Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3276 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 2.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

צביקה, מתניה ,לייזר ועזיזי גם!!!!

תענוג לראות כל סוף שבוע את התמונות הנפלאות וחשבנו שאנו מכירים ויודעים את הכל....

ישר כח, המשיכו להעשיר אותנו בתמונות הנפלאות!!!

נחום

I am a strong believer in luck and I find the harder I work the more I have of it... Benjamin Franklin

פורסם
צביקה, מתניה ,לייזר ועזיזי גם!!!!

תענוג לראות כל סוף שבוע את התמונות הנפלאות וחשבנו שאנו מכירים ויודעים את הכל....

ישר כח, המשיכו להעשיר אותנו בתמונות הנפלאות!!!

נחום

 

 

שלום.

הכול נכון!!!

רק אם המועדון יכול לממן בכמה שקלים דוגמן יותר רצני

משהוא אם מחשוף ובזזיניה יפים

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם
ולסיום , פינת אהבה נוספת , פינת המשאיות.

ולמי שזוכר ?! אני מצרף את השיר:

האוטו שלנו גדול וירוק,

האוטו שלנו נוסע רחוק ,

בבוקר נוסע, בערב הוא שב,

מביא הוא לתנובה ביצים וחלב.

נדמה לי שזה שיר של יפה ירקוני , שנפרדה מאיתנו לאחרונה .

המשאית מדגם דודג'.

את השיר כתבה פניה ברגשטיין, חברת קיבוץ גבת, והוא התפרסם בספרה "בוא אלי פרפר נחמד" שהיה ידוע בזמנו לכל ילד בארץ ישראל.

אבל את הכבוד האמיתי לדודג' עשה המשורר ע. הילל (אביה של נולי עומר) בשירו "על מכונית משא דודג' בכביש חיפה תל-אביב" שהתפרסם בספרו "ארץ הצהריים" בשנת 1950:

 

הֶיו משֻלהָבים מָן הַדּוֹדג' שֶלָּכָם,

יָדוע-יָדועַ : קְניתֶם אותו מֵהַצָּבָא (בְּמצָּב טוֹב!)

אין דָּבָר, תּנו לו לחָרוק! חָדָש הוא כְּבָר לא יהִיֶה!

 

חַי! חַי!

הִנּה נצַח-הַשָעה אַחת-עשְרָה-עֶשְרים-וַחָמישָה!

חַי הכבִיש, זה הַסַּבָּל המּפִקָר, העומֵס שַל כתֵפָיו הזְריזות אֶת הדּודג' שְלָּכם, הפֶּרָא, הסּורר!

מֵ י לָ א !

גַם בָּיואיִקִים ופֻלימותִיּם, וקְריסלֵרים מפואָרים, מַבריקי חַמּוקיָם

עושים פְלירטים עָם הסַּבָּל הזְה :

הוֹ הוֹ, פלירטים מְסוכנים שֶל תָּשְעָים קילומְטְר לְשָעָה!

וְהוא אֵינו מַסמיק חָלילָה: הוא נשְאר כביש – כשֶהיָה!

 

(ויש באמת לציין שרוב הדודג'ים האלו נקנו כעודפי צבא אחרי מלחמת העולם, והיוו בשעתם חלק נכבד מצי המשאיות הקלות בארץ).

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם
ולסיום , פינת אהבה נוספת , פינת המשאיות.

ולמי שזוכר ?! אני מצרף את השיר:

האוטו שלנו גדול וירוק,

האוטו שלנו נוסע רחוק ,

בבוקר נוסע, בערב הוא שב,

מביא הוא לתנובה ביצים וחלב.

נדמה לי שזה שיר של יפה ירקוני , שנפרדה מאיתנו לאחרונה .

המשאית מדגם דודג'.

ובזאת נסיים , עד כאן להפעם.

באיחולי סוף שבוע נהדר לכככככולם , ולהשתמע שוב בשבוע הבא,

מתניה את צביקה בע"מ , ליזר ועזיזי גם.

חמישי חופשי--מסע בעקבות רכבי אספנות.

 

 

 

שופץ בזמנו מגוש ברזל למצב צתוגה.

לפני שהידרדר שוב.

ע"י ידידינו בני זרוג מנורדיה.

חשוב להיות בשמחה!!!:-D:lol:

אך אין להיות עצוב- אם לא מצליחים.

יש הרבה אנשים בעולם- אבל, בני אדם הרבה פחות.

פורסם
את השיר כתבה פניה ברגשטיין, חברת קיבוץ גבת, והוא התפרסם בספרה "בוא אלי פרפר נחמד" שהיה ידוע בזמנו לכל ילד בארץ ישראל.

