Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5341 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
באמת צריכה מעולה,אז איך אומרים שהספארק היא לא כזאת חיסכונית?

גם אתה תגיע לזה אם תיסע כמו צב ותגלוש מרמזור לרמזור

  • תגובות 121
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

במהירות עירוניות עד איזור 50 קמ"ש חלון פתוח "צורך" פחות דלק מהמזגן.

 

במהירויות גבוהות יותר נסיעה עם מזגן חסכונית יותר מנסיעה עם חלון פתוח, ככל שהמהירות עולה כך גם החסכון לטובת המזגן עולה.

 

מספרים הגיוניים לחלוטין לגולף 1.6 ידנית בנסיעה רגועה- ובכביש פתוח.

אנשים לא מבינים שההבדל בצריכת הדלק בין הפחנועים הזולים לבין רכב קומפקטי ידני הם לא כאלה שמצדיקים את הסבל :)

 

 

לקמצנים שחושבים שבלי מזגן יחסוך כסף - מחקרים הוכיחו שהאקסטרא דלק שמבוזבז עם מזגן זהה לכמות שמבוזבזת בנסיעה עם חלונות פתוחים , מה שיוצר יותר התנגדות.

 

זה ממש לא נכון.

במהירות קבועה של 100 קמ"ש צריכת הדלק ללא מזגן ועם חלונות פתוחים תהיה נמוכה בכ-10% מנסיעה עם מזגן וחלונות פתוחים. המצב הפוך במהירויות גבוהות יותר מ- 120 קמ"ש.

וד"א, חיסכון של 40% בצריכת הדלק למי שנוסע אלפי ק"מ בחודש היא מאוד משמעותית, אלא אם כן קוראים לך דנקנר/תשובה/ לבייב וכו'.

הייתי שמח לראות גולף שצורכת 15ק"מ לליטר בנסיעה שהיא לא בינעירונית.

פורסם

אצלי בנסיעה משולבת גוש דן : פקקים \ נסיעות קצרות \ קטעים בינעירוניים \ מזגן כל הזמן יום ולילה \ נהיגה לא ממש חסכונית עם קטעי האצות ומהירות גבוהה בבינערוני (110-120 קמ"ש) צריכת הדלק סביב 13.5-14 קמ"ל

בנסיעה רגועה ואו בינערוני ניתן להגיע לצריכה הרבה יותר טובה.

בנסיעה מהירה אין תחושת נחיתות על הכביש והתחושה היא של רכב גדול יותר ויציב לא מקפץ , נוח. ( לא רועד כעלה נידף גם כשחולפים על פני סמיטרליירים )

המנוע די גמיש (יחסי ) מלבד הילוך השני שכאשר המזגן דולק והרכב בסל"ד נמוך מ 2000 אין מומנט בכלל ( תחושת בור ) עד שעולים מעל ל2000 סל"ד , עם מזגן כבוי התופעה פחות מציקה . ( אותה הרגשה חוויתי במאזדה 3 1600 אוטו' שהיתה ברשותי בנסיעה איטית. ). הגה טוב הדראולי ( לא חשמלי) התנהלות עירונית זריזה , נסיעות הרריות ( ירושלים) מצריכות "משחק" עם ההילוכים כדי לשמור על קצב . סה"כ רכב מהנה מנוע לא ממש רועש כמו שבחרו לתאר אותו בכל מיני מבחנים . נסיעה ב110 קמ"ש 3000 סל"ד

בגדול עונה על הציפיות שבעדן נרכש, לשם השוואה חבר עם פיקנטו 1000 רכשנו את הרכבים בסמיכות - צריכת הדלק באותם תנאים שהוזכרו לעי"ל סביב 12- 12.5 קמ"ל זאת בגלל המנוע הקטן והמומנט הנמוך יותר מה שמעלה את הצריכה כשמושכים את המנוע.

פורסם
כאשר מילאת מיכל מלא שוב, האם ראית את הדלק במעלה הצנרת? או שישר הפסקת על ה"קפיצה" הראשונה של המשאבה?

 

הפסקתי בקפיצה הראשונה. תמיד מתדלק כך.

 

באמת צריכה מעולה,אז איך אומרים שהספארק היא לא כזאת חיסכונית?

 

כפי שנאמר, פונקציה של צורת נהיגה.

