רונן יצחק
-
הודעות
32 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי רונן יצחק
-
חבר'ה, בפעם האחרונה שתדלקתי וחישבתי, הגעתי ל-22 ק"מ ב-1 ליטר דלק (יש לי ספארק). וזה אפילו לאחר שכבה לי המנוע כמה פעמים (לכן מתניע את הרכב שוב, ידוע שזה מבזבז), ואני גם נתקע רבות בפקקים, בפרט בחזרה מהעבודה (כביש 4). כמובן שזה דורש להיות נהג רגוע, אך מי שלא יכול להתפשר - ישלם יותר. במקרה שלי, זה מתאים לאופיי. אינני צריך להתאמץ.
-
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כן, לא רק בקטע כלכלי, כי אני מבזבז יותר מאשר אני חוסך על הדלק, אלא מתוך משחק ורצון לבדוק עד כמה אתה יכול למשוך זאת. אתה מגיע לנתון מרשים שמעטים מגיעים אליו, מתלהב, ורוצה לראות האם תצליח אף להשתפר. זה ממכר. כמובן שבלי קשר לאתגר שאני מעמיד את עצמי בו, אני גם נהג רגוע באופן כללי. זה גם עוזר לך להיות נהג טוב ואחראי יותר, ואתה גם שומר על המנוע תוך כדי. ושוב שברתי את שיא הצריכה, נדמה לי פעם רביעית ברציפות: 22.0 ק"מ לליטר. -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מסתבר שעם פתיחת המנוע, הרכב מקבל דחיפה בתחילת נסיעה גם בלי ללחוץ על דוושת גז, כמו לגלוש עם קלאץ', רק בלי ללחוץ קלאץ'. הרכב אשכרה מתקדם מעצמו. יאללה, ניסע כך לעבודה, 20 קמ"ש, תהיה לי צריכה אפילו הרבה יותר מרשימה. -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בדיוק. זה כיף לבחון זאת ולמתוח את העניין -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
היום תדלקתי שוב, והשיא שוב נשבר (21.4). הפעם הופתעתי במיוחד כי מאז התדלוק האחרון נתקעתי בכל סיטואציה בזבזנית אפשרית: כל דרך חזרה הבייתה לוותה בפקקים ממושכים בכביש 4, והיו אינספור חסימות תנועה משונות. אז איך לעזאזל הגעתי לכך! הפעם אימצתי את הטיפ שלכם להימנע מניוטרל. תוהה מה החלק של הגישה הזו בחיסכון. ואולי מכיוון שהמנוע "נפתח", אז זה גם תרם לצריכה. -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תגידו, אם אכן המנוע "נפתח", משמע שצריכת הדלק אמורה להיות משופרת, נכון? כי הנתונים לעיל הם לפני שהוא "נפתח". ויהיה מעניין לדעת מה צריכת הדלק מאז שתדלקתי לאחרונה, כי נתקלתי באינספור מצבים בזבזניים: המון חסימות דרכים ופקקים. נורא. -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כשחושב על זה, זה נכון, הרי רואים שיש סל"ד של מנוע מינימלי כשנמצא בניוטראל בעמידה. אם כך, רק במצב הילוך, ללא גז, יש אפס צריכת דלק. תודה. אני תחרותי, תמיד מנסה לבדוק איך לשבור את השיא שלי עצמי. אשמח אם בעלי הרכב הזה ישתפו בנתוני הצריכה שלהם. סקרן לראות את הפערים. תראה, יש כאן מבינים ממני, אך בכל זאת: כשמדליקים את הרכב הסל"ד קופץ למעלה. לדעתי זה