Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7963 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, יש לי כמה שאלות.

נגיד רכבים ספורטיבים כמו אימפרזה טורבו ואיביזה טורבו, איך אפשר לדעת ללא בדיקת מחשב שהטורבו עדיין עושה את העבודה שלו כמו שצריך? איך אני יודע שממש ישבו באוטו לפי כיבוי המנוע כמה דקות? מה צריך לבדוק ברכבים עם טורבו? האם המנועים האלה נסחטים יותר מהר ממנועים ללא הטורבו? בקיצור מה עדיף, רכב עם טורבו, או רכב ללא טורבו ( כמו קליאו ) ?

 

כן, אני יודע שאלה שאלות מפגרות, אבל אני לא יודע את התשובות להן.

 

תודה. :)

פורסם

תניע את הרכב תדאג שהבעלים ייתן מכות גז אתה תתמקם בינתיים ליד האגזוז עדיף עם ניר לבן ממוקם 10 ס"מ מהאגזוז אם על הנייר יש טיפות שמן ואו לחלופין הרכב מעשן עשן לבן יש בעיה וחופש בציר של הטורבו והוא זקוק לתיקון(החלפה עדיף)עלות טורבו משומש בין 2000 -5000 לא כולל עבודה לא במוסך מרכזי כמובן(קומבינה)

פורסם

בתור בעלים לשעבר של כמה רכבי טורבו

מהתנסות אישית עדיף לא לנסות חוויה די לא מומלצת

ושאין ממנה דרך חזרה .

ב-3000 אלף סלד לפחות גם ב-איץ אף וגם בתמה אתה מרגיש את הרכב נבעט לפנים מדביק אותך למושב

עם חיוך אווילי על הפנים בגלל עקומת הכח הלא ליניארית יש תחושה של האצה הרבה יותר חזקה מרכב אטמוספרי עם נתוני האצה שעל הנייר עדיפים

+יכולת לשפר את הרכב בצורה משמעותית בעלויות נמוכות אך שגוררות בלאי מואץ משמעותית

(קיט ברז חשמלי אצל פרילינג מאוד לא מומלץ)

לדעתי קשה לחזור אח"כ למנועים אטמוספריים קח בחשבון

אלו תחושותי הפרטיות

פורסם
בתור בעלים לשעבר של כמה רכבי טורבו

מהתנסות אישית עדיף לא לנסות חוויה די לא מומלצת

ושאין ממנה דרך חזרה .

ב-3000 אלף סלד לפחות גם ב-איץ אף וגם בתמה אתה מרגיש את הרכב נבעט לפנים מדביק אותך למושב

עם חיוך אווילי על הפנים בגלל עקומת הכח הלא ליניארית יש תחושה של האצה הרבה יותר חזקה מרכב אטמוספרי עם נתוני האצה שעל הנייר עדיפים

+יכולת לשפר את הרכב בצורה משמעותית בעלויות נמוכות אך שגוררות בלאי מואץ משמעותית

(קיט ברז חשמלי אצל פרילינג מאוד לא מומלץ)

לדעתי קשה לחזור אח"כ למנועים אטמוספריים קח בחשבון

אלו תחושותי הפרטיות

אוייי כ"כ עשית לי חשק עכשיו להתחיל לבדוק אם מישהו מוכר אונו טורבו...(לא שזה ממש יעזור, אבל יעלה על פני חיוך קטן לדעת שעדיין יש אצלנו, זה עדיין לא נגמר בואו נרכוש כולם מהר לפני שלא ישאר).

אבל בנתיים נחזור למציאות ונסתפק באונו לא מגודשת אבל עם קול צווחני חמוד.

Honda hornet 600

 

פורסם

לדעתי חשוב מאד לראות ממי קונים רכב טורבו וזו הבדיקה הראשונית והחשובה,אפשר לשאול ואפשר לגרור אותו לעשות פעולות שאם לא נעשות נכון אזי להגיד יפה שלום וללכת.

