Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד בטר פלייס


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5314 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מתוך THEMARKER של עיתון הארץ:

"חצי שנה אחרי תחילת השיווק הרשמית וארבעה חודשים אחרי שבטר פלייס וחברת אלבר הודיעו על הסכם לשיווק מכוניות חשמליות בליסינג תפעולי, מצליחה בטר פלייס לגייס שותף נוסף בענף הליסינג.

החברה הודיעה הבוקר (ב') על חתימת הסכם עם אלדן במסגרתו תרכוש חברת הליסינג כ-500 מכוניות חשמליות, בשווי של כ-61 מיליון שקל. לפי הערכות בענף, בהסכם כלולה גם התחייבות של בטר פלייס לרכוש את המכוניות בתום תקופת השימוש. חברת המכירות טרייד-מוביל הפכה לאחרונה לספקית של יבואנית המכוניות החשמליות.

 

 

 

בניגוד לאלבר, אלדן תייעד חלק מהמכוניות להשכרה לטווח קצר, נוסף לאלה שישמשו צי רכב לליסינג ארוך טווח כמקובל. בחברת הליסינג יציעו גם "חבילת הטבות משלימה" ללקוחות ובראשה הפחתה של דמי המנוי החודשיים אותם הם משלמים עבור החשמל".

 

אז מה היה לנו?

א. "בשווי" של מזכיר לי את הסירים האלה שמוכרים תמורת עלות המשלוח (המופקע), והם "בשווי של" XXX ש"ח (מחרי מופרז כלשהו). השווי המצוטט הוא 122K לרכב, מעניין כמה תשלם אלדן, ועל מי היא תכפה את המכוניות האלה.

ב. שימו לב שאלדן תציע ללקוחותיה הפחתה של דמי המנוי החודשיים - וזאת, רבותי, שערוריה שאין כדוגמתה. אבל, כשאתה מונופול ויש לך חברים - אתה יכול כנראה לעשות הכל.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

די משעשע הכתבה, לא נראה לי שאלבר תקנה אפילו רכב אחד עד שיהיה לקוח ליסינג שיסכים לקחת את הרכב ל 4 שנים במקום 3-שנתיים וחצי ליסינג רגיל

 

עם לא שמתם לב בחוץ..... כמעט כל הארץ עם הפרסומת של פלואנס טורבו דיזל ב 119 אלף שקל..!!!

 

אז נגיד עכשיו היו מציאים לי רכב חדש מחברת הליסינג..

אז מה הייתי לוקח.............???

פלואנס זה בטוח אבל איזה??

נראה לי הדיזל!.

ב 19 ק"מ לליטר ( בפרסומת רשום 22 ), זה כמעט כפול מכמות הק"מ שעושה הבנזין 1600 מה שמבטיח תדלוק פעם ב שבועיים שלוש למי שהיה רגיל לתדלק כל שבוע.

או ללכת על רכב שאתה צריך לחבר לחשמל כל יום, לעצור כל יומיים בתחנה להחלפת בטריה.

פורסם

יאללה, נזרום עם ה"קשקשת היחצנית", מחר אני רוכש כזה רכב ובנסועה שלי אני צריך להחליף סוללה כמעט כל יום, אז נשאלת השאלה, איפה בדיוק מחליפים סוללות?

 

אני עדיין לא מצליח לראות את הפרויקט הזה מתרומם, אם כבר, מאז הרעש והצלצולים של כלפני שנה אני רק רואה אותו יותר ויותר מתמוסס.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
יאללה, נזרום עם ה"קשקשת היחצנית", מחר אני רוכש כזה רכב ובנסועה שלי אני צריך להחליף סוללה כמעט כל יום, אז נשאלת השאלה, איפה בדיוק מחליפים סוללות?

 

אני עדיין לא מצליח לראות את הפרויקט הזה מתרומם, אם כבר, מאז הרעש והצלצולים של כלפני שנה אני רק רואה אותו יותר ויותר מתמוסס.

 

התשובה היא שאתה לא רוכש רכב כזה, כי אתה לא הלקוח המתאים עבורו. הלקוח המתאים הוא מי שנוסע מהבית לעבודה ויכול לטעון את הרכב בשני המקומות. בעיקר מי שגר רחוק יחסית מהעבודה, נניח 50 ק"מ -רק ככה אולי זה ישתלם לו על פני פלואנס דיזל (שתהיה נעימה יותר לנהיגה ובעלת תא מטען גדול יותר, אגב).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
יאללה, נזרום עם ה"קשקשת היחצנית", מחר אני רוכש כזה רכב ובנסועה שלי אני צריך להחליף סוללה כמעט כל יום, אז נשאלת השאלה, איפה בדיוק מחליפים סוללות?

