Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

קרוב לודאי גם גודל מסך. אנשים מעל גיל 40-45 שסובלים מאובדן יכולת המיקוד עשויים להעדיף מסך יותר גדול. אישית, אם בהחלפה הבאה אחליט לעבור לפלאגשיפ זה יהיה סמסונג פרו או מכשיר מקביל בגלל שיקול זה.

 

לגבי הכתבה שהובאה - היא מתארת את שוק האייפון בארה״ב, לא את השוק הישראלי או שוק האנדרואיד. אבל כלל לא אופתע אם המספרים דומים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 3 שעות, sperial כתב:

קרוב לודאי גם גודל מסך.

 

כניראה שלא. 

דגמי האייפון פלוס שהם גדולי מסך, לא היו הצלחה בכלל. זה הסיבה שהפסיקו איתם בדור הנוכחי. 

 

ניראה שאת רוב הלוקחות מעניין הסמל סטטוס שמתלווה עם סמארטפון יקר, לכן דגמי הפרו והפרו מקס הם הכי נמכרים.

פורסם

אתה מחזיר אותי לאיזה מאמר שקראתי לפני הרבה מאוד שנים. על גברים צעירים שיושבים בבית קפה וכשעוברת בחורה מצודדת מוציאים את הטלפונים ומציגים אותם לראווה על השולחן. אבל זה היה בימים שלכל דגם היה מראה מובהק, וכמובן שהטלפון היה הדבר היחיד שגבר היה גאה שהיה לו קטן. כיום טלפונים הם יצורים די גנריים מבחינת העיצוב, צריך להתאמץ כדי להבחין בין הדגמים (אם זה בכלל אפשרי מרחוק).

 

אבל אני לא מתרשם מסמלי סטטוס, אז מה אני מבין?

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

הוחלף הפיקסל 7 באייפון 17.

 

עוד מוקדם לסיכום ומסקנות, כי אני עדיין בתהליך של לתפור את האייפון אליי, אבל יש כבר תובנות של התחלה.

 

קודם כל, למה אייפון?!

קבלתי חינם. 

 

האם היית קונה אותו במקום לקנות פיקסל?

לא.

לא שווה את ההפרש בכסף מהפיקסל שהייתי קונה אם הייתי צריך להחליף את ה-7 (פיקסל 9).

 

נתחיל עם לנפץ שני מיתוסים.

 

1. אייפון לא יותר ידידותי למשתמש ההדיוט מגירסת האנדרואיד שבפיקסל. 

 

בגדול, הוא יותר מסורבל (ואני כותב את זה מנקודת המבט של משתמש שהוא לא קלאסי, אחד שחופר בתפריטים ומקסטם את הסלולרי שלו).

 

קודם כל, באנדרואיד עוד אפשר לא לעבוד עם gestures. באייפון - לא.  לי אישית זה לא מפריע, אני אמצתי את ה-gestures מייד שהגיעו לאנדרואיד 10 ואני חושב שזה אחלה, אבל עדיין יש כאלו שמעדיפים כפתורים וירטואלים.

 

נתחיל מההבדל הכי גדול, ה-back. באנדרואיד הוא אוניברסלי. אתה עושה back מימין או משמאל המסך, אתה חוזר למסך הקודם. נקודה.

לא חשוב באם זה בתוך האפליקציה, לאפליקציה אחרת... סטנדרטי. באייפון... תלוי. לדוגמא, פתחת תמונה בגדול בפוטוס, אתה רוצה לחזור לגלריה, סוויפ למטה. back לא עושה כלום. 

ככה בכל אפלקציה, סיפור אחר. 

כן, יש אייקון back למעלה מצד שמאל. אבל זה למעלה מצד שמאל. לך תגיע עם יד אחת.

וכן, באייפון ה-back gesture זה רק משמאל. אם הבוהן לא מגיעה... אז שתי ידיים.

 

ברור שעם הזמן מתרגלים למגוון ה-gestures של אייפון (יש תפריט דינמי במשיכה מהאמצע של ה-Home Screen וכו, הפרדה בין notifications לתפריט גישה מהירה ל-Settings), אבל... ידידותי למשתמש האקראי - זה לא. זו עקומת למידה נדרשת.

 

באייפון יש בועה שחורה למעלה. יענו, Dynamic Island. היא בולטת והיא מפריעה, יותר למי שצורך תוכן בסלולרי. אני לא, לכן זה שהיא מציגה אפליקציה שעושה משהו ברקע זה דווקא יותר מועיל לי מהנזק שהיא עושה בעין, אבל ידידותי - זה לא.

