Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5273 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני חושב שהאתר של דלק שמנים לא עודכן כמה שנים טובות.לפני המעבר מה- ESSO ל- MOBIL היה מבצע באוטודיפו (כנראה חיסול מלאי ישן) ובזמנו רכשתי כמה מיכלים של ה- ESSO (ב-50 ש"ח לאחד). אני חושב שה- MOBIL זהה בנתונים ל-ESSO פרט לתקנים חדשים יותר, וכעיקרון היצרן הוא אותו יצרן. ככה שאם השתמשת ב- ESSO נראה לי שאתה יכול לעבור ל- MOBIL ללא חשש. אני בכל אופן השתמשתי ב- ESSO ועכשיו ב- MOBIL (10W40.

 

גם המחיר של ה MOBIL לא כזה נורא, בסוכות היה מבצע ללא מע"מ על השמנים והיה ניתן להשיג בקצת פחות מ-100 ש"ח.

 

לגבי איכות השמנים, צרפתי כתבה, אומנם ישנה, אבל גם AGIP עבר בה את הבדיקה.

 

הליקי מולי נכשל אהה? אולי זוהי הסיבה שרשמו כאן בפורום שלא ראו אותו ברשימת השמנים באתר של תקן ה API.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ל- Cerebral Cortex

בתחילת דצמבר קניתי את המיכל 4 ליטר של mobil super 10w40 (חצי סינטטי במיכל האפור) באוטודיפו עפולה עילית ב-119 ש"ח,כמה ימים לאחר מכן ראיתי בחנות חלפים שמוכרים אותו גם כן באותו המחיר ואתמול ראיתי בהום סנטר בעפולה שוב את אותו השמן באותו המחיר כך שמוזר שממך בקשו 230 ש"ח עבור השמן הזה.

ADZ

"..ואחרי שהשופט הוציא לי אדום נתתי לו את היד כומו ג'אנטלמן,מה נתתי לו מרציאנו?..קרש בראש.."

פורסם

גם לי זה נראה קצת מוגזם על שמן 10-40 חצי סינטטי. מזל שהגרוטאה שלי לא ראויה לשמן בכזה מחיר. עוד הייתי מסוגל להתפתות.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

היום יצא לי להיות שוב בחנות. טעות שלי. המחיר ל 230 שח ל4 ליטר לשמן של מוביל מתייחס לסינטטי מלא ולא חצי סינטטי כמו שחשבתי קודם.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
בצמיגות 10W40 , אני חושב שה- MOBIL SUPER 2000 הוא היחיד של MOBIL שיש במדפים. אם אני לא טועה MOBIL1 הוא עניין של מיתוג לשמנים היותר מתקדמים (של אותה חברה). מה בדיוק ההבדלים, אני באמת לא יודע. יש כאן אנשים שמבינים יותר בשמנים שיוכלו לענות.

 

בכל מקרה מה שבתמונה זה השמן שאני משתמש בו ללנטיס שלי, אבל זה לא אומר דבר, אין לי מעבדה שיכולה להצדיק את זה, פשוט שמן מבית טוב שעונה לדרישות היצרן( גם מבחינת תקן, וגם צמיגות).

 

תודה רבה לך על העזרה, היום רכשתי את השמן של mobil עלה 120.

העדפתי ללכת על מותג ולהיות בראש שקט.

התלבטתי בינו לבין ,AGIP בסוף החלטתי ללכת על mobil 4 ליטר.

יש לי רק שאלה קטנה אליך, מאחורה רשום במדבקה של דלק

שהשמן עומד בתקנים api sj sl בעברית, ובאנגלית על המדבקה של היצרן רשום api sl שהבנתי שזה בתקן יותר גבוה.

ומתאים גם למכוניות חדשות יותר אין בעיה עם זה נכון? כי בספר הרכב הכי גבוה שרשום זה sj.

השנת יצור של הרכב שלי זה 2004.

