Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5342 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

וואו אני לא יודע איך אתם מגיעים לצריכת דלק כל כך נמוכה

אני נוסע פעמיים בשבוע מהקריות לאשדוד דרך כביש 6 , במהירות ממוצעת של 120 קמ"ש

הסל"ד עומד על 3000-3300 , הצריכת דלק שלי עומדת על 1\16

 

באמת שנשמע לי ממש הזוי הצריכת דלק שרשמת, ואני שמח בשבילך, ואשמח אם תתן לי טיפים של איזה מהירות נסיעה אתה נוסע בבין עירוני עם צריכת דלק נמוכה כמו שלך

 

אגב, עברתי עם הספארק 4600 ק"מ (בחודש וחצי שהיא אצלי)

 

 

מלבד הצריכת הדלק שהיא בעיר 1\12 ומחוץ 1\16 אני ממש נהנה מהאוטו !

ובקשר לזה שנכבה לך המנוע במישור כשאתה עוזב קלאץ' אז כן,גם אצלי זה היה וממזמן אינינו (המנוע לאט לאט נפתח וזה נהיה שונה)

  • תגובות 121
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
באמת שנשמע לי ממש הזוי הצריכת דלק שרשמת, ואני שמח בשבילך, ואשמח אם תתן לי טיפים של איזה מהירות נסיעה אתה נוסע בבין עירוני עם צריכת דלק נמוכה כמו שלך

 

 

קח תזמן, סע רגוע יותר עם האוטו (90-100 ) ותראה שהצריכה תרד פלאים.

אגב - 1:16 בתנאים שציינת אני לא בטוח שזה פחות מרשים ממה שרונן כתב כאן :-)

פורסם
קח תזמן, סע רגוע יותר עם האוטו (90-100 ) ותראה שהצריכה תרד פלאים.

אגב - 1:16 בתנאים שציינת אני לא בטוח שזה פחות מרשים ממה שרונן כתב כאן :-)

 

 

אהה ולא ציינתי דבר נוסף בד"כ אני נוסע עם עוד 3 חבר'ה איתי באוטו (למרות שאין כזה הבדל משמעותי בדלק בין אם זה איתם או בלעדיהם)

פורסם
אהה ולא ציינתי דבר נוסף בד"כ אני נוסע עם עוד 3 חבר'ה איתי באוטו (למרות שאין כזה הבדל משמעותי בדלק בין אם זה איתם או בלעדיהם)

 

אז בכלל יש לרונן במה להתקנות :-)

תגיד, אתה לא גורר מאחור גם איזו ספידBOAT (אולי שכחת :-))

פורסם
אז בכלל יש לרונן במה להתקנות :-)

תגיד, אתה לא גורר מאחור גם איזו ספידBOAT (אולי שכחת :-))

 

רק בסופ"שים אני לוקח את העגלה של האופנוע ים לים עם האופנוע , תתפלא אבל האוטו גם לא שוקע בחולות - ממש כמו 4X4

חחח סתם סתם

 

:roll: ואני חשבתי ששלי לא חסכונית

אבל אני אנסה גם מעכשיו לעשות נסיעה של עד 90 קמ"ש ונראה איך יהיה, באמת מסכרן אותי אם יצא יותר חסכונית מעכשיו

פורסם
מאחל לכל האנשים, שנוהגים 90 קמ"ש ומפחדים לזוז יותר מ-5 קמ"ש מעלה, הרבה בריאות.

 

אני מודה, ניסיתי ולא הצלחתי. (ולא...אני ממש לא נוהג מהר).

 

 

היום נסעתי לבחון את העניין , בדרך הלוך נסעתי על 110-120 קמ"ש (מהקריות לאשדוד) ובדרך חזור חשבתי על לנסות לחסוך ונסעתי עם מהירות התנועה שזה היה על 70 ואז נתקעתי בפקק של איזה 25 דקות מאיילון צפון לשפעים ומשם נסעתי על 90 (ואללה זה קשה להחזיק מעמד ככה כשכולם עוקפים אותך ואתה כמו מניאק עוד שניה נרדם על ההגה בגלל המהירות הנמוכה)

בכל אופן, כשחזרתי אמרתי אני אתדלק ואבדוק כמה תאכלס היא אכלה לי...