ההסבר. פשוט ישנה הזרקה פתאומית של דלק, אחרת המנוע לא היה מסתובב. תקנו אותי אם אני טועה, אבל הבנתי שזה שורף בערך כמו דקה של עמידה. אני מסיק זאת כי קראתי כאן בעבר שאם אנו צפויים לעמוד ברמזור או בפקק מעל לדקה, אז עדיף לדומם מנוע. אני שמח שעודדתי אותך. לכן אני משתדל לא להיסחף אחר כל מיני 'מביני עניין' ששבויים בדעות קדומות. לאחר הבדיקה המרשימה הראשונה, חשבתי שלא חישבתי נכון, אולי הייתה טעות (בזמן איפוס המונה, למשל). אפילו אני התקשיתי להאמין. אך הבדיקה השניה אישרה זאת סופית. ואני יכול לשפר אפילו קצת יותר, אבל מילא, נסתפק גם ב-19-20 ק"מ לליטר, אף אחד לא יתלונן הנחתי שזו לא בדיקה מייצגת. זה מביא אותי לעניין שרציתי לשאול אתכם לגביו: חבר לעבודה סיפר לי שקרא שיש תלונות רבות על צריכת הדלק של הפיקנטו (טען שהיא צורכת כמו רכב משפחתי). ואין לי דבר נגדה או זה ניסיון להצדיק את הרכישה שלי, אלא להפך, דווקא המלצתי לו לבדוק אותה לפני הספארק כמכונית שנתפסת כמוצלחת ביותר מבין מכוניות המיני. אני לא יודע מה נכון מכל מה שקורא או שומע. נתקלתם בתלונות דומות? אשמח אם בעלי הפיקנטו יבדקו זאת בעצמם, במקום להיות מוזן משמועות. זה יפה מאוד. על איזה לחץ אתה מקפיד בצמיגים? ומהי מהירות השיוט הכי חסכונית של הספארק? איך מזהים אותה? וואו, אתה נוהג ב-120 קמ"ש בממוצע ומתלונן על צריכת דלק? משתדל לא לעבור את ה-80-90 קמ"ש. זו מהירות טובה בהחלט. זה באמת לא משנה באופן משמעותי את זמן ההגעה שלי ליעד. הנהגים בארץ פשוט תמיד על קוצים (מצפצפים לך ברמזור אפילו לפני שהרמזור הפך לירוק). אני יודע, יש שרגילים ללחוץ בפראות על דוושת הגז, אבל לחיסכון יש מחיר. כמובן שאני תופס את הנתיב הימני, שם מהירות שאר הרכבים מתאימה למהירות שלי. אבל אני לא בטוח שזו הסיבה העיקרית לצריכה המצוינת שלי. לדעתי, זה שילוב הניוטראל והרפיית דוושת הגז כליל במקרים רבים. למשל, נתקעתי בפקקים לאחרונה. מצאתי את עצמי עוזב את הדוושה לגמרי כשהרכב נע בזכות האינרציה שלו במהירות יפה מאוד לפקק, ובמרחק לא קטן. אני גם מנצל ירידות. אני מוריד רגל מהגז, ואף נוצר מומנטום גדול יותר ממה שנכון, נאלץ למתן בבלם. אני צולח מרחקים גדולים ללא גז בכלל. גם התחלתי, בהתאם למידע שצברתי בדיון הזה, לשלב להילוך גבוה יותר מכפי שמתאים למהירות הנוכחית, כדי לגלוש יפה יותר ללא שימוש בגז. אני מוריד הילוך כשאני רואה שהמהירות קטנה מדי או כשהמנוע מתחיל לגמגם (אמנם מקפיד להימנע, הבנתי שזה לא בריא למנוע). יש הרבה טיפים, שמבוססים על המון היגיון. זה המון תכנון בריא של הדרך לפניך, כולל תשומת לב לרמזדורים, היכרות הדרך שלך, איך הרמזורים נוהגים באותם קטעים וכן הלאה. למשל, אם ידוע לי שכאשר אני מתחיל נסיעה ברמזור אחד, הרמזור הבא יתחלף