Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5166 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני אזרוק את העשר אגורות שלי לשרשור.

ב205 גיטיאיי היו שני דגמים

עד שנת 90, ואחרי שנת 90.

השוני - פנים הרכב בצבע אפור עד שנת 90, ולא שחור, הכנפונים החיצוניים אפורים, והפנסים האחוריים שונים.

הפגוש הקדמי זהה לשל הפוראבר, אך החצאית של הפגוש האחרוני שונה. ל גיטיאי חצאית פגוש אחורי מיוחדת רק לגיטיאי.

את החופה לא ניתן למצוא. בזמנו רכשתי מכולה מלאה בחופות (יש מלא תמונות בפורום של כ10 חופות באותו החדר) מגרמניה, רגע לפני שאזל המלאי. כיום אי אפשר למצוא אותן בשום מקום.

ה1.9 באה שונה, עם סרן דיסק, בלמים אחרים מקדימה, מוט פיתול אחר, בולמים שונים, מסרק הגה בעל מהלך קצר יותר ועוד.

ה93 אכן באו עם ממיר (יש אחת 1.9 כחולה עם 4 שאסי, אצל שמעון, לקוח וותיק), ויש אחת לבנה 1.9, גם היא עברה תחת הידים שלי. גם היא מכוסחת.

 

סה"כ כ15 גיטיאיי נרשמו תחת שמי ושם השותף שלי. כ3 מהם עדיין בבעלותי. השלדה שלהן נקייה אבל הן ערומות (וזרוקות במושב בשפלה). כל השאר פורקו או נמכרו בשלמותן (האפורה 1.9 למכירה בפורום הייתה שלי, גם האדומה 92 1.9 למכירה הייתה שלי, ועוד).

 

ההגה של הגיטיאי שונה משל שאר הרכבים. הדשבורד זהה (כמו שאמר האדריכל, למעט העובדה שבגיטיאי הוא במקור בא מצופה במין סקאי), והחופה שונה. היא כמו של האוטומטית, אך, הלוח שעונים לא כמו של האוטומטית.

הבעיה של הגיטיאיי הייתה דווקא במנוע, כאשר אף אחד לא ידע לכוון את הAFM. המנועים היו מעשנים ונהרסים. הרכב הזה לא היה אמין בגרוש.

בפורום יש בחור בשם טובל, שנוסע על 1992 אדומה, רשומה 1900 ברשיון. במקור הייתה 1600, אני לקחתי אותה ביד שלישית, זרוקה בגינה, ובניתי אותה 1.9 מקורית, קיבלתי אישורים חתומים מלובינסקי, ייבאתי כסאות עור קרוקודיל דנדי אדום מחול, והרבה חמוצים, כולל חשמל חדש וכו', הוא מוכר אותה, אבל אל תהיה פראייר. אני מכרתי אותה ב9 אלף שקל (ועוד גיטיאי לחלקים בתמורתה) וזה רק כדי לא לפרק אותה. מי שקנה ממני מכר אותה ב8 לאיזה צפוני, שמכר אותה ב8 לטובל. הוא לא השקיע כמעט שקל. ככה שאם תרצה לקנות, מחיר סביר הוא פחות מ10.

 

לגיטיאי יש סאנרופ שידוע ביכולתיו לנזול. הידית שלו נשברת, ועלות התיקונים גדולה.

מלבד הדשבורד, הגג, המנוע, הפגושים והכנפונים, האוטו בסדר. אבל הוא עבר את זמנו. הוא לא יהיה אהוד לאחר 30 שנה, ולא יהיה אייקון מוטורי. הגיטיאי 205 הייתה, פעם, רכב מעולה בפניות, אך מכאנית היא אסון מהלך. אני אמליץ מה שאמליץ לאחרים.

שמור נפשך מהאוטו, אתה תשקיע בו לא אלפי שקלים, אלא עשרות אלפי שקלים. הרכב ישן, מקרקש, רועש, ואתה תתפלל כל פעם שתעלה עליו, האם הוא יגיע ליעד שלו.

הוא מהנה בסיבוב (זורק יופי ובקלילות) אבל משם, הוא לא נותן כלום.

 

לפני כחודש מכרתי את כל מלאי חלקי ה205 שלי לבחור אחר בפורום, יש שם מלא חלקים לגיטיאי, אם תקנה את האוטו אפנה אותך אליו. לי לא נשאר כלום.