אבל את הכבוד האמיתי לדודג' עשה המשורר ע. הילל (אביה של נולי עומר) בשירו "על מכונית משא דודג' בכביש חיפה תל-אביב" שהתפרסם בספרו "ארץ הצהריים" בשנת 1950:

 

הֶיו משֻלהָבים מָן הַדּוֹדג' שֶלָּכָם,

יָדוע-יָדועַ : קְניתֶם אותו מֵהַצָּבָא (בְּמצָּב טוֹב!)

אין דָּבָר, תּנו לו לחָרוק! חָדָש הוא כְּבָר לא יהִיֶה!

 

חַי! חַי!

הִנּה נצַח-הַשָעה אַחת-עשְרָה-עֶשְרים-וַחָמישָה!

חַי הכבִיש, זה הַסַּבָּל המּפִקָר, העומֵס שַל כתֵפָיו הזְריזות אֶת הדּודג' שְלָּכם, הפֶּרָא, הסּורר!

מֵ י לָ א !

גַם בָּיואיִקִים ופֻלימותִיּם, וקְריסלֵרים מפואָרים, מַבריקי חַמּוקיָם

עושים פְלירטים עָם הסַּבָּל הזְה :

הוֹ הוֹ, פלירטים מְסוכנים שֶל תָּשְעָים קילומְטְר לְשָעָה!

וְהוא אֵינו מַסמיק חָלילָה: הוא נשְאר כביש – כשֶהיָה!

 

(ויש באמת לציין שרוב הדודג'ים האלו נקנו כעודפי צבא אחרי מלחמת העולם, והיוו בשעתם חלק נכבד מצי המשאיות הקלות בארץ).

 

נחמד מאוד השיר - אין ספק שהיה חובב רכב ע.

השיר נכתב ב1950 ומשורר כותב על 90 ק"ש עם ביואיקים ופליימוטים וקרייזלרים (עם משאית הדודג')

והיום 62 שנה אחרי מצלמות מהירות (דיגיטאליות - לא סתם) רודפות אותנו על אותה מהירות בדיוק

תחי הקידמה

פורסם

המהירות המותרת בשנים ההן היתה 40 קמ"ש...

בהתאם לה גם נסללו הכבישים המפותלים של אז, שנועדו בראש ובראשונה להקטין את שיפוע הנתיב, ולאו דווקא ליצור את האפשרות לנסוע בו מהר.

אגב, גרסה שונה לסיבה לפיתולי הכבישים שמעתי בצה"ל בזמנו, בתרגיל שנערך לפני שנים רבות בסביבות חלץ: "המהנדס האנגלי שתכנן את הכביש הזה שתה הרבה בירה, ואחר הלך לאחור והשתין את תוואי הכביש..."

הוותיקים אולי זוכרים את המעשה בחבר-הכנסת בז'רנו שנתפס, בראשית שנות החמישים, נוסע לישיבת הכנסת בירושלים במהירות ששים קמ"ש בקרייזלר "נוצצת החמוקיים" שלו. 20 קמ"ש מעל המהירות המותרת! התפתח אז משבר ממשלתי סביב השאלה האם להסיר מעליו את החסינות או לא עקב העברה החמורה.

ומאיר הר-ציון פותח את ספר הזכרונות שלו מהשנים ההן בנסיעה מעין-חרוד דרומה ב"מק" של המשק, במהירות האגדית 90 קמ"ש. זו היתה פתיחה נאותה להרפתקה מסעירה בנחל צין ועין יורקעם. 90 קמ"ש לא היתה מידה כפשוטה, אלא משהו שלא מהעולם הזה. "מהירות אינסופית".

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם
חילוץ עצמות בשמש ,נודדים לעיר הסמוכה ע"מ לספק את התאווה , פינת הטנדרים.

בתמונות העליונות , טנדר סטודביקר שהגיע לידים טובות , מטופל ומשופץ (הטנדר הזה זכור לי במצב הרבה פחות טוב ,

ותענוג לראות שהוא לא הלך לאבדון).

בתמונות למטה טנדר (לדעתי רוסי) ואם מישהו מהקוראים ישפוך מידע על סוג הרכב?! יבורך !

 

 

סוטבייקר דומה אפשר לראות גם בלוד

פורסם
שלום לכל אלו שמחכים כמונו שיגיע יום חמישי.

חששנו במשך השבוע שלא נעשה מאום בגלל מזג האוויר , אבל אפילו השמש זרחה היום לכבודינו.

תחנתינו הראשונה היתה - הילמן מינקס סטיישן 1962

בהמשך , חיכתה פיג'ו 404 גם היא מודל 1962

בפינת הג'יפ , ביקרנו שניים. האחד שנת יצור 1948 וג'יפ CJ5 בהליכי שיפוץ מתקדמים.

