Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5342 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מוכרח לציין שאני מסכים עם ערן - חשוב יותר להיות רגוע ומרוכז בדרך על נופיה היפים מאשר להיות מתוח לגבי מידת הלחץ שהרגל מפעילה על המצערת.

יש לי סיאט שנת 2000 1600 ידנית עם מחשב דרך שמחשב כל 30 מטר צריכת דלק ובמשך תקופה היתי ממש אובססיבי להשיג צריכת דלק מעולה והיתי מסתכל כל הזמן על מחשב הדרך ונוסע לפיו. זה הביא אותי במקרה הכי טוב ל 15 ק"מ לליטר (התוואי נסיעה שלי תמיד כולל בערך חצי נסיעות תלאביביות בזבזניות להחריד עם נסיעות בכביש המהיר) וכשאני לא מתאמץ להשיג נתון כלשהו אז יוצא בערך 13.5 ואז אני גם מרשה לעצמי קצת להנות ממשיכות הילוכים ומהרעש הנפלא שיוצא מהמנוע דווקא בטורים ממש גבוהים. עדיף נתון צריכה טיפה פחות טוב ולהנות מהדרך, מהאוטו ומהרדיו מאשר להיות מרוכז במדידות.

  • תגובות 121
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
שיהיה לכם המון בהצלחה עם המחקר הזה אני לא מבין מאיפה הסבלנות הזו... אבל תנסו לחבר מפרשית על הגג ולהשתמש בה כשמגיעים לירידות ואולי גם פדלים בסמוך לדוושות כדי לפדל בעליות ..יש מצב לחסוך עוד איזה 0.74 ל' .

 

שנה טובה !

אני מבין אותו. מחיר הדלק כל הזמן בעליה וזה מאוד משנה אם 1/16 או 1/21 (כל זמן שאין לך דלקן על חשבון העבודה).

הבחור נכנס לקטע של שבירת שיאים של עצמו, + שהוא נוהג רגוע עם תכנון ארוןך טווח, למה לא. הלוואי חצי מדינה תנהג כך, וכבר אחוז התאונות ירדו ב80%.

אני גם משתדל לנהוג רגוע עם מבט ארוך, ולעזוב גז כשיש רמזור אדום וכולי וכולי אבל כולה החיסכון שלי לא מגיע לקרסוליים שלו.

מה לעשות. קשה לחסוך עם מנוע 2000 סמ"ק ותיבה אוטומטית. בכל זאת הגעתי עם המזדה שלי (626) לצריכה של 1/13.5 בתפוסה מלאה + מזגן. (בלי פדלים....)

אגב, מה המחיר של הספארק המהוללת?

אם תטפל קבוע אצל אותו מוסכניק, יגיע השלב שהוא יפסיק לעבוד עליך וסתם יהיה יקרן...
פורסם

67 אלף כמדומני.

אבל איזה רכב בנזין באמת עושה 21 בחיים האמיתיים ? גם אני יכול לעשות 20 קמ/לליטר בסיאט הידנית שלי בכביש ישר, עם רוח גבית, 88 קמ"ש על השעון, בלי מזגן, בלי נוסעים וכו'. בתכלס אנחנו מעמיסים משקלים/תקועים בפקקים/חייבים מזגן.

זו גם פשרה גדולה מדי- לקחתי לפני שנה פיז'ו 107 למבחן ולא היתי מסוגל להמשיך עם זה.. כמו מכונית צעצוע.

פורסם

הבחור נכנס לקטע של שבירת שיאים של עצמו, + שהוא נוהג רגוע עם תכנון ארוןך טווח, למה לא. הלוואי חצי מדינה תנהג כך, וכבר אחוז התאונות ירדו ב80%.

 

אל תבין לא נכון ! אני נוסע כחוק בנהיגה מאוד רגועה גם כשאני על כביש 6 אני לא עובר את ה100.

אני אפילו לא מנצל את ה 205 כוח סוס שיש לרכב שלי להציע.פשוט נחמד לדעת שאם אני צריך אז הם שם...

Gn'f'R

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

גם אני מעדיף שביום - יום אנשים ינהגו בצורה רגועה מחושבת וחסכונית וחלק גדול מהתאונות ימנעו.

עצוב שכדי להנות מביצועים של מכוניות ספורטיביות צריך ברוב המקרים לעבור על החוק, אבל זה כבר לא קשור לנושא.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם
אני מבין אותו. מחיר הדלק כל הזמן בעליה וזה מאוד משנה אם 1/16 או 1/21 (כל זמן שאין לך דלקן על חשבון העבודה).

הבחור נכנס לקטע של שבירת שיאים של עצמו, + שהוא נוהג רגוע עם תכנון ארוןך טווח, למה לא. הלוואי חצי מדינה תנהג כך, וכבר אחוז התאונות ירדו ב80%.

