Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

כן, בדיוק זה.

גם היכולת לשים מקלדת שונה, אם אני זוכר נכון, גם המסך הנגלל עם הפונקציות של השליטה בסלולרי, ועוד.

היום, ההבדלים הללו די הצטמצמו. השינוי הממשקי משמעותי האחרון היה המעבר ל-gestures. 

 

ך

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
לפני 16 שעות, איציק נ. כתב:

קיבלתי היום הודעת SMS שהמכשיר מוכן ונסעתי לקחת אותו.
הנציג סיפר שהחליפו מסך וסוללה.
לשאלתי למה הוחלפה הסוללה, הוא טוען שזה בא כחלק אחד.

 

ממש לא אכלתי את הסיפור של הנציג (שהסוללה והמסך הם כחלק אחד), כי מניסיוני מסכים לא קשורים בכלל לסוללה, אבל 2 דברים עלו לי בראש מאז:

1. ייתכן והסוללה גרמה נזק למסך (התחממה ? התנפחה ברמה שלא רואים מבחוץ ?)

2. כשהתקלה קרתה (ממש בזמן אמת), מסתבר שהטלפון היה מאוד חם. מאוד. כך אישתי דיווחה לי לאחר מכן שהמסך לא נדלק לה.

כל זה מביא אותי למסקנה (בערבון מוגבל) שככל הנראה הסוללה התחממה כתוצאה מאיזה פגם פנימי - וכנראה גרמה לנזק במסך, וזו הסיבה שהחליפו את שניהם. אה, וגם מופיע "סט מדבקות" ברשימת החלקים שהוחלפו :-P 

SO FAR התיקון נראה מאוד מקצועי והמסך לא נראה שונה בכלל באיכותו מהקודם, בהיר וחד מאוד כמו זה שלפניו.

איציק

 

סאני לא מתעסקים בחלפים חלופיים, רק מקורי, זה מחויבות מסוימת שלהם כלפי סמסונג.

 

1. אפשרי לגמרי ואפילו סביר.

2. גם זה יכול להיות הגורם לתקלה במסך.

 

סט מדבקות זה סטנדרטי בד"כ זה מתייחס למדבקות אטימה וכאלה.

 

סאני עובדים לפי הפרוטוקול של סמסונג - פותחים, מסמנים רכיבים להחלפה, פתיחה מחייבת למשל סט מדבקות לפי הפרוטוקול.

 

כמו רכב במוסך יבואן.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

למראית עין העבודה ללא דופי. אין שום סימן או רמז לזה שהוא נפתח ונסגר או הוחלף משהו.

בינתיים אני מאוד מרוצה מרמת התיקון והשירות שלהם.

בנוגע לחזרה לשגרה אני ב"בעיה". אישתי היתה יומיים עם ה S9 הקודם שלה והיא אומרת שיותר נוח לה איתו ושהיא לא רוצה את ה S21פלוס בחזרה ושאני יקח אותו  :mm_tongue (מבחינת גודל, ה S9 הרגיל יותר נוח לנשיאה בכיס מאשר ה S21 פלוס. אני בכוונה קניתי לה את הפלוס בגלל הסוללה החזקה יותר אבל המסך לדעתי הוא בונוס טוב לבריאות העיניים).
עכשיו תכל'ס - אם זה תלוי בי - אין לי למה להחליף טלפון.  ה P20 PRO עושה את עבודתו נאמנה גם אחרי יותר משנתיים. אממה, מה אני יעשה עם ה S21פלוס ? להשכיב סתם מכשיר כזה במגירה או למכור בהפסד זה לחלוטין לא הגיוני... אך מאחר והוא דואל סים הוא בהחלט יכול להתאים לי ואני שוקל לאמץ אותו ולהשתדרג בעצמי.

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
בתאריך 3.11.2021 בשעה 18:29, falou כתב:

אייפון זה מצויין, אבל לשלם פי שלוש על מכשיר שפחות או יותר עושה אותו הדבר כמו מכשיר שעושה שליש... לא עושה לי שכל. 

פי 3 ממה?