לאדום תוך 2 דקות, אז אני נוהג בהתאם כדי להספיק אליו. אם אני יודע שמראש לא אספיק, אז אני מתחיל להאט בהדרגה ממרחק מה, בלי לחיצה על הבלם, אלא האטה הדרגתית, עם אפס דלק. כשאני חוזר מהעבודה אני נוסע בכביש 4 לכיוון צפון, וכאני מגיע למחלף גהה אני מרפה מהגז לגמרי ומתחיל בירידה של המפלס עד לרמזור. בדקתי כמה מטרים זה: זה חצי קילומטר עם אפס דלק. יש הרבה הזדמנויות לכך. גםכשאני בתל אביב המפקוקה והמרומזרת, שידועה כדרך בזבזנית, אני ממזער נזקים על ידי גלישה לרמזורים, לא נסיעה לא מחושבת ועצירה פתאומית. קורה גם שעד שהרכב עוצר, הרמזור ממילא מתחלף לירוק, ואז מתאפשר לי המשך נסיעה חלקה, מה שחסכוני כמובן. כמובן שאני נוהג תוך התחשבות בנהגים מאחוריי. אם יש נהגים מאחוריי, והדרך לפניי ריקה, אני מגביר מהירות אם היא אטית יחסית. וזו כלל לא מהירות צב, אלא מהירות נכונה לקראת עצירה. תודה רבה! עכשיו אני יותר רגוע. אני לא מרוצה מהשירות והמקצועיות של UMI בפתח תקווה. הם לא מספקים לי מידע רלוונטי ומספק לפניותיי אליהם. את רוב המידע המלא הישגתי בפורומים ומחברים. הם מסתפקים ב'אין שום בעיה', בלי לתת לי מידע כדי שאבין, כמו למשל, 'המנוע נפתח, מזל טוב!'. לצערנו, כיום אין צורך לקחת כמובן מאליו כל 'אין בעיה' שיכולה להיות גם לשם נפנוף. גם בתחילה כשהתלוננתי שההילוך האחורי לא משתלב עד הסוף, לא קיבלתי מידע מלא כדי שיובהר לי שככה זה צריך להיות, וזה תלוי בזווית גלגל השיניים, עם הסברים מה לעשות כדי לפתור זאת (שילוב להילוך ראשון תחילה). רק אמרו 'תבוא, נבדוק' (זה לא משהו שיכול להיפתר בשיחת טלפון?!). נכון! לקחת לי את המילים, אילן. גם אני הופתעתי אבל תכלס, אני לא יודע מה אלה רוצים, 90 קמ"ש זו לא מהירות נמוכה. פשוט לא מהירות של עקיפה. בפרט אם אתה תופס את הנתיב הימני. אבל אולי אנסה פעם לנהוג ב-100-110 קמ"ש, תוך כדי שאיישם את יתר הכללים. נראה איזה הבדל יהיה. אגב, הצריכה שהישגתי בשתי בדיקות הראשונות היו 15 ו-16 בהתאמה, אז מי שכיום לא מגיע לנתונים שלי, יכול להתעודד. זה עוד יכול לקרות -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לא, לא החלפתי נעליים וחבר'ה, היום תדלקתי שוב, ושברתי את השיא שלי: 21.21. מרחק הנהיגה שלי אפילו היה גדול יותר (602.2 ק"מ לעומת 546.8 בשיא הקודם). הפעם גם מילאתי יותר ליטרים (28.382 לעומת 27.090) ואני אומר לכם, יש מקום לשיפור. היו לא מעט טעויות. אני אנסה עכשיו לנהוג לפי השיטה שהמלצתם לי עליה, לא בניוטראל, ונראה האם יחול שיפור. תגידו, אם אני בניוטראל בעמידה אז אין הזרקת דלק, כן? ואם אני לוחץ על הקלאץ' בזמן נסיעה במקום ניוטראל, עדיין ישנה הזרקת דלק כמו בניוטראל? תודה רבה -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לא, אני לא עד כדי כך, חבר'ה. חודשים אני נוהג עליה, ולפתע התנהגותה קצת שונה. כשמתרגלים, זה לא קורה בבת אחת. ומה הקשר להרגל כשאני אומר שאני עוזב לגמרי את הדוושה (באטיות) והרכב לא נכבה, בניגוד לעבר? -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