אצרף תמונות ממפגש הGTI שעשינו לפני כמה שנים. תהנו

עריכה - לצערי רוב התמונות נמחקו. היו סה"כ כ15 גיטיאי במפגש הזה.

IMG_1912 (Large).jpg

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לי הייתה GTI 1992 משך כשלוש שנים (ועוד אחת כחלקי חילוף).

 

רכשתי מיד ראשונה עם צבע מקורי וכ- 50K על השעון (לפני 10 שנים). אני עשיתי בה שימוש יומיומי זהיר וכ-20K במהלך חייה אצלי.

 

כפי שציינו מעלי, הרכב אינו אמין ונוטה לזייף לעיתים קרובות. הפלסטיקה (וכאמור אצלי היה רכב במצב קרוב לחדש) מתפרקת ומקרקשת ללא הפסק.

גם מהצד המכני הרכב אינו בנוי כראוי ואתה תמצא עצמך משקיע ללא הפסקה - אין יישור קו ברכב הזה....

 

לרכב עיצוב מאד יפה -- וגם כיום כשלושים שנים לאחר שיצא תחת ידי המעצב, עדיין יש משהו בעיצובה של ה-GTI שמושך את העין.

 

בכל מקרה אספנות היא יותר אמוציה מחישובי כדאיות, לכן עזוב את מה שנאמר וקח החלטה עפ"י הלב.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

גם בFOREVER הדשבורד היה מצופה בסקאי שחור.

בדגם הGR שהיה לפני הFOREVER היה מצופה בסקאי אפור.

לדעתי ה205 GTI הוא רכב עם עיצוב מדהים וקלאסי ושווה שימור בתור רכב אספנות.

אז הוא לא יהיה מקורי ב 100% עם החופה המקורית וכל הכנפונים המקוריים אז מה?

עדיין אחרי פחחות וצבע וללא כל מיני שטויות של ילדים כמו כל מיני הנמכות,מדבקות למינהן ועם כיסאות מקוריים הרכב יהיה מדהים ביופיו.

הבחור לא מתכוון להשתמש בו כרכב יום יומי.

פורסם

ובקשר לבעיות בהזרקה מקסימום אפשר לעבור לקרבורטורים גם ככה אין במודל כזה בדיקת זיהום מחמירה ואין לרכב ממיר.

פורסם

תגיד, מה אתה מקשקש?

לעבור לקרבורטורים? ולשים מנוע של 205 אוטומטית? לאבד את כל ההספק, ובטח שיש בדיקת הזרקה. רכבי הזרקה צריכים להוציא סיאו של לא יותר מ0.5. בניגוד לקרבורטור שיש לו עד 2.

חופה לא מקורית? כנפונים לא מקוריים? מה זה פה? שוק?

למה שלא יקח פיזו וישים לה מנוע של סובארו, זה יהיה סופר אמינות?

זה פורום אספנות פה, לא פורום הרסנות.

הפוראבר הגיע עם ציפוי סקאי אחר לגמרי, וזה רק בדגם פוראבר אחרי 94. כל שאר הדגמים באו פלסטיק. מין הסתם, גם הדגם הסופר בסיסי, שהגיע בלי כלום, לו אתה קורא "GR".

 

אני מניח שיש לך 205, שאתה כזה קיצוני לגבי הרכב. זה כבר פסיכולוגית גורם לך להלל את הרכב.

אני גם בתקופה שהיה לי 205, ממש לא המלצתי לאחרים לקחת אחת. זה ג-ה-נ-ו-ם.

פורסם
תגיד, מה אתה מקשקש?

לעבור לקרבורטורים? ולשים מנוע של 205 אוטומטית? לאבד את כל ההספק, ובטח שיש בדיקת הזרקה. רכבי הזרקה צריכים להוציא סיאו של לא יותר מ0.5. בניגוד לקרבורטור שיש לו עד 2.

חופה לא מקורית? כנפונים לא מקוריים? מה זה פה? שוק?

למה שלא יקח פיזו וישים לה מנוע של סובארו, זה יהיה סופר אמינות?

זה פורום אספנות פה, לא פורום הרסנות.

הפוראבר הגיע עם ציפוי סקאי אחר לגמרי, וזה רק בדגם פוראבר אחרי 94. כל שאר הדגמים באו פלסטיק. מין הסתם, גם הדגם הסופר בסיסי, שהגיע בלי כלום, לו אתה קורא "GR".

