Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חידוש רכב ישן


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5152 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

האם זה אפשרי ויעיל להחליף את כל התוכן שמתחת למכסה המנוע ברכב ישן? האם זה דומה לעלות של רכב טוב משומש?

כי הרכב ישן וכל הזמן יש תקלות שגוזלות הרבה כסף. אז אולי אפשר פשוט להחליף את כל החלקים לטובים ולהיות רגוע יחסית? אז אם להשוות את האופציה שכתבתי עם האופציה של קניית מכונית משומשת במצב טוב, האם זה משתלם? ובכלל, כמה זה יכול לעלות (כל החלקים, יחד עם עבודה)?.

פורסם

לדעתי יעלה כמו רכב חדש אם לא יותר.

אל תשכח שיש את שלד הרכב שסובל "מעייפות החומר" וגם אותו צריך להתאים לרכיבים שאתה רוצה לשים תחת מכסה המנוע.

וחוץ מזה, נראה לי שכל הסיפור לעלה לך בהמון זמן יקר מול המוסכים והרשויות.

 

אם יש לך זמן וכסף לך על זה - רק תשתף בתהליך...

נהגים מטומטמים לא מתים, רק מתחלפים...:evil:

"יום רע במסלול עדיף על כל יום טוב במשרד" :twisted:

Megane RS265 Cup, Megane RS250, Mazda3 5D 2L

פורסם

זה יעלה יותר מרכב חדש. חלפים חדשים בנפרד עולים הרבה יותר, אלא אם כן תפול על איזה מבצע של היצרן שמתפטר מחלפים במחירי בדיחה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

תלוי לאיזה רמה אתה רוצה להגיע, וכמה כסף תרצה להשקיע.

אני השקעתי לפני קצת יותר מחצי שנה בלנסר 92 מנוע מיבוא ורדיאטור חדש.

עכשיו לא יהיו בעיות באוטו, ולא יודע אם היה שווה לי להביא אוטו משנתון קצת יותר גבוה, כי עכשיו האוטו נוסע כמו חדש.

פורסם

תלוי ברכב.

 

אם זה סובארו ג'סטי, תוותר. (אין בה כלום, מלבד לאמינות של סובארו).

 

אם זה נגיד אמריקאית או אירופאית או יפנית טובה (סיויק נגיד), תשקיע, יכול להגיע גם לכמה עשרות אלפים, אבל בסופו של דבר תקבל רכב מצב חדש מעולה ועם שקט להרבה מאוד זמן.

 

 

קח דוגמא חיה, הקוואליר שלי.

יחסית נפלנו איתה חזק, בעיקר בגלל שהבעלים הקודם הזניח.

 

-בהתחלה, מוט של משהו בגיר, אמור לעלות 2K ש"ח, המוסך מורשה UMI גזל מהכיס שלנו 8K על גיר מפירוק (מצב מעולה).

התקין את הגיר כמו הפרצוף שלו ולא כיוון אותו (הרכב משך הילוכים עד 7K סלד), בידיוק הכרתי מוסך אחר שכבר הרבה שנים אני מרוצה ממנו, 10 דקות עשה סיבוב וכיוון את הגיר, מאז כמו חדש טפו3X כבר איזה 120KKM.

 

-דבר שני, אותו מורשה UMI, המנהל שם עצמו דפק לי ראש מנוע בכך שהבריג בכוח את אחד הפלאגים, ראש מנוע צריך לשפץ, יצא נראלי איזה 1.5K.

 

-אחרי כמה זמן, לא היה שימון במנוע, באמצע רמזור נתפס המנוע, החלפה למנוע מיבוא (מנוע שעשה בערך 80KKM), החלפנו עם הסעפת פליטה של המנוע הישן (בגלל שהחדש היה של מודל חדש יותר), אחרי כמה חודשים היה צריך מילוי-אטם בראש מנוע, סיפור של 5.5K מנוע ועוד 1.5K שיפוץ ראש. (את המנוע והשיפוץ עשיתי במוסכים שאני מרוצה מהם מאוד ועובדה, עוד מעט 100KKM מאז השיפוצים והרכב טפו טפו טפו משרת 5 נהגים).