עצם העובדה שזה סוחב זה ברור לי שזה תקין, המעניין הוא שכשבעבר הרמתי את הדוושה כולה, גם אם באטיות, ללא שימוש בדלק, הרכב פשוט כבה. גם הסחיבה של הרכב כתוצאה מהרפייה עדינה של הקלאץ' הייתה יותר עוצמתית. -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
עצם העובדה שזה סוחב זה ברור לי שזה תקין, המעניין הוא שכשבעבר הרמתי את הדוושה כולה, גם אם באטיות, ללא שימוש בדלק, הרכב פשוט כבה. גם הסחיבה של הרכב כתוצאה מהרפייה עדינה של הקלאץ' הייתה יותר עוצמתית. -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אבל עם ה'ספארק' עד כה הרכב כבה בקלות כי הרפיתי יותר מדי את הקלאץ' בלי ללחוץ גם בהתאם. זה העניין, עד כה גם הרפייה עדינה עד למעל נקודה מסוימת הייתה מכבה את המנוע. עכשיו אני מרפה בעדינות, עד להרפייה כללית של הדוושה, והרכב לא כבה, אלא נע מכוח הגלישה ההתחלתי שנוצר (לא ממשיך לגלוש דרך הקלאץ'), ממתין לגז. זה תקין? כשאני מרפה לא בעדינות, הרכב כבה (לפני כן היה כבה בכל מקרה). למעשה, ביקרתי עכשיו ב-UMI, ביקשתי לבדוק 'ספארק' אחרת, ולהפתעתי, גם היא לא כבתה בהרפייה עדינה של הקלאץ' (עד הסוף) ללא גז בכלל. אבל אני לא מדמיין דברים. עד כה הרכב שלי היה כבה בתנאים דומים, כך גם הרכב הידני שלמדתי עליו נהיגה. גם כוח הגלישה שהקלאץ' יוצר הוא מוחלש יותר כעת. זה הגיוני? -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הספארק היא לא חלשה (יחסית לקטגוריה שלה), ועדיין עד כה היא כבתה אם דוושת הקלאת הורמה מעל לנקודה מסוימת, בלי ללחוץ על דוושת הגז (במצב של עמידה). ביררתי גם ב-UMI, וגם נאמר שזה לא תקין. אחרים טוענים שזה כי המנוע "נפתח". אבל אני לא משוכנע שזה כך. אגב, אם אני במצב עמידה בניוטרל (ממתין ברמזור), אין הזרקת דלק, בניגוד למצב של נסיעה, כן? תודה. -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אז הילוך שישי בלי גז, יגמע מרחק רב יותר מהילוך נמוך בלי גז, כן? רוצה לדעת לאיזה הילוך לשלב בגלישה, כאלטרנטיבה לניוטראל הבזבזני שלא המלצתם עליו. ויש לי רכב עם מומנט נמוך (ספארק הוא עם מומנט נמוך, לא?), ועד כה הוא כבה בתחילת נסיעה אם הרמתי את הקלאץ' יותר מדי טרם לחצתי על הגז. אבל עכשיו אני מרים את הקלאץ' בלי ללחוץ על הגז והרכב לא כבה. מוזר לי שההתנהגות של הרכב השתנתה. -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תודה רבה, יוסי, מקווה שאכן לא נגרם נזק. דווקא העליתי בדעתי אפשרות של "מנוע