Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5481 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הנה דבר עצוב. מדינת ישראל "חולמת" כבר מעל ל 40 שנים להקים בית חולים בקריות ובית חולים באשדוד. אבל, למרבה הכאב ולמרבה כל החיים שיכלו להינצל והמוות שיכל להימנע אין למדינת ישראל כסף. אוקיי, נשמע לגיטימי? לא נכון. שקר וכזב. בשנת 2011 התקציב שמדינת ישראל מעניקה לכוללים ולכל אוכלי החינם ולחינוך התורני עלה מ 630 או 640 מיליון שקל בשנת 2010 למיליארד שקל ב 2011. כלומר תוספת של 370 ל 360 מיליון שקל יותר משנת 2010. התוספת אגב אינה מצדיקה כלל וכלל את גדילת הסקטור הדתי אבל נעזוב את זה לרגע. מה עושים ב 360 מיליון שח? לבנות בית חולים חדש עולה בסביבות 600 מיליון שח. לתפעל אותו עולה בערך 50 מיליון שח בשנה. יוצא עם ככה שעם 720 מיליון שח יכולים לבנות בית חולים חדש ולתפעל אותו במשך שנתיים ימים ועוד נשאר אקסטרה כסף. אם יש כסף לשלם יותר למגזר הדתי איך זה שאין כסף כבר 40 שנים לבנות בית חולים חדש? איך זה שרופא בכיר אחרי 20 שנים מקבל פחות מ 10 אלף שח לחודש משכורת?

בושה וחרפה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

  • תגובות 95
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא אמרתי שאני עושה את המצווה, אמרתי שאני מתאמן בקיום המצווה כי כשאני אכן אעשה אותה, אני אעשה זאת מכל הלב ומתוך שליחות.

ואת השליחות הזאת רואים כל פעם שאני מתאמן על המצווה.

אני עושה את זה עם כוונה!

 

ולא יותר קל פשוט שיהיה אוטובוס במקום שאני אצטרך לעשות כפול קילומטראז'? זה יותר חילול שבת מאשר אוטובוס, במיוחד כשיש עוד כמה וכמה רכבים שנוסעים במקום אוטובוס אחד.

פורסם
הנה דבר עצוב. מדינת ישראל "חולמת" כבר מעל ל 40 שנים להקים בית חולים בקריות ובית חולים באשדוד. אבל, למרבה הכאב ולמרבה כל החיים שיכלו להינצל והמוות שיכל להימנע אין למדינת ישראל כסף. אוקיי, נשמע לגיטימי? לא נכון. שקר וכזב. בשנת 2011 התקציב שמדינת ישראל מעניקה לכוללים ולכל אוכלי החינם ולחינוך התורני עלה מ 630 או 640 מיליון שקל בשנת 2010 למיליארד שקל ב 2011. כלומר תוספת של 370 ל 360 מיליון שקל יותר משנת 2010. התוספת אגב אינה מצדיקה כלל וכלל את גדילת הסקטור הדתי אבל נעזוב את זה לרגע. מה עושים ב 360 מיליון שח? לבנות בית חולים חדש עולה בסביבות 600 מיליון שח. לתפעל אותו עולה בערך 50 מיליון שח בשנה. יוצא עם ככה שעם 720 מיליון שח יכולים לבנות בית חולים חדש ולתפעל אותו במשך שנתיים ימים ועוד נשאר אקסטרה כסף. אם יש כסף לשלם יותר למגזר הדתי איך זה שאין כסף כבר 40 שנים לבנות בית חולים חדש? איך זה שרופא בכיר אחרי 20 שנים מקבל פחות מ 10 אלף שח לחודש משכורת?

בושה וחרפה.

 

אתה צריך להבין שאני לא מתעניין בענייני כספין ופוליטיקה ולא מערבב אותם עם הדת שלי.

זו שהמדינה שלנו מחורבנת ומושחתת (כן כן גם במגזר הדתי) זה רק בגלל הבחירות שעשינו בתור יהודים.

ואני בטוח שבתור חוזר בתשובה לשעבר אתה מבין על מה אני מדבר...

הדברים לא קורים סתם, אלה עונשים וכפרת עוונות שאנחנו צריכים לחיות בהם.

אתה צריך מתוך כל המציאות הזאת להוציא את בורא עולם, לראות אותו בין כל החושך הזה.

 

תחשוב על זה ככה חבר, אתה נמצא בחדר חשוך.

עד שלא תמצא את הנר שלך לא תוכל לראות כלום, הכל יראה חשוך ומבלבל.