 

זיהוי פנים. עובד יותר טוב מבפיקסל, כי עובד גם כשאין אור, אבל בפיקסל היה לי גם חיישן טביעת אצבע.

איטי?

בתיאוריה.

בפועל, אתה צריך להרים את האייפון מהשולחן כדי שיזהה אותך. בפיקסל - לא. וגם אם חיישן טביעת האצבע לא מהיר, הוא כבר עובד מרגע שתפסת את המכשיר ועד ששמת אותו מולך. 

כלומר, בפועל הפיקסל משחרר נעילה מהר יותר כמעט בכל מצב, עם השילוב של זיהוי פנים וטביעת אצבע.

 

כל סידור האייקונים במסך הבית דפוק באייפון. הם זזים עצמונית לכל מיני כיוונים כשאתה מנסה לסדר אותם, מנסים להתיישר כמו שסטיב היה רוצה אם היה חי, כנראה.

 

רוצה לסדר עוצמת שמע?

אפשר רק כללית. באנדרואיד אפשר להפריד עוצמת שמע לכל ערוץ (מדיה, שיחות, הודעות וכו').

 

חיפוש באפליקציית Settings?

לפעמים עובד, לפעמים לא.

WTF?

 

Bloatware.

מתלוננים על הסינים, אבל אייפון בה עם ערימה של תוכנות אפל שאף אחד לא ביקש. 

 

למה רק 4 אייקונים בשורה?

ככה. 

למה ככה...?

 

באנדרואיד, אתה לוחץ על אפליקציה, אתה יכול לבחור לראות את ה-Settings שלה. באייפון, כנס קודם לאפליקציית Settings. בייחוד בשלב שאני מגדיר הכל מחדש, זה מעצבן.

 

גישה מהירה לכתיבת הודעה ליוזר או טלפון?

קל לייצר באנדרואיד כפתור ייעודי ליוזר, לוואזאפ בלבד, למשל.

באייפון אפשרי, אבל דורש יצירת shortcut ייעודי.

 

 

איפה האייפון יותר ידידותי?

קודם כל, החומרה נהדרת. המסך פגז, המצלמה טובה (חומרה. עיבוד, אותו שיט), והכי טוב, יש כפתור אקשן שניתן לקסטם להריץ כל דבר (אפילו רוטינות שהיוזר תפר, עוד על זה בשלב הגמישות) ויש כפתור ייעודי למצלמה. 

הוא גם מהיר יותר, וזה מורגש לפעמים (עיבוד תמונה, מודם...)

Spotlight. חפש בהכל, תחליט מה אתה רוצה. קצת עמוס בעיניים אבל אפקטיבי.

תפריט הגישה המהירה ל-Settings השונים לטעמי טוב יותר, נוח יותר לקיסטום וגם נפרד מה-Notification, שזה טוב. גם ה-gesture לכל אחד שונה, אבל קל להתרגל.

 

 

2.  אנדרואיד הוא לא יותר גמיש וניתן לקיסטום מאייפון. לפחות לא בלי פריצת ROM, התקנת Launcher חליפי וכו' (שאין לי ניסיון עם זה)

הוא פחות.

Widgets עם גלילה פנימית בין מסכים שונים - אחלה. 

כל עניין הקיסטום עד כדי תכנות של רוטינות ואוטומציות מובנות במערכת ההפעלה - מורכב אבל אפקטיבי למי שטורח. אחזור לדווח אחרי שאתמקצע, אבל אין לגוגל משהו בהיקף הזה.

 

3. Siri sucks וה-Ai גם.

יש work arounds שעוד לא יישמתי, אבל בגדול... זה לא קרוב. זה כנראה יהיה, כי אפל אימצו את הטכנולוגיה הבסיסית של גוגל. 

כמובן שיש לי בעיה מובנית, כי Gemini אינטגרטיבי עם העולם של גוגל, בעוד Siri אינטגרטיבית עם הפתרונות המקבילים של אפל, ואני עוד לא החלטתי עד הסוף מה אני עושה איפה... אבל זו לא סיבוכיות שאפל אשמה בה.

 

אחרי שאסיים לארגן הכל אחזור לדווח...

 

נ.ב. לאייפון יש לי קייס Caduabe Sheath והוא פשוט נהדר. דק, מחוספס, לא מפריע מדי למסך, כפתורים כמו אורגינל ומיגון ברמה טובה מאוד (במבחנים אובייקטיבים). היה לי מגן טוב מאוד של Nilkin לפיקסל, אבל זה רמה מעל מבחינת חומרים וכפתורים. אממה, יקררר (50 דולר)

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

שלום חברים,

 

אני צריך המלצה לסמארטפון אנדרואיד בעלות של בסביבות 1,500 ש"ח, שנותן תמורה הכי טובה למחיר.