ואיך המנוע עובד לך עם השמן הזה הוא שקט?

פורסם

sl הוא התקן הגבוהה יותר, ואין בעייה להשתמש בו אם הדרישה נמוכה יותר (כלומר SJ כמו שרשום בספר הרכב).

 

לגבי שינוי בעקבות השימוש בשמן הנ"ל, אני לא שמתי לב לשינוי כלשהוא בצליל המנוע, אני בספק אם תרגיש גם אתה שינוי כלשהו. מדד אמיתי לאיכות השמן, לצערי, אני לא יכול לספק, חוץ ממה שהשיצרן מצהיר על האריזה.

פורסם

אוקיי תודה לך על כל העזרה והיפרוט עזרת לי מאוד, הייתי בדילמה גדולה מה לקנות לפני זה.

שירבו אנשים כמוך!

פורסם
sl הוא התקן הגבוהה יותר, ואין בעייה להשתמש בו אם הדרישה נמוכה יותר (כלומר SJ כמו שרשום בספר הרכב).

 

לגבי שינוי בעקבות השימוש בשמן הנ"ל, אני לא שמתי לב לשינוי כלשהוא בצליל המנוע, אני בספק אם תרגיש גם אתה שינוי כלשהו. מדד אמיתי לאיכות השמן, לצערי, אני לא יכול לספק, חוץ ממה שהשיצרן מצהיר על האריזה.

 

סליחה על הקטנוניות אבל ה SL הוא הדרגה הגבוהה מכל הדרגות שרשומות על המיכל שהוא קנה.

היום הדרגה הכי גבוהה היא SN.

לידעתך הרבה ראיתי גם שמוכרים יורול סינטטי מלא ב 130 ש"ח למיכל של 5 ליטר. הייתי בהחלט שוקל את זה בתור אופציה לפעם הבאה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

avuhg1, בבקשה, שמח אם עזרתי.

 

Cerebral Cortex, אני התקוונתי לתקן הגבוהה מבין השניים, אבל אתה צודק , יש תקנים חדשים יותר. שוב, אני ממש לא מומחה לשמנים, פשוט הבחור שאל על סוג ספציפי של שמן שהוא רצה, ועניתי לו מה שידוע לי (ESSO=~MOBIL).

 

אנחנו מתבססים על הצהרות יצרן לעמידה בתקנים, ורמת צמיגות, ואני משער שעד שמשהו לא ירים את הכפפה ויבצע בדיקות מעבדה בלתי תלויות, נמשיך להתבסס על הצהרות.

 

גם EUROL יצרן גדול, ואני משער שלא תהיה לי בעייה להשתמש בשמנים שלהם ( פשוט את ה- MOBIL קניתי בפחות ממאה שקלים). הבעייה לדעתי היא עם יצרנים עלומי שם, ומותגי מדבקה, במקרה כזה אני לא בטוח ששווה לקחת את הסיכון, למרות הצהרות כאלה ואחרות על האריזה.

פורסם

אין שום בעייה INVVISION, הכל בחברות.

לגרוטאה שלי אין לי בעיה לשים שמן זול לעומת זאת לאחותי יש טויטה קורולה 06. היצרן מבקש 15-40 ואילו היבואן מבקש 10-30. ראיתי בחנות מבצע על יורול סינטטי מלא ב 130 שח ל 5 ליטר וזה לכל הצמיגויות. איתמר, המליץ לי לרדת ל 5-30 כי ככה ישנה פחות התנגדות והשמן יותר דליל, בצורה זאת כאשר מתניעים את הרכב השמן זורם יותר מהר במנוע כי הוא יותר נוזלי ולא צריך להתחמם כמו ה 10-30 ולכן הוא מעניק סיכה עוד שהמנוע עדיין לא חם. מצד שני, היצרן תכנן את המשאבה שלו שתשאב שמן בעל צמיגות מסויימת הלא כן? האם שמן 5-30 לא יהיה נוזלי מדיי?