אם אייפון 13 נגיד עולה 5000, אז אתה מכוון למכשירים שעולים 1600. שתכלס, הם באמת פותחים וואטסאפ באותה מהירות, גלישה בטמקא תהיה כמעט זהה(אבל פחות חלקה), ואפילו הוויז יעבוד אותו דבר, אבל בטח לוקח לו קצת יותר זמן להינעל על המיקום שלך, אבל, איכות הקלטת וידאו באייפון היא טובה פי כמה מהטובים שבאנדרואידים, שלא לדבר על מכשירי הביניים, עניין פעוט, נכון? אבל קבל סיטואציה, אני וחבר, וינה 2019, לא מאמינים שאנחנו בהופעה של TOOL שקפצו לביקור באירופה, אחרי שלא עשו את זה משהו כמו מיליון שנים, כל ההופעה אסור לצלם, האל יודע למה הם החליטו להתעלל ככה במעריצים.. לקראת סיום ההופעה, הם אומרים שעכשיו מותר לצלם, כולם שולפים את הטלפונים שלהם, אני את ה-oneplus 6 המעולה שלי(קרוב ל-3000 ש"ח בזמנו) והחבר שולף את האייפון 6 אם אני לא טועה שלו, מצלמים מבסוטים הכל טוב ויפה.

אשתי מחכה לי במלון, אני כולי באטרף, מת להראות לה תמונות וסרטונים מההופעה, התמונות אחלה! מגיע לוידאו.. מה זה החרא הזה?! לא שומעים כלום, הכל בומים מעוות(היינו בשורה 2), צריך להוציא להורג את הבנאדם שבחר את המיקרופון ואז יכולת ה-GAIN של המכשיר, הכל רוטט כמו ריאו צבאית - בקיצור לא סרט שהיית מראה לנכדים. שלחתי הודעה לחבר שישלח את הוידאו שלו, מה אני אגיד לך עולם אחר, הכל חלק, הסאונד נשמע מעולה, הוידאו יציב - איכות. וזה מכשיר בן 5 לעומת מכשיר בן שנה.

בגדול, חוץ מקומץ מכשירים כולם נשמעים ח*א בוידאו

בגלל זה אני רוצה לקנות את הpixel 6 pro  כי אני חושב שוואלה, על הדברים האלה כן שווה להשקיע.

פורסם
לפני 5 שעות, aviaviavi כתב:

פי 3 ממה?

 

פי 3 ממכשיר שעושה את אותו הדבר, כמו שכתבת:

 

לפני 5 שעות, aviaviavi כתב:

אם אייפון 13 נגיד עולה 5000, אז אתה מכוון למכשירים שעולים 1600. שתכלס, הם באמת פותחים וואטסאפ באותה מהירות, גלישה בטמקא תהיה כמעט זהה(אבל פחות חלקה), ואפילו הוויז יעבוד אותו דבר

 

לפני 5 שעות, aviaviavi כתב:

אבל קבל סיטואציה, אני וחבר, וינה 2019, לא מאמינים שאנחנו בהופעה של TOOL

 

זה באמת שיקול מרכזי של התרחשות נפוצה...

אני אתן לך עיצה לחיים, אל תקליט הופעות חיות בסלולרי. זה נשמע חרא (בגלל המקום ממנו אתה מקליט), זה נראה לא משהו מהפוזיציה ממנה אתה מסריט (לא חשוב באיזה מכשיר ואיזה מנופולציות הוא עושה), זה לא מעניין אף אחד לראות את זה, וגם אתה לא תסתכל על זה יותר מאשר יום אחרי האירוע.

כאילו... מי רוצה לצפות, בטח שלא לשמוע, הופעה חיה שהוקלטה בסלולרי... מהסלולרי.

רוצה להנות מהופעה, שים את ההקלטה שלה במערכת טובה.

 

והכי חשוב, בזמן שאתה עסוק בלהסריט, אתה לא מתרכז בהופעה. וחבל.

 

אבל כן, אם וידאו זה שימוש מרכזי בסלולרי, אז כן, יש טעם לקנות סלולרי יקר. לי אין מושג איזה סלולרי מצלם טוב וידאו, כי זה באמת לא מעניין אותי (אני מניח שגם רב המשתמשים לא עוסקים בזה).

 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אתה בעצם אומר שאין מה לצלם בסלולרי משהו חוץ מאת עצמך כי בטח מישהו עשה את זה לפניך וטוב יותר.

אני מדבר על תיעוד משהו שחווית, גם אם המיקום לא אידאלי, והסאונד הוא לא הקלטה מקצועית, יש הבדל בין משהו שאפשר לראות ולהבין ממנו לבין משהו שהוא בליל צלילים לא ברור בגוון של שליחת פקס.

לפני שעתיים, Transporter כתב:

מי קבע שוידאו באייפון הוא יותר איכותי פי כמה מאנדרויד?

 

אני אסייג, ממה שאני ראיתי 

 

חוץ מממש מעט מכשירים, הקלטת וידאו באייפון הייתה טובה יותר כשלוקחים את מגוון המכלולים. 