ברגע שתדליק את הנר (הרגע שבו תמצא את בורא עולם בעולמך) הכל פתאום יתבהר, כל המציאות ההזויה תראה פחות הזויה והפרשנות שלך לעניינים תשתדרג בעשרות מונים.

 

זה שכיבית לעצמך את הנר, זה חבל חבוב :-(

 

יוסי, מותר להתחתן עם שני נשים אז תביא אחת לאימונים ואחת לקרב אם אתה כ"כ מתעקש 8)

בס"ד

זה אחד החלומות שלי מאזדה 6, כי הוא גם אמין, יפה ממש (על גבול הפוזה אם לא עבר אותו) וגם יש לו כוח לא חסר..
פורסם

חבל שאתה רואה רק את העולם הקטן שלך ואת היהדות כמרכז העולם.

 

יש אנשים אחרים בעולם.

 

אם אני לא טועה (ואני לא טועה), יש לך כבר אזהרה פה בפורום בגלל תגובות גזעניות.

אני לא מבין איך מישהו שגר בעיר מעורבת כמו עכו, לא יכול להבין שאין מציאות אחת, אלא יש המון קבוצות שונות בתוך החברה, כשלכל אחת מהן יש מקום.

 

פה אני מדבר על יהודים דתיים, חרדים, אתאיסטים, על נוצרים מוסלמים ודרוזים.

 

אין לך מונופול על העולם וגם לדת שלך אין מונופול.

 

תבין שיש אנשים אחרים שלא רואים את העולם כמשהו שסובב סביב היהדות, ורואים את הדת היהודית פשוט כ"עוד דת".

 

אני אנתרופולוג במקצועי ומבין די הרבה בדתות, ובגלל שבמשפחה שלי יש המון חרדים, אני גם מבין ביהדות.

 

זה שנולדתי לתרבות היהודית, מבחינתי זה נחמד וככה אני רוצה לחיות, אבל אני לא רואה ביהדות שלי את מרכז העולם. אם אתה אומר לי מה אני קודם, ישראלי או יהודי, אני אגיד שיהודי, אבל בלי קשר לדת. אני בוגר השומר הצעיר ועליתי לארץ בכוונה להתגייס ולשרת את המדינה (טעות?).

אני לא יהודי בגלל דת, כי אני אתאיסט מיליטנטי.

תוציא מזה את הדת! היא לא מעניינת את כולם ומבחינתנו היא לא המרכז של היהדות או של היקום.

 

ואם אתה חושב שכן, אתה גזען, אתה רואה אותנו כנחותים ללא קוד מוסרי אבסולוטי והתפיסה שלך מעוותת לגמרי כי היא לא רואה את כל העולם המדהים שמסביב, רק את הבועה שלך.

 

 

אפשר גם לדעת בן כמה אתה?

כי לפי איך שזה נשמע, לא הגעת עדיין לגיל 25.

פורסם
אתה צריך להבין שאני לא מתעניין בענייני כספין ופוליטיקה ולא מערבב אותם עם הדת שלי.

זו שהמדינה שלנו מחורבנת ומושחתת (כן כן גם במגזר הדתי) זה רק בגלל הבחירות שעשינו בתור יהודים.

ואני בטוח שבתור חוזר בתשובה לשעבר אתה מבין על מה אני מדבר...

הדברים לא קורים סתם, אלה עונשים וכפרת עוונות שאנחנו צריכים לחיות בהם.

אתה צריך מתוך כל המציאות הזאת להוציא את בורא עולם, לראות אותו בין כל החושך הזה.

 

תחשוב על זה ככה חבר, אתה נמצא בחדר חשוך.

עד שלא תמצא את הנר שלך לא תוכל לראות כלום, הכל יראה חשוך ומבלבל.

ברגע שתדליק את הנר (הרגע שבו תמצא את בורא עולם בעולמך) הכל פתאום יתבהר, כל המציאות ההזויה תראה פחות הזויה והפרשנות שלך לעניינים תשתדרג בעשרות מונים.

 

זה שכיבית לעצמך את הנר, זה חבל חבוב :-(

 

יוסי, מותר להתחתן עם שני נשים אז תביא אחת לאימונים ואחת לקרב אם אתה כ"כ מתעקש 8)

 

רגע, עכשיו אני באמת מבולבל. מי מאיתנו באמת חי בחושך? אני כי אני חי במציאות של המאה ה 21 או אתה שחיי לפי מציאות של העולם לפני הספירה בכלל?