עוד שאלה למביני הפורום. יש לי אופציה להשתמש גם ביורול 10-30 מינראלי. לא עדיף להשתמש בשמן מינראלי ולהחליף אותו נגיד כל 7 אלף ק"מ מאשר סינטטי מלא ולהחליף אותו כל 15 אלף? אומנם המנוע מקבל שמן מינראלי אבל מחליפים אותו לעיתים יותר תכופות ככה המנוע מקבל שמן טרי לעומת סינטטי מלא שמושכים אותו עד 15 אלף. מהי דעתכם?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
היצרן מבקש 15-40 ואילו היבואן מבקש 10-30.
עד כמה שאני מכיר, בטיוטה בארה"ב דורשים צמיגות של 5W-30 ואילו פה בארץ היבואן (בא כוחו של היצרן) דורש 10W-30.

 

איתמר, המליץ לי לרדת ל 5-30 כי ככה ישנה פחות התנגדות והשמן יותר דליל
עם כל הכבוד הרב -מאוד- שאני רוכש לאיתמר, הוא לא זה שתכנן את המנוע ולכן קשה להתבסס על דבריו. לרוב ההדיוטות שאינם בעלי אופי נסייני מומלץ להיצמד להוראות היבואן פה בארץ ולא לזה שבארה"ב (היה פה אפילו משתמש ששלח לאחד מיצרני הרכב הגרמנים מכתב בו הוא שואל מהי הצמיגות המומלצת למנוע שלו, מיותר לציין שהגרמנים שלחו לו בחזרה: "פנה ליבואן").

 

בצורה זאת כאשר מתניעים את הרכב השמן זורם יותר מהר במנוע כי הוא יותר נוזלי ולא צריך להתחמם כמו ה 10-30 ולכן הוא מעניק סיכה עוד שהמנוע עדיין לא חם.
יצרני המנועים לא טיפשים (כמו שהרבה חושבים כאן) וגם הם מכירים את הנושא "הנעה קרה", לכך הם מצאו פתרון יצירתי בשם "שימון סטטי" אשר מתבסס על השמן שנשאר במעברים השונים במנוע ולפיכך שמן דליל מדי יפגע בפעולה זו מכיוון שהוא לא יצליח להישאר מספיק זמן במעברים השונים עד שמשאבת השמן תוכל לספק שמן מאגן המנוע.
פורסם

תודה רבה לך על התגובה. מצטער לחלוק על דעתך. למרות שבארה"ב מומלץ אחרת יצרן הרכב ממליץ על לישראל על 15-40 ואילו יבואן הרכב ממליץ על 10-30. ככה זה בספר.

שמעתי פעם שלשים את השמן שנחשב להכי טוב זה לא תמיד טוב. לדוגמה למרות שהיבואן רוצה 10-30 לרדת ל 5-30 לא יהיה רעיון טוב. כמה שהדבר נשמע לא הגיוני הטענה היא שיצרן הרכב תיכנן את המשאבת שמן לספיקה וסניקה מסויימת שאם יורדים ל 5-30 השמן עלול להיות נוזלי מדי בעבור המשאבה לשאוב אותו כאשר 10-30 יתפקד מצויין.

מה דעתך? אשמח לעוד היתיחסויות לעניין.

יש לפני כרגע שתי אופציות. שימוש ב 10-30 מינראלי או 5-30 סינטטי מלא. מה עדיף יותר לקורולה 2006? להשתמש בשמן מינראלי מחברה מאוד טובה אבל להחליף אותו ב 7,000 ק"מ או סינטטי מלא מאותה חברה מעולה אבל להחליף אותו ב 15,000 ק"מ כמו שהיבואן מבקש?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
לגרוטאה שלי אין לי בעיה לשים שמן זול לעומת זאת לאחותי יש טויטה קורולה 06. היצרן מבקש 15-40 ואילו היבואן מבקש 10-30. ראיתי בחנות מבצע על יורול סינטטי מלא ב 130 שח ל 5 ליטר וזה לכל הצמיגויות. איתמר, המליץ לי לרדת ל 5-30 כי ככה ישנה פחות התנגדות והשמן יותר דליל

 

אני לא זוכר מתי המלצתי בפניך על זה, אך אני בכלל לא מתנגד למה שרשמת :wink:

אני לא מכיר שום רכב בנזין של טויוטה שאי פעם היצרן המליץ לו על 15W40. זה אולי שמן שאפשר לשים, אבל הוא לא המומלץ.

