Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5274 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לגבי ההתלבטות בין מינראלי צעיר ליסנטטי "זקן" - אתה שוכח את העובדה שהסינטטי מיועד להחזיק קילומטראז' גבוה (15K זה לא הרבה בשביל שמן סינטטי) במנוע כלומר הוא ממש לא יהיה "זקן" עד שתחליף אותו.

ההשוואה שלך יותר במקום כשמדובר על מינראלי מול חצי סינטטי.

למכירה המערכת שלי -Focal, Nakamichi, Xetec, Eclipse...

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אז שורה תחתונה ולסיכום כאשר כל המאסטרים של הפורום עדיין כאן. מה עדיף 10-30 או 5-30?
אני אישית ממליץ לך להרים טלפון לאחד ממוסכי השירות של היבואן ולקבל מהם את דרישות השמן האחרונות לרכבך (צמיגות ותקן איכות מינימלי) ולעבוד על פי זה.

 

שאלה אחרונה, לא עדיף להשתמש בשמן מינראלי אבל להחליף אותו כל 7,000 ק"מ מאשר סינטטי מלא ולהחליף אותו כל 15,000 ק"מ?הרי ההיגיון אומר שככה המנוע יקבל אומנם שמן פחות איכותי מהסניטטי המלא אבל הוא יקבל שמן טרי יותר בעיתים תכופות יותר. או במילים אחרות, לא עדיף שמן מינראלי צעיר ורענן כל 7 אלף מאשר סינטטי מלא זקן ועייף כל 15 אלף?

שמן מינרלי/חצי סינתטי יהיה נחות משמעותית משמן סינתטי לחלוטין בכל מצב.

פורסם

Cerebral Cortex, אתה שואל את שאלת מליון הדולר.

קודם כל, ההמלצה על שמן 15W40 היא המלצה הזוייה ולדעתי נובעת מחוסר ידע או גורמים אינטרסנטיים אחרים כגון עלות למסוכי היבואן או מהנדסי מכונות שלא מבינים לעומק בעניין שמני מנוע, וסליחה על הזלזול (ושלא יובן לא נכון, אני לא מתיימר להיות ד"ר בשמני מנוע, אבל אני חושב שיש בורות רצינית בהבנת תכונות השמנים ואובר-ייחוס לאקלים ה"חם" ששורר במדינתנו וזה עוד לפני שהזכרתי את ההתקדמות הטכנולוגית בתחום השמנים ובמיוחד בשנים האחרונות עם כניסה חזקה של השמנים הסינטטיים והורדת מחירים דרסטית).

 

לגבי מינרלי \ חצי \ סינטטי מלא - קודם כל חשוב להשתמש בשמן מחברה מוכרת שעומד בתקן ה API המינימלי המומלץ (וזה לא קשה למצוא שמן שעומד בתקן SJ ומעלה).

לאחר מכן חשוב להשתמש בפילטר שמן מקורי בלבד. גם תחליפי "טוב" לא תמיד עושה את העבודה, וברשת מסתובבים כמה מבחנים של מצ'וגעים שבחנו ופירקו פילטרים לרמת קוטר החור במסנן.

 

ועכשיו לעניין שגרת הטיפולים. שמן סינטטי מלא מחברה טובה יעמוד ללא כל קושי ב 15,000 ק"מ או שנה. שמן בסיס סינטטי עמיד יותר לאין שיעור משמן בסיס מינרלי \ חצי סינטטי ולכן ישמור על תכונותיו הבסיסיות טוב יותר. חבילת התוספים צריכה להיות זהה +- ומה שמאושר בתקן.

אני באופן אישי מבצע טיפול כל 10,000 ק"מ ללא תלות בזמן, בממוצע זה יוצא כל 7-9 חודשים. זה אוברקיל רציני ומיותר (במיוחד כש 90% מהנסועה שלי היא בינעירונית רגועה), אך מאחר ואני מבצע את העבודה באופן עצמאי אין לי שום בעייה לשים את האקסטרה 200-250 ש"ח האלה בשנה ולדעת שהמנוע נשמר בצורה המירבית.

 

בקיצור - אין שום מניעה להשתמש בשמן מינרלי \ חצי \ מלא שעומד בתקן הדרוש, להשתמש בפילטר מקורי ולבצע שגרת טיפולים לפי הוראות היצרן (כלומר 15 או שנה). מי שרוצה להיות ב safe side, אוהב את רכבו ומוכן להשקיע - ייטב אם יבצע טיפולים בתכיפות גבוהה יותר, זה רק יעשה טוב למנוע.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אני מודה לך מקרב לב על התשובה המורחבת. מה לגבי שימוש ב 5-30 במקום 10-30 כמו שהמלצת לי בשירשור למטה? אתה עדיין דובק בהמלצה הזו? בהנחה ששניהם בעלי אותו תקן ומאותה "משפחה" (שניהם סינטטי מלא או חצי סינטטי או אפילו מינראלי).

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=407569

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

כן.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"


×
×
  • תוכן חדש...