ראיתי את הדת משני הצדדים שלה. גם את הצד היפה וגם את הצד הרקוב שלה. כל דת בעיקר משלושת הדתות המונוטיאסטיות היא דבר משחיט והורס. מה שאני מתנחם בו שהיהדות למרות שהיא דת עם דפקטים היא עוד פחות או יותר פחות קטלנית מהדות האחרות. רק תתבונן לרגע, דת ואלוהים. דבר שאמור לקרב אנשים ביחד ולגרום להם להרגיש אחווה ואהבה במציאות רק גורם להרחקה לפילוג ולשנאה. חילוניים ודתיים, אשכנזים וספרדים, כיפות סרוגות מול שטריימל, נטורי קרתא נגד חב"ד וכיוצא בזה. אז דת זה דבר יפה? כן, אני הפכתי לאנטי דת. אומנם לא בצורה קיצונית כמו אחרים אבל אני מודה שהפכתי לכזה ברמה מסויימת. רוצה לדעת מה מצחיק ואולי אבסורדי מכל הסיפור? שהאלוהים והדת שלך שאתה מציג באור כל כך חיובי הם אלה שהפכו אותי לכזה. אין לי בעייה כלל וכלל עם מי שרוצה לחיות את חיו בצורה דתית. נהפוך הוא, אחותי דתיה ונשואה לאדם דתי (כיפה סרוגה כמובן) ואין להם שוב בעייה עם זה שאנחנו לא דתיים. אין לי בעייה אם אף אדם ואורח חייו. לא איכפת לי אם מי פלוני הולך לישון בלילה, מה הוא אוכל בצלחת שלו לארוחת הבוקר ולמי הוא סוגד וכמה פעמים ואיפה. זאת כל עוד בערבון מוגבל שהוא לא כופה את אורח חייו המיוחד עלי בצורה כזו או אחרת ולא לשכנע אותי עד כמה הוא צודק.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
מה שאני מתנחם בו שהיהדות למרות שהיא דת עם דפקטים היא עוד פחות או יותר פחות קטלנית מהדות האחרות.

האמנם?

ואולי הדת הפחות קטלנית היא: זו שמרוסנת טוב יותר; זו שמופרדת משלטון החוק; זו שאינה יכולה להכתיב לכלל הציבור בנוגע לאורחות חייו, וכן הלאה?

 

יש כמה וכמה מדינות נוצריות, אשר מתאימות לתיאור הזה טוב יותר. למען הסר ספק, הנני אתאיסט מוחלט.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

למה בכלל להאמין בדת כלשהי או אפילו באלוהים?

 

יש נטייה כזאת להרבה אנשים לקבל בתור דברים שהם אינם מבינים את המושג "אלוהים".

ככול שהמדע מתקדם, המדע מוצא כבר פתרונות לכול הבעיות האלה. אם פעם אנשים היו בטוחים שליקוי חמה= חמת זעם של אלוהים, אז היום הקיום של אלוהים נתפס בדברים כמו מוות קליני,התנגדות לאבולוציה(90 אחוז מהאנשים אין להם מושג מה זה בכלל) ועוד דברים בסיגנון. בעוד כמה שנים שהמדע יגלה מה הסיבה האמתית לכול הדברים האלה(ולא אגדות שונות) אז המאמינים ימצאו כבר קרנות מזבח חדשות להאחז בהם בקשר לקיום האלוהים.

 

ושאלה נוספת לתמיר החוזר בתשובה, נגיד ואני אקבל את קיום אלוהים, הסיבה האחת והיחידה שאתה מאמין בדת היהודית ושומר את מצוותיה זה בגלל שנולדת בישראל למשפחה יהודית.אם היית נולד לשבט קוקובונגו במוזמביק, היית מאמין באל השמש המקומי. לא באמת עשית מחקר מעמיק בין כול דתות העולם, והגעת למסקנה שהדת היהודית היא האמת. אז מי קבע בכלל שהדת שלך היא האמת? מה הבעיה עם הנצרות, איסלם,בודהיזם, האמונה היוונית, רומית ושאר הסיפורים? מה הדת שלך טובה/שונה מהם?

 

ואני שואל אותך את כול זה בתור אדם שהיה במצב הנוכחי שלך במשך 6 שנים שלמות.

