Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 50 דקות, davemustaine87 כתב:

אני יכול לבדוק את זה שוב היום כשאני אגיע הבייתה

תעלה את הקבצים המקוריים לרשת עם לינק להורדה במקום להעלות כתמונה לפורום. 

פורסם
לפני שעתיים, davemustaine87 כתב:

אני אכן משווה 2 צילומים ב-2 מכשירים שונים, חשבתי שזה די ברור. 

 

לא הבנת.

 

בכל מכשיר יש 3 מצלמות.

אתה צריך להשוות את אותן מצלמות בשני המכשירים.

 

לפני שעתיים, davemustaine87 כתב:

אני יכול לבדוק את זה שוב היום כשאני אגיע הבייתה, אבל בספק שאני איכשהו "דפקתי" את ההשוואה. אם היצרן בדגם מסויים יורה לעצמו ברגל ובוחר להשתמש במצלמה הפחות טובה בתור ברירת מחדל, זה כבר בעיה של היצרן, לא של המשתמש. 

 

דפקת את ההשוואה בטוח, כי המידות של מה שהעלת אינן זהות (אורך ורוחב)

 

היצרן מאפשר למצלמה הטובה יותר להיות ברירת מחדל, כאשר אפשר לשנות את ברירת המחדל, כך שהמכשיר יחזור למצלמה האחרונה שעשו בה שימוש. כל אחד ומה שהוא מעדיף.

שום מכשיר סלולרי לא יכול לענות על הטעמים של כל הדיוט שלוחץ על כפתור ולתת את התוצאה שהוא מצפה לה (אם הוא בכלל יודע למה לצפות).

יש איזשהו מכנה משותף שמנסים לכוון אליו (דרך אגב, שמבינים בצילום לרב לא מחבבים בכלל...).

 

לסיכום - זה כן אתה. זה לא המכשיר.

 

 

לפני שעתיים, davemustaine87 כתב:

עריכה: מסתבר באחד המכשירים מוגדר שימוש ב-16:9 בתור ברירת מחדל, ובשני  4:3. אני אחזור על הצילום עם אותו RATIO.

 

אה. נו.

בבקשה...

 

שים לב, אפילו לא שמת לב להבדל המאוד מאוד משמעותי הזה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

טוב, מצטער אני לא הולך לוודא כול צילום איזה מצלמה מצלמת או איזה להתחיל לעשות "מבוא לצילום" בשביל להבין איזה הגדרות התחלתיות צריכות להיות. 

כמו שאמרתי, משתמש במצלמת סלולר בתור Point and Shoot, ולדעתי הלא מדעית, הרוב המוחלט הם ככה. 

 

סה"כ שאלתי שאלה פשוטה, מי שרוצה שיענה, מי שלא רוצה לענות, כי זה לא מדעי מספיק לקריטריונים שלו, הכול בסדר, לא חובה. 

 

לפני 59 דקות, falou כתב:

 

לפני 3 שעות, davemustaine87 כתב:

עריכה: מסתבר באחד המכשירים מוגדר שימוש ב-16:9 בתור ברירת מחדל, ובשני  4:3. אני אחזור על הצילום עם אותו RATIO.

 

אה. נו.

בבקשה...

 

שים לב, אפילו לא שמת לב להבדל המאוד מאוד משמעותי הזה...

 

הסיבה היחידה שאני אראה לחזור על זה, זה רק סקרנות. ב-100 אחוז, שני המכשירים הגיעו בהגדרות הללו מהמפעל, או שונו בהתאם לעדכון יצרן כלשהו. המשתמשת לא שינתה אותם מעולם בעצמה. 

פורסם
לפני 3 דקות, davemustaine87 כתב:

טוב, מצטער אני לא הולך לוודא כול צילום איזה מצלמה מצלמת או איזה להתחיל לעשות "מבוא לצילום" בשביל להבין איזה הגדרות התחלתיות צריכות להיות. 

כמו שאמרתי, משתמש במצלמת סלולר בתור Point and Shoot, ולדעתי הלא מדעית, הרוב המוחלט הם ככה. 

 

להוציא דגמים נבחרים, לכל סלולרי יש 2 עד 3 מצלמות.