נפתח", אבל ביטלתי זאת, חשבתי שאני סתם מנסה לעודד את עצמי חחח עוד מישהו יכול לאשר זאת? האם הרכב לא אמור לכבות אם מרים את הקלאץ' יותר מדי בתחילת נסיעה, לפני הלחיצה על דוושת הגז? אני זוכר שברכב של מורה הנהיגה הרכבה כבה באותם תנאים, אז אני לא בטוח שזה קשור ל'מנוע נפתח'. והזכרת לי נקודה חשובה: אם אני גולש בהילוך גבוה, אז יש יותר תנופה לרכב מאשר בהילוך נמוך, נכון? עדיין, לא אבזבז כלל דלק, כן? אם כן, ממליצים לגלוש בהילוך גבוה, לא משנה מהי מהירותי (מלבד למהירות נמוכה מאוד לקראת עצירה)? תודה רבה. -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בניטוראל כשאני צולח את אותו שטח ללא שימוש בגז, אני מבזבז יותר דלק מאשר אני בהילוך על אותו שטח, ומשתמש מעט יותר בדוושת הגז כדי לצלוח את אותו הקטע בדיוק? השגתי תוצאת צריכה מרשימה בשיטת הניטוראל, ובהחלט אקח לתשומת לבי את דבריך ועכשיו, תהייה: ביום שישי האחרון נסעתי במהירות נמוכה במדרון תלול מאוד (עליתי קומה בחניית קומות), לא שמתי לב שהייתי בהילוך שני, הרכב הזדחל מאוד, רעד מאוד וכבה. זה קרה לי שוב מיד אח"כ. איזה נזקים יכולים להיגרם מכך? והאם הם מידיים? בעיה נוספת, ואולי קשורה למקרה הנ"ל: משום מה, כשאני מרים את הקלאץ' באטיות במצב של עמידה במקום, אני גולש, אך יכול להרים את הקלאץ' עד הסוף והרכב לא ייכבה, למרות שאינני נוגע בדוושת הגז, זה בניגוד לכפי שהרכב נהג עד כה. מה יכולות להיות הסיבות לכך? האם זה מזיק להשאירו כך, או שיש לתקן זאת בהקדם? כוח הגלישה הוא מופחת, כמובן, כי בנקודה מסוימת של הרמת דוושת הקלאץ', הוא מפסיק להגליש את הרכב, והרכב כבר נע מעצמו, זאת אומרת, לא ניתן ללחוץ על המערכת לגלוש יותר מהר (האם זה ייתכן בעקבות אותה טעות שהייתה לי בעלייה לחנייה? ואם לא, מה יכולה להיות הסיבה?). גם נדמה לי שכאשר אני מעביר לניוטרל במהלך נסיעה, אינני מרגיש שהרכב נע מעצמו. משהו בו פחות סוחב. אבל אולי זה נדמה לי. אני חושד שכל הבעיות הללו, דמיוניות או לאו, קשורות לפאשלה שקרתה לי באותו מדרון תלול בכניסה לחנייה הציבורית. אשמח אם תעשו לי סדר בדברים. תודה רבה. -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הרעיון בניוטראל הוא לאפשר לרכב לגלוש יותר בקלות. כך אני צולח יותר ק"מ ללא שימוש בדוושת הגז. אני מתדלק תמיד באותה משאבה בדיוק, אם זה חשוב. לפי הבנתי, זה נכון אם דוושת הגז פעילה. שמח לראות שאני לא יוצא דופן אני מצטרף לאמרה שלך, וזה גם ברור מאליו. מי שרגוע הוא יותר מחושב, וקורא את הסביבה טוב יותר. מעבר לחיסכון בדלק, ולבטיחות רבה יותר (למרות שאומרים לי שנסיעה בקלאץ' היא מסוכנת, אני לא רואה זאת כך), אנו גם שומרים על המנוע של הרכב לאורך זמן. עוד שאלה חשובה: כיצד עליי לחשב את מהירות השיוט הספציפית של הספארק? הבנתי שמהירות השיוט היא הנקודה החסכונית ביותר. נאמר לי שברכב מסוים, 80 קמ"ש עשוי לצרוך יותר מ-90 קמ"ש (כי 90 זו מהירות השיוט של אותו רכב). אז מהי מהירות השיוט של הספארק? 