פורסם
סבבה, מקובל. אתה יכול לעשות טובה ולזרוק איזו מילה קטנה לכל החברה שמתפללים בבוקר בערבית אבל צריכים השכמה של המואזין? אתה מסכים איתי שישראל היא מדינה שבה אפשר עדיין לקנות שעון מעורר במסגרת החוק. אם החוק מרשה להחזיק כלב בבית למי שמעוניין קל וחומר שאפשר להחזיק שעון מעורר. באותה מידה שתכעס על איזה שכן אערס שמניע את המכונית הגרוטאה שלו עם האגזוז הרועש אני חושב שזה הגיוני שיפסיקו לקרוא לאנשים שמתפללים בדת הערבית בשעות מוקדמות בבוקר ובערב. צודק או לא?

 

 

 

השכמה של המואזין זה אחד מסמלי דת האיסלאם, ולבקש לבטל אותה כמו לבקש לבטל את תפילות יום שבת אצלך ואצל החברים שמתפללים בעברית, בשפה שלך. זה לא אומר שאני לא חושב שיש צורך להגביל את זה, כן?.

 

אני לא יודע אם יצא לך לקרוא הודעות קודמות שלי, אבל אני מנסה להתרחק מהדת ככל שאפשר. לא משנה איזו , העיקר להתרחק. אני לא מגדיר את עצמי כשייך לדת מסויימת, אני בסך הכל בן-אדם. כשאלוהים שלי יפריע לך מתישהו, תפנה אליי בשביל שאני אדבר איתו.

בינתיים, לא מצאתי אף אחד עם אלוהים כמו שלי.

שונא גזענים !.

פורסם

אוקיי, נניח שיאפשרו תח"צ בשבת (ולמרות של-90% מהכותבים כאן יש רכב והם לא זקוקים לזה בכלל וכותבים מתוך שנאת חינם לדת), ונניח שיאפשרו לזוגות לא יהודים להנשא בישראל, ונניח שפליטים מסודן יתקבלו כאן בשטיח אדום, ונניח שילדי העובדים הזרים לא יגורשו, ונניח שישראל תחזיר את כל השטחים ה"כבושים", ונניח שכל החנויות יפתחו בשבת ובחגים (וגם ביום כיפור, הרי זו כפיה, לא? יש אנשים שלא צמים...), ונניח שכולנו נעבוד בשבת (הרי יש אנשים שלא קשורים לדת, שיבחרו להם את יום המנוחה שלהם בעצמם. ואז הם יגלו שהם לא מסיימים את החודש אז הם יעבדו כל החודש בלי לנוח יום אחד...), ונניח שיהודים יסכימו למכור דירות לערבים. תמצאו את עצמכם יושבים מול המחשב בדירה שלכם בת"א או בחיפה, מוקפים בעם עויין, ללא זהות משותפת בינך ולבין שכנך, ומכאן קיומה של מדינת ישראל הוא דבר ארעי.

 

אז לכל שונאי הדת, כאלה ששונאים סתם, תמצאו לכם דברים אחרים למחות עליהם (צאו לסופר מרקט ותגלו עוד שלל דברים למחות עליהם). ואם לא ידעתם, בכל עיר במדינה ישנם קווי אוטובוס הפועלים בשבת. קווים ראשיים וכאלה שמובילים לבתי חולים.

172

פורסם

כרגע אין לי רכב, ובתור בחור צעיר ללא משפחה הייתי רוצה לדעת שאני יכול לצאת מחוץ לעיר לבלות בשישי בערב מבלי להתחיל לתכנן מפה של איך לעזאזל אני עושה את זה. ולמה אני צריך את זה? כי זוהי זכותי הבסיסית בתור אזרח במדינה דמוקרטית.

 

אם זאת הייתה מדינה דתית שהולכת ע"פ הדת היהודית, הייתי מקבל את זה ולא עובר לפה בכלל, אבל מצב מדיני של חצי חילוני וחצי דתי הוא פשוט מטומטם.

 

אין לי שום בעיה עם הדת, שכול אחד יאמין במה שבא לו, זה לא מעניין אותי. הבעיה שלי זה עם כול מיני תמהוניים פאנטים שכופים עליי את הדת שלהם!

פורסם
בתור ערבי כבר השלמתי מזמן שאני גר במדינה יהודית. אבל רבאק, למה לכפות עליי או על כל בן אדם חילוני אחר את הדת ?.

 

לפחות אני משלם מיסים. לא כמו כל אלה שמתנגדים לכל הצעת חוק שבה יש התייחסות ליום שבת.

 

קצת משעשע שאתה מלכלך על אלה ש"מתנגדים לכל הצעת חוק" על כך שהם לא משלמים מיסים. בדקת לאחרונה מה אחוזי משלמי המיסים מה"מגזר"?

