Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

תמונות 1 ו-3 באורך מוקד יותר גדול. וככל הנראה גם קצת יותר חשיפה.

 

באיזה פורמט יוצאות התמונות? יתכן מאוד שיש הבדל בעיבוד האוטומטי של המצלמה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בתאריך 1.3.2025 בשעה 22:42, Shmelov כתב:

 

 

 

 

היום חוגג 4 חודשים בדיוק עם ה-16 פרו, כמה רשמים:

הפעם, בניגוד לפעמים הקודמות, אני כן מרגיש הבדלים שהם מהותיים לי אישית. קודם כל הגדילו את המסך ב-0.2 אינץ' ואני מרגיש את זה, הסוללה מחזיקה לי בקלות יום שלם ואפילו יום וחצי (בין 2-3 שעות יותר מהקודם, בשימושים שלי), מרגישים שאפל משתמשים הפעם במערך הצילום של הפרו מקס עם עדשת הטלפוטו X5 בפרו הרגיל ואני משתמש לא מעט בזום ומרגיש הבדל לא מבוטל בחדות, הסאונד מהרמקולים השתפר באופן מורגש (ב-15 הייתי מגביר כמעט עד הסוף בסביבה רועשת וב-16 מספיק קצת מעל החצי ושומעים מעולה, אין צורך ביותר), קבצים כבדים של העבודה עם המון דאטה הוא פותח חלק ומהר יותר מהקודם, נוסף עוד כפתור שרגיש לעוצמת לחיצה ואפשר גם לגלול בעזרתו והוא מפעיל ישירות את המצלמה כך שלי לפחות הוא חוסך זמן בהפעלת המצלמה (כפתור ה"אקשן" מוגדר אצלי להפעיל מצב שקט) וזה גורם לי לא להתעצל כמו פעם לשלוף ולצלם מהר משהו רנדומלי, ודבר אחרון זה שכמעט אין לי טעויות הקלדה ביחס ל-15 (תיקון אוטומטי תמיד היה מכובה) וזה נראה שאפל שיפרו את הרגישות/דיוק של המסך או משהו בסגנון כי נראה לי שלגודל המסך אין באמת קשר לזה ואין לי הסבר אחר (גם האישה ששדרגה לפני שבועיים-שלושה ל-16 פרו אמרה ישר שהיא מרגישה את זה מבלי שהוצאתי מילה).

ה-14 פרו נמכר בזמנו תוך יומיים, שנה לאחר שנקנה, ב-700 ש"ח פחות ממה שנקנה באילת. ה-15 פרו נמכר ב-1000 ש"ח פחות ממה שנקנה חדש באילת, גם כן שנה לאחר הקניה. ומה שמתי לב? לא רק שזה הסכום הכי גדול ש"הפסדתי" על מכירת טלפון אי פעם, גם לקח לי למכור אותו 3 שבועות! ציטטתי כדי שתראו את היסטוריית המכירות, שעות ספורות עד יום אחד בלחץ. הסיבה היא חד משמעית שאנשים לא רוצים/לא מספיק להם 128GB והם צריכים במינימום 256GB בימינו. פחות משנה להם שיש לך בריאות סוללה 97-98%, מבחינתם העיקר הזיכרון. שני חברים מהעבודה מכרו 15 פרו 256GB תוך יום-יומיים ו"הפסידו" פחות ממני לעומת מחיר הקניה שלהם.

אגב, צריך להוסיף ל"רשימת האנשים שצריכים להרוג" את כל מי ששואל במארקט-פלייס האם המוצר זמין? אתה עונה שכן, ואז הם פשוט לא ממשיכים את השיחה! היו לי עשרות פניות כאלה! בשלב מסוים חשבתי שזה בוט של מינה צמח שבודק זמינות לצורך מידע סטטיסטי, אין יותר מעצבן מזה...

שיהיה שבוע נעים לכולם  📲

 

מספטמבר עם ה-17 פרו בצבע כתום "In Your Face" כשה-16 פרו הקודם נמכר תוך יום ב-700 ש"ח פחות ממה שנקנה חדש (באילת). הצבע והעיצוב השונה, שלדעתי עשו בכוונה, ישר מבדל אותו מהדגמים הישנים. בהליכה בקניון ישר רואים ממרחק של כמה מטרים למי יש 17 פרו. למרות שה-17 הרגיל עשה קפיצה משמעותית קדימה ולכן גם בביקורות בהשקה הפעם אמרו שזה הטלפון שכל אחד צריך וזה מייתר את הפרו לרוב האנשים. בביקורות היום אומרים ש-3 מתוך 4 אייפונים שנמכרים הם דווקא פרו. אז או שהפוזה עושה את שלה או שכולם Professionals וחייבים את הטוב ביותר.