למיטב ידיעתי וזכרוני, כבר משנות ה 90 טויוטה ממליצה על שמן 10W30 בכל רכבי הבנזין שלה.

 

עד כמה שאני מכיר, בטיוטה בארה"ב דורשים צמיגות של 5W-30 ואילו פה בארץ היבואן (בא כוחו של היצרן) דורש 10W-30.

 

עם כל הכבוד הרב -מאוד- שאני רוכש לאיתמר, הוא לא זה שתכנן את המנוע ולכן קשה להתבסס על דבריו.

 

החצי הראשון של התגובה שלך היה נכון, ב 2009 המלצה השתנתה לשמני 0W20 ו 5W20 בכל הרכבים שיוצרו לאחר 2006 אך ההמלצה הזו עדיין תקפה לרכבי הבנזין שיוצרו עד 2006 למעט כמה חריגים.

 

אני לא תכננתי את המנוע, אבל תגובותי מתבססות על קריאת חומר מקצועי וחומר מקצועי טכני של היצרן. לא שצריך מסמך רשמי מטויוטה בעניין, אבל מנוע שעובד טוב עם 10W30 יעבוד עוד יותר טוב עם שמן 5W30, בטח ובטח כשאנחנו מדברים על 10W30 מינרלי או חצי סינטטי לעומת שמן 5W30 סינטטי מלא מתקן גבוה ומתקדם.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

ובכן טעות קטנה. על פי ספר הרכב בעברית שיש כרגע מולי לטיוטה קורולה 2006 היבואן ממליץ על 15-40 וזה עוד על הדף של הכריכה בעמוד הראשון. לעומת זאת היצרן ממליץ על 10-30 וזאת בדפים הלפני אחרונים בספר.

 

כן איתמר, שאלתי בזמנו על יורול סינטטי 10-30 למנועי בנזין ודיזל קלים ופירטתתי את התקנים שלו. שאלתי אם אפשר להשתמש בזה למשאית אם אני לא טועה וגם שאלתי לגבי השימוש בטיוטה קורולה. רשמת לי שעדיף לרדת ל 5-30 כי הוא פחות סמיך ומעניק סיכה יותר יעילה למנוע ופחות התנגדות ופחות בלאי. אני אמצא את המיקום ואביא זאת.

אז שורה תחתונה ולסיכום כאשר כל המאסטרים של הפורום עדיין כאן. מה עדיף 10-30 או 5-30?

שאלה אחרונה, לא עדיף להשתמש בשמן מינראלי אבל להחליף אותו כל 7,000 ק"מ מאשר סינטטי מלא ולהחליף אותו כל 15,000 ק"מ?הרי ההיגיון אומר שככה המנוע יקבל אומנם שמן פחות איכותי מהסניטטי המלא אבל הוא יקבל שמן טרי יותר בעיתים תכופות יותר. או במילים אחרות, לא עדיף שמן מינראלי צעיר ורענן כל 7 אלף מאשר סינטטי מלא זקן ועייף כל 15 אלף?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

הנה איתמר, עכשיו נזכרתי. שאלתי אותך לגבי חצי סינטטי 10-30 לעומת מינראלי 10-30 ונתת לי המלצה חמה לעבור ל 5-30 ואם הוא סינטטי מלא הרי זה משובח ביותר. אתה עדיין עומד בהמלצה הזו?

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=407569

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.


×
×
  • תוכן חדש...