 

 

ולי אישית האיסור של התחבורה הציבורית בשבת נראה קצת מגוחך, ומשום מה יש לי הרגשה שהוא נובע מאינטרסים שונים מאלה שמוצגים כביכול. הרי יש אוטובוסים של מלונות/מפעלים וכדומה שמסיעים עובדים לעבודה ובחזרה בשבת (וזה הרי אותם הנהגים שמסיעים נוסעים), יש גם אוטובוסים בחיפה, ואפילו יש אוטובוסים בין עירוניים שמתחילים לעבוד לפני צאת שבת. בנוסף יש הרי גם חנויות שפתוחות בשבת, מסעדות וכדומה.

כל זה כמובן לא אומר שצריך להפעיל תחבורה ציבורית בשבת כמו בכל יום אחר, אבל לפי דעתי ניתן לעשות את זה בצורה מצומצמת, במספר מצומצם של קווים מבוקשים, ובשעות מסויימות (למשל רק בקווים בינעירוניים בשישי בלילה ובשעות הבוקר והצהרים ביום שבת), כך שזה לא יפריע גם לציבור ששומר שבת.

 

מצד שני, יש לי הרגשה שלא מעט מאותם "ליברלים" שזועקים כנגד הכפייה הדתית לא עושים את זה כי הם באמת צריכים תחבורה ציבורית בשבת, אלא סתם כי אנשים דתיים לא באים להם בטוב. אני גם לא בטוח שהשימוש בתחבורה ציבורית בשבת יהיה כל כך נפוץ בכל המקומות שבהם זה יתאפשר.

פורסם

זה לא שנאת חינם כלפי הדת.

פשוט תראה לי קבוצה אחרת באוכלוסיה (עזוב את ישראל, אני מדבר על כל העולם!), שלה יש את החסינות שיש לדת.

 

לי יש עסק שפתוח בשבת בעיר בלי תחבורה ציבורית בשבת.

 

זה יוצר כמה בעיות:

 

1) רק אנשים עם רכב יכולים להגיע אלי.

 

2) העסק מבוסס על בידור לילדים, אז הם לא יכולים להגיע לבד.

 

הקטע הזה של הדת, חוץ מזה שזה מרתיח שכופים עלינו דברים כאלו, גם פוגע בכלכלה.

 

ועכשיו תן לי לענות לך על כל אחת מהטענות בנפרד:

 

תח"צ בשבת: אנשים כבר נוסעים בשבת. מה ההבדל?

 

זוגות מעורבים: יש אנשים שמרגישים כחלק מהעם היהודי, אפילו יותר מאנשים שלא נולדו יהודים. אתה תמנע מהם להתחתן ולהיות חלק מהעם? זו גזענות, ועל זה אי אפשר להתווכח.

בארץ יש ארגון אחד (הרבנות) שפשוט לקח על עצמו את הזכות להחליט מי ראוי להתחתן ומי לא.

אני מבטיח לך שאם היו נישואים אזרחיים פה במדינה, למרות שאני יהודי וגם החברה שלי יהודיה, היינו מתחתנים בחתונה אזרחית ואז בחתונה עם רב רפורמי, בלי שמישהו יבוא לחפור לנו שבכל על דיני נידה.

 

פליטים מסודן: מישהו פה אמר שצריך לקבל אותם? אלו פליטים, והם לא יישארו כאן ברגע שיהיה אפשרי להחזיר אותם למדינות שלהם. אף אחד לא נותן להם זכות הצבעה.

 

שטחים כבושים: אתה לא יכול לראות את זה כי בן אדם דתי ודוגמטי רואה את העולם רק מנקודת המבט שלו, אבל יש מציאות בשטח, ואם נעזוב את התוכניות ההיסטוריות ונראה מה שיש, נראה שישנה אוכלוסיה גדולה של אנשים בדיוק כמונו, שהממשלה שלה מנסה למצוא תירוצים בשביל לא לעשות שלום, אבל גם הממשלה שלנו עושה אותו דבר.

לי נמאס מלשלם מיסים שהולכים לקיום הסכסוך הזה, אם זה הולך לצבא ואם זה הולך למתנחלים.

אם ניסוג משם, היחסים שלנו עם העולם ישתפרו, הכלכלה הפלסטינית תשתפר, המצב הבטחוני ישתפר, פחות חיילים ימותו ואולי גם יפסיק לבדוק לי את האוטו כל פעם שאני נכנס לקניון.