מוסיף כמה רשמים:

שילוב של המעבד החזק הזה עם זיכרון 12GB RAM, בניגוד ל-8 בקודם, גורם לטלפון לבצע מולטיטסקינג טוב וחלק יותר, גם הטלפון מתחמם פחות וזה מורגש (גם המעבר לאלומיניום ולקירור משופר משפיע כמובן). הזום האופטי כאן הוא כבר X8 וכל העדשות הן 48MP אז זה נחמד לצלם למשל שועל בטבע כשהוא רץ רחוק ממך, התוצאות מפתיעות לטובה במיוחד כשמשדרים את הסרטון או התמונה למסך ענק בסלון. גם הסוללה בנוכחי מרגישה לי שמחזיקה בערך 20% יותר זמן מהקודמת (שהייתה קפיצת מדרגה מהאייפון 15 בזמנו, מספיקה לי ליום וחצי ואני תכף חצי שנה איתו. אני נותן אותו לפעמים פיזית לפקידות שנותנות שירותים שונים כדי שהן בעצמן יעשו לי את הפעולות במקום שיסבירו לי וזה יקח פי 3 יותר זמן, וכבר כמה פעמים אמרו לי "וואי איזה מהיר הוא" כשיש להן טלפונים כמו אייפון 14-15 או גלקסי S23-24 ולא מכשירים שבורים וישנים ממש, שאלתי במיוחד כדי להבין ביחס למה הן משוות. 

אמנם אלו דברים קטנים ולא מדובר פה במהפכה של ממש אבל זה נחמד כל פעם להרגיש איפה שיפרו לעומת הדגם הקודם.

שיהיה המשך שבוע שקט לכולם 📲

 

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

פורסם
לפני כשעה, Tom_22 כתב:

תשמע, הרזולוציות/מגה-פיקסל שונים לגמרי.

משהו בהגדרות של הצילום עדין לא שווה ערך.

 

אגב, כשמנסה לקרוא נתוני EXIF (שיש מצב שהפורום מוחק לפחות כמה מהם אם לא מאפס), אז על תמונות 1 ו-3 הוא בכלל מזכיר את אפל ולא סמסונג. אם כי כאמור זה אולי תוצר של מחיקת הנתונים בהעלאה לפורום.

 

תפסת אותי :)

זה אכן לא השוואה מול ה-S24(יש לי כאלה גם אם מישהו יעניין אותו) אלא השוואה מול אייפון 12 מיני. מכשיר שיצא ב-2020. 

זה סתם נועד לעשות אלמנט של הפתעה ומתנצל אם שיגעתי מישהו. 

תמונות 1, 3 הם האייפון,

2,4 הם גלקסי S26. 

 

בתמונה הספציפית גם ביום וגם בלילה אני לגמרי מעדיף את התמונה של האייפון. יש לי אגב עוד תמונות בכול מיני מצבים, ברוב בפעמים דווקא אני מעדיף את התמונה של הגלקסי, ביחוד בתנאי תאורה חשוכים. אבל ההבדלים הם באמת מאוד מזעריים(לטעמי)

לפני כשעה, sperial כתב:

באיזה פורמט יוצאות התמונות? יתכן מאוד שיש הבדל בעיבוד האוטומטי של המצלמה.

 האייפון -JPEG , הגלקסי -JPG

פורסם
לפני 15 שעות, davemustaine87 כתב:

בתמונה הספציפית גם ביום וגם בלילה אני לגמרי מעדיף את התמונה של האייפון.

 

קודם כל, מאז ה-12 המצלמות של האייפון עברו שדרוג רציני.

 

ההעדפה כאן היא עניין של טעם. בתמונה של האייפון יש יותר חידוד וניגודיות, ואפשר די בקלות להפוך את התמונות של הסמסונג לדומות.

בכל מקרה, עדיף לצלם אנשים ולראות מה מעדיפים, כי זה לרב מה שמצלמים וחשוב שייראה טוב.

