Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5448 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

באחת הסוכנויות אמרו לי שיתנו לי מחיר מחירון אבל בלי לשקלל קילומטרז' מאוד נמוך.

אז מה הרעיון? אם יגיע מישהו עם אותו רכב וכפול ק"מ, יציעו לו את אותו המחיר?

בנוסף ציינו שהצעת המחיר לרכב הישן תלוייה בתוצאות הבדיקה במכון שהם מחליטים עליו,

והמחיר ישתנה בהתאם לתוצאות הבדיקה למשל אם הצמיגים שחוקים או ציריות הגה לא תקינות.

אבל כדי לבצע את הבדיקה צריך קודם להזמין את הרכב החדש.

אז מה הקטע פה? אני אמור להתחייב על הרכב החדש לפני שנותנים לי את הצעת המחיר הסופית על הטרייד-אין?

ככה זה אמור לעבוד?

אני לא מוכן להתחייב על כלום לפני שאומרים לי סופית כמה הרכב שלי שווה להם בטרייד-אין.

ברגע שחתמתי על ההזמנה כבר אין לי קלפים יותר. לא ככה ?

נהג ותיק

פורסם

זה בדרך כלל הקאץ', הם לא באמת יכולים לתת מחירון על הרכב שלך כי אז לא יהיה להם רווח מהעיסקה. סוחר רכב כמעט לעולם לא יצליח למכור רכב במחיר מחירון והוא גם חייב להרוויח מעיסקת הטרייד אין הזאת.

במצבו הנוכחי של שוק הרכב בישראל גם בשוק הפרטי קשה לי מאוד להאמין שתקבל מחירון אלא אם מדובר בדגם נדיר ומוערך.

לפעמים השווי של ההפחתה בעיסקת הטרייד אין שווב ערך להתרוצצות בלי רכב, השכרה של רכב עד להגעת הרכב החדש וכל הרדיפה אחרי קונים ומכוני בדיקה.

נסה לפרסם את הרכב שלך למכירה בלוחות המקוונים וגם עם שלט בחלון ובחן את ההצעות שתקבל. אם יהיה יותר משתלם מהטרייד אין והקונה יהיה מוכן לחכות עד שהרכב שלך יגיע אז הרווחת, אם לא אז יש לך את האופציה של הטרייד אין.

 

בהצלחה ושבת שלום.

פורסם
זה בדרך כלל הקאץ', הם לא באמת יכולים לתת מחירון על הרכב שלך כי אז לא יהיה להם רווח מהעיסקה. סוחר רכב כמעט לעולם לא יצליח למכור רכב במחיר מחירון והוא גם חייב להרוויח מעיסקת הטרייד אין הזאת.

במצבו הנוכחי של שוק הרכב בישראל גם בשוק הפרטי קשה לי מאוד להאמין שתקבל מחירון אלא אם מדובר בדגם נדיר ומוערך.

לפעמים השווי של ההפחתה בעיסקת הטרייד אין שווב ערך להתרוצצות בלי רכב, השכרה של רכב עד להגעת הרכב החדש וכל הרדיפה אחרי קונים ומכוני בדיקה.

נסה לפרסם את הרכב שלך למכירה בלוחות המקוונים וגם עם שלט בחלון ובחן את ההצעות שתקבל. אם יהיה יותר משתלם מהטרייד אין והקונה יהיה מוכן לחכות עד שהרכב שלך יגיע אז הרווחת, אם לא אז יש לך את האופציה של הטרייד אין.

 

בהצלחה ושבת שלום.

 

תודה. הרכב שלי אמור להיות מוערך ועם ממש מעט ק"מ מטופל תמיד במוסך יבואן.

אין לי ספק שקונה פרטי יתן לי יותר מסוכנות טרייד-אין, אבל אם גם אצלם אני חייב לרוץ לבדיקה

אז מה כבר ההבדל ? דיי ברור לי שהקונה הרציני הראשון יקח את הרכב. אין הרבה כאלה.

בעבר מכרתי בטרייד אין לUMI בלי בדיקה ובמחירון.

הכל לדעתי תלוי כמה הם לחוצים למכור לי את הרכב החדש. נחייה ונראה...אני לא לחוץ.

נהג ותיק

פורסם
באחת הסוכנויות אמרו לי שיתנו לי מחיר מחירון אבל בלי לשקלל קילומטרז' מאוד נמוך.

אז מה הרעיון? אם יגיע מישהו עם אותו רכב וכפול ק"מ, יציעו לו את אותו המחיר?