שמע , הגעתי לבזבוז של 18.20 לק"מ שזה יפה ביחס לאיך שנסעתי בהלוך והפקק בדרך...

 

אהה.. וחשוב לציין שנסעתי לבד היום...

פורסם
מאחל לכל האנשים, שנוהגים 90 קמ"ש ומפחדים לזוז יותר מ-5 קמ"ש מעלה, הרבה בריאות.

 

אני מודה, ניסיתי ולא הצלחתי. (ולא...אני ממש לא נוהג מהר).

 

תודה.לפעמים אנחנו נהגי המיני ממש מתפרעים ונוסעים על 100.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
אם בניוטראל בעמידה לא הייתה הזרקת דלק המנוע היה פשוט כבה. כנ"ל בגלישה עם הרכב כאשר הוא בניוטרל או עם קלאצ' לחוץ - ע"מ לשמור על סל"ד מינימלי חייבת להיות הזרקה של דלק.

 

כשחושב על זה, זה נכון, הרי רואים שיש סל"ד של מנוע מינימלי כשנמצא בניוטראל בעמידה.

 

אם כך, רק במצב הילוך, ללא גז, יש אפס צריכת דלק.

 

הצריכה שלך מרשימה, אין מה לומר.

תודה. אני תחרותי, תמיד מנסה לבדוק איך לשבור את השיא שלי עצמי.

 

אשמח אם בעלי הרכב הזה ישתפו בנתוני הצריכה שלהם. סקרן לראות את הפערים.

 

התנעה של הרכב שורפת יותר דלק ? למה ? לא נשמע לי הגיוני. הרי רוב העומס נופל על הסטרטר ועל המצבר בצורה של אנרגיה חשמלית ולא דלק ...

מישהו יכול להסביר ?

 

תראה, יש כאן מבינים ממני, אך בכל זאת: כשמדליקים את הרכב הסל"ד קופץ למעלה. לדעתי זה ההסבר. פשוט ישנה הזרקה פתאומית של דלק, אחרת המנוע לא היה מסתובב.

 

תקנו אותי אם אני טועה, אבל הבנתי שזה שורף בערך כמו דקה של עמידה. אני מסיק זאת כי קראתי כאן בעבר שאם אנו צפויים לעמוד ברמזור או בפקק מעל לדקה, אז עדיף לדומם מנוע.

 

זה פשוט מדהים הנתונים שאתה מציג !!! נראה לי שצריך ללנקג' את הפוסט הזה בכל פעם

שמדברים על מעלותיה של הספארק :smile:

לי אין כל כך דרך לעמוד נתונים אלו כי הספארק שלי רוב הזמן סטטית ואת הנסיעות שכבר נוסעים בה הם מאוד קצרות כך

שלמיספרים האלו אני לא חושב שאוכל להגיע.

יופי של פוסט שמחזיר את כבודה המדרדר של הספארק אחרי שהפכה ללא רלוונטית עם כל המבצעים האחרונים. וכן גם אני

מודה שאף אני חשבתי וטענתי זאת בפוסט ישן.

הספארק אומנם הציגה נתוני צריכה רשמיים טובים אבל לכולם היה ברור שלפי המסורת הקוריאנית זה יהיה רחוק מכך.

אני שמח שהמציאות מוכיחה אחרת.

 

אני שמח שעודדתי אותך. לכן אני משתדל לא להיסחף אחר כל מיני 'מביני עניין' ששבויים בדעות קדומות.

 

לאחר הבדיקה המרשימה הראשונה, חשבתי שלא חישבתי נכון, אולי הייתה טעות (בזמן איפוס המונה, למשל). אפילו אני התקשיתי להאמין. אך הבדיקה השניה אישרה זאת סופית.

