Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4799 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,זאת ההודעה הראשונה ואני מקווה שגם לא האחרונה.

לפני כחודשיים קיבלתי הונדה סיוויק 2009 האצ'בק במצב חדש עם 20 אלף קילומטר.

 

מהיום שקיבלתי אותה מלווה אותי נורה וסמל על צג המסך שמתריע על בעיה בצמיג,זה נראה כיאלו חסר אוויר בצמיגים אך אני מקפיד על הלחץ הנכון ובהחלט לא חסר. הסמל מופיע באופן קבוע כנורה וכאשר אני מתניע את האוטו הוא גם מופיע על הצג.

 

יש לציין כי חיפשתי את משמעות הנורה והסמל על הצג גם בספר הרכב אך לא מצאתי דבר.

 

אשמח לדעת מה פשר הסמל הזה. אני מצרף תמונה.

 

 

תודה מראש,נבו.

tirep.jpg

פורסם
נורת התראת לחץ אוויר - בדוק לחץ אוויר בגלגלים.

 

זהו,שבדקתי ומילאתי אוויר כבר כמה פעמים על מנת לשמור על הלחץ התקין לפי הגדרות היצרן,וזה עדיין מתריע.

 

מה ניתן לעשות? האם ישנו קשר לכך שהצמיגים בני 4 שנים ועדיין לא הוחלפו?

פורסם

זה מכיוון שלא איפסת את הנורה- לאחר מילוי אוויר סע במשך כמה דקות במהירות העולה על 40 קמ"ש אמור להתאפס.

 

יכול גם להיות חיישן לא תקין/ג'אנט שקיבל מכה/חיישן מלוכלך.

 

תתחיל מהזול אל היקר.

פורסם

ממתי צריך לגשת למוסך כדי לאפס התראה על לחץ אויר נמוך בצמיגים? יש כפתור מיוחד לשם כך, אין צורך במוסך.

נבו, לכפתור האיפוס יש סמל זהה לזה של נורת ההתראה שנדלקה. אם אינך מוצא אותו, עיין בספר הרכב.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

אז ככה: מדובר - כמו שאמרו וכמו שהבנת לבד - על נורה שמתריאה מפני לחץ אוויר לא תקין, לאו דווקא נמוך, בצמיגים.

אני נתקלתי שני סוגי מערכות התראה כאלה:

הראשונה, בסקודה, בה יש כפתור עם אותו הציור שאומר למחשב הרכב שהלחץ הנוכחי בצמיגים הוא הלחץ ה"נכון". מה זה אומר? ניגשים לנקודת מילוי האוויר המועדפת עלייך, ממלאים אוויר כראות עינייך (לפי המלצות יצרן או לפי המלצות אחרות שאומרות בין 2 ל-3 PSI יותר). יש לקחת בחשבון שעל צמיג חם יש למלא 5-6 PSI יותר בין כה וכה.

אחרי שמילאת אוויר מצא את הכפתור ולחץ עלייך כמה שניות עד שההתראה תעלם.

השנייה: בדודג' גראנד קארוואן (עוד גרסא לקרייזלר וויאג'ר, יותר 'פושטית'), אין כפתור והמחשב מחליט לבד מה הלחץ הנכון, פה אתה כבול למילוי לחץ ש"נכון לפי היצרן". הנורה אמורה להיכבות בין כמה דקות לחצי שעה של נסיעה לאחר מילוי אוויר.

יש לציין שיכול להיות פגם במערכת ואז לא משנה מה תעשה המערכת לא תזהה שהלחץ הוא "נכון" ואז תאלץ לגשת למוסך לאיפוס התקלה או כיול מחדש של המערכת (קרה אצלי בדודג' ונאלצתי לגשת להחליף אותה, היה מדובר ברכב שכור לתקופה ארוכה).

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם
אז ככה: מדובר - כמו שאמרו וכמו שהבנת לבד - על נורה שמתריאה מפני לחץ אוויר לא תקין, לאו דווקא נמוך, בצמיגים.

אני נתקלתי שני סוגי מערכות התראה כאלה:

הראשונה, בסקודה, בה יש כפתור עם אותו הציור שאומר למחשב הרכב שהלחץ הנוכחי בצמיגים הוא הלחץ ה"נכון". מה זה אומר? ניגשים לנקודת מילוי האוויר המועדפת עלייך, ממלאים אוויר כראות עינייך (לפי המלצות יצרן או לפי המלצות אחרות שאומרות בין 2 ל-3 PSI יותר). יש לקחת בחשבון שעל צמיג חם יש למלא 5-6 PSI יותר בין כה וכה.

אחרי שמילאת אוויר מצא את הכפתור ולחץ עלייך כמה שניות עד שההתראה תעלם.

השנייה: בדודג' גראנד קארוואן (עוד גרסא לקרייזלר וויאג'ר, יותר 'פושטית'), אין כפתור והמחשב מחליט לבד מה הלחץ הנכון, פה אתה כבול למילוי לחץ ש"נכון לפי היצרן". הנורה אמורה להיכבות בין כמה דקות לחצי שעה של נסיעה לאחר מילוי אוויר.