אל תשכח שאתה מוכר להם כרגע את הרכב, הם בוחרים לא להסתכל על ק"מ נמוך מהסיבה שכשיבוא אדם אחר וירצה לקחת את הרכב לא בטוח שיסכים לשלם את האחוזים הנוספים שיש בשיקלול הק"מ. הק"מ הנמוך הוא עוד טבלה בלוי יצחק שאמורה לעזור לך כשאתה מנסה למכור את רכבך בשוק הפרטי ללא טרייד אין. לאדם בעל אותו רכב כמו שלך רק עם נתונים חריגים בק"מ הוא יקבל הפחתה כי זה מוריד מערך הרכב.

בנוסף ציינו שהצעת המחיר לרכב הישן תלוייה בתוצאות הבדיקה במכון שהם מחליטים עליו,

והמחיר ישתנה בהתאם לתוצאות הבדיקה למשל אם הצמיגים שחוקים או ציריות הגה לא תקינות.

המחיר לא תמיד חייב להשתנות, אני חוזר מהרבה בדיקות שבסופן הרכב יוצא תקין ונקי. אל נשכח שמי שקונה ממך את הרכב מסתמך על מילה אישית שלך שהרכב תקין ועצם העובדה שהוא לוקח את הרכב לבדיקה ניטרלית אמור בסופו של דבר להלחיץ אותך במידה ואתה מסתיר משהו מהקונה או לחלופין להרגיע אותך כאשר אתה יודע שהרכב מטופל וננהג כמו שצריך.

 

אני אשאל אותך אחרת - היית מעדיף שייקחו לבדיקה באחד המוסכים של הרשת שם אתה נתון לחסדי הבודק שמן הסתם אמור להיות לויאלי למערכת שלו ואולי לציין שיש כמה דברים פגומים?

אבל כדי לבצע את הבדיקה צריך קודם להזמין את הרכב החדש.

אז מה הקטע פה? אני אמור להתחייב על הרכב החדש לפני שנותנים לי את הצעת המחיר הסופית על הטרייד-אין?

ככה זה אמור לעבוד?

אני סבור שבמידה ולא תיהיה מרוצה מתוצאות הבדיקה תוכל לבטל את העסקה בכפוף לעלות הבדיקה עצמה שזה מה שייגבה בסופו של דבר או למכור את הרכב בעצמך כל עוד לא תחתום על הסכם רכישה/מכירה מול הטרייד אין.

אני לא מוכן להתחייב על כלום לפני שאומרים לי סופית כמה הרכב שלי שווה להם בטרייד-אין.

ברגע שחתמתי על ההזמנה כבר אין לי קלפים יותר. לא ככה ? אין לך קלפים מבחינת מיקוח על הרכב החדש, אך אתה עדיין יכול לקחת צעד אחורה בנושא הטרייד אין ולמכור לבד

 

תשובות באדום

Confidence In Motion

פורסם

תודה על התגובות.

הרכב הוא CRV דגם EX שנת 2002 על הכביש מיולי 2003 עם 64K ק"מ + סאן-רוף וגגון מקורי.

זה דגם שנחשב מאוד מוצלח, גם אמין מאוד, גם 4X4 וגם עלות ביטוח כמו רכב רגיל.

רכב בן 8 עושה בממוצע 120K ק"מ ואז אמור להימכר פחות או יותר במחירון.

הרכב שלי עשה בערך חצי מזה.

על פי לוי יצחק המחירון המשוכלל זה 76500.

הם מציעים 66000 ללא שיכלול הק"מ הנמוך.

חשוב גם לזכור שאין רכב כזה מליסינג, ולמיטב הבנתי זה דגם שנחשב מאוד מוצלח.

עד היום מכרתי כבר פעמיים רכב עם ק"מ מאוד נמוך, ותמיד הורדתי בסוף 1000-2000 כדי לסגור את העיסקה

עם קונה רציני. לא נראה לי שמראש אני צריך לוותר על 10K.

האמת שלא בוער כלום. אם לא ילכו לקראתי אנסה למכור בעצמי, ורכב חדש תמיד

ניתן להזמין אחרי שאמכור.

זה רכב שני אצלנו כך שלא יקרה אסון אם שבועיים יהיה רק רכב אחד ליד הבית.

