Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4919 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נכנס מים לשמן ואמרו שהלך הקולר שמן

האם ניתן לבטלו?

כמה אמור לעלות כזה דבר?

ומהיכן ניתן להשיג כזה משומש?

במידה והחלפתי לחדש או משומש..צריך לעשות איזה שטיפה או משהו כזה לאחד החלקים ברכב?

 

 

תודה

פורסם

בטח שיש חסרון.

אם יצרן הרכב השקיע וייצר קולר כנראה שהייתה לכך סיבה, על אחת כמה וכמה ברכב עבודה שעובד הרבה שעות, לא תמיד ננהג בעדינות ונושא מטען כבד.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
בטח שיש חסרון.

אם יצרן הרכב השקיע וייצר קולר כנראה שהייתה לכך סיבה, על אחת כמה וכמה ברכב עבודה שעובד הרבה שעות, לא תמיד ננהג בעדינות ונושא מטען כבד.

 

איתמר.

אני מבין שיש חיסרון...אבל מהו?

פורסם

הגיר יכול להתחמם, השמן נפגע ומכאן ועד צורך בשיפוץ תיבת ההילוכים הדרך קצרה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
הגיר יכול להתחמם, השמן נפגע ומכאן ועד צורך בשיפוץ תיבת ההילוכים הדרך קצרה.

 

איתמר.

 

על איזה גיר אתה מדבר ?? :shock:

 

הקולר הוא לשמן מנוע.

 

איציק

Berlingo 2.0HDI engine oil cooler.JPG

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

חשבתי שהוא דיבר על קולר גיר.

בכל מקרה תפקיד שני הקולרים זהה ואני לא ממליץ לבטל אף קולר באף רכב. יש סיבה שהם שם.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

גיר יכול להתחמם?

זה גיר ידני, והקולר הנ"ל הוא לקירור שמן מנוע, לא שמן גיר.

 

עריכה - מזמן לא עשיתי ריענון לעמוד...

 

 

אם יבטלו את הקולר, טמפרטורת השמן תעלה, במיוחד באקלים חם כמו שלנו, וכשיש מאמץ רב על המנוע.

 

צמיגות השמן תרד, ומי ש"יאכול אותה" קודם כל זה הטורבו.

 

 

פורסם

מתוך ניסיון - לטווח הקצר לא רואים נזקים למנוע. לטווח הארוך (שנים קדימה) - לא יצא לי לבדוק\לראות (לפחות בפג'ו סיטרואן, הקולרים האלו, במיוחד ב 2 ליטר HDI, מאוד עמידים).

 

הדגמים האטמוספריים (1900 סמ"ק, DW8,) גם ככה לא "עובדים קשה" (אין שם טורבו) , ובשביל לראות שם נזק לטווח רחוק צריך לחכות הרבה מאוד שנים, אם בכלל.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

שמן מנוע לא אוהב טמפרטורות גבוהות, זה מאיץ את הבלאי וההתפרקות שלו וכתוצאה מכך גם ההגנה על המכלולים הולכת ופוחתת עם הזמן. אין לי צל של ספק שלקולר שמן מנוע \ גיר יש חשיבות מכרעת בהגנה ושמירה על תפקוד המכלולים.

99% מהטנדרונים עובדים קשה ולא ננהגים ביד עדינה בלשון המעטה. להערכתי ביטול קולר כזה או אחר נעשה בגלל קמצנות וחאפריות, אנשים חושבים על הכיס בטווח הקצר ולא על הבלאי של הרכב בטווח הארוך.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
מתוך ניסיון - לטווח הקצר לא רואים נזקים למנוע. לטווח הארוך (שנים קדימה) - לא יצא לי לבדוק\לראות (לפחות בפג'ו סיטרואן, הקולרים האלו, במיוחד ב 2 ליטר HDI, מאוד עמידים).

 

איציק

 

 

אולי, אבל אני בטוח שהקולר לא נמצא שם סתם, ובחום של הקייץ + נסיעה בעליה + מנוע טורבו יש לו משמעות והנזק יגיע מתישהו.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...