 

אני מניח שיש לך 205, שאתה כזה קיצוני לגבי הרכב. זה כבר פסיכולוגית גורם לך להלל את הרכב.

אני גם בתקופה שהיה לי 205, ממש לא המלצתי לאחרים לקחת אחת. זה ג-ה-נ-ו-ם.

2 קרבורטורים כפולים זה לאבד הספק?

אני אמרתי מנוע של אוטומטית?

השטויות שאתה פולט פה זה משהו נורא עדיף שלא תגיב בכלל.

אין לי 205,הייתה לי לפני הרבה שנים ומאוד נהנתי ממנה.

לאחד הרכבים המוצלחים והאמינים של פיג'ו אתה קורא גהנום? אני הייתי קורא לך ליצן.

רואים שהרבה אתה לא מבין-הדגם הבסיסי היה GL או JUNIOR , הדגם המאובזר יותר נקרא GR.

ואם זה גהנום למה החזקת 15 רכבים כאלה?

פורסם

רב ההבדל בין ה-GTI ל-205 רגילה על הזהה.

 

לרכב מיתלים קשים בהרבה (ישנם גם שינויים במיתלים הקידמיים), חישוקים גדולים ורחבים, מנועים שונים לגמרי (חוץ מהבלוק באוטומטית), התנהגות שונה ואיכות נסיעה שונה לחלוטין. גם מהצד המכני השינויים גדולים וה-GTI סובלת מתיכנון וביצוע לא מזהירים בתחום זה.

 

אין מה להשוות בין הרכבים למרות צורתם הדומה.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

כל הכבוד על היוזמה.

אני מציע לך לקחת ברצינות את דבריו של SRACK

אתה יכול גם לפנות לחבר פורום בשם מקלארן F1 - יש בבעלותו GTI במצב מעולה שהוא רוצה למכור.

אני לא יודע אם ניצן ממוסך שאפט מכר את שלו, אבל אתה יכול לדבר איתו.

 

גם אני שקלתי להכנס לפרוייקט כזה, אבל לי יש יתרון של נסיעות חודשיות לאירופה מטעם העבודה, וחשבתי שאוכל להביא איתי חלקים.

לבסוף ירדתי מהרעיון, גם משיקולים כלכליים, גם מחוסר זמן, וגם כי לא היה לי מספיק אומץ.

לגבי הדשבורד- רק של GTI או 205 BA אוטומטית יתאים, של פוראבר ממש לא.

 

אם אתה הולך על כזה פרוייקט, אני לא ממליץ לך להפוך את הרכב לכיף בסופי שבוע, אלא לרכב תצוגה לחגים בלבד.

נסיעות כיף וזריקת תחת בשבתות, יאיצו בלאי, ויגרמו לך לחפש חלקים שגם ככה אין למצוא.

 

בקיצור, אם יש לך הרבה זמן, ידי זהב, הבנה טכנית וידע במכונאות, ונגישות לחלקים שיש גם בחול, אז לך על זה.

אם זה בשביל להנות בסופי שבוע, חפש לך תחביב אחר.

 

ושוב, כל הכבוד על היוזמה.

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

פורסם

גם פה אתקן. הדש בורד שונה. ב-GTI היה עור.

עור? :shock: היה לך דש בורד מצופה עור?:shock:

 

עד שנת 90, ואחרי שנת 90.

השוני - פנים הרכב בצבע אפור עד שנת 90, ולא שחור, הכנפונים החיצוניים אפורים, והפנסים האחוריים שונים.

הפגוש הקדמי זהה לשל הפוראבר, אך החצאית של הפגוש האחרוני שונה. ל גיטיאי חצאית פגוש אחורי מיוחדת רק לגיטיאי.

לא היה גם שינוי בצבע הוינקרים מכתום לשקוף?

 

 

ההגה של הגיטיאי שונה משל שאר הרכבים. הדשבורד זהה (כמו שאמר האדריכל, למעט העובדה שבגיטיאי הוא במקור בא מצופה במין סקאי), והחופה שונה. היא כמו של האוטומטית, אך, הלוח שעונים לא כמו של האוטומטית.

בדגמי הלא GTI יש גם תא כסף עליון עם דלת קפיצית (שהפסיקה לעבוד על השבוע הראשון)?

 

 

הבעיה של הגיטיאיי הייתה דווקא במנוע, כאשר אף אחד לא ידע לכוון את הAFM. המנועים היו מעשנים ונהרסים. הרכב הזה לא היה אמין בגרוש.