ייצוב תמונה, סאונד, צבעים. מול מכשירי ביניים אין בכלל מקום להשוואה. אחרי 10-12 שנים כמעט כל סמארטפון מודרני יכול לקחת תמונות לא רעות באור יום, כל השאר - שמור למכשירי דגל

 

אציין שמאז 2010 אני מחזיק אנדרואידים(החזקתי אייפון ממש לתקופה קצרה) ואני ממש לא אוהד את המותג, אבל עכשיו לעומת פעם אני יודע להודות שיש לא מעט דברים שהוא עושה טוב יותר מאנדרואיד. כמה אנשים מוכנים לשלם על זה - זה עניין סובייקטיבי. כל אחד משקיע במה שהוא אוהב.

פורסם (נערך)

זה נכון שאייפון זה מוצר יקר, אבל מוצרי אנדרואיד פרמיום יקרים באותה מידה.

אפילו מבחינת רכיבים בתוך המכשיר העיצוב שלו יותר טוב. יכולת הצילום יותר איכותית, חיישנים גדולים - וידאו בכלל. המעבד שלהם מפיתוח עצמי מעולה, מערכת הפעלה שלהם טובה יותר, שפות לפיתוח אפליקציות טובות ומהירות יותר מאשר קוטלין וJAVA.

לכן הוא לא צריך 12 גיגה זיכרון, 6-8 הוא עושה את העבודה באופן יעיל יותר.

 

למכשירי אנדרואיד פרמיום הSPEC על הנייר יותר טוב. אבל אפילו 21 אולטרא בא מהמפעל לא על הרזולוצייה המקסימלית שמצויינת, אלב על רזולוצייה כמו מכשירי ביניים.

 

האקו סיסטם שלהם מעולה, עם כל המכשירים שיודעים לעבוד יחד, להעביר סאונד ממכשיר למכשיר, מאפליקצייה למחשב שלהם וכד'. האוזניות שלהם אומנם יקרות יותר, אבל טובות יותר מהBUDS של גלקסי.

נעילה עם חיישן פנים תלת ממדי הרבה יותר טובה מהנעילה עם לחיישן פנים של מכשירי גלקסי.

 

מי שקונה אייפון - אני מבין אותם. הם באמת קונים מכשיר יותר טוב. וגם תחשבו - כמה שנים המכשירים האלו מקבלים עדכוני תוכנה מהייצרן לאומת נניח מכשירי הגלקסי.

בדור הנוכחי במכשירי הגלקסי הלכו על הוזלה של רכיבים וחומרים בלי הוזלה במחיר. האולטרא עולה כמו אייפון פרו.
בדגמי הלא אולטרא גב פלסטיק ולא זכוחית. עכשיו בטח יגידו שגם ככה כולם שמים כיסוי  נכון.
המעבד אומנם מרשים, אבל הדגם שאנחנו מקבלים הוא מפיתוח של סמסונג עם ביצועים חלשים יותר מסנפדראגון וגם מתחמם יותר. ככל שמתחמם יותר כל פער בביצועים גודל.
בקירור מעבד משתמשים בפדים גרפיט במקום תא אידוי (VAPOR CHAMBER) או צינורות לסילוק חום (HEAT PIPES).

גילוי נאות, אין לי ולא היה לי לעולם אייפון. כבר שנים מחליף גלקסי מסדרה S או NOTE בהבאים בתור. שקלתי לרכוש אייפון 12 פרו, מצאתי שהוא יותר טוב בהכל מגלקסי 21 אולטרא, חוץ מדבר אחד - זום אופטי X10 עם מייצב אופטי.
לא בקטע של איכות צילום, כי אצל אפל אלגוריתמים טובים יותר לעיבוד תמונה, אבל מבחינת יכולת. לקבל בכיס (בתיק למעשה כי הטלפון לא נכנס לכיס) זום X10 זה לא ברור מאליו. מה כן ברור מאליו, שאיכות הצילום מפיקה תמונות שמישות ולא מעבר. אי אפשר להשוות עם מצלמה אמיתית כי כושר הפרדה כפי שאפשר לצפות לא ברמה גבוהה, וכמות גדולה מאוד של ארטיפקטים של עיבוד תמונה - לטעמי במצלמות משניות המצב פחות טוב מאשר בנוט 10+.

מכשירי האנדרואיד הם מכשירי מיין סטרים וההבדל בין מכשירי ביניים טובים למכשירי דגל לא גדול. וברוב המקרים לא מצדיק את המחיר. בסמסונג עשו מהלך חכם ושמו מצלמה עם זום X10 רק במכשיר הדגל שלהם. אפילו שמכשירי הפרמיום של גלקסי מיוצרים ומרגישים איכותיים מאוד, אבל שוב פעם - כיסוי.