לרב ההבדלים הם הבדלי עיבוד (טעם).

 

אני לא אומר שאין יתרונות כאלו ואחרים לפרמטרים בחומרה של הסלולר, אבל אלו לרב דברים שצריך להבין בצילום כדי להבין אותם וליישם.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 21 דקות, outnex כתב:

בשביל יבואן מקביל לא מספיק זול

700 שקל הבדל אל מול מחיר KSP לדגם אולטרא, 650 שקל הפרש לדגם בסיס. לדעתי דווקא לא רע..
זה בעצם כמעט כמו לרכוש במחיר אילת, מבלי לסוע לאילת

יום טוב גם לך

פורסם
לפני 6 דקות, Igalz כתב:

זה בעצם כמעט כמו לרכוש במחיר אילת, מבלי לסוע לאילת

זה אפילו יותר זול מהמחיר באילת. ביחוד ב S26 הרגיל.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני כשעה, Igalz כתב:

700 שקל הבדל אל מול מחיר KSP לדגם אולטרא, 650 שקל הפרש לדגם בסיס. לדעתי דווקא לא רע..
זה בעצם כמעט כמו לרכוש במחיר אילת, מבלי לסוע לאילת

 

יש חנויות שכבר מוכרות את הדגם הבסיס ב-2800 שקל יבוא רשמי. 

לא ש-300 שקל הבדל זה לא כסף, אבל אם היבוא המקביל מגיע ללא ESIM, לא יודע כמה זה כבר שווה... 

פורסם
לפני 15 שעות, davemustaine87 כתב:

אבל אם היבוא המקביל מגיע ללא ESIM

יש דבר כזה??

ESIM זה סטנדרט בסדרת S של סמסונג כבר 6 דורות לפחות, לא מכיר שיש גירסה ללא ESIM 

יום טוב גם לך

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

שאלת תם

 

נניח שמכשיר נגנב ויש עליו esim. איך משחזרים או מנפיקים esim חדש בלי גישה לאסמסים? בהרבה חברות זה תנאי בכלל להיכנס לאיזור האישי

פורסם

תלוי באיזה חברה אתה אבל יש גם כניסה לאיזור האישי בעזרת אימייל.

הכי גרוע - מתקשרים לשירות לקוחות ובטוח יעזרו.

פורסם

קיבלות הסוללה באייפון 13 פרו מקס הישן שלי הגיע ל74 אחוזים ודרשה ״שירות״  

הטלפון התחמם כל הזמן ועבד מאוד לאט. 

איכות הצילום במצלמה פשוט לא הייתה קיימת. כל תמונה יצאה מעוותת. 


הלכתי לסמסונג ואפל לעשות סיבוב ולהסתכל על הטלפונים החדשים. 

ה17 פרו טופ 3 טלפונים מכוערים שראיתי. 

ה17 הרגיל חמוד אבל מרגיש כמו דאונגרייד באיכות הרכבה/חומרים ביחס לטלפון העתיק שלי. 

ה17אי דאונגרייד בכללי. 

 

האס26 מכשיר חמוד והai שם משמעותית טוב יותר מאפשר באפל, בעיקר בלהעלים עצמים ולערוך תמונות. 

 

בסוף החלטתי להחליף את הסוללה לסוללה חדשה ולהחזיר לאייפון הישן שלי את האנרגיה האבודה שלו. 

קבעתי תור באפל (לא בישראל) וכעבור כמה ימים הגעתי להחליף אצלהם סוללה - הם מעט יקרים יותר מחנויות הרחוב אבל אני מקבל אחריות על העבודה וגם הם בודקים איטום נגד מים ואבק. 

ועל הדרך הם פינקו אותי במסך חדש.

מצב המסך הישן עם השנים כנראה הדרדר והמסך החדש המקורי בהיר משמעותית וחד יותר.  

יצאתי משם אשכרה עם אייפון 13 פרו מקס חדש. 

הטלפון עובד עכשיו כאילו רכשתי אותו חדש - פשוט תענוג. 

 

מתי אחליף טלפון? אולי עוד כמה שנים אולי עד אז יגיע משהו מעניין. 

בינתיים יש את אישתי שמחליפה אייפון כל שנתיים. 

  • מעניין 1
×
×
  • תוכן חדש...