Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5342 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בדיוק.

יש איזשהו בלאנס.

כשההילוך משולב - הרכב מאט יותר מהר (כי המנוע מתנגד לו) ודורש ממך לחזור לדוושת הדלק יותר מהר (למרות שבזמן שהדוושת הדלק מורמת - יש 0 צריכת דלק),

כשההילוך לא משולב - הרכב מאט מעט יותר לאט (באמת בקושי מורגש), אבל אז המנוע בסרק מזריק דלק בשביל לשמור עליו "חיי" + הוא צריך להניע רכיבים כמו אלטרנטור, רצועות מזגן וכד'. בקיצור, לא מעט דלק בכלל.

 

מהנסיון שלי, תמיד הילוך משולב יהיה יותר חסכוני מלא משולב וכל משחקי הניוטראל המיותרים.

מבלי להזכיר שאז הרכב פחות בטיחותי, וגם אתה גורר לשחיקה מוגברת של הרכיבים ברכב.

 

בניטוראל כשאני צולח את אותו שטח ללא שימוש בגז, אני מבזבז יותר דלק מאשר אני בהילוך על אותו שטח, ומשתמש מעט יותר בדוושת הגז כדי לצלוח את אותו הקטע בדיוק?

 

השגתי תוצאת צריכה מרשימה בשיטת הניטוראל, ובהחלט אקח לתשומת לבי את דבריך :)

 

ועכשיו, תהייה: ביום שישי האחרון נסעתי במהירות נמוכה במדרון תלול מאוד (עליתי קומה בחניית קומות), לא שמתי לב שהייתי בהילוך שני, הרכב הזדחל מאוד, רעד מאוד וכבה. זה קרה לי שוב מיד אח"כ. איזה נזקים יכולים להיגרם מכך? והאם הם מידיים?

 

בעיה נוספת, ואולי קשורה למקרה הנ"ל: משום מה, כשאני מרים את הקלאץ' באטיות במצב של עמידה במקום, אני גולש, אך יכול להרים את הקלאץ' עד הסוף והרכב לא ייכבה, למרות שאינני נוגע בדוושת הגז, זה בניגוד לכפי שהרכב נהג עד כה. מה יכולות להיות הסיבות לכך? האם זה מזיק להשאירו כך, או שיש לתקן זאת בהקדם? כוח הגלישה הוא מופחת, כמובן, כי בנקודה מסוימת של הרמת דוושת הקלאץ', הוא מפסיק להגליש את הרכב, והרכב כבר נע מעצמו, זאת אומרת, לא ניתן ללחוץ על המערכת לגלוש יותר מהר (האם זה ייתכן בעקבות אותה טעות שהייתה לי בעלייה לחנייה? ואם לא, מה יכולה להיות הסיבה?).

 

גם נדמה לי שכאשר אני מעביר לניוטרל במהלך נסיעה, אינני מרגיש שהרכב נע מעצמו. משהו בו פחות סוחב. אבל אולי זה נדמה לי.

 

אני חושד שכל הבעיות הללו, דמיוניות או לאו, קשורות לפאשלה שקרתה לי באותו מדרון תלול בכניסה לחנייה הציבורית.

 

אשמח אם תעשו לי סדר בדברים.

 

תודה רבה.

  • תגובות 121
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אז ככה:

בכל הרכבים שהיו לי, אם אתה במישור, אתה משחרר קלאץ' והרכב מתחיל לנסוע, זה אומר שיש לרכב מספיק מומנט בשביל להתחיל לנסוע.

תקין לחלוטין.

אולי זה אל קרה עד עכשיו פשוט כי המנוע לא היה מספיק "פתוח" כי היית בתקופת הרצה. עכשיו שהוא יותר בריא והתאים את עצמו לתנאי עבודה, יש לך עוד כמה כ"ס ואתה מרגיש את זה ביציאה מהמקום.

 

הנזק מכיבוי האוטו על ידי עליה הוא מינימלי. אתה לעולם לא תשים לב לזה, ואם כן, זה ממש קצת בלאי על הקלאץ'. אם זה קרה לך שוב, זה קרה רק כי נהייתה עצבני ולא שמת לב טוב למה שאתה עושה. זה קורה.

 

ושוב, לגבי הניוטראל:

אם אתה נוסע 200 מטרים בהילוך גבוה יחסית ובלי גז, אתה לא מבזבז טיפת דלק.