 

אני עדיין לא מצליח לראות את הפרויקט הזה מתרומם, אם כבר, מאז הרעש והצלצולים של כלפני שנה אני רק רואה אותו יותר ויותר מתמוסס.

 

יש כבר תחנה שעומדת די הרבה זמן בצומת ביל"ו ולפי בטר פלייס אמורות להיות כבר עוד קרוב ל-10 תחנות ברחבי הארץ, לא יודע כמה מתוכן בנויות באמת. ובטר פלייס או לא, הכיוון שהעולם הולך אליו ובצדק, הוא הנעה חשמלית. כל היצרניות הגדולות (חוץ מפולקסווגן, אין לי מושג למה) כבר משקיעות לא מעט בפיתוח של מכוניות חשמליות והפתרון של בטר פלייס נראה סביר לתקופת המעבר בין הבנזין לחשמל.

פורסם

ויש עוד אחת בכניסה לקיבוץ אילות.

 

הטכנולוגיה הזאתע וד בחיתוליה, קודם שייצרו רכבים עם טווח יותר גדול, אחרי זה יורידו את המחירים ואז כולם יקנו בהמוניהם.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
יש כבר תחנה שעומדת די הרבה זמן בצומת ביל"ו ולפי בטר פלייס אמורות להיות כבר עוד קרוב ל-10 תחנות ברחבי הארץ, לא יודע כמה מתוכן בנויות באמת. ובטר פלייס או לא, הכיוון שהעולם הולך אליו ובצדק, הוא הנעה חשמלית. כל היצרניות הגדולות (חוץ מפולקסווגן, אין לי מושג למה) כבר משקיעות לא מעט בפיתוח של מכוניות חשמליות והפתרון של בטר פלייס נראה סביר לתקופת המעבר בין הבנזין לחשמל.

 

תגדיר "יצרניות גדולות". מרצדס - יצרנית גדולה? אני מניח שכן. הם, מצד שני, מסרבים להישמע לכללים שלך ומפתחים, אפעס, מכוניות תא דלק (שמיוצרות וניתנות לרכישה - אגב). גם במו (שוב, שחקן שוליים בתעשיית הרכב) נכנסו לתחום. אפילו הונדה (יצרן "בינוני") שמייצרת היברידיות, מייצרת ומוכרת מכוניות תא - דלק.

 

בכל תחשיב שהוא - כרגע - מכונית חשמלית טהורה היא בזבוז של כסף עבור מי שאינו פנאט ירוק. מכירה של הליף באנגליה עומד על כ-30K ליש"ט. אתה רוצה שאפרט אילו מכוניות אפשר לקנות בסכום הזה? וכמה מהן חסכוניות וירוקות הרבה יותר מרכבים חשמליים (אף אחד לא מספר איזה גועל זה לסביבה לייצר את כל הסוללות האלו). הפרוייקט הנ"ל, בארץ, עם שיטת השיווק של בטר פלייס הוא פשוט עבודה בעיניים, ולא משתלם לאדם פרטי: גם לא מבטיחים לו רכישה חוזרת (לעומת ליסינג) וגם הוא נדפק עם תעריפים גבוהים יותר (ולא דיברנו בכלל על התקנת עמדת טעינה). מילא לו היו מציעים את המכונית עם אפשרות להטענה מכל שקע, כמו שמדינות עולם שלישי כמו אנגליה מאפשרות - או אז היה אפשר לומר: מילא, לפחות אתה יכול להטעין בפנאן שלך ובתעריף נמוך יותר. אלא מה, שאגסי הבטיח כסף, והבטחות צריך לקיים - גם על חשבון ישראל ישראלי.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

 

הטכנולוגיה הזאתע וד בחיתוליה, קודם שייצרו רכבים עם טווח יותר גדול, אחרי זה יורידו את המחירים ואז כולם יקנו בהמוניהם.

 

אני לא הייתי עוצר את נשימתי בציפייה לטכנולוגיית סוללות פורצת דרך.

זה לא אלקטרוניקה, זה כימיה. קצב ההתקדמות בתחום הזה הרבה יותר איטי.

 

הכיוון הנכון לתקופת הביניים לדעתי הוא מכוניות כמו השברולט וולט שמסוגלות לנסוע כמה עשרות ק"מ על חשמל נטו (ועם סוללה לא גדולה) והשאר על מנוע בנזין או סולר רגיל לגמרי.