ממשיכים בנדודים לעיר אחרת כדי לפגוש אודי 100 קופה.

האודי הזו די מוכרת לי, היא גם נראת יפנ ומטופלת, נראה לי שמשכנה בשפלה הפנימית ובעליה הוא בחור צעיר ונחמד.

מצא משה

פורסם
ולסיום , פינת אהבה נוספת , פינת המשאיות.

ולמי שזוכר ?! אני מצרף את השיר:

האוטו שלנו גדול וירוק,

האוטו שלנו נוסע רחוק ,

בבוקר נוסע, בערב הוא שב,

מביא הוא לתנובה ביצים וחלב.

נדמה לי שזה שיר של יפה ירקוני , שנפרדה מאיתנו לאחרונה .

המשאית מדגם דודג'.

ובזאת נסיים , עד כאן להפעם.

באיחולי סוף שבוע נהדר לכככככולם , ולהשתמע שוב בשבוע הבא,

מתניה את צביקה בע"מ , ליזר ועזיזי גם.

חמישי חופשי--מסע בעקבות רכבי אספנות.

משאית זו הינה בתצוגה של המרכז למיחזור הממוקם ב"הר הזבל" ביריה, ניצפת בבירור בכביש 4 כשחלופים ליד הכניסה לחיריה בתנועה מצפון לדרום.

מצא משה

פורסם
המהירות המותרת בשנים ההן היתה 40 קמ"ש...

הוותיקים אולי זוכרים את המעשה בחבר-הכנסת בז'רנו שנתפס, בראשית שנות החמישים, נוסע לישיבת הכנסת בירושלים במהירות ששים קמ"ש בקרייזלר "נוצצת החמוקיים" שלו. 20 קמ"ש מעל המהירות המותרת! התפתח אז משבר ממשלתי סביב השאלה האם להסיר מעליו את החסינות או לא עקב העברה החמורה.

 

כיצד אכפו בימים ההם את מגבלת המהירות?

האם השוטר נסע במקביל/מאחורי הרכב ה'דוהר' וקבע את המהירות על סמך מד המהירות שלו?

 

שי

166, קאפה, GTV, קופה.

פורסם
כיצד אכפו בימים ההם את מגבלת המהירות?

האם השוטר נסע במקביל/מאחורי הרכב ה'דוהר' וקבע את המהירות על סמך מד המהירות שלו?

 

שי

כן. כך עשה ה"טרפיק" על האופנוע הכבד (הרלי, כמדומני).

ואני זוכר שיום אחד סיפר אבא כי נסע לירושלים עם משה דיין, כשאחריהם דוהר ה"טרפיק". כשסוף-סוף הצליח השוטר לעקוף את המכונית הוא הכריח אותה לעצור ואז ניגש אליה בצעדים מדודים, מאיימים. כשהכניס את ראשו מבעד לחלון וראה מי הנהג התבלבל לחלוטין ורק הצליח לגמגם: "אדוני, אתה נסעת נורא מהר." "לא נורא מהר" ענה דיין "עובדה שהצלחת לעקוף אותי".

המכונית היתה פורד ישנה ומשומשת אותה קנה דיין אחרי שהתפטר מהממשלה בעיקבות פרישת רפ"י ממפא"י. הוא הסביר לאבא כי במקורה "היו למכונית מאה סוסים, ועכשיו נשארו רק ארבעים ושמונה, אבל גם זה מספיק ואפילו יותר ממה שצריך". עוד נימק את הרכישה בכך ש"במכונית הזאת כל מה שיכול להתקלקל כבר התקלקל, ולכן יותר לא יהיו בה בעיות".

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם
טנדר סטודביקר שהגיע לידים טובות , מטופל ומשופץ (הטנדר הזה זכור לי במצב הרבה פחות טוב ,

ותענוג לראות שהוא לא הלך לאבדון).

!

 

האם הסטודיבייקר בזה היה פעם בורדו ?

תודה

ישי

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

פורסם
כיצד אכפו בימים ההם את מגבלת המהירות?

האם השוטר נסע במקביל/מאחורי הרכב ה'דוהר' וקבע את המהירות על סמך מד המהירות שלו?

 

שי

 

 

הטראפיק על האופנוע היה רוכב מקביל למכונית ואז נועל את מד המהירות כך שאפשר היה להראות לנהג כמה הוא נסע... אני זוכר ששוטר עצר אותנו כך, היינו עם טנדר פיג'ו 403 מזרחית לעכו...

 

ודרך אגב, בוודאי בשנות החמישים, 90 קמ"ש לא היתה מהירות כל כך גבוהה. משהו שווה ערך ל- 120 של היום

 

דב

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.


×
×
  • תוכן חדש...