אם אתה עושה את אותם 200 מטרים בניוטרל, אתה לא מוציא דלק על מרחק, אלא על הזמן שלוקח לך להגיע לעצירה מלאה, כי המנוע צריך קצת דלק בשביל להמשיך לפעול.

אם אתה בהילוך, הוא לא צורך את הדלק הזה כי הוא מופעל על ידי הכוח שכבר הפעלת.

פורסם

תודה רבה, יוסי, מקווה שאכן לא נגרם נזק.

 

דווקא העליתי בדעתי אפשרות של "מנוע נפתח", אבל ביטלתי זאת, חשבתי שאני סתם מנסה לעודד את עצמי חחח

 

עוד מישהו יכול לאשר זאת? האם הרכב לא אמור לכבות אם מרים את הקלאץ' יותר מדי בתחילת נסיעה, לפני הלחיצה על דוושת הגז? אני זוכר שברכב של מורה הנהיגה הרכבה כבה באותם תנאים, אז אני לא בטוח שזה קשור ל'מנוע נפתח'.

 

והזכרת לי נקודה חשובה: אם אני גולש בהילוך גבוה, אז יש יותר תנופה לרכב מאשר בהילוך נמוך, נכון? עדיין, לא אבזבז כלל דלק, כן? אם כן, ממליצים לגלוש בהילוך גבוה, לא משנה מהי מהירותי (מלבד למהירות נמוכה מאוד לקראת עצירה)?

 

תודה רבה.

פורסם

זה בדיוק העניין.

אם אתה גולש בהילוך מעל 1500 סל"ד, אתה לא מבזבז דלק.

 

והרכב באמת לא אמור להיכבות אם אתה לא שם גז, כי כשהרכב בניוטרל או לא מחובר (הקלאץ' לחוץ ואתה בהילוך), עדיין יש הזרקה מספיקה בשביל שהמנוע לא ייכבה.

האוטו תמיד שם גז כשהוא פועל, אז זה תלוי במומנט.

 

ברכב עם מנוע עם מעט מאוד מומנט זה יכול להיכבות אבל ברכבים עם הרבה מומנט (למשל דיזל), אתה לא חייב תמיד ללחוץ על הגז בשביל לשחרר קלאץ'.

פורסם

אז הילוך שישי בלי גז, יגמע מרחק רב יותר מהילוך נמוך בלי גז, כן? רוצה לדעת לאיזה הילוך לשלב בגלישה, כאלטרנטיבה לניוטראל הבזבזני שלא המלצתם עליו.

 

ויש לי רכב עם מומנט נמוך (ספארק הוא עם מומנט נמוך, לא?), ועד כה הוא כבה בתחילת נסיעה אם הרמתי את הקלאץ' יותר מדי טרם לחצתי על הגז. אבל עכשיו אני מרים את הקלאץ' בלי ללחוץ על הגז והרכב לא כבה. מוזר לי שההתנהגות של הרכב השתנתה.

פורסם

וואו ממש הארתם את עיני בנושא שילוב ההילוך! אני נוהג לגלוש הרבה מאוד על ניוטרל בגלל החשיבה של חיסכון בדלק. נתתם כאן חברים, הסבר מאוד הגיוני למה זה לא כך. מיישם מיד!

 

רונן כל הכבוד על ההשקעה ברכב. רואים שהוא ישמר אצלך במצב מצויין עוד הרבה שנים. כייף גדול לראות אנשים שמתייחסים באהבה

כזאת לרכבם, במיוחד בארצנו היפה,בה העניין לא נפוץ במיוחד. ישר כח!

 

יעקב.

 

נ.ב מקווה בשבילך שהיא עומדת בצל או בחניה מקורה, כי חבל על הצבע היפה.8)

"כל מעשנו בחיים נובעים רק מאינטרסים"

פרידריך ניטשה

האינטרס שלי הוא להעזר באנשים ולעזור להם.

:lol:

פורסם
אז הילוך שישי בלי גז, יגמע מרחק רב יותר מהילוך נמוך בלי גז, כן? כן. רוצה לדעת לאיזה הילוך לשלב בגלישה, כאלטרנטיבה לניוטראל הבזבזני שלא המלצתם עליו. פשוט שלב את ההילוך הכי גבוה בגבול ההגיוני, שיאפשר לך לגלוש אבל בלי שהרכב יגיע למצב שהוא נכבה. זה תלוי במהירות.