 

יום כיפור: אף אחד לא רוצה לשנות את הצביון של יום כיפור.

 

עבודה בשבת: כבר עובדים בשבת! יש חלק גדול מהאוכלוסיה שעובדת בשבת. אין מה לעשות עם זה. Deal with it!

 

דירות לערבים: שוב, לא לאפשר להם לחיות קרוב אליך זו גזענות. השכנים מעלי הם ערבים. אתה חושב שאכפת לי יותר מדי או שמשפיע לי על החיים באיזושהי צורה? חוץ מזה, רוב הערבים שיוצאים מהכפרים ומשכונות ערביות סגורות, הם אנשים שהחליטו להשאיר חלק מהתרבות שלהם בבית ולנסות להיטמע בתוך אוכלוסיה יהודית.

מבחינתי זה פחות מסוכן ופחות מפחיד, כי הילדים שלהם יהיו גם אנשים פחות עוינים לתרבות המערב.

פורסם
זה לא שנאת חינם כלפי הדת.

פשוט תראה לי קבוצה אחרת באוכלוסיה (עזוב את ישראל, אני מדבר על כל העולם!), שלה יש את החסינות שיש לדת.

 

אל תשווה בבקשה את מדינת ישראל לכלל העולם. מדינת ישראל הוקמה על אנשים בעלי מכנה משותף - כולם יהודים, ככה שלדת יש לגיטימציה במדינה שבין היתר הדת עומדת בבסיסה (לטענתך פחות, לטענתי יותר, אבל היא עומדת בבסיסה).

 

לי יש עסק שפתוח בשבת בעיר בלי תחבורה ציבורית בשבת.

קודם כל, בלי טיפה של ציניות, אני לא מקנא בעסק שעובד 7 ימים בשבוע, ואני לא ממש בעד זה, אז את כל הטיעונים שיש לך מדוע חוסר בתח"צ פוגע לך בעסק - לא רלוונטי.

זה יוצר כמה בעיות:

 

1) רק אנשים עם רכב יכולים להגיע אלי.

 

2) העסק מבוסס על בידור לילדים, אז הם לא יכולים להגיע לבד.

 

הקטע הזה של הדת, חוץ מזה שזה מרתיח שכופים עלינו דברים כאלו, גם פוגע בכלכלה.

 

ועכשיו תן לי לענות לך על כל אחת מהטענות בנפרד:

 

תח"צ בשבת: אנשים כבר נוסעים בשבת. מה ההבדל?

כאן אתה סותר את עצמך. במשפט הנ"ל אתה בעצם טוען שגם אם תופעל תח"צ בשבת, התנועה בכבישים תהיה זהה, נכון? ומצד שני אתה טוען שלהרבה אנשים אין איך להתנייד בשבת ללא תח"צ. אז לדעתי, בין אם קיום תח"צ בשבת יגדיל או ישאיר את כמות התנועה על הכביש כמו שהיא - הרי שאין להשוות רעש וזיהום של אוטובוסים לעומת רכבים פרטיים.

 

זוגות מעורבים: יש אנשים שמרגישים כחלק מהעם היהודי, אפילו יותר מאנשים שלא נולדו יהודים. אתה תמנע מהם להתחתן ולהיות חלק מהעם? זו גזענות, ועל זה אי אפשר להתווכח.

בארץ יש ארגון אחד (הרבנות) שפשוט לקח על עצמו את הזכות להחליט מי ראוי להתחתן ומי לא.

אני מבטיח לך שאם היו נישואים אזרחיים פה במדינה, למרות שאני יהודי וגם החברה שלי יהודיה, היינו מתחתנים בחתונה אזרחית ואז בחתונה עם רב רפורמי, בלי שמישהו יבוא לחפור לנו שבכל על דיני נידה.

שוב, המדינה הוקמה לעם היהודי, לאחר אלפיים שנות גלות. תופעת הנישואים המעורבים תקטין את הרוב היהודי בשיעור ניכר (נניח שתתחתן עם אישה לא יהודיה ותוליד 3 ילדים. הילדים הללו לא נחשבים ליהודים יותר. מכאן אתה יכול לעשות את החשבון לבד).

פליטים מסודן: מישהו פה אמר שצריך לקבל אותם? אלו פליטים, והם לא יישארו כאן ברגע שיהיה אפשרי להחזיר אותם למדינות שלהם. אף אחד לא נותן להם זכות הצבעה.