עבור רוב האנשים המשמעות היא שמילוי דלק זה משהו שעושים רק בטיולים מחוץ לעיר, כי את כל הנסיעות של עבודה-בית-סופר-איסוף-פיזור-ילדים וכו' עושים בלי לשרוף אפילו טיפה אחת של בנזין.

זה חיסכון של 90%+ מהדלק והמכונית זמינה לרכישה היום. (במחיר מנופח - אבל זה כבר משהו שיכול להשתנות די מהר)

 

מה יהיה בטווח היותר רחוק (50 שנה) אין לי מושג.

אולי ניסע בתחבורה ציבורית-אישית (קרוניות ל4-5 אנשים על מסילות עם ניתוב ממוחשב), אולי ניסע במכוניות חשמליות עם מצברים קטנים שיקבלו אספקת אנרגיה שוטפת מסלילי השראה מתחת לכל הכבישים הראשיים (ואז המצבר רק צריך להספיק לכמה קילומטרים מהחניה של הבית עד הכביש הראשי), אולי תאי דלק, או משהו אחר לגמרי.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
תגדיר "יצרניות גדולות". מרצדס - יצרנית גדולה? אני מניח שכן. הם, מצד שני, מסרבים להישמע לכללים שלך ומפתחים, אפעס, מכוניות תא דלק (שמיוצרות וניתנות לרכישה - אגב). גם במו (שוב, שחקן שוליים בתעשיית הרכב) נכנסו לתחום. אפילו הונדה (יצרן "בינוני") שמייצרת היברידיות, מייצרת ומוכרת מכוניות תא - דלק.

 

בכל תחשיב שהוא - כרגע - מכונית חשמלית טהורה היא בזבוז של כסף עבור מי שאינו פנאט ירוק. מכירה של הליף באנגליה עומד על כ-30K ליש"ט. אתה רוצה שאפרט אילו מכוניות אפשר לקנות בסכום הזה? וכמה מהן חסכוניות וירוקות הרבה יותר מרכבים חשמליים (אף אחד לא מספר איזה גועל זה לסביבה לייצר את כל הסוללות האלו). הפרוייקט הנ"ל, בארץ, עם שיטת השיווק של בטר פלייס הוא פשוט עבודה בעיניים, ולא משתלם לאדם פרטי: גם לא מבטיחים לו רכישה חוזרת (לעומת ליסינג) וגם הוא נדפק עם תעריפים גבוהים יותר (ולא דיברנו בכלל על התקנת עמדת טעינה). מילא לו היו מציעים את המכונית עם אפשרות להטענה מכל שקע, כמו שמדינות עולם שלישי כמו אנגליה מאפשרות - או אז היה אפשר לומר: מילא, לפחות אתה יכול להטעין בפנאן שלך ובתעריף נמוך יותר. אלא מה, שאגסי הבטיח כסף, והבטחות צריך לקיים - גם על חשבון ישראל ישראלי.

 

כשאמרתי יצרניות גדולות התכוונתי לקונצרנים הגדולים בשוק הרכב, שרובם יישרו קו ופנו לכיוון של הנעה חשמלית. GM עם השברולט וולט, טויוטה עם תוכניות לפריוס וRAV4 חשמליות, יונדאי גם נכנסות לתחום, בינתיים אמנם רק ההיברידי אבל קשה לי להאמין שמכוניות היברידיות זאת המטרה הסופית שלהם. בנוסף יש גם את PSA עם ה-ion, מיצובישי עם ה-iMiev והחברים של שי אגסי מרנו/ניסאן. בכל העולם מתעסקים ברצינות בניסיון לעבור למכוניות חשמליות חוץ מגרמניה דווקא, ששם פולקסווגן מנסה לשכלל את הסרבול שנקרא מנוע בעירה פנימית והיצרניות הקטנות יותר (כן, מרצדס ובמוו למרות שמם הן לא יצרניות רכב גדולות בסדר גודל עולמי) עובדות על תאי דלק.