נהג ותיק

פורסם

כל אדם שחושב שהוא יכול לקבל בשוק החופשי מעל מה שהטרייד אין מציע לו יכול כמובן לעשות זאת ולמכור לבד, בטח ובטח כאשר בעל הרכב אדיש לתיזמון החלפת הרכב או לשהאר בלי רכב שבועיים. בחלק גדול מהמקרים בהם נתקלתי אנשים נוטים להערכת יתר של הרכב בבעלותם שנובעת משיקולים לא רציונלים\עסקיים טהורים. אם הדגם לדעת הטרייד אין סחיר הם יקנו אותו במחיר מחירון (רד מנושא שיקלול הק"מ, אף אחד בתנאי השוק היום לא משלם על זה) כשהרווח שלהם הוא הסיבסוד מהיבואן (לא כל יבואן מסבסד טרייד אין).

 

אני יכול לחשוב על כמה וכמה סיבות למה ה- CRV לא יזכה להרבה מתעניינים:

  • 4X4 קבוע- צריכת דלק גבוהה ובתקופה האחרונה בגלל מחירי הדלק זה נושא חשוב
  • רכב לא צעיר- רכב בן 9 הוא פוטנציאל תקלות, אפילו אם לא נסע הרבה
  • הונדה- תדמית ביטוחים ואחזקה יקרה (לא יודע אם זה נכון או לא, אבל תדמית זו תדמית)
  • מכוניות הונדה מחזיקות מחיר גבוה, זה אומר שבתקציב דומה ניתן לרכוש מתחרה לא פחות טוב משנתון מתקדם יותר

בקיצור, לא תמיד מה שבעל רכב חושב על הבייבי שלו תופס במציאות. הלוואי שכן ולפעמים יש הפתעות אבל סה"כ לטרייד אין יש אינטרס לרכוש מכוניות כי זה הביזנס שלו. אם הוא יציע לך מחיר נמוך ממה שהשוק נותן לא תמכור לו את הרכב ואז אין ביזנס. לגבי הבדיקה, את המקדמה על הרכב אני מאמין שתוכל לקבל חזרה (לא יודע אצל איזה יבואן קבלת הצעה) ואז במקרה של כישלון המו"מ אחרי הבדיקה תשלם רק על הבדיקה שנשארת אצלך. לי זה נשמע הוגן והגיוני למדי.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

בכללי קשה לי מאוד להאמין שפרטי תמכור יותר יקר מ66

 

לגבי הבדיקה הם כולם עושים כך בזמן האחרון

 

כן אתה צודק שכלול קילומטרג' אכן אמור להגדיל משמעותית את השווי ל75 אלף

 

אבל כך בחשבון צערי שרב האנשים לא יאמינו שהקילומטרג' אמיתי לפי מה שראיתי הכי נמוך היה 120אלף שנת 2002

 

ובמדינתינו קשה מאוד להאמין לאוצר כזה כך בחשבון שכסף הנ"ל אפשר לקנות המון מכוניות אפילו חדשות

 

ולא לרכב הנ"ל אין שוק טוב לפחות לא על פי נתונים של שנתיים אחרונים גיפים ישנים פשוט לא נמכרים.

 

סתם לידע איזה יד הרכב? ואיזה רכב אתה מעוניין לקנות? עם אתה אכשיו מוציא 200אלף ש"ח הם יכולים להתפשר עם אתה קונה משהוא בין 100-130 לפי דעתי מחיר הוגן

You should never drive faster than your guardian angel can fly, mine is electronicly limited to 300 km/h.

פורסם

הטרייד אין יציע לך מלכתחילה מחיר נמוך מהמחירון ואז יוריד על כל שריטה שתמצא במכון הבדיקה, ואני תמיד חושד שלמכונים אלה יש הסדרים לא כתובים עם הסוחרים, כך שה-66K הם רק נקודת מוצא למו"מ בהמשך.

לפני קצת פחות משנה הייתי במצב דומה עם קורולה 1998 - המחירון היה 28,500, הטרייד אין הציע לי 19,000, הרכב נמכר באמצעות מודעת חלון תוך שעתיים ב-27,000. אנ מניח שהרכב שלך יהיה קצת יותר קשה למכירה, מצד שני 10-15 אש"ח הם סכום שלא מוותרים עליו בקלות בעסקה מסוג זה. לכן, אם יש לך אפשרות להסתדר תקופת מה ללא רכב, או לקחת הלואת גישור בבנק (גם זו הוצאה , אבל יותר קטנה) - נסה למכור בעצמך. לא ילך - תמיד יש מגרשים, עם ההפסד הכרוך במכירה להם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בכללי קשה לי מאוד להאמין שפרטי תמכור יותר יקר מ66

 