 

ואתה יודע, תמיד 'אומרים'. גם אומרים שלא נוח לשבת בה, אך שניים שעשיתי להם טרמפ בשבוע שעבר, הדבר הראשון שאמרו כשהתיישבו בה, זה כמה ש'הקטנה הזו נוחה'. אחד מהם לא היה קל משקל. כל אחד ודעתו :)

 

גם אתה תגיע לזה אם תיסע כמו צב ותגלוש מרמזור לרמזור.

 

חחח זה לא נכון. החכמה היא להביט מטרים רבים קדימה ולתכנן את הנהיגה בהתאם. אם הדרך פתוחה, אז אין סיבה שהנסיעה לא תהיה בקצב טוב, לא של צב. דווקא להפך, מהירות צב עלולה להכשיל אותך במטרה הזו, כי בגללה עלול לפספס רמזור, מה שיעלה לך (תיאלץ לעמוד עם הרכב כמה דקות ולבצע זינוק בזבזני בהתחלף הרמזור לירוק). לכן זה הכל עניין של תכנון נכון.

 

אם אני רואה ש-100-200 מטר לפניי יש רמזור אדום, אני לא מתבייש ומתכונן לעצירה הדרגתית מאוד מהנקודה שבה אני נמצא (מרפה מהגז, ומשחרר לניוטרל בהתאם לצורך: לפי אופי הכביש, אם בעלייה, בירידה וכן הלאה). אם לא תכננתי נכון והמהירות של הרכב נמוכה מדי בעוד שיש שטח כביש ריק רב לפניי ורכבים מאחוריי, בוודאי שאתחשב ואגביר מהירות בהתאם. אך אם הכביש מאחורי ריק, ולפניי רמזור אדום, מדוע שאתן גז אם ממילא אגיע לרמזור טרם יהפוך לירוק? אדרבא, לעתים הוא הופך לירוק רגע לפני שמגיע לרכב העוצר האחרון, וכך מתאפשר לי להמשיך בנסיעה חלקה, וזה מונע את הזינוק הבזבזני המיותר.

 

רק אם נוסעים כמו סבתא אפשר להגיע לצריכה כזאת, נהיגה שמסכנת אותך ואת הסובבים אותך בכביש.

 

אני דווקא חושב שלהפך. אני כלל לא מפריע לתנועה. אני מקפיד להביט על המראה האחורית כדי לתכנן את הנסיעה שלי נכון. והתקרבות הדרגתית למחסום או רמזור אדום, היא לא מסכנת. להפך.

 

הפחתה הדרגתית של מהירות הנסיעה לפני רמזור או מכשול אינה מפריעה לתנועה. כשהתנועה זורמת, אני משתלב בה היטב. כמובן, אני מסרב להרביץ 100-120 קמ"ש עם הספארק למרות שהיא יכולה להגיע בקלות לכך בלי שאני מרגיש, לכן בוחר את הנתיב הימני, שאני ממילא מוצא בו רכב לפניי שמהירותו מתאימה לצורך שלי, לכן אינני מפריע.

 

תבינו שהרכב משמר את מהירותו היטב, גם לאחר שמניח לדוושת הגז. זה לא שאני מתקרב לרמזור מרחוק במהירות 20-30 קמ"ש. אלא אפילו 50-60. מניסיון, אני צולח קילומטרים שלמים במצטבר בלי לגעת בדוושת הגז, הכל בזכות כוח התנופה שמשמר את מהירות הרכב היטב, בפרט כשאני מנצל ירידות (כשאני בירידה, אני לעתים קרובות תופס מהירות יותר גבוהה מאשר אני לוחץ על הגז, וכאן אני נבהל, משלב הילוך, וממתן את המהירות באמצעות דוושת הבלם).

 

לספארק מנוע חזק למדי אך נעדר גמישות בעליל, מה שאומר שאם רוצים להשאיר את כולם מאחור ברמזור, צריך ללחוץ עליה, מה שעולה בדלק.

 

כן, ניתן להתחיל נסיעה בזינוק, אמנם אני נמנע לעשות זאת, מהסיבה שציינת (וגם אם היה לה מנוע גמיש). גם בזינוק מדוד וחסכוני, הקצב מספיק טוב בלי להפריע לתנועה. אף פעם לא הבנתי את אלה שמחפשים איך לקרוע את הכביש ואת הרכב שלהם, כאילו הם במסלול מירוצים :)

 

לפעמים אני מצליח להתחיל נסיעה כשסיבובי המנוע ממש מתונים (מקדים לשלב הילוכים בהתאם), אך זה דורש מיומנות עם דוושת הגז והקלאץ', אחרת הרכב ייטה להיכבות, כפי שקרה לי מספר פעמים.