 

 

קיצור יצא איזה 20 ומשהו אלף, היום הרכב שווה אולי 6K, אבל נוסע ומבחינה מכאנית כמו חדש רק שים דלק ותיסע טפו3X, כמה שאני לא אוהב אותו (חרא התנהגות, צריכה זוועתית, לא מהנה לנהיגה), אבא שלי חושב כלכלית ומשאיר אותו.

פורסם

אם זה נגיד אמריקאית או אירופאית או יפנית טובה (סיויק נגיד), תשקיע, יכול להגיע גם לכמה עשרות אלפים, אבל בסופו של דבר תקבל רכב מצב חדש מעולה ועם שקט להרבה מאוד זמן.

תרשה לא לא להסכים איתך. להשקיע כמה עשרות אלפים בסיויק ישנה? במקום זה תשקיע את אותו כסף לקנות סיויק הרבה יותר חדשה, בטיחותית, חסכונית, חזקה ומודרנית.

 

אני מצדיק רק שני מצבים בהם כדאי לשפץ רכב ישן:

1. אהבה יוצאת דופן לרכב הספציפי.

2. 1 + רכב אספנות.

 

מכיוון שאני יודע מה זה להשקיע ברכב ישן. אני יכול להגיד שבמקרה כזה אתה עלול להיות מופתע מכמות החלקים שיש ברכב ושכל חלק יכול להתקלקל. זה לא מציאותי להחליף את הכל במחיר סביר. רכב ישן - קשה למצוא חלפים מסויימים וככל שזמן עובר ככה קשה יותר.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

השיקול לדעתי הוא:

אם זה רכב מאד ישן ששווה כמה אלפים בודדים, נגיד משנת 92-94 משהו כזה, אפילו 90 91,

אז כדאי לשים עליו את הכמה אלפים האלה, ולא להביא רכב טיפה יותר חדש שעדיין יהיו בו תקלות כמו ברכב ישן.

פורסם

הרכב הוא דייהו רייסר שנת 94. הבעיה היא שבמהלך השנים הוחלף אצלו כמעט הכל מבחינת החלקים, חלקם כמה פעמים. כל פעם מתקנים משהו אחד ומתקלקל משהו אחר. לכן חשבתי אולי להחליף בפעם אחת הכל ביחד, כך שאני אדע שהכל יחסית בסדר. כמובן שהמטרה שהרכב יתקלקל כמה שפחות ושיחזיק מעמד בנסיעות רבות.

פורסם
הרכב הוא דייהו רייסר שנת 94. הבעיה היא שבמהלך השנים הוחלף אצלו כמעט הכל מבחינת החלקים, חלקם כמה פעמים. כל פעם מתקנים משהו אחד ומתקלקל משהו אחר. לכן חשבתי אולי להחליף בפעם אחת הכל ביחד, כך שאני אדע שהכל יחסית בסדר. כמובן שהמטרה שהרכב יתקלקל כמה שפחות ושיחזיק מעמד בנסיעות רבות.

 

 

 

דייהו רייסר ?????

 

נו באמת!!!

אני מכוון תמיד אל הירח - מקסימום אפגע בכוכב . .

[size=6"[color="black:snipersmi :snipersmi ][/color]][/size]

פורסם
תלוי ברכב.

 

אם זה סובארו ג'סטי, תוותר. (אין בה כלום, מלבד לאמינות של סובארו).

 

אם זה נגיד אמריקאית או אירופאית או יפנית טובה (סיויק נגיד), תשקיע, יכול להגיע גם לכמה עשרות אלפים, אבל בסופו של דבר תקבל רכב מצב חדש מעולה ועם שקט להרבה מאוד זמן.

 

 

קח דוגמא חיה, הקוואליר שלי.

יחסית נפלנו איתה חזק, בעיקר בגלל שהבעלים הקודם הזניח.

 

-בהתחלה, מוט של משהו בגיר, אמור לעלות 2K ש"ח, המוסך מורשה UMI גזל מהכיס שלנו 8K על גיר מפירוק (מצב מעולה).