יכול להיות שנכון לטכנולוגיה של שנת 2011, מכוניות מונעת בתא דלק מספקת פתרון כולל טוב יותר מאשר מכונית חשמלית נטו (אגב, לא התעמקתי בנושא, אבל מכוניות בעלות תא דלק הן מכוניות חשמליות שיש להן תא דלק במקום סוללה?) למרות זאת, בשורה התחתונה, הנצילות של הנעה בעזרת תא דלק עומדת היום על כ-50% במקרה הטוב, והנצילות של הנעה חשמלית בסביבות ה-90%. ככה שבעתיד, בעיקר עם השיפור בטכנולוגיות אחסון החשמל, אני חושב שהמכוניות, אם יהיו כאלה, יהיו חשמליות. בינתיים, כמו שאמרו כאן לפני, מכונית חשמלית מתאימה בעיקר לנסיעות קצרות של סידורים בתוך העיר והכנסה של המכונית לשקע הביתי בכל פעם שמחנים.

 

לגבי בטר פלייס, התעריפים שלהם נכון להיום באמת לא נראים משתלמים, אבל כנראה שהם פונים בעיקר לשוק הליסינג וההשכרה והלקוח הפרטי פחות מעניין אותם.

פורסם
מתוך THEMARKER של עיתון הארץ:

"חצי שנה אחרי תחילת השיווק הרשמית וארבעה חודשים אחרי שבטר פלייס וחברת אלבר הודיעו על הסכם לשיווק מכוניות חשמליות בליסינג תפעולי, מצליחה בטר פלייס לגייס שותף נוסף בענף הליסינג.

החברה הודיעה הבוקר (ב') על חתימת הסכם עם אלדן במסגרתו תרכוש חברת הליסינג כ-500 מכוניות חשמליות, בשווי של כ-61 מיליון שקל. לפי הערכות בענף, בהסכם כלולה גם התחייבות של בטר פלייס לרכוש את המכוניות בתום תקופת השימוש. חברת המכירות טרייד-מוביל הפכה לאחרונה לספקית של יבואנית המכוניות החשמליות.

זה נחמד שיש לנו שפני ניסויים על המכונית החשמלית של אגסי, עוד שנתיים שלוש נדע אם המוצר בשל או בוסר.

בינתיים לא מפוזרות בישראל מספיק תחנות החלפת סוללות ככה שללקוחות פרטיים יהיה קשה להצדיק רכישה של רכב כזה.

 

ואחרי כל ההייפ של אגסי על המכונית החשמלית הגיעה מתחרה מבית שנותנת לה נוקאאוט, הלא היא כמובן הפלואנס דיזל שלפי כל תחזית הרבה יותר משתלמת לאחזקה וגם אין חשש שתיתקע איתה בצד הדרך, כי תחנות דלק ברוך השם יש בלי סוף.

נקווה שהתחרות שבאמת הגיעה מהכיוון הכי לא צפוי תגרום לחמדנים בבטר פלייס להוריד את דמי השימוש ולהפוך את הפלואנס החשמלית לבאמת משתלמת.

פורסם

החשש שלי הוא, שפשוט יבוטל המס על המכונית של אגסי, מסיבות מאוד "ירוקות" כמובן, ושייעשו מאמצים אחרים "להשפיע" על הציבור לרכוש אותן. נחיה ונראה.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
ויש עוד אחת בכניסה לקיבוץ אילות.

 

הטכנולוגיה הזאתע וד בחיתוליה, קודם שייצרו רכבים עם טווח יותר גדול, אחרי זה יורידו את המחירים ואז כולם יקנו בהמוניהם.

 

ועוד אחת בירקונים שליד פ''ת.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

פורסם

הנצילות של הנעה בעזרת תא דלק עומדת היום על כ-50% במקרה הטוב, והנצילות של הנעה חשמלית בסביבות ה-90%.

החשמל מיוצר בנצילות של כ 40% (או פחות). כלומר על כל 100 יחידות אנרגיה שנכנסות לתחנת כוח, מגיעים לרכב החשמלי רק 40 יחידות, ונניח שהנצילות של ההנעה החשמלית היא 90%, אז נשארו רק 36 יחידות אנרגיה מתוך 100 !

 

לא שיא הנצילות.

 

יהודה

פורסם

נכון לגבי תחנת כוח מבוססות על דלק מאובנים, חלק מתחנות הכוח בארץ משתמשות בגז טבעי ושם הנצילות קצת יותר טובה, סביבות ה-50%. בכל מקרה, אם נחשוב מספיק רחוק על היום בו החשמל יופק ממקורות מתחדשים אז לא תהיה סיבה שרכב יסחב תא דלק שייצר חשמל אם אפשר לקבל אותו בצורה נקיה מתחנת הכוח ואז עניין הנצילות של תחנת הכוח יהיה לא רלוונטי כי היא תשתמש במשאב בלתי מוגבל עם זיהום סביבתי זניח.

×
×
  • תוכן חדש...