אני לא יודע אם אתה מחובר לחדשות או למה שקורה במדינה. אתה יודע מה? סע לתחנה המרכזית בתל אביב (הייתי שם אתמול ונדהמתי מחדש) ותראה מה הולך שם, אחלה תפאורה לסרטים שרוצים לדמות עיר באפריקה. הפליטים יולידן ילדים שמקבלים זכויות אזרחיות, ומשתרשים כאן. בשילוב עם חתונות אזרחיות שאתה מעודד, אני לא רוצה לחשוב בכלל לאן אנחנו יכולים להגיע.

 

שטחים כבושים: אתה לא יכול לראות את זה כי בן אדם דתי ודוגמטי רואה את העולם רק מנקודת המבט שלו, אבל יש מציאות בשטח, ואם נעזוב את התוכניות ההיסטוריות ונראה מה שיש, נראה שישנה אוכלוסיה גדולה של אנשים בדיוק כמונו, שהממשלה שלה מנסה למצוא תירוצים בשביל לא לעשות שלום, אבל גם הממשלה שלנו עושה אותו דבר.

לי נמאס מלשלם מיסים שהולכים לקיום הסכסוך הזה, אם זה הולך לצבא ואם זה הולך למתנחלים.

אם ניסוג משם, היחסים שלנו עם העולם ישתפרו, הכלכלה הפלסטינית תשתפר, המצב הבטחוני ישתפר, פחות חיילים ימותו ואולי גם יפסיק לבדוק לי את האוטו כל פעם שאני נכנס לקניון.

הלוואי ואתה צודק. ויותר מזה, אם תוכל להבטיח לי שזה מה שיקרה אם נחזיר שטחים "כבושים", אז אני גם מוכן לעשות זאת! אבל אני חושב בדיוק ההיפך ממך, החגורה סביב הערים היהודיות תתהדק, והחזרת שטחים תעודד עוד החזרה ולגיטימציה של החזרת שטחים נוספים. אז לפעילי הטרור יהיה הרבה יותר קל להסתנן, ולמדינות האויב אפשרות התקפה מנצחת בזמן מלחמה.

 

יום כיפור: אף אחד לא רוצה לשנות את הצביון של יום כיפור.

מדוע? אתה צם?

 

עבודה בשבת: כבר עובדים בשבת! יש חלק גדול מהאוכלוסיה שעובדת בשבת. אין מה לעשות עם זה. Deal with it!

אני גם כן בעוונותיי הרבים עבדתי בשבת, ופשוט שנאתי את זה. ואל תגיד לי שלקחת יום מנוחה ביום שני או שלישי זה אותו הדבר. בשבת צריך לנוח, ואני מרחם על מי שלא...

 

דירות לערבים: שוב, לא לאפשר להם לחיות קרוב אליך זו גזענות. השכנים מעלי הם ערבים. אתה חושב שאכפת לי יותר מדי או שמשפיע לי על החיים באיזושהי צורה? חוץ מזה, רוב הערבים שיוצאים מהכפרים ומשכונות ערביות סגורות, הם אנשים שהחליטו להשאיר חלק מהתרבות שלהם בבית ולנסות להיטמע בתוך אוכלוסיה יהודית.

מבחינתי זה פחות מסוכן ופחות מפחיד, כי הילדים שלהם יהיו גם אנשים פחות עוינים לתרבות המערב.

כשאתה נמצא במציאות של המזרח התיכון זו לא גזענות אלא השרדות. השטחים היהודים נקנו בעבר מערבים בכסף שאחנו היהודים חסכנו קופות קק"ל. חוץ מזה, שישנם הרבה כפרים ערביים פסטורליים, שאני יכול רק לחלום לקנות שם שטח... תנסה בעצמך לקנות שטח בכפר ערבי, ותתקל בדיוק באותה ה"גזענות".

 

השרשור הזה התחיל מויכוח בנושא דת, ועבר לנושאי מדינה, משמע הקשר בין הדת היהודית למדינת ישראל הוא קיים וחזק.

עניתי לך באדום. בוא נסגור את הויכוח בזה שאני ואתה מחזיקים בדעות שונות, ובאים מרקע שונה, וזה לגיטימי.

172

פורסם

אני לא רוצה שזה יהפוך לאחד השרשורים האלו עם מליון ציטוטים אחד בתוך השני, אז אני אענה לך בצורה עניינית בלי ציטוט שלי, אלא רק שלך.