 

ואני יכול לשפר אפילו קצת יותר, אבל מילא, נסתפק גם ב-19-20 ק"מ לליטר, אף אחד לא יתלונן :)

 

הבדיקה הזו משולה לקליפת השום (בעניין בדיקת צריכת הדלק לפיקנטו שניתנה כאן).

הטווח קצר מדי למדידה אמיתית, מה גם שהדרך מבית שמש לפתח תקווה כוללת בעיקר ירידות ובכבישים ראשיים בלבד.

 

מדידה אמיתית היא מדידה לאורך מספר מקסימלי של קילומטרים בין תדלוק לתדלוק ולאורך תקופה של זמן עם מיון מאפייני הנסיעה.

 

הנחתי שזו לא בדיקה מייצגת.

 

זה מביא אותי לעניין שרציתי לשאול אתכם לגביו: חבר לעבודה סיפר לי שקרא שיש תלונות רבות על צריכת הדלק של הפיקנטו (טען שהיא צורכת כמו רכב משפחתי). ואין לי דבר נגדה או זה ניסיון להצדיק את הרכישה שלי, אלא להפך, דווקא המלצתי לו לבדוק אותה לפני הספארק כמכונית שנתפסת כמוצלחת ביותר מבין מכוניות המיני. אני לא יודע מה נכון מכל מה שקורא או שומע.

 

נתקלתם בתלונות דומות? אשמח אם בעלי הפיקנטו יבדקו זאת בעצמם, במקום להיות מוזן משמועות.

 

גם הספארק שלי מביאה נתונים יפים עד עכשיו , עברתי כבר 6500 קילומטר איתה ,אני נוסע קרוב ל 80 קילומטר ביום מהעבודה וחזרה על כביש 5 ואיילון במהירות של 100 - 95 קמ"ש בסביבות ה 3000 סל"ד במשך רוב הנסיעה בהילוך חמישי עם מזגן לרוב . מהבדיקות האחרונות שבצעתי שבוע שעבר 19.5 לליטר שזה שיפור מהמדידה לפני שיצאה 18.7 .

 

זה יפה מאוד.

 

על איזה לחץ אתה מקפיד בצמיגים?

 

ומהי מהירות השיוט הכי חסכונית של הספארק? איך מזהים אותה?

 

וואו אני לא יודע איך אתם מגיעים לצריכת דלק כל כך נמוכה

אני נוסע פעמיים בשבוע מהקריות לאשדוד דרך כביש 6 , במהירות ממוצעת של 120 קמ"ש

הסל"ד עומד על 3000-3300 , הצריכת דלק שלי עומדת על 1\16

 

וואו, אתה נוהג ב-120 קמ"ש בממוצע ומתלונן על צריכת דלק?

 

באמת שנשמע לי ממש הזוי הצריכת דלק שרשמת, ואני שמח בשבילך, ואשמח אם תתן לי טיפים של איזה מהירות נסיעה אתה נוסע בבין עירוני עם צריכת דלק נמוכה כמו שלך

משתדל לא לעבור את ה-80-90 קמ"ש. זו מהירות טובה בהחלט. זה באמת לא משנה באופן משמעותי את זמן ההגעה שלי ליעד. הנהגים בארץ פשוט תמיד על קוצים (מצפצפים לך ברמזור אפילו לפני שהרמזור הפך לירוק). אני יודע, יש שרגילים ללחוץ בפראות על דוושת הגז, אבל לחיסכון יש מחיר. כמובן שאני תופס את הנתיב הימני, שם מהירות שאר הרכבים מתאימה למהירות שלי.

 

אבל אני לא בטוח שזו הסיבה העיקרית לצריכה המצוינת שלי. לדעתי, זה שילוב הניוטראל והרפיית דוושת הגז כליל במקרים רבים. למשל, נתקעתי בפקקים לאחרונה. מצאתי את עצמי עוזב את הדוושה לגמרי כשהרכב נע בזכות האינרציה שלו במהירות יפה מאוד לפקק, ובמרחק לא קטן.