יש לציין שיכול להיות פגם במערכת ואז לא משנה מה תעשה המערכת לא תזהה שהלחץ הוא "נכון" ואז תאלץ לגשת למוסך לאיפוס התקלה או כיול מחדש של המערכת (קרה אצלי בדודג' ונאלצתי לגשת להחליף אותה, היה מדובר ברכב שכור לתקופה ארוכה).

 

נאלצת להחליף מערכת שלמה?

בטח עסק יקר,מקווה שלא אצטרך גם. אני אנסה את מה שאמרת תודה רבה.

פורסם

הוא נאלץ לחזור לחברת השכרה ולהחליף את הרכב השכור באחד אחר.

 

 

קיימים שני סוגים של מערכות ניטור לחץ אוויר בצמיגים - הפשוטה יותר לא כוללת שום חיישנים נוספים ושום חומרה אחרת.

 

היא מחשבת מהירות סיבוב גלגל לפי חיישני ABS. גלגל עם לחץ נמוך יותר מסתובב מהר יותר, כי הקוטר הדינאמי שלו יורד.

 

מעל הפרש מהירות מסויים נדלקת נורה.

 

אני מניח שיש לך את מערכת מסוג זה.

 

המערכת המשוכללת יותר כוללת חיישנים בכל גלגל, שמדווחים את הלחץ האמיתי ליחדת הבקרה. לרוב קיימת ברכבים יקרים יותר או ברכבי שטח.

 

 

פורסם
הוא נאלץ לחזור לחברת השכרה ולהחליף את הרכב השכור באחד אחר.

 

בדיוק. מצטער אם לא הבנת אותי כראוי.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

בהחלט שיש כפתור שניתן לאפס, על ההגה יש לך שני כפתורים אחד ליד השני מצד ימין בהגה, כפתור אחד "I" והכפתור שליידו (לפי מה שזכור לי שמו SET).

 

אתה לוחץ על הI ומדפדף בתפריט עד שאתה מגיע לסמל של הנורה המתריעה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים ולוחץ SET ואז נפתח לך תפריט לאיפוס הנורה.

 

לא זוכר בדיוק בע"פ אבל זה ממש פשוט ולא מסובך.

פורסם
בהחלט שיש כפתור שניתן לאפס, על ההגה יש לך שני כפתורים אחד ליד השני מצד ימין בהגה, כפתור אחד "I" והכפתור שליידו (לפי מה שזכור לי שמו SET).

 

אתה לוחץ על הI ומדפדף בתפריט עד שאתה מגיע לסמל של הנורה המתריעה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים ולוחץ SET ואז נפתח לך תפריט לאיפוס הנורה.

 

לא זוכר בדיוק בע"פ אבל זה ממש פשוט ולא מסובך.

 

תודה רבה,עזרת לי מאוד וחסכת לי טיול למוסך(לעת עתה).

ירדתי לאוטו לפני כמה דקות ואכן ישנה האופציה לאפס את הנורה הזאת דרך תפריט ההגדרות של האוטו.

 

בנושא אחר,

כאשר איפסתי את הנורה המדוברת נתקלתי בעוד שתי פונקציות שלו שמעתי עליהן בעבר.

Rev Indicator

ו Eco Indicator

 

מישהו מוכן להסביר לי מה זה?

 

תודה רבה.

 

עריכה - לבחור ששלח לי בה"פ שהוא מוכן להסביר לי בטלפון כיצד לאפס את הנורה תודה בכל מקרה,כמו שאתה רואה עזרו לי. הייתי מודה לך בפרטי אך כי אני חדש בפורום אינני יכול לשלוח הודעות פרטיות עד שאין לי 25 הודעות לפחות.

פורסם

לגבי הECO הייתי מנחש שזו אופציה שתדליק נורה (על מד הסל"ד או על מסך מחשב הדרך) שתעזור לך להעביר הילוכים בסל"ד שאופטימלי לחסכון בדלק. אמנם אני מסיק מהתמונה שהרכב בעל גיר אוטומטי, אבל עדיין אפשר "להכריח" אותו להעביר הילוך (ע"י עזיבה של הגז וחזרה עדינה אליו).

 

תלחץ, תראה מה יקרה

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם
לגבי הECO הייתי מנחש שזו אופציה שתדליק נורה (על מד הסל"ד או על מסך מחשב הדרך) שתעזור לך להעביר הילוכים בסל"ד שאופטימלי לחסכון בדלק. אמנם אני מסיק מהתמונה שהרכב בעל גיר אוטומטי, אבל עדיין אפשר "להכריח" אותו להעביר הילוך (ע"י עזיבה של הגז וחזרה עדינה אליו).

 

תלחץ, תראה מה יקרה

 

הבנתי.. תודה רבה.

×
×
  • תוכן חדש...