מה אתה רוצה?!

שיוציאו דגם למוגבלים עם מצלמה אחת או שהטלפון ינחש מה אתה רוצה לצלם, וייבחר לבד?

(יש משהו דומה במצלמת הסלפי של האייפון החדש).

 

כאמור, למרות שאתה מתעלם מזה, ברירת המחדל היא המצלמה "העיקרית" (הטובה יותר טכנית, לרב POV של 35mm), אלא אם הגדרת אחרת.

 

לפני 5 דקות, davemustaine87 כתב:

סה"כ שאלתי שאלה פשוטה, מי שרוצה שיענה, מי שלא רוצה לענות, כי זה לא מדעי מספיק לקריטריונים שלו, הכול בסדר, לא חובה. 

 

השאלה פשוטה.

הקבצים שסיפקת - שגויים לשאלה.

 

את ההבדלים נראה בהמשך.

אמורים להיות, החומרה שופרה.

כל הבדל "לרעה" מעבר לזה, זה עניין של טעם.

 

לפני 6 דקות, davemustaine87 כתב:

 

הסיבה היחידה שאני אראה לחזור על זה, זה רק סקרנות. ב-100 אחוז, שני המכשירים הגיעו בהגדרות הללו מהמפעל, או שונו בהתאם לעדכון יצרן כלשהו. המשתמשת לא שינתה אותם מעולם בעצמה. 

 

אתה מזכיר לי את המשפט של האמא הקשישה שלי: "אני לא מבינה למה המחשב עושה לי ככה..."

ברירת המחדל זהה בשני המכשירים, והם הגיעו מבית החרושת עם המצלמה הראשית כברירת מחדל ופרופורציות של 4:3.

כל שינוי מזה, הגיע מהמשתמש, אם במודע ואם לאו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 3 דקות, falou כתב:

להוציא דגמים נבחרים, לכל סלולרי יש 2 עד 3 מצלמות.

מה אתה רוצה?!

שיוציאו דגם למוגבלים עם מצלמה אחת או שהטלפון ינחש מה אתה רוצה לצלם, וייבחר לבד?

(יש משהו דומה במצלמת הסלפי של האייפון החדש).

 

כאמור, למרות שאתה מתעלם מזה, ברירת המחדל היא המצלמה "העיקרית" (הטובה יותר טכנית, לרב POV של 35mm), אלא אם הגדרת אחרת.

 

 

בכנות לא מבין מה העניין, או שיש קצר בתקשורת או שאני לא יודע להסביר את עצמי. 

ברור לי שההמצלמה הראשית היא זאת שתצלם בתור ברירת מחדל, אף אחד לא טען אחרת, ולא מצפה אחרת. 

 

לפני 11 דקות, falou כתב:

ברירת המחדל זהה בשני המכשירים, והם הגיעו מבית החרושת עם המצלמה הראשית כברירת מחדל ופרופורציות של 4:3.

כל שינוי מזה, הגיע מהמשתמש, אם במודע ואם לאו.

 

אני זה שפתחתי את המכשיר חדש מהניילונים, פתחתי את המצלמה וצילמתי כמה פעמים. זהו. 

אני אשמח לדעת איך במצב כזה אפשר לשנות משהו עצמאית מעבר למה שהמכשיר מחליט בעצמו. 

פורסם
לפני 10 דקות, davemustaine87 כתב:

ברור לי שההמצלמה הראשית היא זאת שתצלם בתור ברירת מחדל, אף אחד לא טען אחרת, ולא מצפה אחרת. 

 

שוב.

ככה הטלפון מגיע מבית החרושת.

 

אני לא יודע איזו תמונה צילמת באיזה סלולרי, אבל אם זו לא הייתה ברירת המחדל, מישהו שינה משהו, במודע או שלו.

אף מצלמה לא מגיעה עם 16:9 ו-Ultra Wide כברירת מחדל.

 

בין הסבירות שיש גלץ' תוכנה ייחודי אצלך לבין זה ששינת משהו לא מודע (או אשתך...), אני הולך על השנייה.