אייפון זה פרמיום גם באיכות ייצור וגם בחומרה וגם בחווית שימוש. פשוט הכל קצת יותר טוב, והכי חשוב היום התוכנה שלו יותר טובה ואיכות האפליקציות בחנות שלהם יותר טובה כי הם הרבה יותר קפדניים במה שאפשר לעלות לשם.

ההשוואה בחוויה כמו רכב ממותג מרמיום, נניח במוו או לקסוס, לאומת מותג עממי כמו סקודה או מאזדה.

שם לסקודה יש דגמים יקרים, אבל זה לא במוו גם אם המחיר מתקרב בזכות רמת אבזור גבוהה מאוד, אבל גם בדגם בנזין/דיזל 4X4 זה מכונית הנעה קדמית עם האלקס להנעה אחורית וההרגשה בנהיגה כמו הנעה קדמית עם חלוקת מומנט ברירת מחדל כ10% אחורה, לאומת רכב הנעה אחורית/כפולה עם מתלים לא מקפרסון זולים, אלא עצמות כפולות.

פרמיום זה פרמיום לא בגלל כמות הפיצ'רים פר שקל. כמות פיצ'רים זה מוצרי VFM.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper
שגיאוות כתיב
  • רעיון טוב! 1

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
לפני שעתיים, aviaviavi כתב:

אתה בעצם אומר שאין מה לצלם בסלולרי משהו חוץ מאת עצמך כי בטח מישהו עשה את זה לפניך וטוב יותר.

קשה לי לחשוב על לכתוב משהו יותר בלתי קשור בעליל למה שכתבתי.

אני כתבתי על להסריט, אתה כותב על לצלם. אני כתבתי על לצלם הופעה חיה, אתה כותב על לצלם את עצמך. אני התייחסתי לזה שאין טעם לצלם הופעה, כי זה יוצא מחורבן, אתה מדבר על איכות של צילום... 

כ״כ לא קשור, שאני לא יודע איך להתחיל להתייחס לזה.

לפני שעתיים, aviaviavi כתב:

אני מדבר על תיעוד משהו שחווית

 

אז אני אומר, תיעוד של הופעה חיה הוא תמיד מחורבן וממש לא מעביר את החוויה.

לפני 34 דקות, tzvipper כתב:

מי שקונה אייפון - אני מבין אותם. הם באמת קונים מכשיר יותר טוב. וגם תחשבו - כמה שנים המכשירים האלו מקבלים עדכוני תוכנה מהייצרן לאומת נניח מכשירי הגלקסי.

 

אני לגמרי מבין אותם. המכשירים מצויינים.

אם כי, יהיה לי קשה מאוד להפרד מהפיקסל שלי, בעיקר בגלל הגודל (הקוטן) והעובדה שהוא שוקל ממש מעט. שני הדברים האלו יותר רלוונטים לי מכל הדברים האחרים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
בתאריך 4.11.2021 בשעה 19:48, איציק נ. כתב:

למראית עין העבודה ללא דופי. אין שום סימן או רמז לזה שהוא נפתח ונסגר או הוחלף משהו.

בינתיים אני מאוד מרוצה מרמת התיקון והשירות שלהם.

בנוגע לחזרה לשגרה אני ב"בעיה". אישתי היתה יומיים עם ה S9 הקודם שלה והיא אומרת שיותר נוח לה איתו ושהיא לא רוצה את ה S21פלוס בחזרה ושאני יקח אותו  :mm_tongue (מבחינת גודל, ה S9 הרגיל יותר נוח לנשיאה בכיס מאשר ה S21 פלוס. אני בכוונה קניתי לה את הפלוס בגלל הסוללה החזקה יותר אבל המסך לדעתי הוא בונוס טוב לבריאות העיניים).
עכשיו תכל'ס - אם זה תלוי בי - אין לי למה להחליף טלפון.  ה P20 PRO עושה את עבודתו נאמנה גם אחרי יותר משנתיים. אממה, מה אני יעשה עם ה S21פלוס ? להשכיב סתם מכשיר כזה במגירה או למכור בהפסד זה לחלוטין לא הגיוני... אך מאחר והוא דואל סים הוא בהחלט יכול להתאים לי ואני שוקל לאמץ אותו ולהשתדרג בעצמי.

איציק

 

הבעיה ש-S9 כבר תכף בן 4, ולא יקבל אנדרואיד 11 למשל.

הוא חי על זמן שאול.

 

אם לא רוצה אז תחליף את הוואווי עד שה-S9 יצטרך החלפה, ואז תעשה חישוב מסלול מחדש.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)
בתאריך 4.11.2021 בשעה 06:52, falou כתב:

כן, בדיוק זה.