התקין את הגיר כמו הפרצוף שלו ולא כיוון אותו (הרכב משך הילוכים עד 7K סלד), בידיוק הכרתי מוסך אחר שכבר הרבה שנים אני מרוצה ממנו, 10 דקות עשה סיבוב וכיוון את הגיר, מאז כמו חדש טפו3X כבר איזה 120KKM.

 

-דבר שני, אותו מורשה UMI, המנהל שם עצמו דפק לי ראש מנוע בכך שהבריג בכוח את אחד הפלאגים, ראש מנוע צריך לשפץ, יצא נראלי איזה 1.5K.

 

-אחרי כמה זמן, לא היה שימון במנוע, באמצע רמזור נתפס המנוע, החלפה למנוע מיבוא (מנוע שעשה בערך 80KKM), החלפנו עם הסעפת פליטה של המנוע הישן (בגלל שהחדש היה של מודל חדש יותר), אחרי כמה חודשים היה צריך מילוי-אטם בראש מנוע, סיפור של 5.5K מנוע ועוד 1.5K שיפוץ ראש. (את המנוע והשיפוץ עשיתי במוסכים שאני מרוצה מהם מאוד ועובדה, עוד מעט 100KKM מאז השיפוצים והרכב טפו טפו טפו משרת 5 נהגים).

 

 

קיצור יצא איזה 20 ומשהו אלף, היום הרכב שווה אולי 6K, אבל נוסע ומבחינה מכאנית כמו חדש רק שים דלק ותיסע טפו3X, כמה שאני לא אוהב אותו (חרא התנהגות, צריכה זוועתית, לא מהנה לנהיגה), אבא שלי חושב כלכלית ומשאיר אותו.

 

 

 

טפו 3x

אני מכוון תמיד אל הירח - מקסימום אפגע בכוכב . .

[size=6"[color="black:snipersmi :snipersmi ][/color]][/size]

פורסם

לדעתי, אם זה הרכב שברשותך, והוא נוטה להתקלקל הרבה, אין שום סיבה להשקיע בו, ולפי איך שזה נשמע אתה ממש רוצה

לעשות חידוש כולל לרכב ב10 15 אלף שקל בערך לא?

 

אולי לרוע המזל יש ברכב הזה נטייה לתקלה, ועדיף לא לתקן אותו, אפילו אם זה תיקון מקיף, כי דברים אחרים ימשיכו להתקלקל בו.

פורסם
דייהו רייסר ?????

 

נו באמת!!!

 

האמת, יחסית לגילו ולמוצאו, הרכב נסע מצויין. חוץ מזה, גם עכשיו רואים יחסית הרבה רכבים אלה ברחובות.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אתה רוצה להשקיע 15K ש"ח ברכב שעולה בערך 5K. במקום זה, במידה והוא נוסע ואין תקלות גדולות כרגע, אתה יכול לנסות למכור אותו באזור ה3K ובסך הכל יהיו לך 18K. תוכל לרכוש רכב קטן וחסכוני יותר וגם טיפה חדש יותר ב10K, ואת ה8K על ביטוחים וישור קו.

כל זה במידה ואין לך "רגשות" לרכב. במידה ואתה רוצה לשמר אותו, לך על זה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
אתה רוצה להשקיע 15K ש"ח ברכב שעולה בערך 5K. במקום זה, במידה והוא נוסע ואין תקלות גדולות כרגע, אתה יכול לנסות למכור אותו באזור ה3K ובסך הכל יהיו לך 17K. תוכל לרכוש רכב קטן וחסכוני יותר וגם טיפה חדש יותר ב10K, ואת ה7K על ביטוחים וישור קו.

כל זה במידה ואין לך "רגשות" לרכב. במידה ואתה רוצה לשמר אותו, לך על זה.

 

זה בדיוק העניין - יש עכשיו תקלה ברכב שתיקונה יעלה כמה אלפים. לכן, בגלל זה, בשלב זה חשבתי על אופציות שונות.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מה בדיוק עלות התיקון? במידה וזה מעל ערך הרכב והרכב הספציפי לא חשוב לך, אפשר למכור למגרש חלפים.

תיקון כולל של הרכב יכול להחזיק אותו שנים נוסע או שימשיך להתקלקל אחרי חודשיים. אי אפשר באמת לדעת.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

×
×
  • תוכן חדש...