 

רבים מתלוננים על מחירי הדלק, אך קורעים את הכביש ב-120-130 קמ"ש, ומתעקשים לנהוג רק על גיר אוטומטי.

 

אגב, תגידו, סיבובי המנוע הוא מדד לצריכת הדלק בכל רגע נתון? ואם הרגל אינה על הגז אך סיבובי המנוע רבים כתוצאה מתנופת הרכב, עדיין נצרך דלק בהתאם לסיבובים, ובלי קשר לכך שרגלי לא על דוושת הגז?

 

ושכחתי לבדוק כמה ק"מ עשיתי עליה עד כה. מקווה לזכור היום.

פורסם

אגב, תגידו, סיבובי המנוע הוא מדד לצריכת הדלק בכל רגע נתון? ואם הרגל אינה על הגז אך סיבובי המנוע רבים כתוצאה מתנופת הרכב, עדיין נצרך דלק בהתאם לסיבובים, ובלי קשר לכך שרגלי לא על דוושת הגז? .

 

מציין את צריכת הדלק ת"כ לחיצה על דושת הגז.

כאשר הרכב נוסע ע"י שימוש באנרגיה שיצר ללא דוושת הגז, דלק לא מועבר למנוע.

הרבה נהגים נוטים לשלב להילוך סרק כדי לחסוך בדלק אבל מה שקורה בפועל זה.

- בניוטרל דלק מועבר למנוע כדי להחזיק אותו ער כך שבמדידה פיזיקלית הצריכה עולה

- בטוח שיש כל מיני סיבות בטיחותיות למה אסור לעשות זאת.

 

מניסיון שלי על הספארק תשים לב להבא..... נגיד אתה בירידה על הילוך חמישי, הורד רגל מהגז ואחרי מספר שניות

תרגיש מעין רעד קל. לא מתיימיר להיות מכונאי אבל זו הנקודה לדעתי בא הרכב עובר לשימוש באנרגייה שיצר ללא כל שימוש בדלק כמובן עד הליחצה הבאה.

פורסם

למישהו יצא פעם לראות את מבחן צריכת הדלק של טויוטה פריויוס מול BMW M 3 שערכו בטופ גיר ?

 

ובכן כאשר 2 המכוניות נסעו במהירות קבועה של 120 קמ"ש ה BMW M 3 עם מנוע ה 4000 סמק

היתה יותר חסכונית.......

 

זה באמת קריטי וקובע איך נוסעים ברכב.

אמיר

Mitsubishi Evolution X MR

פורסם
מספרים הגיוניים לחלוטין לגולף 1.6 ידנית בנסיעה רגועה .

אנשים לא מבינים שההבדל בצריכת הדלק בין הפחנועים הזולים לבין רכב קומפקטי ידני הם לא כאלה שמצדיקים את הסבל :)

 

 

בקשר לנתון צריכת הדלק שהוצג כאן, אני לא יודע איך הוא נמדד אבל עושה רושם שהרכב ננהג בצורה הכי חסכנית שאפשר.

 

לקמצנים שחושבים שבלי מזגן יחסוך כסף - מחקרים הוכיחו שהאקסטרא דלק שמבוזבז עם מזגן זהה לכמות שמבוזבזת בנסיעה עם חלונות פתוחים , מה שיוצר יותר התנגדות.

 

הגיר הוא DSG6

volkswagen

 

כי חיים רק פעם אחת.

פורסם
למישהו יצא פעם לראות את מבחן צריכת הדלק של טויוטה פריויוס מול BMW M 3 שערכו בטופ גיר ?

 

ובכן כאשר 2 המכוניות נסעו במהירות קבועה של 120 קמ"ש ה BMW M 3 עם מנוע ה 4000 סמק

היתה יותר חסכונית.......

 

זה באמת קריטי וקובע איך נוסעים ברכב.

מכונית היברידית חסכונית בעיקר בנסיעה עירונית בה המנוע החשמלי פעיל וחוסך הפעלה של מנוע הבנזין.

בנסיעה בין עירונית הטויוטה פריוס "סתם" חסכונית ותו לא.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

הרבה נהגים נוטים לשלב להילוך סרק כדי לחסוך בדלק אבל מה שקורה בפועל זה.