 

אני גם מנצל ירידות. אני מוריד רגל מהגז, ואף נוצר מומנטום גדול יותר ממה שנכון, נאלץ למתן בבלם. אני צולח מרחקים גדולים ללא גז בכלל.

 

גם התחלתי, בהתאם למידע שצברתי בדיון הזה, לשלב להילוך גבוה יותר מכפי שמתאים למהירות הנוכחית, כדי לגלוש יפה יותר ללא שימוש בגז. אני מוריד הילוך כשאני רואה שהמהירות קטנה מדי או כשהמנוע מתחיל לגמגם (אמנם מקפיד להימנע, הבנתי שזה לא בריא למנוע).

 

יש הרבה טיפים, שמבוססים על המון היגיון. זה המון תכנון בריא של הדרך לפניך, כולל תשומת לב לרמזדורים, היכרות הדרך שלך, איך הרמזורים נוהגים באותם קטעים וכן הלאה. למשל, אם ידוע לי שכאשר אני מתחיל נסיעה ברמזור אחד, הרמזור הבא יתחלף לאדום תוך 2 דקות, אז אני נוהג בהתאם כדי להספיק אליו. אם אני יודע שמראש לא אספיק, אז אני מתחיל להאט בהדרגה ממרחק מה, בלי לחיצה על הבלם, אלא האטה הדרגתית, עם אפס דלק. כשאני חוזר מהעבודה אני נוסע בכביש 4 לכיוון צפון, וכאני מגיע למחלף גהה אני מרפה מהגז לגמרי ומתחיל בירידה של המפלס עד לרמזור. בדקתי כמה מטרים זה: זה חצי קילומטר עם אפס דלק.

 

יש הרבה הזדמנויות לכך. גםכשאני בתל אביב המפקוקה והמרומזרת, שידועה כדרך בזבזנית, אני ממזער נזקים על ידי גלישה לרמזורים, לא נסיעה לא מחושבת ועצירה פתאומית. קורה גם שעד שהרכב עוצר, הרמזור ממילא מתחלף לירוק, ואז מתאפשר לי המשך נסיעה חלקה, מה שחסכוני כמובן.

 

כמובן שאני נוהג תוך התחשבות בנהגים מאחוריי. אם יש נהגים מאחוריי, והדרך לפניי ריקה, אני מגביר מהירות אם היא אטית יחסית. וזו כלל לא מהירות צב, אלא מהירות נכונה לקראת עצירה.

 

ובקשר לזה שנכבה לך המנוע במישור כשאתה עוזב קלאץ' אז כן,גם אצלי זה היה וממזמן אינינו (המנוע לאט לאט נפתח וזה נהיה שונה)

תודה רבה! עכשיו אני יותר רגוע.

 

אני לא מרוצה מהשירות והמקצועיות של UMI בפתח תקווה. הם לא מספקים לי מידע רלוונטי ומספק לפניותיי אליהם. את רוב המידע המלא הישגתי בפורומים ומחברים. הם מסתפקים ב'אין שום בעיה', בלי לתת לי מידע כדי שאבין, כמו למשל, 'המנוע נפתח, מזל טוב!'. לצערנו, כיום אין צורך לקחת כמובן מאליו כל 'אין בעיה' שיכולה להיות גם לשם נפנוף.

 

גם בתחילה כשהתלוננתי שההילוך האחורי לא משתלב עד הסוף, לא קיבלתי מידע מלא כדי שיובהר לי שככה זה צריך להיות, וזה תלוי בזווית גלגל השיניים, עם הסברים מה לעשות כדי לפתור זאת (שילוב להילוך ראשון תחילה). רק אמרו 'תבוא, נבדוק' (זה לא משהו שיכול להיפתר בשיחת טלפון?!).