לגבי הבדיקה הם כולם עושים כך בזמן האחרון

 

כן אתה צודק שכלול קילומטרג' אכן אמור להגדיל משמעותית את השווי ל75 אלף

 

אבל כך בחשבון צערי שרב האנשים לא יאמינו שהקילומטרג' אמיתי לפי מה שראיתי הכי נמוך היה 120אלף שנת 2002

 

ובמדינתינו קשה מאוד להאמין לאוצר כזה כך בחשבון שכסף הנ"ל אפשר לקנות המון מכוניות אפילו חדשות

 

ולא לרכב הנ"ל אין שוק טוב לפחות לא על פי נתונים של שנתיים אחרונים גיפים ישנים פשוט לא נמכרים.

 

סתם לידע איזה יד הרכב? ואיזה רכב אתה מעוניין לקנות? עם אתה אכשיו מוציא 200אלף ש"ח הם יכולים להתפשר עם אתה קונה משהוא בין 100-130 לפי דעתי מחיר הוגן

 

לגבי הקילומטרז' של הרכב, ניתן לגשת למוסך הונדה הקרוב ולהוציא היסטורית טיפולים שתשכנע

קונה שמטיל ספק באמיתות מד האוץ.

אלא אם כן יחשוד בי הקונה שמוסך הונדה מקבל ממני אחוזים ושותף לקנוניה.

הרכב שאני מחפש לקנות עלותו כ170K ויש כ4 חלופות אצל יבואנים שונים.

אני קודם כל אקח הצעת טרייד אין מכול ה4 ואז נראה איפה אני עומד.

אם הבנתי נכון היבואנים מסרבים להוריד מחיר רכב חדש גם אם שער המטבע יורד כדי לא לפגוע בכיס

של חברות הליסינג אבל יכולים מנגד לסבסד את הטרייד אין כדי למכור רכבים חדשים ללקוחות פרטיים.

נהג ותיק

פורסם

דרך אגב, במחירון יד2 הדגם שלי מופיע 70K לא משוכלל ו77K משוכלל.

לא יודע איך יד2 מגיעים למספרים האלה אבל מה שבטוח שרוב המפרסמים משתמשים

בזה כבסיס למה שהם מבקשים במודעות.

יש מישהו שמפרסם רכב כמו שלי עם 186K ק"מ ומבקש 79K.

מישהו כתב שהונדה שומרים על מחיר יותר מיצרנים אחרים. כנראה יש לכך סיבה

ושזהות היצרן בכל זאת משפיעה על הקונים.

לדעתי שם המשחק זה סבלנות. רכב נקי מתאונות עם ק"מ נמוך ימכר בסוף במחיר הוגן .

נהג ותיק

פורסם

נראה לכם שיש טעם ללכת לבקש הצעת מחיר כולל טרייד-אין מהונדה ?

יש איזה יתרון אם קונים ומוכרים דגם מאותו היצרן ?

חשבתי אולי ללכת על CIVIC חמש דלתות שנראה לי על הנייר אחלה רכב.

נהג ותיק

פורסם

לא ברור לי למה בטרייד אין, מפילים את העלות של הבדיקה עלי אם אני לא מקבל את ההצעה הסופית שלהם.

כשמוכרים לאדם פרטי מקובל שהקונה משלם על הבדיקה.

אחרי הבדיקה הקונה מחליט אם מעוניין לקנות או לא, אבל בכל מקרה הוא משלם על הבדיקה.

אני בעבר תמיד אמרתי לקונה לפני הבדיקה שאם יסתבר שהרכב עבר תאונה

בניגוד למה שהבטחתי לו, אני אשלם את הבדיקה אבל מעבר לזה אם בבדיקה יגלו בלאי סביר

הבדיקה עליו גם אם יחליט לא לקנות.

עדיין נראה לי יותר פשוט שהם יבדקו את הרכב במוסך שלהם שצמוד לסוכנות,

הרי מכונאי מנוסה לא צריך את קומפיוטסט כדי לדעת אם רכב הוא במצב טוב ובהתאם לגילו.

שיעלו את הרכב על הליפט אצלם במוסך היבואן, ושיתנו לי הצעת מחיר סופית במקום.

מכסימום אדחה את ההצעה אבל לא אפסיד את מחיר הבדיקה במכון.

ברגע שהם שולחים אותי למכון מורשה, זה בדיוק אותו טרטור כמו עם קונה פרטי אז מה אני מרוויח פה ?

נהג ותיק

×
×
  • תוכן חדש...