 

 

  • רעיון טוב! 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

שאלת הדיוט: איך אני בוחר מצלמה בסלולר? יש לי בהגדרות הגדלה (שיכולה להיות עד פי 10,זכלומר הרבה קרופ), אבל לא ראיתי פונקציית בחירת מצלמה (חוץ מהסלפי).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ספריאל, אצלי בs21 זה מאפשר לי לבחור מצלמות אם אני בוחר בטאבים למטה באפליקציית המצלמה "עוד" ואז "מקצועי"

ושם, להבנתי, הוא מאפשר לי לבחור עדשות שונות.

Screenshot_20260316_141241_Camera.jpg

פורסם
לפני 22 דקות, sperial כתב:

שאלת הדיוט: איך אני בוחר מצלמה בסלולר? יש לי בהגדרות הגדלה (שיכולה להיות עד פי 10,זכלומר הרבה קרופ), אבל לא ראיתי פונקציית בחירת מצלמה (חוץ מהסלפי).

 

כשאתה בוחר "הגדלה" או עושה zoom in/out זה מחליף מצלמות באופן שקוף למשתמש

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 22 שעות, davemustaine87 כתב:

לפני 4 ימים אישתי קיבלה את הגלקסי S26, שהוא החליף S24.

שניהם זו הגרסה הרגילה? לא הפלוס או האולטרה? 

החומרה אמורה להיות זהה לחלוטין, במצלמה הראשית לפחות. כך שכל הבדל יהיה בעיבוד התמונה.

 

ומאחר ובדורות של טלפונים חדשים יותר שיש לעיתים התערבות של AI, שווה לבדוק שזה לא (או כן) לוקח גם חלק בעיבוד. ובאופן כללי לבדוק הגדרות, גם אם לא נגעתם. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

כלומר, מעשית אין לי שום שליטה על נתוני הצילום. העיקר שמוגדר ״מקצועי״.

 

אישית אני גם מעדיף צילום לקבצים גולמיים (raw), אם כי כיום גם עיבוד ה-jpeg לא רע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 40 דקות, sperial כתב:

כלומר, מעשית אין לי שום שליטה על נתוני הצילום. העיקר שמוגדר ״מקצועי״.

 

אישית אני גם מעדיף צילום לקבצים גולמיים (raw), אם כי כיום גם עיבוד ה-jpeg לא רע.

 

הבעיה שלי עם העיבוד הסלולרי הרגיל זה שהוא נוטה להבהיר איזורים חשוכים והופך הכל ל-שטוח. 

גם הכל עם הרבה Sharpening (כי זה נראה "חד")

זה לא תמיד מתאים.

אני משתמש במצלמה של Snapseed כשאני רוצה משהו שונה.

גם הפסקתי להתעסק עם RAW בסלולרי. בפועל... לא באמת הולך לעבד את זה מעבר למה ש-Snapseed מאפשר.

 

יש עוד אפליקציות מומלצות לעניין, אבל עוד לא צללתי לזה.

 

נ.ב. היתרון העיקרי של עיבוד RAW זה שיש יותר דרגות של שינוי בטווח דינמי.

 

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אני לא מעודכן כי הטלפון שיש לי מזה כ-3 שנים מוציא רק jpeg. אני נוהג לבצע עריכות קלות בטלפון לצילומי נוף ולעתים לצילומי משפחה, עם לייטרום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

עוד השוואה הפעם עם המצלמה הראשית ויחס של 4:3(כדי שפאלו יהיה מרוצה :) )

 

אגב אין הורדת איכות בעת העלאה לפורום- הקבצים בדיוק באותו גודל כמו שהעברתי אותם למחשב

 

 

 

 

1.jpeg

2.jpg

3.jpeg

4.jpg

פורסם (נערך)

תשמע, הרזולוציות/מגה-פיקסל שונים לגמרי.

משהו בהגדרות של הצילום עדין לא שווה ערך.

 

אגב, כשמנסה לקרוא נתוני EXIF (שיש מצב שהפורום מוחק לפחות כמה מהם אם לא מאפס), אז על תמונות 1 ו-3 הוא בכלל מזכיר את אפל ולא סמסונג. אם כי כאמור זה אולי תוצר של מחיקת הנתונים בהעלאה לפורום.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
×
×
  • תוכן חדש...