 

אגב - 1:16 בתנאים שציינת אני לא בטוח שזה פחות מרשים ממה שרונן כתב כאן :smile:

 

נכון! לקחת לי את המילים, אילן. גם אני הופתעתי :)

 

תודה.לפעמים אנחנו נהגי המיני ממש מתפרעים ונוסעים על 100.

אבל תכלס, אני לא יודע מה אלה רוצים, 90 קמ"ש זו לא מהירות נמוכה. פשוט לא מהירות של עקיפה. בפרט אם אתה תופס את הנתיב הימני.

 

אבל אולי אנסה פעם לנהוג ב-100-110 קמ"ש, תוך כדי שאיישם את יתר הכללים. נראה איזה הבדל יהיה.

 

אגב, הצריכה שהישגתי בשתי בדיקות הראשונות היו 15 ו-16 בהתאמה, אז מי שכיום לא מגיע לנתונים שלי, יכול להתעודד. זה עוד יכול לקרות :)

פורסם

 

וואו אני לא יודע איך אתם מגיעים לצריכת דלק כל כך נמוכה

אני נוסע פעמיים בשבוע מהקריות לאשדוד דרך כביש 6 , במהירות ממוצעת של 120 קמ"ש

הסל"ד עומד על 3000-3300 , הצריכת דלק שלי עומדת על 1\16

 

 

120 קמ"ש לספארק זו מהירות גבוהה המנוע הקטן של 1.2 מתאמץ מאוד במהירות כזו ושותה יותר דלק

 

כמו שכתבתי בהודעה הקודמת שלי אני משתדל לסוע על 100 קמ"ש שזה קרוב ל 3000 סל"ד והנתונים של צריכת הדלק

 

יוצאים מצויינים . אין סיבה שאם לא תסע על מהירות כזו לא תגיע לצריכה של 18-19 לליטר .

 

 

מה לעשות הספארק זו לא מאזדה 3 ו 120 קמ"ש זה לא ממש האזור שנוח לרכב לעבוד בו שומעים במהירות כזו שהמנוע מאוד מתאמץ ומרעיש .

 

האם הספארק הוא אח מתקדם של דייהו מאטיס ?

גם שם הצריכת דלק מגוחכת.

 

אם אני לא טועה זו לא גירסא מתקדמת זה רכב זהה לחלוטין עם שם מותג אחר

 

אפילו החלקים שהזמנתי ב EBAY כתובים כמתאימים לשתי המכוניות.

פורסם
Megimix, חלקים שווים ? תוכל לפרט כולל עלויות ? לינקים ?

 

אני אישית הזמנתי פנסי ערפל ( שכידוע לך לא מגיעים עם הרכב בארץ)

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fog-Light-Lamp-assy-Cover-6P-10-11-Chevy-Spark-/170645276610?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item27bb4047c2

 

ומראות צד

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LED-Side-Mirror-Cover-2p-10-11-Chevy-Spark-Matiz-/200602826029?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2eb4dc352d

 

 

אבל יש המון דברים נחמדים ב Ebay כתוספות לספארק / Matiz תכניס בחיפוש chevy spark ותראה.

 

לגבי מחיר לפי מה שראיתי עד עכשיו זול זה לא , אבל עם רכב כזה שמבחינת המנוע אי אפשר לעשות איתו כלום ,לי אישית לא אכפת

 

להשקיע קצת במראה שלו .

פורסם

Magimix אתה לא רציני...

תשאל לפני שאתה מזמין את הפנסים האלה...

יש פנסים ברוחב 100MM שהם לא רואים את הפנסי ערפל האלה... (ללא צורך במתאם מגוחך)

כנס לכאן:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/?cmd=ViewItem&_trksid=p3984.m1436.l2649&item=270815404689&sspagename=STRK%3AMESINDXX%3AIT

 

ותגיד לי שזה לא בהרבה יותר יפה ממה שהזמת?... (ואותו מחיר...)


×
×
  • תוכן חדש...