לא יודע על מה אתה מדבר, החזקתי 1600, 92 במשך 5 שנים (אם אני זוכר נכון, זה היה בשנים 2000-20005) ומעבר לתחזוקה שוטפת טובה ואיכותית מעולם לא נתקעתי, מעולם לא הייתה איזה תקלה משמעותית מעבר לבלאי טבעי של רכב ספורטיבי בעל חיים לא קלים.

 

בפורום יש בחור בשם טובל, שנוסע על 1992 אדומה, ... הוא מוכר אותה, אבל אל תהיה פראייר. אני מכרתי אותה ב9 אלף שקל... מי שקנה ממני מכר אותה ב8 לאיזה צפוני, שמכר אותה ב8 לטובל. הוא לא השקיע כמעט שקל. ככה שאם תרצה לקנות, מחיר סביר הוא פחות מ10.

האווטינג הזה שאתה עושה פה זה גועל נפש צרוף!

מי שמך לקבוע לבחור באיזה מחיר למכור ולמה?

 

הוא לא יהיה אהוד לאחר 30 שנה, ולא יהיה אייקון מוטורי.

 

205 GTI לא תהיה אייקון מוטורי? :shock:

היא כבר היום (מה היום, כבר לפני 15 שנים) נחשבת אייקון מוטורי ורכב אספנות נחשק.

 

לפני כחודש מכרתי את כל מלאי חלקי ה205 שלי לבחור אחר בפורום, יש שם מלא חלקים לגיטיאי, אם תקנה את האוטו אפנה אותך אליו. לי לא נשאר כלום.

 

.

תכתוב בבקשה עלות של כל חלק, שלא יעבדו עליו במחיר גבוה ממה שמכרת! :brickwall::drinking::screwy::loco:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

גם פה אתקן. הדש בורד שונה. ב-GTI היה עור.

 

לדעתי רזמל התכוון שב GTI 1.9 , צידי המושבים היו עור, וגם ההגה היה מצופה עור.

 

חוץ מזה, אני גם חושב שמיקום הרברס בהילוכים השתנה, משנת 90.

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

פורסם

באם חשקה נפשך ב205 GTI אז יש אחת שעומדת תחת בניין בהרצליה.

הרכב בצבע אדום של זוג מבוגרים שנראה כי ישמחו לקבל כסף עבור הפיזו' הישנה שלהם (:-D).

לרכב אין גג ונראה חיצונית במצב ששוה התעסקות ושיפוץ.

 

תרצה אני אשיג לך פרטים.

דדי,

מאמן נהיגה ספורטיבית ובטוחה - לחיים

פורסם

לא נראה לי שהיה דבר כזה דשבורד מצופה עור בGTI 1600 יותר נכון היה דשבורד מצופה סקאי כמו בפוראבר 95-99.

ב1.9 היו מושבים חצי עור והגה מעור.

הדשבורד זהה בפוראבר,החופה של לוח השעונים לא.

לך לרפד רכב טוב והוא יעשה לך ציפוי עור לכל חלק שרק תרצה.

ומה הקשקוש הזה על רכב תצוגה,הפכתם את ה205 לעגלה שכבר לא מסוגלת לנסוע.

פורסם

אני לא מבין מה יש לכם כולכם מ"זריקות תחת"?

 

הרכב ידוע באחיזה המדהימה שלו בסיבובים שמביישת בקלות הוט האטצ מודרניות ואתם לוקחים את התכונה הכי חזקה של הרכב וזורקים אותה לפח :roll:

 

תרימו אמברקס בסיבובים, תביאו רכבות למוצובישי לידכם ברמזור, תפרפרו את הגלגלים למוות ותמשיכו להתלונן שזה "חרא רכב" :drinking:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
בזמנו רכשתי מכולה מלאה בחופות (יש מלא תמונות בפורום של כ10 חופות באותו החדר) מגרמניה, רגע לפני שאזל המלאי. כיום אי אפשר למצוא אותן בשום מקום.

 

תגיד, זה הרגל מגונה שאתה עושה בשביל כל הרכבים שבבעלותך או שזאת היתה הברקה חד פעמית? (אם אתה מבין לאן אני חותר :-) ).

סובארו-SVX שחורה 94' ,סובארו SVX לבן פנינה 92', סובארו XT טורבו שחורה 86', סובארו XT טורבו בורדו 86', סובארו XT טורבו לבנה 86'

ארז


×
×
  • תוכן חדש...