Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5672 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברי הפורום.

 

רציתי ללמוד טיפה על נושא הגדישה בטורבו.

 

לפי קריאה פה בפורום אני מבין שעד ל 0.6 באר זהו לחץ אסמוספרי.

 

המטרה בגדישה היא הרי לדחוס כמה שיותר אוויר לטובת העלת ההספק, מה זה אומר בעצם שהלחץ יורד או עולה?

זאת אומרת עם בנסיעה בהילוך 4 בשעון הגדישה אמור להופיע מספר הקטן מ0.6 או הגדול ממנו?

 

דבר נוסף שקראתי בויקפדיה לטובת העיניין מופיע כי 1אטמוספירה = 1.013 באר איך יכול להיות? (הרי נאמר שרק עד ל0.6 זה אטמוספרי )

 

תודה לעוזרים.

HYUNDAI SONATA V6 2.5 00 -

HONDA CIVIC 1.8 ES 08-

HYUNDAI TUCSON 016 -

:) MAZDA 6 09

 

פורסם
:lol::lol:יאשה הורס לאנשים את החיים.

don't drive faster than your guardian angel can fly

ההונדה סיויק מטוס.

הונדה סיויק שנת 97 אוטומטית,, מאוד מהירה
פורסם

לאחרי קריאה חוזרת לא מצאתי משהו שלא קראתי לכן חוזר על השאלה שלי

 

זאת אמורה להיות שאלה דיי פשוטה למישהו שמחזיק ברכב כזה.

תודה חג שמח.

HYUNDAI SONATA V6 2.5 00 -

HONDA CIVIC 1.8 ES 08-

HYUNDAI TUCSON 016 -

:) MAZDA 6 09

 

פורסם

את האמת, לא כל כך הבנתי את השאלה שלך אבל בכל זאת אני אנסה לענות ממה שהבנתי.

1 באר זה לחץ אטמוספרי בכדור הארץ אבל יש רכבים שגודשים 0.6 באר, זה לא אומר שהם אטמוספריים, הם גודשים 0.6 באר בנוסף.

בשעוני גדישה המחוג לא מצביע על 0.6 כיוון שזה לחץ קבוע, אם המנוע בסרק, המחוג יצביע על מס' שלילי, נמוך מ-0 וזה מכיוון שקיים וואקום. כשתלחץ על הדוושה שעון הגדישה יראה מס' גבוה מ-0 מן הסתם.

פורסם

בשעוני גדישה המחוג לא מצביע על 0.6 כיוון שזה לחץ קבוע, אם המנוע בסרק, המחוג יצביע על מס' שלילי, נמוך מ-0 וזה מכיוון שקיים וואקום. כשתלחץ על הדוושה שעון הגדישה יראה מס' גבוה מ-0 מן הסתם.

 

לא ממש הבנתי למה השעון לא ייתן קריאה של 0.6....

 

1 באר = אטמוספירה אחת.

כשרכב גודש 0.6 באר הוא גודש 0.6 יותר מהלחץ הקיים באטמוספירה, ולכן השעון ברכב ייתן קריאה של 0.6 באר.

אם הוא גודש 2 באר, השעון ייתן קריאה של 2, וכן הלאה....

בסרק שעון הלחץ ייתן קריאה של מינוס כלשהו.

פורסם

אה הבנתי , כלומר ככול שאני גודש יותר מהלחץ האטמוספרי ככה אני מייצר יותר הספק?

(האם ה 0 בשעון זה כבר ה-1 באר האטמוספרי? )

 

ובנוסף רציתי לדעת איך בעצם נוצר הוואקום כאשר הרכב בסרק? (קראתי מאמרים ולא מצאתי לצערי מילה על זה )

HYUNDAI SONATA V6 2.5 00 -

HONDA CIVIC 1.8 ES 08-

HYUNDAI TUCSON 016 -

:) MAZDA 6 09

 

פורסם

שעוני גדישה מראים לחץ מעל הלחץ האטמוספרי. PSIG בעגה המקצועית.

PSIA זהו הלחץ האבסולוטי.

הוואקום נוצר כאשר הבוכנות יורדות למטה ו"שואבות" אויר פנימה לצילינדר. הוואקום הוא לא רק בסרק. ברכב אטמוספרי יש תמיד וואקום, אפילו במצערת מלאה (הוואקום פוחת ככל שלוחצים יותר, אבל תמיד הוא קיים).

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם
אה הבנתי , כלומר ככול שאני גודש יותר מהלחץ האטמוספרי ככה אני מייצר יותר הספק?

 

כשכותבים הספק בד"כ מתכוונים לכ"ס.

אבל אין שום קשר בין לחץ הגדישה לבין ההספק...

המנוע כולו מייצר בסופו של דבר את ההספק - לא הטורבו.

פורסם

לא התכוונתי לזה שהשעון לא יראה 0.6 בגלל שזה כביכול אטמוספרי לפי מה שפותח הדיון אומר.

העניין הוא שפותח הדיון חשב ש-0.6 זה כמו מין נקודת אמצע שממנה מתחילים לגדוש ולכן השעון יצביע על 0.6 בסרק, מה שלא נכון.

פורסם

הלחץ האטמוספרי הוא 1 באר.

כאשר אתה גודש 0.6, אתה למעשה גודש 1.6 אטמוספרי.

 

הלחץ האטמוספרי הוא למעשה ה"0 שלנו", ונקודת ההתחלה של המדידה.

 

מקווה שהצלחתי להסביר את העניין, תקנו אותי אם אני טועה

M-TECH E46

פורסם

עכשיו רק נשאר שמישהו יפתח באוף טופיק שרשור ''האם אפשר להיות באמבטיה עם דמות מצוירת?''

כי יאשה רשם ב'מיקום' אצלו, שהוא נמצא עם סנורקה באמבטיה...

 

:lol:

 

נ.ב.

אני עדיין טוען שפחות מ 0.6 זה עדיין אטמוספרי.

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

×
×
  • תוכן חדש...