גם היכולת לשים מקלדת שונה, אם אני זוכר נכון, גם המסך הנגלל עם הפונקציות של השליטה בסלולרי, ועוד.

היום, ההבדלים הללו די הצטמצמו. השינוי הממשקי משמעותי האחרון היה המעבר ל-gestures. 

 

ך


לפני שנתיים יצא לי להשתמש באייפון חודשיים בתור מכשיר חלופי בגלל שהמכשיר שלי נדפק וחיכיתי לדגם חדש+אילת.
זאת הייתה אחת מחוויות הסמארטפון הגרועות ביותר שעברתי, הסמארטפון שלי זה כמו משרד נייד ואני רגיל לבצע בו כמעת הכל מהכל, באייפון לא יכולתי לעשות את רוב הפעולות שהייתי רגיל לעשות באנדרואיד ולכן הייתי צריך לרוץ תמיד למחשב נייד. וכאשר שאלתי חברים אייפוניסטים מושבעים איך אני עושה את X באייפון. הם פשוט ענו לי "אתה לא".

לא מבין את הנרטיב של "איייפון מכשיר יותר טוב" ומניסיוני האישי זה ממש לא כך, אייפון זה מותג חזק זה הכל.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
פורסם
לפני שעתיים, Gavrik כתב:

לא מבין את הנרטיב של "איייפון מכשיר יותר טוב" ומניסיוני האישי זה ממש לא כך, אייפון זה מותג חזק זה הכל.

 

אייפון הוא מכשיר טוב, מאד אפילו. אבל הוא לא משרד נייד.

את מה שרוב האנשים רוצים - מהירות, מעט באגים (לאחרונה יש יותר להבנתי, בעיקר בMacOS אבל בכללי אצל אפל), מצלמה טובה, מסך טוב, סוללה טובה, האייפון מספק מעל ומעבר. לרוב האנשים זה לגמרי מספיק.

למי שצריך יותר אז האייפון לא תמיד יספיק והוא ישתמש באנדרואיד.

 

העניין הוא שבגלל שבאייפון יש כל כך מעט דגמים שכולם איכותיים ויקרים, הוא יכול להתפס כמותג חזק ומוצלח. אם האדם הממוצע בראש שלו משווה בין אייפון לבין אנדרואיד שכולל בתוכו מכשירים סיניים ב600 שקל, ברור שהאייפון יהיה מוצלח יותר. אם היינו משווים רק אייפון לגלקסי S או נוט למשל, התמונה הייתה נראית קצת אחרת.

פורסם

אני אישית משתמש באייפון כי רציתי מכשיר זול מאוד ואיכותי. שיאומי ב-500 שקל אמנם יהיו לו 3 מצלמות, ורזולוציה FULL HD, אבל בנינו, הוא לא מתקרב בשום צורה לאייפון 7 משומש.  כמו פיקנטו 2021 מול מרצדס 2010.

 

ומה שלגמרי אי אפשר לקחת מאפל וזה היא עושה בית ספר לכולם, זה העדכוני תוכנה שלה. 

 

אייפון SE , מכשיר מ-2016 שנקנה משומש ב-270 שקל, מעודכן לגרסת IOS העדכנית ביותר. 

פורסם
לפני 7 שעות, Gavrik כתב:

לא מבין את הנרטיב של "איייפון מכשיר יותר טוב" ומניסיוני האישי זה ממש לא כך, אייפון זה מותג חזק זה הכל.

אייפון מכשיר טוב יותר למשתמש הממוצע-מינוס. או למי שנמצא עמוק בתוך האקוסיסטם ונהנה מהאיטגרציה המעולה עם שאר המכשירים/שירותים של אפל.

ל-Power user שדורש מהמכשיר בעיקר גמישות, חופש פעולה והתאמה לאופי השימוש שלו, אין מה לחפש באייפונים. למעשה אלה שלושה פרמטרים שאפל כאסטרטגיה מתרחקת מהם.

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

פורסם
לפני 4 שעות, davemustaine87 כתב:

אייפון SE , מכשיר מ-2016 שנקנה משומש ב-270 שקל, מעודכן לגרסת IOS העדכנית ביותר

 

מה לגבי תמיכה בוואזאפ?

 

להורים שלי היה. הוחלף לפני כמה חודשי ב-SE החדש. עם כל הכבוד, המסך הזערורי שלו מאוד מגביל אותו בכל הקשור לצפייה במדיה ואפילו בקריאת טקסט.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

×
×
  • תוכן חדש...