80? 90? כיצד אדע? תודה רבה. ולמי שביקש לדעת: ביצעתי עם הספארק עד כה 5200 ק"מ. יש לי אותו מסוף פברואר. אני נהג חדש וזה רכב ראשון. אין עליו שריטה. -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אך מצד שני, ניטרל מאפשר צליחת כברת דרך רבה יותר ללא שימוש בגז, כך שהשאלה היא, איזו גישה צורכת יותר. אני מניח שעדיין הניוטרל חסכוני יותר ותודה. השכלתי. -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
על-פי האמירה הזו, צריכת הדלק שלי הייתה אמורה להיות גבוהה, לא נמוכה. הניוטרל גם מנתק את המנוע מהגיר/גלגלים, אז מדוע המנוע צריך לצרוך יותר דלק במקרה זה? אילן, אתה בטוח במה שאתה אומר? עוד שאלה: אם אני מרפה מהקלאץ' מהר או לא בעיתוי הנכון, ולכן הרכב "משהק" (קופץ), האם זה יכול לפגוע בו? באיזה אופן? ואם הרכב כבה כתוצאה מהרמה של הקלאץ' (כיבוי לא טבעי), זה עלול להזיק? ותודה על תשובתך בקשר לסיבובי המנוע. -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הפסקתי בקפיצה הראשונה. תמיד מתדלק כך. כפי שנאמר, פונקציה של צורת נהיגה. ואתה יודע, תמיד 'אומרים'. גם אומרים שלא נוח לשבת בה, אך שניים שעשיתי להם טרמפ בשבוע שעבר, הדבר הראשון שאמרו כשהתיישבו בה, זה כמה ש'הקטנה הזו נוחה'. אחד מהם לא היה קל משקל. כל אחד ודעתו חחח זה לא נכון. החכמה היא להביט מטרים רבים קדימה ולתכנן את הנהיגה בהתאם. אם הדרך פתוחה, אז אין סיבה שהנסיעה לא תהיה בקצב טוב, לא של צב. דווקא להפך, מהירות צב עלולה להכשיל אותך במטרה הזו, כי בגללה עלול לפספס רמזור, מה שיעלה לך (תיאלץ לעמוד עם הרכב כמה דקות ולבצע זינוק בזבזני בהתחלף הרמזור לירוק). לכן זה הכל עניין של תכנון נכון. אם אני רואה ש-100-200 מטר לפניי יש רמזור אדום, אני לא מתבייש ומתכונן לעצירה הדרגתית מאוד מהנקודה שבה אני נמצא (מרפה מהגז, ומשחרר לניוטרל בהתאם לצורך: לפי אופי הכביש, אם בעלייה, בירידה וכן הלאה). אם לא תכננתי נכון והמהירות של הרכב נמוכה מדי בעוד שיש שטח כביש ריק רב לפניי ורכבים מאחוריי, בוודאי שאתחשב ואגביר מהירות בהתאם. אך אם הכביש מאחורי ריק, ולפניי רמזור אדום, מדוע שאתן גז אם ממילא אגיע לרמזור טרם יהפוך לירוק? אדרבא, לעתים הוא הופך לירוק רגע לפני שמגיע לרכב העוצר האחרון, וכך מתאפשר לי להמשיך בנסיעה חלקה, וזה מונע את הזינוק הבזבזני המיותר. אני דווקא חושב שלהפך. אני כלל לא מפריע לתנועה. אני מקפיד להביט על המראה האחורית כדי לתכנן את הנסיעה שלי נכון. והתקרבות הדרגתית למחסום או רמזור אדום, היא לא