למשל איכות השמן ושימוש בשמן מתאים. התנעה ובעיקר כיבוי נכונים תוך מתן אפשרות לשמן להגיע למיסבי הטורבו ומתן אפשרות לטורבו להקטין סלד טרם הכיבוי,מי שמניע ונותן "גז" מיד או מי שמכבה את המנוע מיד עם סיום הנסיעה או לאחר פעולה בסל"ד גבוה יש להניח שכבר חרץ את גורל הטורבו שימיו יהיו ספורים.

 

לא קונים ממי שלא מבין אוהב ודואג לרכבו או ממי שרק מהלל איך קרע את רכבו (אלא אם אתה מוכן נפשית וכלכלית לשאת בתוצאות). קונים ממי שיודע בע"פ את סוג השמן הנכון,את טמ"פ השמן הנכונה לעבודה,איך מתניעים ומכבים מאחד שעומד ליד הרכב כשמטופל במוסך מורשה/רציני ויש לו דמעות בעיניים כשהוא מציע את רכבו למכירה.

בהצלחה

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

פורסם
קונים ממי שיודע בע"פ את סוג השמן הנכון,את טמ"פ השמן הנכונה לעבודה,איך מתניעים ומכבים מאחד שעומד ליד הרכב כשמטופל במוסך מורשה/רציני ויש לו דמעות בעיניים כשהוא מציע את רכבו למכירה.

בהצלחה

איזה שמן לשים - בסדר

טמפ' - מה אני צריך לדעת את טמפ' העבודה של השמן כדי להוכיח שאני שומר על הרכב? מה, הנורה לא מספיק?

ולעמוד ליד הרכב במוסך?! יש אנשים עם עבודה, You know...

ודמעות בעיניים? דמעות היו לי שהכלבה שלי מתה. אוטו מחליפים.

 

היתה לי מכונית טורבו. בת'כלס יש שני שלושה דברים מאוד חשובים (חוצמי הברורים - טיפולים בזמן, שמן איכותי וכו')

 

1. לבדוק שמן לעיתים תכופות. הוא מתאייד.

2. לא להכניס את הטורבו לפעולה רצינית לפני שהשמן מתחמם (כ-10 דקות לפחות).

3. קירור - לתת למנוע לפחות חמש דקות עבודה רגועות בסיום של נסיעה, בייחוד אם היא היתה אינטנסיבית. הן לא חייבות להיות כולן בעמידה. לי היה מסלול קבוע בדרך הביתה שמנקודה מסויימת הייתי "מוריד הילוך" ונוסע מאוד רגוע.

 

עכשיו, איך אתה יודע שבעל הרכב הקפיד על הדברים הנ"ל לפני שאתה קונה?

רק אם אין לו מושג שהוא היה אמור לעשות כן. אחרת אתה לא יודע.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

בודקים עשן, סחיבה, שמן, תבדוק שאין נזילות, תבדוק את הרעש, משיכה. וזהו.. אתה תמיד יכול לבדוק אם יש חופש בציר..

פורסם
לדעתי חשוב מאד לראות ממי קונים רכב טורבו וזו הבדיקה הראשונית והחשובה,אפשר לשאול ואפשר לגרור אותו לעשות פעולות שאם לא נעשות נכון אזי להגיד יפה שלום וללכת.

למשל איכות השמן ושימוש בשמן מתאים. התנעה ובעיקר כיבוי נכונים תוך מתן אפשרות לשמן להגיע למיסבי הטורבו ומתן אפשרות לטורבו להקטין סלד טרם הכיבוי,מי שמניע ונותן "גז" מיד או מי שמכבה את המנוע מיד עם סיום הנסיעה או לאחר פעולה בסל"ד גבוה יש להניח שכבר חרץ את גורל הטורבו שימיו יהיו ספורים.

 

לא קונים ממי שלא מבין אוהב ודואג לרכבו או ממי שרק מהלל איך קרע את רכבו (אלא אם אתה מוכן נפשית וכלכלית לשאת בתוצאות). קונים ממי שיודע בע"פ את סוג השמן הנכון,את טמ"פ השמן הנכונה לעבודה,איך מתניעים ומכבים מאחד שעומד ליד הרכב כשמטופל במוסך מורשה/רציני ויש לו דמעות בעיניים כשהוא מציע את רכבו למכירה.