כאן אתה סותר את עצמך. במשפט הנ"ל אתה בעצם טוען שגם אם תופעל תח"צ בשבת, התנועה בכבישים תהיה זהה, נכון? ומצד שני אתה טוען שלהרבה אנשים אין איך להתנייד בשבת ללא תח"צ. אז לדעתי, בין אם קיום תח"צ בשבת יגדיל או ישאיר את כמות התנועה על הכביש כמו שהיא - הרי שאין להשוות רעש וזיהום של אוטובוסים לעומת רכבים פרטיים.

לא, אני אומר שיש אנשים שנוסעים בשבת, אבל אם תהיה תחבורה ציבורית, יותר אנשים יוכלו לאפשר לעצמם גם לנסוע בשבת, וזהו זכותם!

כיום אין להם את הזכות הזאת כי אין להם כסף לרכב, או שעדיין לא הגיעו לגיל שבו הם יכולים לנהוג.

 

שוב, המדינה הוקמה לעם היהודי, לאחר אלפיים שנות גלות. תופעת הנישואים המעורבים תקטין את הרוב היהודי בשיעור ניכר (נניח שתתחתן עם אישה לא יהודיה ותוליד 3 ילדים. הילדים הללו לא נחשבים ליהודים יותר. מכאן אתה יכול לעשות את החשבון לבד).

 

ואת זה אתה לא רואה כבעיה?

הם כבר אזרחים, אבל לא מרגישים לרוב כחלק מהרוב (ובצדק), למרות שתרבותית יכול להיות שהם יהודים.

למה לא פשוט לאשר להם גיור כמו שצריך בלי להעביר אותם את שבעת מדורי הגיהינום?

זאת בעצם הבעיה, כי זה לא שאתה מונע נישואים, אתה פשוט עושה שהם יהיו "סוג ב'".

יום אחד זה יתנקם בנו חזק מאוד.

 

הלוואי ואתה צודק. ויותר מזה, אם תוכל להבטיח לי שזה מה שיקרה אם נחזיר שטחים "כבושים", אז אני גם מוכן לעשות זאת! אבל אני חושב בדיוק ההיפך ממך, החגורה סביב הערים היהודיות תתהדק, והחזרת שטחים תעודד עוד החזרה ולגיטימציה של החזרת שטחים נוספים. אז לפעילי הטרור יהיה הרבה יותר קל להסתנן, ולמדינות האויב אפשרות התקפה מנצחת בזמן מלחמה.

 

ברגע שיש להם מדינה, אין להם שום תירוץ לקבל יותר שטחים ממדינה ריבונית.

אם יש להם מדינה והם תוקפים או פשוט עושים דרישה על שטח שהוא שלנו ואיך על זה עוררין, הולכים למלחמה, והם ממש לא ערוכים למלחמה בין מדינות, וייקח להם המון שנים לארגן צבא כמו שצריך.

אם תהיה להם מדינה, לנו יש פחות סכנה.

 

מדוע? אתה צם?

לא, אבל אני לא חושב שיש הרבה אנשים שזה מפריע להם.

 

אני גם כן בעוונותיי הרבים עבדתי בשבת, ופשוט שנאתי את זה. ואל תגיד לי שלקחת יום מנוחה ביום שני או שלישי זה אותו הדבר. בשבת צריך לנוח, ואני מרחם על מי שלא...

זה בדיוק אותו דבר.

יום חופש זה יום חופש.

אני עובד 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה, אז אני לא דוגמה.

 

אני לא אומר שכל עסק צריך להיות פתוח בשבת, אבל אני לא רואה פסול בזה שמי שירצה, יפתח.

 

אגב, חצי מההכנסות השבועיות של הרבה מעסקי הבידור, הן רק משבת.

 

הטענות שלי הן של דמוקרטיה ואהבת האדם.

הטענות שלך באות משנאת זרים ופחד מכל מי שלא יהודי.

זה הבסיס של הויכוח פה.

פורסם

ביס יש סדרה חדשה בשם "חי בלה לה לנד", יש פה אנשים שנראה לי חיים שם.

אם אנשים מרוצים מזה שערבים גרים איתם בבניין ו/או בשכונה, המצב על הפנים, או כשיש 3 אירגוני טרור אצל הפלסטיניים וחושבים שנגיע למצב ש"יפסיקו לבדוק את הרכב בכניסה לקניון" כן בטח, לה לה לנד...

 

בגלל שלאמיל יש בעיות גזענות קשות עם ערבים וגם בעיות שוביניזם קשות עם נשים, החלטנו לשחרר את הפורום מנוכחותו המעליבה את משתמשי הפורום.







עם הנעלבים, סליחה.

Kia Sportage, 2014 

 


×
×
  • תוכן חדש...