מסכנת. להפך. הפחתה הדרגתית של מהירות הנסיעה לפני רמזור או מכשול אינה מפריעה לתנועה. כשהתנועה זורמת, אני משתלב בה היטב. כמובן, אני מסרב להרביץ 100-120 קמ"ש עם הספארק למרות שהיא יכולה להגיע בקלות לכך בלי שאני מרגיש, לכן בוחר את הנתיב הימני, שאני ממילא מוצא בו רכב לפניי שמהירותו מתאימה לצורך שלי, לכן אינני מפריע. תבינו שהרכב משמר את מהירותו היטב, גם לאחר שמניח לדוושת הגז. זה לא שאני מתקרב לרמזור מרחוק במהירות 20-30 קמ"ש. אלא אפילו 50-60. מניסיון, אני צולח קילומטרים שלמים במצטבר בלי לגעת בדוושת הגז, הכל בזכות כוח התנופה שמשמר את מהירות הרכב היטב, בפרט כשאני מנצל ירידות (כשאני בירידה, אני לעתים קרובות תופס מהירות יותר גבוהה מאשר אני לוחץ על הגז, וכאן אני נבהל, משלב הילוך, וממתן את המהירות באמצעות דוושת הבלם). כן, ניתן להתחיל נסיעה בזינוק, אמנם אני נמנע לעשות זאת, מהסיבה שציינת (וגם אם היה לה מנוע גמיש). גם בזינוק מדוד וחסכוני, הקצב מספיק טוב בלי להפריע לתנועה. אף פעם לא הבנתי את אלה שמחפשים איך לקרוע את הכביש ואת הרכב שלהם, כאילו הם במסלול מירוצים לפעמים אני מצליח להתחיל נסיעה כשסיבובי המנוע ממש מתונים (מקדים לשלב הילוכים בהתאם), אך זה דורש מיומנות עם דוושת הגז והקלאץ', אחרת הרכב ייטה להיכבות, כפי שקרה לי מספר פעמים. רבים מתלוננים על מחירי הדלק, אך קורעים את הכביש ב-120-130 קמ"ש, ומתעקשים לנהוג רק על גיר אוטומטי. אגב, תגידו, סיבובי המנוע הוא מדד לצריכת הדלק בכל רגע נתון? ואם הרגל אינה על הגז אך סיבובי המנוע רבים כתוצאה מתנופת הרכב, עדיין נצרך דלק בהתאם לסיבובים, ובלי קשר לכך שרגלי לא על דוושת הגז? ושכחתי לבדוק כמה ק"מ עשיתי עליה עד כה. מקווה לזכור היום. -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
דווקא בדקתי היום, אך לא זוכר את המספר. אני חושב שמשהו בסביבות 6,000. מחר אבדוק עבורך ואתן תשובה מדויקת. אני מניח שאתה שואל כי הצריכה משתפרת לאחר שהרכב צולח מספר קילומטרים מסוימים. אולי זה קשור, אך בפער כזה גדול? הנתונים הקודמים שלי הראו 16-17 (הכבישים שנוסע עליהם לא השתנו). לפי הבנתי, נסיעה בחלונות פתוחים מ-80 קמ"ש אף צורכים יותר דלק מאשר נסיעה עם מזגן (Buki, אתה בטוח לגבי נתון ה-50 ק"מ שלך?). אני לא בטוח שזה נכון לומר 'הכי חסכונית שאפשר', כי היו לי טעויות ופאשלות רבות שפגעו בנתון הזה, כמו כיבוי הרכב לא מעט פעמים (אני לפעמים עושה ניסויים עם הקלאץ' בתחילת נסיעה), והיו מקרים בודדים שבהם משכתי בטעות את ההילוך. חחחח השתמשתי במזגן כשהחום הכריע. בדרך לעבודה, למשל, זה בשעות הבוקר, אין תנאי סאונה ברכב, אלא נעים בו, אז מוותר. דווקא מסתבר שלא צריך להשתדל מאוד ולהרוג את עצמנו כדי להגיע לנתון הזה, כי שוב, היו לי כמה פאשלות שאפשר בקלות להימנע מהן. בבדיקה הבאה אעדכן אתכם בנתון החדש, בתקווה שהפעם אצליח להימנע מפאשלות (תמיד הייתי חולה על ז'אנר משחקי המירוצים, אז אני לוקח את המשחקיות למציאות, כאשר צריכת הדלק זה הניקוד שלי חהחהחה). 19.6 בממוצע (כביש משולב). -