- בניוטרל דלק מועבר למנוע כדי להחזיק אותו ער כך שבמדידה פיזיקלית הצריכה עולה

 

על-פי האמירה הזו, צריכת הדלק שלי הייתה אמורה להיות גבוהה, לא נמוכה.

 

הניוטרל גם מנתק את המנוע מהגיר/גלגלים, אז מדוע המנוע צריך לצרוך יותר דלק במקרה זה?

 

אילן, אתה בטוח במה שאתה אומר?

 

עוד שאלה: אם אני מרפה מהקלאץ' מהר או לא בעיתוי הנכון, ולכן הרכב "משהק" (קופץ), האם זה יכול לפגוע בו? באיזה אופן?

 

ואם הרכב כבה כתוצאה מהרמה של הקלאץ' (כיבוי לא טבעי), זה עלול להזיק?

 

ותודה על תשובתך בקשר לסיבובי המנוע.

פורסם
על-פי האמירה הזו, צריכת הדלק שלי הייתה אמורה להיות גבוהה, לא נמוכה.

 

הניוטרל גם מנתק את המנוע מהגיר/גלגלים, אז מדוע המנוע צריך לצרוך יותר דלק במקרה זה?

 

אילן, אתה בטוח במה שאתה אומר?

 

 

כי זה בעצם ההבדל.

בניוטרל - המנוע צורך דלק כדי להישאר מונע, אומנם מעט אבל עדיין צורך.

בנסיעה משולבת הילוך ללא דוושת גז לחוצה - הרכב נוסע באמצעות האנרגייה שיצר קודם לכן.

 

איך הגעתי לזה? , אני גר בכפר יונה והדרך אליה מצומת בית ליד רצופה 2 גבהות די רציניות.

שמתי לב שמחשב היונדאי שלי מראה תמיד צריכה ממוצעת של 0.0 בירידה כאשר דוושת הגז באוויר.

חיפשתי קצת בפורום ומצאתי קצת פוסטים בנושא.

פורסם

אני הגעתי ל1:22.22 באיבזה 1.2 TSI DSG,עם 1KKM בנסיעה משולבת.

נסיעה במהירות חוקית והאצות מתונות.

האצות יותר אגרסיביות הגעתי לצריכה של 16.67.

אותו מסלול שכולל עירוני 6KM ובין עירוני של 12KM, הכול מגיע בסופו של דבר לצורת הנהיגה שלך.

don't drive faster than your guardian angel can fly

ההונדה סיויק מטוס.

הונדה סיויק שנת 97 אוטומטית,, מאוד מהירה
פורסם
כי זה בעצם ההבדל.

בניוטרל - המנוע צורך דלק כדי להישאר מונע, אומנם מעט אבל עדיין צורך.

בנסיעה משולבת הילוך ללא דוושת גז לחוצה - הרכב נוסע באמצעות האנרגייה שיצר קודם לכן.

 

איך הגעתי לזה? , אני גר בכפר יונה והדרך אליה מצומת בית ליד רצופה 2 גבהות די רציניות.

שמתי לב שמחשב היונדאי שלי מראה תמיד צריכה ממוצעת של 0.0 בירידה כאשר דוושת הגז באוויר.

חיפשתי קצת בפורום ומצאתי קצת פוסטים בנושא.

 

אך מצד שני, ניטרל מאפשר צליחת כברת דרך רבה יותר ללא שימוש בגז, כך שהשאלה היא, איזו גישה צורכת יותר. אני מניח שעדיין הניוטרל חסכוני יותר :)

 

ותודה. השכלתי.

פורסם
אני הגעתי ל1:22.22 באיבזה 1.2 TSI DSG,עם 1KKM בנסיעה משולבת.

נסיעה במהירות חוקית והאצות מתונות.

האצות יותר אגרסיביות הגעתי לצריכה של 16.67.

אותו מסלול שכולל עירוני 6KM ובין עירוני של 12KM, הכול מגיע בסופו של דבר לצורת הנהיגה שלך.

 

אפילו לפי נתוני היצרן אי אפשר להגיע לצריכה כזאת, וכידוע נתונים אלה מאוד אופטימיים.

אלה אם כן הדרך שלך היא 90% ירידה תלולה, אין סיכוי להגיע לצריכה זאת.

(OO=[iIIIII][iIIIII]=OO)


×
×
  • תוכן חדש...