בהצלחה

מעטים מאוד הם האנשים שיודעים גם לשמור על הרכב שיש להם בידיים, ורובם נמצאים כאן בפורום.

 

אני זוכר שבזמנו, גם בטראנו טורבו-דיזל הייתי מחמם אותו כ-5 דקות לפני נסיעה ונשאר על סל"ד סרק כ-2 דקות לפני כיבוי המנוע.

 

אך רוב האנשים שרוכשים לעצמם את המכוניות המוגדשות הם אותם אנשים שיודעים להשתולל במפגשים וברחובות הצרים של השכונה שלך ובטח שלא יודעים את אותם דברים שאתה רשמת(הם אפילו לא ידעו להגיד מהו שמן ולמה צריך אותו), וזו הסיבה להסתייגות מרכישת רכב שכזה יד שניה.

פורסם

2 הערות:

 

1. לא חייבים לשבת "כמה דקות" עם הרכב מונע מתחת לבית. מספיקה דקה אחת. אם נסעת לפני זה נסיעה "חזקה" על האוטו" אז כמו שקודמי אמר לקראת סוף הנסיעה לסוע יותר רגוע ולתת לו קצת להתקרר.

 

2. גם אם תעשה מיליון בדיקות, הטורבו יכול פשוט לשבוק חיים חמש דקות אחרי שיצאת מהמכון בדיקה.

הוא לא נוטה לתת סימנים מקדימים ולכן זהו סיכון.

פורסם

אני בחיים לא אבין למה ה"טורבו" זה מה שמטריד אותכם...

 

טורבו משומש במצב טוב ( כשקונים טורבו אפשר לבדוק את מצבו , כי הוא מפורק ואז אפשר לראות כמה חופש יש במניפות ) אפשר להביא ב 1500 שקלים חדשים והקומבינטורים יכולים להביא בהרבה פחות...

 

תראו רק שהוא לא מעשן אחרי שאתם לוחצים .

 

תבדקו את המנוע הוא עולה "קצת" יותר מהטורבו המעאפן .

 

היו שלום .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

פורסם
לדעתי חשוב מאד לראות ממי קונים רכב טורבו וזו הבדיקה הראשונית והחשובה,אפשר לשאול ואפשר לגרור אותו לעשות פעולות שאם לא נעשות נכון אזי להגיד יפה שלום וללכת.

למשל איכות השמן ושימוש בשמן מתאים. התנעה ובעיקר כיבוי נכונים תוך מתן אפשרות לשמן להגיע למיסבי הטורבו ומתן אפשרות לטורבו להקטין סלד טרם הכיבוי,מי שמניע ונותן "גז" מיד או מי שמכבה את המנוע מיד עם סיום הנסיעה או לאחר פעולה בסל"ד גבוה יש להניח שכבר חרץ את גורל הטורבו שימיו יהיו ספורים.

 

לא קונים ממי שלא מבין אוהב ודואג לרכבו או ממי שרק מהלל איך קרע את רכבו (אלא אם אתה מוכן נפשית וכלכלית לשאת בתוצאות). קונים ממי שיודע בע"פ את סוג השמן הנכון,את טמ"פ השמן הנכונה לעבודה,איך מתניעים ומכבים מאחד שעומד ליד הרכב כשמטופל במוסך מורשה/רציני ויש לו דמעות בעיניים כשהוא מציע את רכבו למכירה.

בהצלחה

תקרא, תפנים. כל מילה כמו סלע.



 

רק אם אתה מבין את זה, תחפש רכב טורבו, מכיוון שאח"כ גם אתה תצטרך לנהוג (תרתי משמע...) כך באוטו.

 

טורבו לא בודקים. מחליפים. רכב טורבו לא מטופל לא בודקים.פשוט הולכים...

×
×
  • תוכן חדש...