לידיעתכם, צריכת הדלק שלי ב'שברולט ספארק'
רונן יצחק פרסם הודעה בנושא של רונן יצחק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כן, מנוע 1.2, גיר ידני. לא שיערתי שאגיע לכך, כי הרכב כבה הרבה פעמים, וידוע שהדלקה שורפת יותר דלק (אפילו חשבתי לוותר על הבדיקה, לא חשבתי שיש טעם). אני מיידע בכך כי רבים התלוננו שעושים איתה 14-15 ק"מ לליטר, אז אני רוצה לומר שזה תלוי בעיקר בסגנון הנהיגה. והאמינו לי שלא הפרעתי לתנועה. מן הסתם אותו סגנון נהיגה שחוסך יותר דלק הוא גם שומר יותר על המנוע לאורך זמן. אני לא מבין את אלה שלחוצים על הכביש ודופקים נסיעה של 120 קמ"ש וצופרים עוד לפני שהרמזור הפך לירוק. אח"כ הם מתלוננים על עלות הדלק, או שהרכב שלהם רואה יותר מדי מוסך... אוסיף גם שלחץ הצמיגים שלי הוא 33-35 (היצרן קבע ש-35 זו המידה האקולוגית). מקפיד לנפח מדי שבועיים למידה 35, ותוך שבועיים יורד ל-33. -
לאחר שנותר כרבע מֵכל, היום מילאתי דלק וחישבתי צריכה. הופתעתי מאוד מהנתון: 20.85 ק"מ לליטר. והנה נתוני הכבישים שבהם נוהג: מדי יום חול נוהג 2 ק"מ בכביש עירוני + 40 ק"מ בכביש מהיר, בדרך ובחזרה מהעבודה. בחזרה מהעבודה אני כמעט תמיד נתקל בפקק - תנועה מזדחלת (כביש 4 הידוע לשמצה). בימי שישי ושבת נסעתי לים, הנסיעה כולה בכביש עירוני, בכבישי ת"א המרומזרים. זה 18 ק"מ (לשני הכיוונים). בנוסף לכך, נהגתי לעתים בכבישים עירוניים לצרכים אחרים, אבל זה לא קורה הרבה. הפעלת מזגן: רק בחזרה מהעבודה. מטען: אני היחיד ברכב, ואין מעמסה אחרת. מה שהפתיע אותי במיוחד בנתון הוא שהרכב כבה לי המון פעמים (באשמתי, לעתים הולך על הטיפות עם הקלאץ'), כך שלולא זה, הנתון היה אף יותר מרשים. אני מעריך שבעונת החורף הנתון יהיה טוב יותר: המזגן פחות הכרחי, ואסע פחות בכבישים עירוניים (לא אסע לים). למי מכם שיש ברשותו את הרכב, מה נתון הצריכה המקסימלי שהגעתם אליו?
-
חחח לא בכוונה, התפלק לי ועדכון: שיניתי לחץ בצמיגים, ונראה שהבעיה הסתדרה. הם היו 35 לאחר שאני שיניתי כי בספר רכב כתוב שזהו לחץ אקולוגי (חסכוני בדלק), אך כשהרכב היה במוסך הם שינו חזרה ללחץ 32. כשביררתי זאת הם אמרו ש-35 שוחק את הצמיגים מהסוג של ספארק, למרות שמומלץ לחיסכון.
-
תודה רבה לכולם (אלכס, לפי דבריך, נראה שהם תקינים). אני דווקא זוכר שהוא הרגיש טוב על מהמורות, אבל אולי אני לא זוכר נכון איך זה היה לפני הטעות מצד שני, אני תוהה האם ייתכן שאחרי מכה כזאת, לא ייגרם איזשהו נזק.
