוע החדש גמע עד עתה כ-2500 ק"מ).

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...זה שהמנוע מצויד בטורבו לא מחייב תיאבון רב לשמן...

 

זה נכון, אני מניח. לפי מה שהבנתי ישנו איזה צינור נשם במנוע הפיקאסו שממוקם כך שמעיף שמן החוצה. או משהו כזה, אני לא כ"כ בקי בדברים האלו.

בכל אופן זו תכונה של הדגם שאינה בעייתית במיוחד ולא מצדיקה התערבות כירורגית. יש לשים לב תמיד למצב השמן ולטפל בזמן (אני מבצע טיפול שמן כל 10-15K ולא 30K כפי שאומר יצרן).

אני שונא כשהקולות בראש שלי משתתקים... אני אף פעם לא יודע מה הבני ז@נ$ת האלה מתכננים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3778 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...