 

ויש לי רכב עם מומנט נמוך (ספארק הוא עם מומנט נמוך, לא?), ועד כה הוא כבה בתחילת נסיעה אם הרמתי את הקלאץ' יותר מדי טרם לחצתי על הגז. אבל עכשיו אני מרים את הקלאץ' בלי ללחוץ על הגז והרכב לא כבה. מוזר לי שההתנהגות של הרכב השתנתה.

 

הכל יחסי.

לא נראה לי שיש כיום רכבים כל כך חלשים שהם חייבים גז בשביל לצאת מהמקום במישור.

פורסם

הספארק היא לא חלשה (יחסית לקטגוריה שלה), ועדיין עד כה היא כבתה אם דוושת הקלאת הורמה מעל לנקודה מסוימת, בלי ללחוץ על דוושת הגז (במצב של עמידה).

 

ביררתי גם ב-UMI, וגם נאמר שזה לא תקין. אחרים טוענים שזה כי המנוע "נפתח". אבל אני לא משוכנע שזה כך.

 

אגב, אם אני במצב עמידה בניוטרל (ממתין ברמזור), אין הזרקת דלק, בניגוד למצב של נסיעה, כן?

 

תודה.

פורסם

רונן,אצלי גם אם עוזבים את הקלאץ ללא גז הרכב יכול להתכבות,אלא כמובן אם זה ירידה,לפעמים הוא מתכבה לפעמים לא,אני תמיד נותן קצת גז ואז משחרר,ניראה לי כי לרכב אין מומנט גדול,בדיזל למשל אתה יכול לעזוב את הקלאץ והסיכוי הוא יתכבה נמוך.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זה גם תלוי במידת העדינות ששחררת את הקלאץ'. במישור אתה יכול להתקדם בלי גז בכלל רק בעזרת הקלאץ', כמו ברכב אוטומט על D בלי גז. בעליה כבר לא.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אתה צודק,אבל צריך ממש עדינות לכן איני רואה סיבה להתקדם על ידי שיחרור קלאץ בכזאת עדינות.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

בפקקים זה עוזר, צריך להשתמש רק ברגל אחת:-)

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

טוב זה כבר השיטת תנועה בפקק,אני מעדיף שהרכב יתקדם ואז לנוע.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
רונן,אצלי גם אם עוזבים את הקלאץ ללא גז הרכב יכול להתכבות,אלא כמובן אם זה ירידה,לפעמים הוא מתכבה לפעמים לא,אני תמיד נותן קצת גז ואז משחרר,ניראה לי כי לרכב אין מומנט גדול,בדיזל למשל אתה יכול לעזוב את הקלאץ והסיכוי הוא יתכבה נמוך.

 

אבל עם ה'ספארק' עד כה הרכב כבה בקלות כי הרפיתי יותר מדי את הקלאץ' בלי ללחוץ גם בהתאם.

 

זה גם תלוי במידת העדינות ששחררת את הקלאץ'. במישור אתה יכול להתקדם בלי גז בכלל רק בעזרת הקלאץ', כמו ברכב אוטומט על D בלי גז. בעליה כבר לא.

 

זה העניין, עד כה גם הרפייה עדינה עד למעל נקודה מסוימת הייתה מכבה את המנוע. עכשיו אני מרפה בעדינות, עד להרפייה כללית של הדוושה, והרכב לא כבה, אלא נע מכוח הגלישה ההתחלתי שנוצר (לא ממשיך לגלוש דרך הקלאץ'), ממתין לגז. זה תקין?

 

כשאני מרפה לא בעדינות, הרכב כבה (לפני כן היה כבה בכל מקרה).

 

למעשה, ביקרתי עכשיו ב-UMI, ביקשתי לבדוק 'ספארק' אחרת, ולהפתעתי, גם היא לא כבתה בהרפייה עדינה של הקלאץ' (עד הסוף) ללא גז בכלל. אבל אני לא מדמיין דברים. עד כה הרכב שלי היה כבה בתנאים דומים, כך גם הרכב הידני שלמדתי עליו נהיגה. גם כוח הגלישה שהקלאץ' יוצר הוא מוחלש יותר כעת.

 

זה הגיוני?

פורסם

כן, זה תקין והגיוני מאוד.

עם הרפייה עדינה של הקלאצ' גם מנוע בסרק מצליח לסחוב את הרכב (סה"כ לא צריך הרבה כוח כדי לגרום לרכב להתחיל תזוזה, כמעט כל אחד מסוגל לדחוף רכב לבד).

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"


×
×
  • תוכן חדש...