אני גם משתדל לנהוג רגוע עם מבט ארוך, ולעזוב גז כשיש רמזור אדום וכולי וכולי אבל כולה החיסכון שלי לא מגיע לקרסוליים שלו.

מה לעשות. קשה לחסוך עם מנוע 2000 סמ"ק ותיבה אוטומטית. בכל זאת הגעתי עם המזדה שלי (626) לצריכה של 1/13.5 בתפוסה מלאה + מזגן. (בלי פדלים....)

אגב, מה המחיר של הספארק המהוללת?

 

כן, לא רק בקטע כלכלי, כי אני מבזבז יותר מאשר אני חוסך על הדלק, אלא מתוך משחק ורצון לבדוק עד כמה אתה יכול למשוך זאת. אתה מגיע לנתון מרשים שמעטים מגיעים אליו, מתלהב, ורוצה לראות האם תצליח אף להשתפר. זה ממכר.

 

כמובן שבלי קשר לאתגר שאני מעמיד את עצמי בו, אני גם נהג רגוע באופן כללי. זה גם עוזר לך להיות נהג טוב ואחראי יותר, ואתה גם שומר על המנוע תוך כדי.

 

ושוב שברתי את שיא הצריכה, נדמה לי פעם רביעית ברציפות: 22.0 ק"מ לליטר.

פורסם

ושוב שברתי את שיא הצריכה, נדמה לי פעם רביעית ברציפות: 22.0 ק"מ לליטר.

אלוף! תן קצת פרטים... כביש שנסעת? שעות? מה המהירות וכמה סל"ד? מזגן ?

סיאט מי - בציר 2014

----------------

הבלוג שלי

פורסם

חברים.

השרשור הזה קצת הזוי.

בן אדם נוסע במכונית בגודל קופסת גפרורים ,

והדבר העיקרי זה האם אעשה 20.8 או 18.6?

איפה ביצועי מנוע? חדוות נהיגה? נוחות ,פינוק?

חוץ מזה אם מדברים על הוצאות- הדלק -זו לא הההוצאה העיקרית ברכב

איפה התיקונים? צמיגים ?מצברים ?ביטוח?

תמשיכו לחסוך מעצמכם הנאות בנהיגה ולחסוך בדלק.

כל טוב.

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.

פורסם

אני לא רואה את הבעיה.

 

לא כולם חייבים שלרכב תהיה חדוות נהיגה או ביצועי מנוע.

לפעמים היתרון הגדול של הרכב הוא שהוא פשוט זול וחסכוני.

 

הרכב שלו חדש לחלוטין אז תיקונים אין וביטוח זה סטנדרטי למדי ואפילו זול כי זה רכב קטן וזול.

 

בוא נגיד שהרכבים שיש לך בחתימה הם גם לא ממש מדהימים מבחינת כוח, נוחות או הנאה מנהיגה.

(גם שלי לא, אז אל תתחיל עם זה, למרות שהוא מאוד נחמד לנהיגה גם בלי כוח).

פורסם
מוכרח לציין שאני מסכים עם ערן - חשוב יותר להיות רגוע ומרוכז בדרך על נופיה היפים מאשר להיות מתוח לגבי מידת הלחץ שהרגל מפעילה על המצערת.

יש לי סיאט שנת 2000 1600 ידנית עם מחשב דרך שמחשב כל 30 מטר צריכת דלק ובמשך תקופה היתי ממש אובססיבי להשיג צריכת דלק מעולה והיתי מסתכל כל הזמן על מחשב הדרך ונוסע לפיו. זה הביא אותי במקרה הכי טוב ל 15 ק"מ לליטר (התוואי נסיעה שלי תמיד כולל בערך חצי נסיעות תלאביביות בזבזניות להחריד עם נסיעות בכביש המהיר) וכשאני לא מתאמץ להשיג נתון כלשהו אז יוצא בערך 13.5 ואז אני גם מרשה לעצמי קצת להנות ממשיכות הילוכים ומהרעש הנפלא שיוצא מהמנוע דווקא בטורים ממש גבוהים. עדיף נתון צריכה טיפה פחות טוב ולהנות מהדרך, מהאוטו ומהרדיו מאשר להיות מרוכז במדידות.

 

תלוי כמה קילומטרים אתה עושה בשנה.

ההפרש במחיר יהיה משמעותי אם אתה עושה 20000 בשנה.

פורסם
חברים.

השרשור הזה קצת הזוי.

בן אדם נוסע במכונית בגודל קופסת גפרורים ,

והדבר העיקרי זה האם אעשה 20.8 או 18.6?

איפה ביצועי מנוע? חדוות נהיגה? נוחות ,פינוק?

חוץ מזה אם מדברים על הוצאות- הדלק -זו לא הההוצאה העיקרית ברכב

איפה התיקונים? צמיגים ?מצברים ?ביטוח?

תמשיכו לחסוך מעצמכם הנאות בנהיגה ולחסוך בדלק.