 

לא סיני.

 

חושב על גלקסי s24.

 

חושבים שיש משהו יותר טוב?

 

מעדיף אותו על פני ה-fe בגלל הגודל (קטן יותר), וכן מצלמה ומעבד שלהבנתי טובים יותר.

 

עדיף שיהיה בו esim, מצלמה לא רעה, 8+ גיגה ראם, מעבד טוב והקלטת שיחות (בשנים האחרונות לא ניסיתי אפליקציות צד שלישי אבל בעבר אני זוכר שזה לא עבד טוב, אולי דברים השתנו).

 

 

פורסם (נערך)

יש לי את ה-s23 בערך מיום ההשקה בארץ, ועד עכשיו הוא מתפקד מעולה כמו ביום הראשון.

אני בדרך כלל מאוד לא ממליץ לקנות אנדרויד כלשהו מסדרה ישנה שהייצור שלה כבר הופסק

אבל ספציפית במקרה הזה אחרוג ממנהגי. כלים טובים מאוד עם מצלמה מהנה.

עריכה אחרונה על ידי hans
  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)

מצטרף להמלצה,אם אתה קונה רגיל אז לפחות 256 (אלא אם כן בנוכחי שלך אין הרבה שימוש במקום ואתה לא צריך בשביל שנה\שנתיים קדימה)

ת'חדש,רק יבואן רשמי כמובן (עדכונים הקלטות ושאר פיצ'פעקס)

 

 

*הערת צד - אותי בכלל מבאס שמי שקונה עכשיו S26+ אין יותר מ512ג"ב,רק באולטרה עשו טובה ואפשרו 1טרה - הייתי לוקח בכיף אלמלא עוד אלפייה על כלום בעצם.

(אולי בכלל היצרן והיבואן ראו כי יותר מדי קפצו על הטבת הכפלת הנפח,והרגיעו את הקהל בקמצנות...)

עריכה אחרונה על ידי ezuf
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, itzik123 כתב:

חושב על גלקסי s24.

יש לי אותו. כבר שנה או יותר.  והוא טוב. אני ממליץ. כפי שכתבו לפניי, יבואן רשמי והיכולת להקליט שיחות. 

256 זה מעולה. קח בחשבון שאולי שווה לך להוסיף ולרכוש את S25 פשוט כי זמן הסוללה שלו מחזיק הרבה יותר לדעתי (אצלי כשהסוללה טעונה במלואה הוא רושם שזמן הטעינה יחזיק יום וארבע שעות..) ב S25 חדש.. שיצא לי לראות מלפני שבועיים שלושה, טעינה מלאה והטלפון רושם שהוא יחזיק 3 ימים וכמה שעות.

 

אולי זה כי הסוללה חדשה יותר. 

עריכה אחרונה על ידי saar5555
  • אהבתי 1

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

לי יש S24+ בן שנתיים והסוללה עדיין פגז ומחזיקה יום שלם בכיף

לפעמים לפעמים מטעין פעם ביום איזה BOOST קטן של 30-40% (לפעמים צריכה מוגברת\קליטה חלשה ושאר דברים)

  • מעניין 1

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

פורסם

היי,

אני עם S22 כבר 3 שנים, האמת? פצצה ועובד מצוין. יחד עם זאת אני מתקרב לנסיעה ארוכה לחו"ל ורוצה לקנות חדש כשה S22 יעבור להיות טלפון גיבוי.

מה חשוב? esim, בנוסף כל השאר לא פחות ממה שנותן S22.

תקציב 1500 פלוס מינוס?

מעדיף להישאר בסמסונג אבל לא חובה. רק אנדרואיד כמובן.

אשמח להמלצות. ✌️

 

 

  • על ארבע: ALFA 156 TS + GOLF GTI MK2 8V 19E+GTV 916
    על 2 עם קליפאונים:HONDA VTR-SP2 + YAMAHA YZF-R1 5JJ + SUZUKI RGV250+R750SRAD+ducati 1098++ZX7R+ZXR750
    My pride and joy: 1989 GSXR750RK ONE OF 500-unit limited-edition homologation for World Superbike competition
     
     
     
     
     
     
  •  

 

 

פורסם
לפני 3 שעות, ezuf כתב:

מצטרף להמלצה,אם אתה קונה רגיל אז לפחות 256 (אלא אם כן בנוכחי שלך אין הרבה שימוש במקום ואתה לא צריך בשביל שנה\שנתיים קדימה)

ת'חדש,רק יבואן רשמי כמובן (עדכונים הקלטות ושאר פיצ'פעקס)

 

 

*הערת צד - אותי בכלל מבאס שמי שקונה עכשיו S26+ אין יותר מ512ג"ב,רק באולטרה עשו טובה ואפשרו 1טרה - הייתי לוקח בכיף אלמלא עוד אלפייה על כלום בעצם.