כל טוב.

לא כולם יכולים לרשות לעצמם STI. :wink:

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

אני קיבלתי את הספארק שלי לפני כשבוע וחצי והבחנתי בנתונים מדאיגים.

 

יכול להיות שאני לא משתמש ברכב נכון אז הייתי שמח אם מישהו כאן יעשה לי הארה.

 

כאמור קיבלתי את הספארק עם חצי טנק, כבר אחרי 110 ק"מ מד הדלק הגיע לקו האחרון והלכתי למלא דלק (חצי טנק, 17.5 ליטר).

 

לאחר שמילאתי דלק, שמתי לב שהוא מילא לי יותר מחצי מיכל (מד הדלק הצביע על 3/4) האם יש כאן איזושהי בעיה במערכת דגימת הדלק של הרכב? או שזה נורמלי לרכב חדש?

 

עד כה נסעתי 430 ק"מ ומילאתי פעמיים דלק (פעם אחת 17.5 ליטר ופעם שנייה 16 ליטר).

 

נכון לעכשיו, נותר לי בערך 1/4 טנק.

 

בנוגע לאופי הנהיגה שלי:

 

אני בדר"כ נוהג להיפטר מההילוך הראשון מהר, בערך ב-2500 סל"ד, לשלישי אני עובר בערך ב-3,000 ומהשלישי לרביעי והרביעי לחמישי לפעמים אני מושך קצת יותר.

 

יוצא לי לעבור את ה-100 קמ"ש הרבה, ואני בדר"כ מעביר להילוך חמישי רק בסביבות ה-95-100 קמ"ש.

 

אני נוסע עם מזגן יחסית הרבה.

 

לפי החישובים שלי הצריכת דלק שלי עומדת על 1/10 וזה נתון שבכלל לא נשמע לי הגיוני לרכב כמו ספארק...

 

הייתי שמח אם מישהו יכול לעזור לי ולהבין מה פה לא בסדר..?

 

תודה רבה!

פורסם

מה לא בסדר? כל מה שרשמת, בערך.

 

1. הרכב בתול לחלוטין, תן לו כמה אלפי קילומטרים לפני שתתחיל מדידות.

2. דווקא בספארק את ההילוך הראשון הייתי מושך גבוה (3K ומעלה) ואת היתר מעביר מוקדם ככל האפשר. להגיע ל 100 ורק אז להעביר לחמישי זה מתכון בדוק לצריכת דלק זוועתית.

3.סע מרחק גדול יותר בין תדלוקים. למדוד צריכה אחרי 110 קילומטר משול לקליפת השום.

4. סע עד 100 קמ"ש. מעבר למהירות הזו מרבית הרכבים צורכים כמות גדולה יותר של דלק, משמעותית.

5. האצה מתונה יכולה להפחית את צריכת הדלק בפרק הזמן הזה בעשרות אחוזים.

6. בספארק המזגן פשוט גומר את המנוע. מזער שימוש בו ככל האפשר, כבר לא כל כך חם.

 

עוד או שהבנת את הרעיון? :wink:

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
מה לא בסדר? כל מה שרשמת, בערך.

 

1. הרכב בתול לחלוטין, תן לו כמה אלפי קילומטרים לפני שתתחיל מדידות.

2. דווקא בספארק את ההילוך הראשון הייתי מושך גבוה (3K ומעלה) ואת היתר מעביר מוקדם ככל האפשר. להגיע ל 100 ורק אז להעביר לחמישי זה מתכון בדוק לצריכת דלק זוועתית.

3.סע מרחק גדול יותר בין תדלוקים. למדוד צריכה אחרי 110 קילומטר משול לקליפת השום.

4. סע עד 100 קמ"ש. מעבר למהירות הזו מרבית הרכבים צורכים כמות גדולה יותר של דלק, משמעותית.

5. האצה מתונה יכולה להפחית את צריכת הדלק בפרק הזמן הזה בעשרות אחוזים.

6. בספארק המזגן פשוט גומר את המנוע. מזער שימוש בו ככל האפשר, כבר לא כל כך חם.

 

עוד או שהבנת את הרעיון? :wink:

 

איתמר.

 

קודם כל תודה על התגובה המהירה וההסברים הקולחים.

 

עם זאת, יש לי עדיין מספר שאלות שאשמח אם תוכל לענות עליהם בתור אחד שמבין ברכבים.

 

1. אני קצת טירון במונחי רכב. מה הכוונה לכך שהרכב "בתול"? למה הוא בדיוק צריך להתרגל לפני שאדע מהי צריכת הדלק האמיתית שלו?

2. אוקיי. הייתי שמח אם תסביר למה כדאי למשוך את ההילוך הראשון? מה אני מרוויח, איך זה בדיוק עובד העסק הזה?

 

תודה רבה!


×
×
  • תוכן חדש...