(אולי בכלל היצרן והיבואן ראו כי יותר מדי קפצו על הטבת הכפלת הנפח,והרגיעו את הקהל בקמצנות...)

 

זה מאוד תלוי בבנאדם. 

אני עם 64 גיגה, ועוד יש לי איזה 10-15 פנויים, וזוגתי מרגישה עומס גם עם 256 גיגה. 

זה אגב הסיבה שעכשיו הזמנו גלקסי S26. עם המבצע שלהם של הכפלת נפח בהזמנה מוקדמת, במידה ואתה מעוניין ב-512 גיגה ומכשיר דגל, אין פה שום תחרות. 

לפני 4 דקות, pasparto כתב:

מה חשוב? esim, בנוסף כל השאר לא פחות ממה שנותן S22.

תקציב 1500 פלוס מינוס?

 

אם אתה סבבה עם חיי הסוללה של ה-S22, לא תמצא שום דבר שיתן לך ערך מוסף אמיתי לעומתו. גם לא ב-3000 שקל. 

אישתי בזמנו שדרגה מ-S21 ל-S24, ובאמת שגם היא מודה שחוץ מהסוללה, ב-95 אחוז זה אותו מכשיר. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 16 דקות, davemustaine87 כתב:

 

זה מאוד תלוי בבנאדם. 

אני עם 64 גיגה, ועוד יש לי איזה 10-15 פנויים, וזוגתי מרגישה עומס גם עם 256 גיגה. 

זה אגב הסיבה שעכשיו הזמנו גלקסי S26. עם המבצע שלהם של הכפלת נפח בהזמנה מוקדמת, במידה ואתה מעוניין ב-512 גיגה ומכשיר דגל, אין פה שום תחרות. 

 

אם אתה סבבה עם חיי הסוללה של ה-S22, לא תמצא שום דבר שיתן לך ערך מוסף אמיתי לעומתו. גם לא ב-3000 שקל. 

אישתי בזמנו שדרגה מ-S21 ל-S24, ובאמת שגם היא מודה שחוץ מהסוללה, ב-95 אחוז זה אותו מכשיר. 

אני מאד מרוצה, שדרוג לא ממש מעניין אותי אבל אני מעוניין להתחדש.

אז מה קונים? 😉

  • על ארבע: ALFA 156 TS + GOLF GTI MK2 8V 19E+GTV 916
    על 2 עם קליפאונים:HONDA VTR-SP2 + YAMAHA YZF-R1 5JJ + SUZUKI RGV250+R750SRAD+ducati 1098++ZX7R+ZXR750
    My pride and joy: 1989 GSXR750RK ONE OF 500-unit limited-edition homologation for World Superbike competition
     
     
     
     
     
     
  •  

 

 

פורסם

24 כמובן,כולנו מקבלים עמלה מההמלצות :P

מבסוט מה22,טבעי שתמשיך באותה הסדרה :)

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

פורסם
לפני 20 שעות, itzik123 כתב:

שלום חברים,

 

אני צריך המלצה לסמארטפון אנדרואיד בעלות של בסביבות 1,500 ש"ח, שנותן תמורה הכי טובה למחיר.

 

לא סיני.

 

חושב על גלקסי s24.

 

חושבים שיש משהו יותר טוב?

 

מעדיף אותו על פני ה-fe בגלל הגודל (קטן יותר), וכן מצלמה ומעבד שלהבנתי טובים יותר.

 

עדיף שיהיה בו esim, מצלמה לא רעה, 8+ גיגה ראם, מעבד טוב והקלטת שיחות (בשנים האחרונות לא ניסיתי אפליקציות צד שלישי אבל בעבר אני זוכר שזה לא עבד טוב, אולי דברים השתנו).

 

 

 

לא חושב שיש לך משהו אחר בכלל, אם אתה מחפש מכשיר לא גדול.

המתחרה היחיד הוא הפיקסל 9A, שהוא גם קצת גדול יותר ואין לו תמיכה מקומית, אז הוא רק לחובבי הז'אנר (מי שרוצה להבין בסלולר ויודע למה דווקא פיקסל).

 

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

×
×
  • תוכן חדש...